تابستان فصل سفر و گردش و تفریح است نه فقط به خاطر این که تابستان فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است بلکه سفرهای تابستانی همیشه مشتریان خاص خود را داشته‌اند. اما هیچ سفری به شما خوش نمی‌گذرد اگر لوازم ضروری را با خود همراه نداشته باشید و آسایش شما تامین نشود. برخی افراد فکر می‌کنند در سفر بودن بهانه خوبی برای نادیده گرفتن شیک‌پوشی است اما این تصور اشتباه است و شما می‌توانید در سفر هم شیک‌پوش باشید و لزومی ندارد کمد لباس‌های خود را با خود همرا ببرید و با تعداد محدودی لباس هم می‌توانید در سفرهای تابستانی شیک و خوش لباس سفر کنید.

چمدان در سایز مناسب

قبل از هرچیزی باید محل مناسبی برای حمل وسایل و لباس‌های خود تهیه کنید و یک چمدان جادار اما سبک که چرخ هم داشته باشد و به راحتی حمل شود برای این منظور ضروری است. البته اگر وسایل زیادی ندارید و یا سفر شما کوتاه مدت است می‌توانید از ساک دستی هم استفاده کنید.

وسایل ضروری در سفرهای تابستانی

کفش راحتی مناسب سفرهای تابستانی

داشتن کفش راحت از ضروریات هر سفر است و در سفرهای تابستانی لازم است که کفش مناسب این فصل را تهیه کنید. کفش‌های پارچه‌ای راحت و بدون بند که پوشیدن و درآوردن آن‌ها راحت و بی‌دردسر است و کاملا خنک هم هستند بهترین انتخاب برای این فصل است. در کنار این کفش‌ها می‌توانید یک جفت دمپایی راحتی هم همراه داشته باشید تا در مواقع مختلف مثل داخل اتاق هتل، ساحل و … استفاده کنید.

وسایل ضروری در سفرهای تابستانی

لباس‌های مناسب سفرهای تابستانی

  • لباس‌های سبک نخی و نازک: لباس مناسب برای سفرهای تابستانی لباس نخی خنک و نازک مثل مانتوی نخی روشن است که زیاد هم چروک نشود. البته رنگ‌هایی که کثیفی روی آن‌ها معلوم نشود مثل خاکستری انتخاب بهتری هستند.
  • لباس‌های ورزشی: لباس سفر باید راحت باشد و لباس‌هایی که راحت نباشند شما را دچار دردسر خواهند کرد. یک گرمکن ورزشی (برای زمانی که هوا خنک می‌شود مثل شب) و یک لگینگ راحت و تیره که بتوانید در همه شرایط بپوشید برای چنین سفرهای توصیه می‌شود.
  • لباس‌های مناسب هواپیما: اگر سفر شما هوایی است لازم است که لباس مناسب هواپیما داشته باشید و به اندازه کافی شیک باشید. یک کیف دستی شیک و جادار، شال یا روسری زیبا و یک لباس گرم مناسب و چشمبند برای زمانی که قرار است در هواپیما بخوابید ضرورت دارد.
  • لباس‌های ساده و مینیمال: لباس‌هایی که برای سفر همراه خود می‌برید باید کاملا ساده باشند. این ویژگی کمک می‌کند که بعدا بتوانید به راحتی لباس‌های مختلف را با هم بپوشید و ترکیب کنید. پس ترجیحا از لباس‌های بدون طرح و در رنگ‌های خنثی استفاده کنید.
  • مراقبت از لباس: مراقبت از لباس‌ها در حین سفر هم ضرورت دارد. مثلا باید از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری کنید و در صورت چروک شدن آن را اتو کنید. باید وسایل لازم برای شستن لباس‌ها را همراه داشته باشید و بتوانید لباس‌ها را با دست بشویید و خشک کنید.

