کانتور کردن از روش‌های جدید و محبوب آرایش میان خانم‌ها است که بیشتر افراد تصور می‌کنند این روش آرایش روی پوست تیره و متوسط قابل انجام است و کانتور پوست روشن ممکن نیست یا حداقل نتیجه طبیعی و جالبی در پی نخواهد داشت. طبیعی است که اگر هر کاری درست انجام نشود نتیجه خوبی نخواهد داشت و کانتور پوست روشن هم ترفندهای خاص خود را دارد و اگرچه از کانتور پوست تیره و متوسط پیچیده‌تر است اما قابل انجام است و نتیجه‌ای زیبا و طبیعی در آرایش شما خواهد داشت. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نکاتی را که برای کانتور پوست روشن و انجام صحیح آن لازم است بیان خواهیم کرد.

شکل دادن به صورت ایده جذابی در آرایش است که آن را دراماتیک‌تر و زیباتر می‌کند. با این ترفند شما می‌توانید فرم صورت خود را به شکل دلخواه تغییر دهید و اگر روش کار را درست انجام داده باشید نتیجه کار طبیعی هم خواهد بود. اما در مورد آرایش پوست روشن به طور کلی محدودیت زیادی وجود دارد. پوست روشن مانند یک قاب خالی است که هرچیزی روی آن به شدت جلب توجه می‌کند. در نتیجه اشتباهات بیشتر به چشم می‌آیند و گرفتن نتیجه‌ای زیبا و طبیعی کار ساده‌ای نیست. نکته کلیدی در این کار استفاده از رنگ درست برای کانتور کردن و به کار بردن روش صحیح است که در ادامه می‌خوانید.

برای کانتور پوست روشن رنگ درستی انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید که مقدار خیلی کم کانتور روی پوست روشن بیشترین نتیجه را دارد و لازم نیست مقدار زیادی از برنزه کننده را روی پوست بزنید تا عمق و حجم پیدا کند. خانم‌هایی که پوست روشن دارند ممکن است تصور کنند محصولاتی که اطرافیانشان با پوست تیره‌تر استفاده می‌کنند روی آن‌ها هم جواب خواهد داد و به خرید این ابزارهای کانتور وسوسه شوند. اما بهتر است در مقابل این وسوسه‌ها مقاومت کنید چون این مواد برای پوست شما بسیار تیره هستند و حتی مقدار خیلی کم آن نیز روی صورت شما بیش از حد پررنگ و تیره خواهد بود و حالتی غیرعادی به پوست شما خواهد داد.

کانتور پوست روشن

خوشبختانه محصولات و کیت‌های کانتور مخصوص پوست روشن هم در بازار وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید. ضرورتی هم ندارد که حتما کیت کانتور گرانقیمت تهیه کنید، همین پنکیک‌های معمولی که هرروز استفاده می‌کنید می‌تواند برای  کانتور هم به کار رود و چون پودری هستند پوشش کمتری دارند و برای پوست روشن مناسب هستند. مثلا اگر شما همیشه از پنکیک با رنگ شماره ۱ از برند خاصی استفاده می‌کنید کافی است سراغ شماره بالاتر همان محصول (سه یا چهار درجه تیره‌تر) بروید و پنکیک آن برند را در شماره ۴ یا ۵ به تهیه کرده و به عنوان برنزه کننده کانتور استفاده کنید. کانتورهای استیکی در رنگ روشن هم گزینه مناسبی هستند که بهتر است با اسفنج اشکی مرطوب زده شوند.

