واقعیت این است که ما هر روز حوصله و انرژی کافی برای انجام کارها را نداریم و داشتن یک مدل شیک مو در این شرایط توقع زیادی محسوب می‌شود. حال اگر مجبور باشید برای یک مهمانی و مراسم مهمی آماده شوید که آرایش مو و داشتن مدل شیک مو جزو ضروریات آن محسوب می‌شود چه کاری انجام خواهید داد؟ مدل‌هایی وجود دارند که اگرچه ظاهر شیک و زیبایی دارند اما درست کردن آن‌ها را می‌توان در منزل و بدون نیاز به صرف وقت و دقت زیادی هم انجام داد. پس دیگر لازم نیست برای آرایش موهای خود به سالن‌های زیبایی بروید و هزینه‌های زیادی را متحمل شوید چون ما  در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند مدل شیک مو به شما معرفی خواهیم کرد که درست کردن آن‌ها به دقت و حوصله زیادی نیاز ندارد و بهترین انتخاب برای روزهای پراسترس زندگی است.

مدل ساده جمع شده پشت سر

اما استون جزو ستاره‌هایی است که همیشه زیبا و مرتب به نظر می‌رسد اما برای این زیبایی و شیک بودن تلاش چندانی انجام نمی‌دهد. او موهای نازک و کم حجمی دارد و به روش‌های مختلفی آن‌ها را آرایش می‌کند اما زمانی که وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارد سراغ مدل ساده‌ای مثل جمع کردن موها پشت سر می‌رود و بدون آن که زحمت زیادی بکشد شیک و زیبا دیده می‌شود. اگر شما هم شرایط اما استون را دارید می‌توانید به این روش موهای خود را آرایش کنید. برای درست کردن این مدل شیک مو کافی است موها را پشت سر و به شکل دم اسبی پایین، جمع کنید و این دم اسبی را بپیچید و گرد کنید و با سنجاق محکم کنید. سپس یک دسته از جلوی موها را با ابزار حرارتی فر کنید تا کنار صورت شما قرار بگیرد و حالتی دراماتیک و شیک به آن بدهد.

چند مدل شیک مو

دم اسبی بافته شده یک مدل شیک مو

خانم‌هایی که موهای حالت دار و حجیمی دارند در درست کردن موهای خود همیشه دچار مشکل می‌شوند چون اول باید وقت زیادی را صرف صاف کردن و مرتب کردن موهای خود کنند و سپس سراغ آرایش و حالت دادن آن‌ها بروند. اما انجام همه این کارها لازم نیست، اگر شما به دنبال یک مدل شیک مو هستید که به سرعت قابل انجام باشد کافی است موها را بالای سر جمع کرده و دم اسبی کنید (برای زیبایی بیشتر می‌توانید دم اسبی خود را با چند بافت فرانسوی هم همراه کنید) سپس این دم اسبی را به سادگی به هر روشی که دوست دارید ببافید. بافت سه تایی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه است اما اگر مهارت کافی برای انجام روش‌های دیگر بافت مثل بافت تیغ ماهی یا بافت چهارتایی را هم دارید می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

چند مدل شیک مو

دم اسبی کردن با اکسسوری مو

دم اسبی همیشه بهترین و سادده‌ترین راه برای آرایش موها است و در هر موقعیتی می‌توان از دم اسبی استفاده کرد از مهمانی‌های کوچک گرفته تا تولد و عروسی و حتی در خانه و برای انجام کارهای منزل! دم اسبی کردن برای خانم‌هایی که موهای نه چندان بلندی دارند گزینه ای ایده آل است چون حجم و وزن موها در این حالت زیاد نیست و باعث سنگینی دم اسبی نمی‌شود. علاوه بر این بستن دم اسبی هیچ وقتی از شما نمی‌گیرد و حتی روی موهای ژولیده و شانه نشده هم زیبا به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید دم اسبی شما شیک‌تر و متفاوت‌تر شود پس از بستن موها و محکم کردن آن‌ها با یک اکسسوری زیبای فلزی آن را تزئین کنید.

چند مدل شیک مو

استفاده از سربند ابریشمی

بعضی از روزها موهای ما حالت دلخواه ما را ندارند مثلا ریشه آن‌ها چرب و بد حالت شده است، موهایتان وز شده و یا ریشه موها با رنگی متفاوت رشد کرده و ظاهر آن‌ها را خراب کرده است. اگر وقت و حوصله مراجعه به آرایشگاه و یا حتی شستن موها را هم ندارید نگران نباشید، ستاره‌هایی مثل لیلی کالینز هم چنین روزهایی را تجربه کرده‌اند اما با ترفندی ساده این مشکل را برطرف کرده و با یک مدل شیک مو در میان مردم ظاهر شده‌اند. چاره کار در این شرایط استفاده از سربند است. سربندها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را بر حسب سلیقه خود تهیه کنید و با لباس مجلسی‌تان ست کرده و مورد استفاده قرار دهید.