وسایل ضروری در سفرهای تابستانی

عینک آفتابی

در فصل تابستان تابش نور خورشید به شدیدترین حالت خود می‌رسد و وقتی قرار است روزهای سفر را در فضای باز بگذارنید استفاده از عینک آفتابی ضرورت پیدا می‌کند. به طور کلی عینک آفتابی نماد فصل تابستان است و همه به آن نیاز دارید چه در سفر و چه غیر سفر. اما لازم است هنگام سفر مراقب عینک خود باشید و آن را در قاب محکم نگهداری کنید تا نشکند و دچار خط و خش نشود.

 

هدفون

شرایطی در سفر پیش می‌آید که شما می‌خواهید موسیقی گوش کنید و یا فیلم ببینید اما صدای محیط مزاحم شماست یا صدای شما مزاحم دیگران است. در ان شرایط شما به یک هدفون باکیفیت و بادوام نیاز دارید. هدفون را داخل یک قاب محکم و امن طوری نگهدارید که گره نخورد و آسیب نبیند و تن صدای ان را در حالت متوسط استفاده کنید.

سشوار

در سفر به خصوص سفرهای تابستانی ضروری است که مرتب دوش بگیرید و با موهای خیس هم نمی‌توان از هتل خارج شد. اگر در اتاق هتل سشوار وجود نداشته باشد لازم است یک سشوار سفری مناسب همراه داشته باشید تا موها را خشک کنید و برای بیرون رفتن آماده شوید.

سشوار در سفرهای تابستانی

ضدآفتاب

همان طور که حفاظت از چشم در مقابل آفتاب با عینک آفتابی ضرورت دارد لازم است از پوست صورت، بدن و لب‌ها هم در  مقابل آفتاب حفاظت کنید و این کار با کرم‌های ضدآفتاب امکان پذیر است. یک ضدآفتاب با درجه حفاظت مناسب همراه داشته باشید و هر قسمتی از بدن را که در مقابل تابش آفتاب قرار دارد با ضدآفتاب بپوشانید. فراموش نکنید که شب قبل از خواب باید این کرم را از صورت خود پاک کنید. استفاده از بالم لب حاوی ضدآفتاب را هم فراموش نکنید.

دئودورانت

گرمای تابستان آزاردهنده است و بدتر این که باعث عرق کردن بدن می‌شود. این عرق اگر روی تن شما بماند بدن شما بوی بدی می‌گیرد اما همیشه و هرروز نمی‌توانید دوش بگیرید و برای این که از بوی بد عرق در امان بمانید بهتر است یک دئودورانت همراه داشته باشید و پس از دوش گرفتن آن را روی زیربغل استفاده کنید تا بدن شما بوی بدی نگیرد.

کلاه تابستانی

تیپ تابستانی شما همیشه با یک کلاه حصیری زیبا کامل می‌شود پس اگر می‌خواهید در سفرهای تابستانی شیک و خوش لباس باشید و عکس‌های زیبایی بگیرید یک کلاه تابستانی مناسب تهیه کنید و با خود ببرید. فراموش نکنید که باید کلاه را را در محفظه مناسب نگه داری کنید تا له نشود.

جواهرات ارزان و رنگارنگ

قاعدتا هیچ کس جواهرات و سرویس طلای خود را هماره خود به سفر نمی‌برد چون امکان گم شدن و به سرقت رفتن آن همیشه وجود دارد ولی شما می‌توانید از جواهرات ارزان و رنگی مثل دستبند، گردنبند و گوشواره پلاستیکی شیک که مناسب فصل تابستان هم هستند استفاده کنید و تیپ تابستانی خود را ارتقاء دهید.

وسایل ضروری در سفرهای تابستانی

لوازم آرایشی ضروری

لازم نیست همه چیزهایی را که هرروز استفاده می‌کنید در سفر هم همراه داشته باشید. تنها دو یا سه مورد ضروری که بدون آن‌ها نمی‌توانید سر کنید مثل رژ لب محبوبتان و ریمل مشکی را همراه داشته باشید و در کنار ضدآفتاب و سایر لوازم مراقبت از پوست بگذارید تا در طول سفر استفاده کنید. همراه داشتن یک پاک کننده یا شوینده مناسب پوست هم توصیه می‌شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)