چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت شما هستند و زیبایی این عضو تاثیر فوق العاده‌ای در زیبایی چهره شما خواهد داشت. به همین دلیل است که خانم‌ها برای آرایش چشمان خود اهمیت زیادی قائل هستند و وقت و هزینه بیشتری را برای آن صرف می‌کنند. اما صرف نظر از لوازم آرایشی، روش آرایش چشم هم اهمیت زیادی دارد و اگر از روش‌های درست و مناسبی برای این کار استفاده نکنید آرایش چشمان شما ناقص یا نازیبا خواهد شد و همیشه گفته‌ایم که آرایش نکردن بسیار بهتر از یک آرایش غلط، زیاد یا ناقص است. در این مقالها اختصاصی از مجله قرمز چند روش آرایش چشم برای موقعیت‌ها و سبک‌های مختلف آرایشی را برای شما بیان خواهیم نمود.

آرایش روزمره چشم برای موقعیت‌های عادی

اگر می‌خواهید برای یک موقعیت روزمره و عادی مثل رفتن به محل کار، دانشگاه، خرید کردن یا گردش روزانه آماده شوید یک آرایش ساده و روزمره برای شما کافی است. در این روش آرایش چشم از خط چشم استفاده نمی‌شود و تنها یک سایه خاکستری مایل به قهوه‌ای (بژ تیره یا روشن بسته به رنگ پوستتان) و یک لایه ریمل تیره (قهوه‌ای یا مشکی) آن را کامل می‌کند.

چند روش آرایش چشم

روش آرایش چشم برای ماندگاری بیشتر آرایش

اگر ماندگاری آرایش چشم برای شما اهمیت بیشتری دارد بهتر است از کانسیلر یا پرایمر سایه استفاده کنید. قبل از سایه زدن یا کشیدن خط چشم پلک‌ها را با پرایمر آماده کنید و روی قسمت‌های تیره آن کانسیلر بزنید تا سایه رنگ واقعی خود را روی چشم نشان دهد و ماندگاری بیشتری هم داشته باشد. همچنین این ترفند کمک می‌کند که پف چشم‌ها کمتر مشخص شود.

چند روش آرایش چشم

یک ترفند برای ریمل زدن و پر کردن ابرو

بیشتر خانم‌ها هر روز از ریمل استفاده می‌کنند اما نکته اصلی را در مورد ریم زدن نمی‌دانند و رعایت نمی‌کنند. راز اصلی ریمل زدن در این است که شما باید برس ریمل را نزدیک به ریشه مژه‌ها نگه دارید و به طرف چپ و راست در امتداد خط پلک حرکت دهید تا مواد روی برس به خوبی روی مژه‌ها بنشیند. سپس با برس زدن معمولی این مواد را روی مژه‌ها پخش کرده و مژه‌ها را حالت دهید. همچنین اگر قصد دارید ابروهای خود را پر کنید از مداد ابرویی که برپایه موم باشد استفاده کنید و این کار را با حرکات کوتاه و سبک انجام دهید.

چند روش آرایش چشم

ترفندی برای جذابیت بیشتر چشم با آرایش

اگر می‌خواهید چشمانتان عمق بیشتری پیدا کند و جذاب‌تر به نظر برسد شما علاوه بر رنگ اصلی سایه به یک رنگ تیره برای سایه زدن هم نیاز دارید. این رنگ را روی محلی بزنید که استخوان زیر ابرو با خط تای روی پلک متصل می‌شود، سپس آن را به خوبی محو کنید. این کار باعث می‌شود قسمت بالای چشم و زیر ابرو عمق پیدا کرده و چشمانتان برجسته به نظر برسد.

چند روش آرایش چشم

ترفند سایه زدن برای تازه‌کارها

اگر در سایه زدن تازه کار هستید یا نمی‌دانید چه بافتی از سایه برای شما مناسب است از سایه مات استفاده کنید. سایه مات با هر نوع بافت پوست همخوانی دارد به خصوص اگر در رنگ‌های خنثی و ملایم انتخاب شده باشد. اگر می‌خواهید چشمانتان جلوه بیشتری پیدا کند از یک رنگ سایه روشن و خنثی (ترجیحا براق) زیر ابروها و گوشه داخلی چشم‌ها استفاده کنید.

چند روش آرایش چشم

روش آرایش چشم ساده و سریع

اگر به دنبال یک روش آرایش چشم ساده و سریع اما جذاب و خاص هستید می‌توانید آن را با یک عدد گوش پاک کن و یک سایه تیره انجام دهید. گوش پاک کن را روی پالت سایه تیره (قهوه‌ای، دودی، سرمه‌ای یا مشکی) بزنید و دقیقا در کناره خط مژه‌ها، همن جایی که خط چشم کشیده می‌شود بمالید و کمی محو کنید، یک خط نازک‌تر هم زیر چشم بکشید. این روش آرایش چشم را در کمتر از دو دقیقه می‌توان انجام داد و نتیجه کار بسیار عالی و مجلسی است.