چند مدل شیک مو

عقب دادن یک مدل شیک مو

آیا وقت و حوصله شستن موهای خود را ندارید اما قرار است تا چند ساعت دیگر برای یک مهمانی آماده شوید؟ اگر به بستن سربند علاقه‌ای ندارید نگران نباشید، راه‌هایی دیگری هم برای داشتن یک مدل شیک مو بدون نیاز به دردسر و اتلاف وقت و هزینه وجود دارد. عقب دادن موها یکی از این راه‌ها است که حالتی شیک و مجلسی به موهای شما می‌دهد و حتی همین کثیف بودن هم می‌تواند به زیبایی بیشتر آن کمک کند. برای درست کردن موها به این روش از یک ژل یا پماد مو استفاده کنید و موها را به سمت عقب حالت بدهید و با یک آرایش زیبا و کامل برای مهمانی آماده شوید. دقت داشته باشید که این روش برای موهای حجیم انتخاب بهتری است و ممکن است موهای نازک را نازک‌تر نشان دهد.

چند مدل شیک مو

مدل نیمه باز جمع شده

مدل‌های نیمه باز برای آرایش موها همیشه پرطرفدار بوده‌اند و با هر نوع و جنس و بلندی مو می‌توان از این روش استفاده کرد. در این حالت شما هم از مزایای موی باز بهره‌مند هستید و می‌توانید زیبایی آن‌ها را به رخ بکشید و هم موهای جلوی سر باعث دردسر و مزاحمت شما نمی‌شوند. از طرف دیگر مدل‌های نیمه باز به اندازه کافی شیک هستند و می‌توان برای مهمانی‌ها نیز از آن‌ها استفاده کرد. برای درست کردن مدل نیمه باز جمع شده در بالا ابتدا موها را از پشت گوش‌ها با انگشت جدا کنید و بالای سر جمع کنید. سپس آن‌ها را با دست بپیچید و گرد کنید و با چند سنجاق مویی محکم کنید. در انتها نیز قسمت باز موها را با دست مرتب کنید و حالت بدهید و با یک اسپری مو همه چیز را سر جای خود ثابت نگه دارید.

چند مدل شیک مو

مدل نیمه باز دم اسبی

آرایش نیمه باز موها حالت دیگری هم دارد و آن دم اسبی نیمه باز است. این مدل بسیاری از دردسرهای دم اسبی را ندارد، سنگین نمی‌شود و جلوی سر را تخت نشان نمی‌دهد. از طرف دیگر باعث می‌شود که حجم موهای شما بیشتر به نظر برسد و این همان چیزی است که همه خانم‌ها دوست دارند. برای درست کردن موها به این روش مانند روش قبلی عمل کنید اما این بار به جای گرد کردن موها در بالای سر با یک کش آن‌ها را ببندید و با بقیه موهای خود ترکیب کنید. در نهایت با کمی اسپری مو، وز موها را بگیرید و حالت آن‌ها را تثبیت کنید.

چند مدل شیک مو

دم اسبی سه بخشی یک مدل شیک مو

اگر مدل‌های معمول و عادی مو شما را راضی نمی‌کند و همیشه به دنبال روش‌های متفاوت و جدید برای آرایش موهای خود هستید روش دم اسبی سه بخشی را امتحان کنید. این روش به خصوص برای خانم‌هایی که موهای صاف و کم حجمی دارند بسیار مناسب است و انجام دادن آن چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا آن‌ها را به سمت عقب حالت دهید و با کمی ژل مو، موهای کوتاه اطرف پیشانی را رام کنید. سپس موهای تاج سر را از پشت گوش‌ها جمع کنید و با یک کش ببندید. سپس سراغ دسته بعدی بروید و از پشت سر آن‌ها را جمع کرده و با دم اسبی قبلی یکی کرده و ببندید. در مرحله آخر باقیمانده موها را نیز با دم اسبی یکی کنید و مانند تصویر یک دم اسبی سه بخشی زیبا داشته باشید.

چند مدل شیک مو

مدل گرد شده در بالا به روش کلاسیک

وقتی روش‌های معمول و غیرمعمول هم شما را راضی نمی‌کنند یک مدل کلاسیک مو می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. جمع کردن موها بالای سر به همه می‌آید و به خصوص برای خانم‌هایی که موهای متوسط با حجم متوسط دارند انتخابی عالی است. ابتدا موها را با کمی ژل جمع کنید و بالای سر با کش ببندید. سپس آن‌ها را دور کش گرد کرده و با چهار عدد سنجاق دور تا دور آن را محکم کنید و حالتی رسمی و شیک به موهای خود بدهید. این مدل قد شما را بلندتر و گردن شما را نیز کشیده‌تر نشان می‌دهد و با گوشواره‌های بزرگ و آویز نیز ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد.

چند مدل شیک مو

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)