چشم‌ها یکی از زیبایی‌های خلقت هستند و خداوند این چشم‌ها را در اشکال و فرم‌های متنوعی آفریده است، از چشمان بادامی گرفته تا چشمان کشیده و گرد یا دوپلکه و … که هرکدام زیبایی‌های خود را دارند. اما در این میان چشمان بادامی زیبایی فوق العاده‌ای دارند و چهره شما را زیباتر می‌کنند. وقتی نوبت به آرایش می‌رسد شما باید روی زیبایی‌های چهره خود تاکید کنید نه این که برای تغییر دادن آن اقدام کنید. همه ویژگی‌های چهره شما اعم از فرم صورت و فرم چشم و … زیبا هستند و شما باید متناسب با فرم آن‌ها بهترین نوع آرایش را انتخاب کرده و روی زیبایی این اعضا تاکید کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز روش تشخیص فرم بادامی در چشم را برای شما شرح خواهیم داد و در ادامه چند نکته مهم برای آرایش چشمان بادامی بیان خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید روی زیبایی چشمان خود تاکید بیشتری داشته باشید.

آیا شما چشمان بادامی دارید؟

تشخیص فرم چشم اولین قدم برای انتخاب آرایش صحیح برای چشمان شما است. شش فرم کلی برای چشم‌ها وجود دارد که تشخیص دادن آن‌ها چندان دشوار نیست:

  • چشمان شما آسیایی است اگر خط تای پلک شما مشخص نباشد. این نوع چشم فقط در نژاد زرد و افرادی که ژن این نژاد را دارند دیده می‌شود. در این نوع چشم، یک توده چربی بالای چشم وجود دارد که در اثر تکامل به وجود آمده و چشم‌ها را از سرما حفظ می‌کند. این نوع چشم در میان عموم به چشم بادامی هم شهرت دارد که نباید با چشمان بادامی واقعی اشتباه گرفته شود.
  • چشمان شما گرد است اگر خط تای پلک شما کاملا مشخص باشد و گوشه داخلی چشم فقط با سفیدی چشم احاطه شده باشد و قسمت بالا و پایین پلک را از هم جدا کند. در واقع گوشه داخل چشم در این نوع، زاویه تندی ندارد و فرم گردی به چشم‌ها می‌دهد.
  • چشمان شما رو به پایین است اگر گوشه خارجی چشم به سمت پایین باشد. برای مشخص کردن این جهت، یک خط راست عمود بر بینی خود تصور کنید و جهت چشم‌ها را با آن مقایسه کنید. اگر گوشه بیرونی چشم پایین‌تر از مرکز چشم باشد چشمان شما متمایل به پایین یا به اصطلاح خمار است.
  • چشمان شما رو به بالا است اگر گوشه خارجی چشم به سمت بالا باشد. برای مشخص کردن این جهت، خط راستی را عمود بر بینی در نظر گرفته و جهت چشم‌ها را با آن مقایسه کنید. دقیقا عکس حالت قبلی برای چشمان روبه بالا صادق است.
  • چشمان شما دوپلکه است اگر پلک بالای شما خط تا دارد اما این خط زیر پوست پلک مخفی می‌شود. این فرم چشم در سنین بالا و با شل شدن پوست بالای چشم بیشتر دیده می‌شود اما افراد زیادی هم هستند که با چشمان دوپلکه به دنیا می‌آیند و لزوما نشانه پیری نیست.
  • و چشمان شما بادامی است اگر خط تای پلک شما مشخص باشد اما گوشه داخلی چشم برخلاف چشم گرد، بین پوست پلک بالا و پایین قرار گرفته باشد. در واقع در چشمان بادامی، گوشه داخلی چشم زاویه تندی دارد و فرم کشیده و به اصطلاح بادامی به چشم‌ها می‌دهد.

چشمان بادامی

همان طور که دیدید این دسته بندی‌ها فارغ از سن و جنسیت و نژاد و بزرگی و کوچکی چشم‌ها هستند و فرم و حالت چشمان شما را تعیین می‌کنند. البته این دسته‌ها با هم همپوشانی هم دارند مثلا چشمی که بادامی باشد می‌تواند رو به بالا و یا روبه پایین باشد و یا چشمان دوپلکه می‌توانند علاوه بر دوپلکه بودن جهتی به سمت بالا یا پایین داشته باشند پس چشمان شما می‌تواند در بیش از یکی از این دسته‌ها جای بگیرد. چشمان بادامی یکی از این دسته‌ها است که زیبایی خاصی دارد و آرایش کردن را ساده‌تر خواهد کرد. اگر چشمان شما طبق این دسته بندی‌ها در دسته چشمان بادامی قرار می‌گیرد با این ترفندها چشمان خود را آرایش کنید تا بیشتر روی زیبایی آن‌ها تاکید کنید.