آن را به روش درست انجام دهید

پس از انتخاب محصول با رنگ مناسب نوبت به استفاده کردن از آن می‌رسد. اشتباه رایجی که خانم‌های صاحب پوست روشن موقع کانتور کردن مرتکب می‌شوند استفاده زیاد از این محصولات و زدن یک لایه سنگین و ضخیم آن روی پوست است، شاید خانم‌هایی که پوست تیره دارند بتوانند به این شکل کانتور کنند اما این روش برای پوست روشن فاجعه بار خواهد بود و باید وقت زیادی را صرف محو کردن و پاک کردن آن کنید. کارشناسان زیبایی توصیه می کنند برای این که اشتباها مقدار زیادی از پودر برنزه کننده را روی صورت خود نمالید باید از ابزار مناسب استفاده کنید، ابزاری که این کارشناسان پیشنهاد می‌دهند برس آرایش کابوکی یا برس پرموی دیگری است که مقدار زیادی پودر را در یک مرحله روی پوست نمی‌مالد و به کمک آن می‌توان این کار را با ظرافت بیشتری انجام داد. برای شروع کار برس را به مقدار کمی پودر آغشته کنید و زیر گونه‌ها، کناره‌های پیشانی و زیر استخوان فک و اطراف چانه بزنید و به خوبی محو کنید و به خورد پوستتان بدهید. فراموش نکنید که کانتور شما نباید مشخص باشد بلکه باید اثر آن باعث حجم و عمق یافتن چهره شود، وقتی پوست روشنی دارید هیچ چیز بدتر از این نیست که آثار برس آرایش و رنگ آن به صورت خطوط مشخص روی چهره شما باقی مانده باشد.

کانتور پوست روشن

اشتباهات خود را اصلاح کنید

انسان جایزالخطا است و اشتباهات همیشه رخ می‌دهند حتی در دستان افراد حرفه‌ای و باتجربه. اگر پس از انجام دادن کانتور متوجه شدید که ظاهر شما شبیه مراحل قبل از محو کردن کانتور شده است خطوط و مرزهای کانتور روی چهره شما ایجاد شده که قبال محو شدن هم نیستند وحشت نکنید. هر مشکلی راه حلی دارد و برای حل این مشکل هم کافی است از پودر مات کننده آرایش استفاده کنید. برس کابوکی را بردارید و به پودر مات کننده بیرنگ آغشته کنید سپس با حرکات دورانی و کوتاه روی مرزهای کانتور خود بمالید تا محو و کمرنگ شوند. به این ترتیب بدون کثیف کاری یا نیاز به پاک کردن آرایش مشکل شما حل می‌شود. در این مرحله می‌توانید از روشن کننده و هایلایت کننده هم برای برجسته کردن گونه‌ها و قسمت‌هایی که می‌خواهید بزرگ‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند استفاده کنید. هایلایت کننده را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود در طیف‌های مروارید یا نخودی روشن بگیرید تا نتیجه کار زیبا و طبیعی به نظر برسد.

کانتور پوست روشن

از رنگ‌های گرم بهره ببرید

بیشتر خانم‌هایی که پوست روشن دارند ته رنگ سردی در پوست خود دارند و تصور می‌کنند که به این دلیل باید از رنگ‌های سرد برای کانتور بهره ببرند در حالی که برای کانتور پوست روشن هم می‌توان از رنگ‌های گرم استفاده کرد و بهتر است که به جای طیف‌های سرد و خاکستری سراغ طیف‌های گرم مایل به طلایی بروید. رنگ‌های سرد و مایل به خاکستری حالتی خسته و بیمار در چهره شما به وجود می‌آورند که شاید علت این که بیشتر افراد با پوست روشن فکر می‌کنند کانتور به آن‌ها نمی‌آید همین باشد. در حالی که رنگ‌های گرم و طلایی حالتی درخشان و زنده به صورت شما می‌دهند و نتیجه بسیار بهتری دارند. البته توجه کنید که طیف رنگی که به کار می‌برید مایل به نارنجی و قهوه‌ای نباشد چون ظاهر بدی به کانتور شما خواهد داد. در هر صورت این نکته را فراموش نکنید که راز موفقیت در کانتور پوست روشن پس از انتخاب رنگ مناسب استفاده خیلی کم از برنزه کننده و محو کامل آن است.

کانتور پوست روشن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)