چند روش آرایش چشم

روش آرایش چشم دودی

برای داشتن آرایش دودی چشم لازم نیست از خط چشم یا چند رنگ سایه استفاده کنید. شما می‌توانید با یک رنگ سایه نسبتا تیره مثل قهوه‌ای یا دودی هم این کار را انجام دهید اما باید دقت داشته باشید که در این روش بیشترین لایه‌های سایه و تیره‌ترین قسمت آن باید دقیقا در لبه خط مژه شما قرار بگیرد و به تدریج به سمت بالا محو شود. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که فرقی نمی‌کند رنگ موهای شما چیست، در هر صورت رنگ مشکی برای ریمل شما مناسب‌تر است و چشمان شما را جذاب‌تر نشان خواهد داد.

چند روش آرایش چشم

نکاتی برای سایه زدن به روش حرفه‌ای

اگر می‌خواهید روی چشمان خود تاکید کنید از سایه بنفش روشن یا تیره استفاده کنید. همراه با این نوع سایه از خط چشمی استفاده کنید که ته رنگ طلایی یا صورتی در خود داشته باشد تا به خوبی با رنگ سایه شما ترکیب شود. همچنین اگر از سایه تیره برای آرایش چشم استفاده می‌کنید و می‌خواهد چشمانتان کشیده به نظر برسد باید آن را فقط روی پلک بالا و قسمت خارجی چشم بکشید و گوشه داخلی چشم و زیر ابروها را خالی بگذارید. با این ترفند چشمان شما بزرگ‌تر و با فاصله به نظر خواهد رسید. اما اگر می‌خواهید چشمانتان بازتر و گردتر به نظر برسد سایه تیره را زیر پلک پایین (یک سوم انتهایی) و روی خط تای پلک بزنید.

چند روش آرایش چشم

ترفندی برای استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی باعث جذاب‌تر ششدن چشمان شما می‌شود به خصوص اگر مژه‌های طبیعی شما کوتاه یا کم باشد. اما اگر می‌خواهید آرایش شما با مژه مصنوعی طبیعی‌تر به نظر برسد به جای مژه‌های کامل از مژه‌های تفکیک شده و جدا استفاده کنید. با این ترفند هم آرایش شما کامل و مجلسی خواهد بود و هم هیچ کس به طبیعی بودن مژه‌های شما شک نخواهد کرد.

چند روش آرایش چشم

از بین بردن خستگی چشم با یک ترفند ساده

به دلایل مختلفی مثل بی خوابی یا کار زیاد ممکن است چشمان شما خسته به نظر برسند و اطراف آن گود و تیره شود. برای برطرف کردن این حالت شما می‌توانید از یک کانسیلر که کمی حالت براقی داشته باشد زیر و اطراف چشم خود استفاده کنید سپس آرایش روزمره خود را انجام دهید تا چهره شما شاداب و سرزنده به نظر برسد.

چند روش آرایش چشم

یک ترفند آرایشی برای سالم نشان دادن چهره

اگر بیمار هستید یا به دلایل دیگری رنگ پریده و ناخوش به نظر می‌رسید می‌توانید با این روش آرایش چشم آن را برطرف کنید. ابتدا از یک رنگ سایه صورتی ملایم روی پلک‌ها استفاده کنید سپس با یک خط چشم تیره مدادی اطراف چشم را آرایش کنید به این ترتیب چشمان شما شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر خواهد رسید.

چند روش آرایش چشم

اگر چشمان کوچکی دارید

اگر چشمانتان کوچک است یا مثل نژاد زرد روی پلک بالای خود خط تا ندارید از یک رنگ متوسط برای سایه چشم استفاده کنید و آن را مشابه تصویر زیر بالای پلک خود بزنید و محو کنید طوری که حالتی از عمق را در این قسمت به وجود آورد و تکمیل آرایش قسمت‌های دیگر ساده تر شود.

چند روش آرایش چشم

اگر چشمان دوپلکه دارید

اگر پلک بالای شما ضخیم است و به اصطلاح چشمان دوپلکه بدون خط تای مشخص دارید بهتر است ابتدا رنگ‌های روشن را روی گوشه داخلی چشم استفاده کنید سپس سراغ رنگ‌های تیره بروید و سعی کنید به چشمان خود عمق بدهید.

چند روش آرایش چشم

اگر پلک بالایی شما نازک است

با این نوع پلک زیباترین و کامل‌ترین آرایش را می‌توان روی چشم‌ها پیاده کرد و نیازی به استفاده از رنگ‌های تیره سایه نیست. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و براق سایه برای زیباتر کردن چشمان خود استفاده کنید و آرایش خود را با یک خط چشم ظریف و کمی ریمل کامل کنید.

چند روش آرایش چشم

روش آرایش چشم کامل و مجلسی

اگر یک آرایش کامل برای مهمانی‌ها و مجالس می‌خواهید به یک پالت کامل سایه در رنگ‌های قوی نیاز دارید که باید با ترتیب درست و حرفه‌ای با برس مخصوص روی پلک‌ها زده شوند و حالتی شبیه به خط چشم را در لبه پلک‌ها به وجود آورند.

چند روش آرایش چشم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)