برخلاف تصور بیشتر آقایان حمل کیف کاری زنانه نیست و آقایان متشخص و خوش‌لباس نیز می‌توانند برای کار و امور روزمره کیف مردانه مناسب خود را حمل کنند. بهترین نوع کیف که بالاترین دوام و کیفیت را دارد کیف چرم است. اما کیف مردانه چرم چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟ مسلما تنها قیمت کیف دلیل بر اصالت و دوام آن نیست و نکات مختلفی را باید مد نظر داشته باشید.

نوع چرم به کار رفته

همان طور که چرم به کار رفته در کفش و کت شما باید اصل و خالص باشد چرم به کار رفته در کیف مردانه شما نیز باید از چرم اصل و خالص تهیه شده باشد. چرم خالص چرمی است که ضخامت کافی دارد و تمام لایه‌های پوست حیوانات به طور کامل در آن به کار رفته است، ضدآب است و دوام بالا و البته قیمت بالاتری نیز دارد. این نوع چرم در قسمت زیرین حالتی نرم و اسفنجی و در قسمت رویی حالتی براق و دانه دانه دارد که بافت آن کاملا حس می‌شود. درحالی که چرم بی‌کیفیت از لایه‌های رویی پوست حیوانات تهیه می‌شود و حالتی خشک و شکننده دارد پس از مدتی ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود. از خرید کیف‌هایی که از چرم بازیافتنی تهیه شده‌اند نیز خودداری کنید، این نوع چرم از ضایعات و با فرآیند‌های شیمیایی مضر تهیه می‌شود و برای شما و محیط زیست زیان‌بار است. چرم اصل بوی خوبی دارد و به مرور زمان کهنه نمی‌شود بلکه زیباتر و خوش‌فرم‌تر می‌شود اما مراقب باشید چرم مصنوعی که با بوی چرم معطر شده با چرم طبیعی اشتباه نگیرید.

کیف مردانه چرم چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟

فرآوری چرم

چرم‌هایی که در ساخت کیف مردانه به کار می‌روند به دو روش فرآوری می‌شوند که لازم است این دو روش را بشناسید چون تاثیر زیادی روی قیمت و انتخاب کیف دارد. روش اول روش فرآوری کرومی است که با عناصر شیمیایی و در طی چند روز انجام می‌شود و چرمی که با این روش به دست می‌آید ارزان است و ۹۰ درصد از محصولات موجود در بازار با این روش فرآوری می‌شوند. روش دوم همان طور که از نامش پیداست با مواد طبیعی و بدون زیان به محیط زیست انجام می‌شود. محصول به دست آمده با این روش کیفیت بالاتری دارد و بوی بهتری می‌دهد و البته گران‌تر است.

محل تولید کیف مردانه چرم

از دیرباز نام کشورهای مختلفی در تولید چرم بیش از بقیه درخشیده است، کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه و انگلستان کیف چرم با کیفیت بالا تهیه می‌کنند اما در این میان ایتالیا همیشه رتبه نخست را در تولید بهترین چرم داشته است و همین شهرت باعث شده که تولیدکنندگان خرده‌پا از آن سوء استفاده کنند و محصولات بی‌کیفیت خود را گران‌تر بفروشند. پس لازم است قبل از انتخاب کیف از اصالت برند و محل تولید آن اطمینان حاصل کنید و سپس هزینه آن را بپردازید.

کیف مردانه چرم چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟

دوام و کار دست

بهترین کیف چرم کیفی است که از بهترین چرم تهیه شده باشد اما فرآیند ساخت و کیفیت دوخت قطعات نیز نقش مهمی در کیفیت کیف مردانه دارد و میزان وزنی را که کیف می‌تواند تحمل کند تعیین می‌کند. پس حتما هنگام خرید و انتخاب کیف مردانه به کیفیت دوخت، تعداد بخیه‌ها در واحد طول و مساوی بودن طول بخیه‌ها در تمامی قسمت‌های کیف دقت کنید، دوخت آستر و قسمت‌های داخلی را نیز فراموش نکنید.

یراق آلات

 هر کیفی بسته به نوع و مدل دارای یراق آلات مختلفی مثل دسته، دکمه، زیپ، قفل، حلقه فلزی و بند شانه است که هرچند قسمت کوچکی از کیف را شامل می‌شوند اما دوام و کیفیت آن تاثیر زیادی روی دوام و کیفیت کیف مردانه شما دارد و هنگام خرید حتما آن را به دقت بررسی کنید.

رنگ کیف

کیف مردانه در رنگ‌های محدودی تولید می‌شود؛ مشکی، قهوه‌ای تیره و قهوه ای روشن. رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تیره برای محیط‌های جدی و کاری مناسب هستند چون حسی از حرفه‌ای بودن و قدرت و اختیار را القا می‌کنند و با کت و شلوار به راحتی هماهنگ می‌شوند. اما رنگ‌های روشن‌تر مثل شتری و قهوه‌ای روشن برای تیپ‌های راحتی و غیررسمی‌تر مناسب هستند. از انتخاب کیف‌های دورنگ و با رنگ‌های غیررسمی اجتناب کنید.

کیف مردانه چرم چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟

طراحی و مدل کیف مردانه

در نهایت شما باید به مدل و طراحی کیفی که انتخاب می‌کنید دقت کنید. مدل کیف باید با نوع فعالیت شما و شخصیت شما هماهنگ باشد، ظاهر و سایز کیف را به دقت بررسی کنید و انتخاب درست را انجام دهید:

کیف‌های سامسونت: برای حسابدارها، وکلا، مهندسان و پزشکان و کلیه افرادی که کار جدی حرفه‌ای انجام می‌دهند و با خود لپ تاپ حمل می‌کنند مناسب است. این نوع کیف با کت و شلوار و لباس رسمی کاری هماهنگ است و برای قرارهای کاری و همایش‌ها مناسب است.

کیف دوشی: این کیف‌ها حالت رسمی کمتری دارند و تطبیق پذیری آن‌ها بالاتر است و برای محیط‌های کاری که چندان رسمی نیست مناسب هستند.

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مرتبط را در بخش دنیای مد، شاخه جواهرات و اکسسوری و پوشاک آقایان مطالعه کنید. لطفا نظرات خود را در راستای بهبود مطالب با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)