بهار از نیمه گذشته و تابستان پیش روی ماست. برای کسانی که به پوشاک خود اهمیت زیادی می‌دهند قبل از هرچیزی شناختن جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه در اولویت است. مانند فصل‌های دیگر، تابستان هم لباس‌های مخصوص خود را دارد و در هر سال مدل‌های جدیدی توسط طراحان و کمپانی‌ها معرفی می‌شود. در این مقاله چند نمونه از جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه و ترندهای کلی حاکم بر فصل آینده را در پوشاک بانوان بررسی خواهیم نمود.

لازم است این نکته را یادآور شویم که برخی کارشناسان معتقدند در دنیای مد امروز دیگر مفهومی به نام از مد افتادن وجود ندارد، البته ممکن است ترندی کمرنگ شود ولی به طور کامل محو نمی‌شود. در هر صورت مد زاییده زمان است و گذشت زمان باعث مطرح شدن و پررنگ و کمرنگ شدن این ترندها می‌شود پس برای هر فرد لازم است که ترندها و روندهای کلی مد در هر زمان را بشناسد.

عینک آفتابی رنگی

جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه

فصل تابستان و تابش شدید نور آفتاب در آن استفاده از عینک آفتابی را به یک ضرورت تبدیل می‌کند که علاوه بر جنبه کارکردی و سلامتی از لحاظ مد و زیبایی هم مطرح است در واقع شما با یک عینک آفتابی هم از چشمانتان در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنید و هم استایل خود را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشید. هرسال مدل‌های جدیدی از عینک آفتابی معرفی می‌شود اما یکی از جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی عینک‌های رنگی است. این بار به جای عینک‌های مشکی و قهوه‌ای رنگ‌هایی مثل آبی و قرمز و سبز را امتحان کنید.

آستین‌های پفی و بزرگ

جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه

طراحان مد در فصل‌های اخیر بیش از هر قسمت دیگری روی آستین‌های لباس‌های زنانه کار کرده‌اند. آستین‌های بیش از حد بلند، آستین‌های پفی و حجیم، سرآستین‌های بزرگ و خلاقیت‌هایی از این قبیل که باعث به وجود آمدن مدل‌هایی جدید، متنوع و جذاب در لباس‌های زنانه شده است. با توجه به این که این مدل از آستین‌ها در عین پوشیده بودن خنک هم هستند می‌توانند انتخاب مناسبی برای لباس‌های تابستانی باشند.

رنگ صورتی

جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه

صورتی یکی از زیباترین و زنانه‌ترین رنگ‌ها است و خانم‌ها عموما به آن علاقمند هستند. اگر شما نیز جزو این دسته هستید باید بگوییم که در فصل تابستان هم می‌توانید به راحتی رنگ محبوب خود را در لباس‌های تابستانی خود به کار ببرید. اگر از پوشیدن رنگ زیبای صورتی حس خوبی ندارید و به عبارتی آن را رنگی تند و جلب توجه کننده می‌دانید اما به آن علاقه دارید می‌توانید این رنگ را در اکسسوری‌های خود مثل کیف و روسری و شال و چیزهای کوچک به کار ببرید و نگران نباشید.

لباس‌های ورزشی خانمانه

این ترند یکی از ترندهای محبوب و مطرح فصل‌های گذشته از جمله زمستان و بهار بوده است و به نظر می‌رسد که در فصل آینده نیز همچنان به قوت خود باقی باشد. این سبک درواقع ترکیبی از استایل ورزشی پوشاک و استایل خانمانه است یعنی لباس‌هایی مثل گرمکن و سوئیشرت که استایلی ورزشی دارند و با سبک‌های ظریف خانمانه مثل گلدوزی و رنگ‌های شاد و جذاب و پارچه‌های ظریف و زیبا مثل ساتن زیبا شده‌اند و از حالت زمخت و غیرظریف خود خارج شده‌اند.

طرح‌های گلدار یکی از جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه

اگرچه ما سبک لباس‌های گلدار را مخصوص فصل بهار می‌دانیم اما امسال در لباس‌های تابستانی نیز شاهد نوع خاصی از طرح‌های گلدار هستیم. طرح‌هایی درشت و گلدار موسوم به طرح شرقی گلدار که حالتی رنگارنگ، خانمانه و جذاب دارد و در لباس‌های مختلف زنانه می‌توان از آن استفاده کرد مانند مانتو تابستانی، بلوز و حتی اکسسوری‌هایی مثل کیف و کفش.

لباس‌هایی الهام گرفته از پوشاک مردانه

جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه

الهام گرفتن از پوشاک مردان در پوشاک بانوان چیز جدیدی در مد نیست و قدمت آن به دوران کوکو شانل باز می‌گردد. در هر حال این ترند در فصل‌های اخیر به طور جدی‌تری مطرح بوده است و شاهد معرفی مدل‌هایی از لباس‌های زنانه با شباهت کامل به پوشاک مردانه هستیم مانند کت و شلوار، پیراهن و … که در فصل آینده یعنی تابستان این مدل از لباس‌ها هم یکی از جدیدترین مدل‌های لباس تابستانه در میان لباس‌های زنانه خواهند بود.

فردگرایی

یکی از روندهای جالب در دنیای مد امروز که بسیار مورد توجه قرار گرفته است فردگرایی در پوشاک است. امروز دیگر طراحان به دنبال این نیستند که همه شبیه هم لباس بپوشند بلکه هرکسی بر اساس سلیقه، شرایط، ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی و … لباس خود را انتخاب می‌کند و در این پوشش‌ها از نمادها و نشانه‌هایی استفاده می‌شود که لباس را برای فرد مورد نظر شخصی سازی می‌کند. برندهای مشهوری مثل گوچی و بالنسیاگا در فصل‌های اخیر این ترند را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و در هر فصل مدل‌های متنوع و پرشماری لباس معرفی می‌کنند که طیف وسیعی از سلایق را دربرمی‌گیرد. یکی از نمونه‌های ملموس و کاربردی این سبک استفاده از نام‌ها و نشانه‌ها روی پوشاک است که این روزها بسیار دیده می‌شود و می‌تواند جزو جدیدترین مدل‌های لباس تابسته باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس  مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)