بهداشت پوست و مو و رسیدگی به آن‌ها همراه با کارهایی که باید برای آرایش و زیبایی انجام دهیم هر روز وقت زیادی از ما می‌گیرد و همه به دنبال روش‌هایی برای کاهش زمان آرایش خود هستند. بسیاری از افراد هم هر روز ساعت‌ها وقت صرف این کارها می‌کنند و این زمان را از وقت خواب و استراحت خود کم می‌کنند. اما برای مرتب و زیبا بودن لازم نیست حتما از خواب و استراحت خود بزنید، شما می‌توانید با ترفندهایی ساده و حذف کردن کارهای بی‌مورد مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید و به موقع سر کار حاضر شوید. گاهی حتی قرار دادن وسایل خاص در مکان‌های مناسب هم می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شود و به شما در استفاده بهینه از زمان کمک کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که برای کاهش زمان آرایش کدام محصولات بهداشتی و آرایشی را در حمام قرار دهید. در ادامه نیز با یک ترفند ساده برای تیز کردن موچین کند شده آشنا خواهید شد.

کاهش زمان آرایش با استفاده از مسواک و خمیردندان

همه ما هر روز یک تا سه بار مسواک می‌زنیم و این مسواک زدن هر چند وقت زیادی را از ما نمی‌گیرد اما بلند کردن یک تن خسته و خوابالوده برای مسواک زدن کار بی‌نهایت مشکلی است. بنابراین می‌توان برنامه مسواک زدن را طوری تغییر داد که وقت کمتری بگیرد و در زمان صرفه جویی شود. شما کافی است مسواک و خمیردندانتان را داخل قفسه حمام قرار دهید و هر شب موقع حمام کردن (مثلا زمانی که منتظر هستید ماسک مو روی موهایتان اثر کند) مسواک بزنید. به این ترتیب می‌توانید در حمام هم دندانهایتان را آبکشی کنید و مجبور نباشید وقت زیادی را برای تمیز کردن خمیردندان از روشور صرف کنید و یا نگران پاشیدن کف روی آینه حمام باشید. همین ترفند ساده می‌تواند هر روز چند دقیقه وقت اضافی در اختیار شما قرار دهد و مسواک زدن را به یک کار مفرح و سرگرم کننده تبدیل کند.

کاهش زمان آرایش

استفاده از ماسک و لایه بردار برای صرفه جویی در زمان

این روزها هیچ کس وقت کافی برای استفاده از ماسک صورت و لایه بردار و این کارهای اضافی و پردردسر را ندارد. گذاشتن ماسک روی صورت زمان‌بر است و پس از آن هم باید بیست تا چهل دقیقه (بسته به نوع ماسک) صبر کنید تا ماسک اثر کنید سپس آن را بردارید یا بشویید. همه این مراحل روی هم احتیاج به اختصاص زمان زیادی دارد و همین مساله باعث می‌شود که بیشتر خانم‌ها استفاده از ماسک را فراموش کنند و یا قید آن را بزنند. در حالی که با قرار دادن ماسک صورت (ماسک ورقه‌ای یا کرمی یا هر نوع دیگر) در حمام می‌توانید به موقع از آن‌ها استفاده کنید. همان طور که می‌دانید بهترین زمان برای استفاده از ماسک پس از شستشوی صورت است، پس در مرحله آخر حمام، از ماسک استفاده کنید و همزمان با تاثیر ماسک، سایر مراحل حمام خود را مثل خشک کردن بدن و انتخاب لباس و … انجام دهید به این ترتیب هم از فواید ماسک بهره مند خواهید شد و هم این مرحله مانند یک مرحله اضافی و زمان‌بر به نظر نخواهد آمد. خوشبختانه بیشتر ماسک‌های صورت در دمای حمام هم قابل نگهداری هستند اما برای اطمینان حتما شرایط نگهداری را روی بسته چک کنید تا ماسک شما خراب نشود.