در پلک پایین از یک خط چشم روشن‌تر استفاده کنید

یک نکته کلیدی برای دادن عمق و بعد به چشمان بادامی، استفاده از خط چشم است. البته خط چشم هم فرم چشمی را زیباتر می‌کند ولی اگر چشمان شما بادامی است با این ترفند خط چشم بکشید تا آن‌ها را کشیده و خوش فرم نشان دهید. ابتدا یک خط چشم تیره بالای پلک بالا و در امتداد خط مژه‌ها ترسیم کنید سپس یک خط چشم با رنگ روشن‌تر داخل خط آب پل پایین بکشید. این کار به زیبایی چشمان شما کمک می‌کند و روی رنگ آن تاکید می‌کند. این خط چشم می‌تواند مداد یا حتی مایع یا ژلی باشد. البته می‌توان از همان رنگ خط بالای چشم هم برای داخل چشم استفاده کرد اما این کار به کوچک شدن چشمان شما منجر خواهد شد و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما خط چشمی که روشن‌تر باشد چشمان شما را کوچک‌تر نمی‌کند و زیبایی آن را بیشتر خواهد کرد. البته استفاده از مداد سفید هم توصیه نمی‌شود چون حالتی غیرعادی به چشمان شما می‌دهد و برای آرایش روزمره چندان مناسب نیست اما می‌توان از رنگ‌هایی مثل صورتی، کرم، رنگ پوست و حتی رنگ‌های فانتزی مثل آبی و بنفش هم استفاده کرد.

چشمان بادامی

زیر چشمان بادامی خود سایه بزنید تا روی شکل آن تاکید کنید

چشمان بادامی زیبا هستند و شما باید روی این زیبایی تاکید کنید. یکی از راه‌های ساده برای تاکید روی فرم چشم، زدن سایه نه فقط بالای پلک بالا بلکه زیر پلک پایین است. این کار عمق و زیبایی خاصی به چشمان شما می‌دهد و آن را جذاب‌تر می‌کند. برای این که این عمق و زیبایی را ایجاد کنید از همان سایه‌ای که بالای پلک زده‌اید زیر پلک پایین هم بزنید طوری که تاکید بیشتری روی گوشه خارجی چشم داشته باشید و در قسمت‌های میانی و گوشه پایین از میزان کمتری سایه استفاده کنید. سایه‌های تیره مثل قهوه‌ای و بنفش و … برای این کار مناسب هستند و شما متناسب با علاقه و رنگ پوست خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به خصوص اگر پایین چشمان شما پف داشته باشد و یا به دلیل استفاده از کانسیلر این قسمت پف کرده به نظر برسد زدن سایه مشکل را حل خواهد کرد.

چشمان بادامی

خط چشم گربه‌ای بهترین گزینه برای چشمان بادامی است

برای کشیده‌تر نشان دادن چشم‌های بادامی کشیدن خط چشم گربه‌ای بهترین راه است. شما می‌توانید از مداد یا لوازم دیگر برای این کار استفاده کنید و خط چشمی ملایم و محو شده و یا تیز و دقیق داشته باشید. با فرم زیبایی که چشم‌های بادامی شکل دارند کشیدن و هماهنگ کردن خط چشم با آن‌ها کار ساده‌ای است و نسبت به فرم‌های دیگر چشم دردسر کمتری دارد. پس بهتر است از فرصت استفاده کنید و با آرایش چشم‌ها با کمک خط چشم گربه‌ای زیبایی آن‌ها را چندین برابر کنید. این کار برای آرایش مجلسی بیشتر توصیه می‌شود و بهتر است برای آرایش روزمره از خط چشم‌های ملایم‌تر استفاده کنید.

چشمان بادامی

در گوشه داخلی چشم از یک سایه با رنگ روشن استفاده کنید

یک ترفند ساده دیگر برای جذاب‌تر کردن چشمان بادامی تاکید کردن روی گوشه داخلی چشم است. گوشه داخلی چشم در چشمانی که فرم بادامی دارند تیز و زاویه دار است و شما می‌توانید با کمی سایه روشن روی این زاویه تاکید داشته باشید. یک سایه با رنگ روشن (اگر این سایه اکلیلی هم باشد نتیجه کار زیباتر خواهد شد) بردارید و دور گوشه چشم در پلک بالا و پایین بکشید و تا کناره بینی امتداد دهید. می‌توانید این سایه را در پلک بالا هم استفاده کنید و چشمان بازتر و زیباتری داشته باشید. برای این کار می‌توان از انواع رنگ سایه استفاده کرد اما رنگ‌های خنثی و روشن مثل صورتی ملایم، یاسی و کرم اکلیلی انتخاب بهتری هستند و زیبایی خاصی به چشمان شما می‌دهند.

چشمان بادامی

سعی کنید حالت بالدار به سایه چشم خود بدهید

همان طور که گفتیم چشم‌های بادامی فرم کشیده و حالت داری دارند اما شما می‌توانید با یک روش مناسب برای سایه زدن، روی این فرم تاکید کنید. برای این کار کافی است از یک سایه تیره در نیمه خارجی چشمان خود استفاده کنید و آن را تا زیر ابروها و خارج از محدود خط مژه امتداد دهید و محو کنید. این کار باعث می‌شود چشمان شما درشت‌تر به نظر برسد و آرایشی دراماتیک داشته باشید. برای این کار می‌توانید از سایه‌های تیره مثل قهوه‌ای اکلیلی، بنفش تیره و … استفاده کنید.

چشمان بادامی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)