استفاده از برنزه کننده برای کاهش زمان آرایش

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند پوست برنزه و براقی داشته باشند و برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی انجام می‌دهند. اما با وجود مشغله‌های روزمره کمتر کسی وقت رفتن به سولاریوم و یا قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را دارد. در این شرایط استفاده از یک برنزه کننده بدن (به شکل اسپری یا کرم) می‌تواند کمک کننده باشد و بدون مضرات و آسیب‌های اشعه‌های سولاریوم و نور خورشید تاثیر مشابهی هم خواهد داشت. برای انجام این کار کافی است برنزه کننده بدن خود را در حمام نگهداری کنید و پس از استحمام آن را روی بدن استفاده کنید و سه دقیقه دور از آب بمانید و پس از گذشت سه دقیقه (و یا زمانی که روی محصول درج شده است) آن را آبکشی کنید و از ظاهر جدید و جذاب خود لذت ببرید بدون آن که وقت زیادی را صرف این تغییرات کرده باشید.

صرفه جویی در زمان آرایش با کمک لوسیون بدن

لوسیون زدن پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و زمان‌بری است که اکثر افراد آن را ندیده می‌گیرند. اما پوست بدن پس از استحمام خشک و شکننده می‌شود و نیاز به نوعی مرطوب کننده دارد که این رطوبت را به آن بازگرداند. پس استفاده از لوسیون پس از حمام یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود. برای این که لوسیون زدن شما ساده‌تر شود و زمان کمتری بگیرد لوسیون خود را در حمام نگهداری کنید، سعی کنید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که به سرعت جذب می‌شوند و حالت چرب و چسبنده روی بدن پیدا نمی‌کنند. پس از استحمام کامل و خشک کردن بدن، لوسیون را روی تمام قسمت‌های بدن استفاده کنید و کمی صبر کنید تا جذب شود. سپس حوله را بپوشید و از حمام خارج شود. تا زمان جذب کامل لوسیون می‌توانید صبر کنید و پس از آن لباس‌های خود را بپوشید.

کاهش زمان آرایش

کاهش زمان آرایش با استفاده از شانه دندانه درشت

شانه کردن موها و باز کردن گره آن‌ها پس از حمام یکی از مراحل خسته کننده و حتی دردناکی است که می‌تواند بسته به حجم و بلندی موها زمان‌بر هم باشد مخصوصا اگر موهای شما فر هم باشد. برای کاهش زمان آرایش و رسیدگی به موها یک شانه دندانه درشت داخل قفسه حمام خود قرار دهید و پس از شامپو زدن موها و در مرحله‌ای که نرم کننده روی موهای شما است با این شانه دندانه درشت گره موها را باز کنید سپس آن‌ها را آبکشی کنید. پس از استحمام خواهید دید که موهای شما به سادگی شانه می‌شوند و هیچ گرهی روی آن‌ها وجود ندارد. کارشناسان آرایشی این کار تاثیر زیادی در از بین رفتن وز موها هم دارد و اگر موهای شما وز می‌شود  و گره می‌خورد با این ترفند ساده می‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

کاهش زمان آرایش

موچین کند شده خود را به این روش مجددا تیز کنید

موچین از ابزارهای ضروری آرایش خانم‌ها است که استفاده زیادی دارد و از آن برای برداشتن ابروها، موهای زائد و دیگر کارهای ظریف مثل کار ناخن استفاده می‌شود. اما این وسیله پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد و نوک آن کند می‌شود و همان طور که می‌دانید برداشتن ابروها با یک موچین کهنه و کند کار پردردسری است. در حالی که یک موچین نو و تیز موها را با دقت و ظرافت بیشتری برمی‌دارد و هیچ آسیبی به موهای دیگر نمی‌رساند. اما یک موچین باکیفیت قیمت قابل توجهی دارد و نمی‌توان هر چند ماه یک بار آن را تعویض کرد. در عوض می‌توان با روش‌هایی موچین را مجددا تیز کرد تا کارایی آن افزایش یابد. شما برای این کار به یک سوهان ناخن نیاز دارید. سوهان را وسط موچین قرار دهید و موچین را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید تا لبه‌های داخلی آن با سوهان تماس پیدا کند و تیز شود. اگر تنها چند بار این کار را انجام دهید نتیجه لازم را خواهید گرفت و موچین شما قابل استفاده خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید در زمان کمتر و با دقت بیشتری ابروهای خود را بردارید و شاهد کاهش زمان آرایش خود باشید. هرچند این ترفند کاملا موثر است اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس سعی کنید پس از هر بار استفاده موچین خود را با الکل تمیز کنید تا مانع از تجمع آلودگی و کند شدن موچین و بدتر از همه انتقال این آلودگی‌ها به  پوست خود شوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)