جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
با رعایت این نکات بدون خراب شدن موها ورزش و فعالیت کنید

با رعایت این نکات بدون خراب شدن موها ورزش و فعالیت کنید

ورزش کردن و فعالیت بدنی برای سلامتی بدن ضروری است به همین دلیل بیشتر خانم‌ها رفتن به باشگاه و فعالیت‌های بدنی مستمر را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند. اما این کار دردسرهایی هم دارد، ورزش کردن تعریق بدن را افزایش می‌دهد و این تعریق اضافی می‌تواند باعث خراب شدن موها شود و موهای شما آسیب ببیند و کثیف شود. البته این مشکل قابل حل است و شما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با بیست نکته و ترفند موثر آشنا می‌شوید که با رعایت آن‌ها می‌توانید از خراب شدن موها هنگام ورزش جلوگیری کنید.

از ایجاد جای دم اسبی روی موها جلوگیری کنید

دم اسبی کردن موها یک روش ساده و مفید برای جلوگیری از تماس موها با بدن است اما همان طور که می‌دانید بستن سفت موها می‌تواند باعث شکستن و حالت گرفتن موها شود و پس از باز کردن خواهید دید که جای کش دم اسبی روی موهای شما باقی مانده است. بنابرین بهتر است به جای دم اسبی کردن موها هنگام ورزش آن‌ها را از پایین ببندید یا ببافید و یا به جای کش‌های سفت از روبان و کش‌های پلاستیکی گرد که عرق را به خود جذب نمی‌کنند استفاده کنید.

مدل مو را بر اساس نوع ورزش انتخاب کنید

شما باید برای هر نوع ورزش یک مدل موی مناسب در نظر داشته باشید. برای ورزش‌هایی مثل یوگا و پیلاتس جمع کردن موها در بالای سر بترین روش است اما برای راه رفتن روی تردمیل موها را دم اسبی کنید و در کنار آن از هدبند استفاده کنید. هنگام استفاده از دوچرخه ثابت هم می‌توانید موها را ببافید.

از محصولات حالت دهنده مناسب استفاده کنید

قبل از شروع به ورزش از محصولات حالت دهنده روی موهای خود استفاده کنید تا موها کمتر به هم گره بخورند، پس از ورزش هم موها را سشوار بکشید تا این حالت دهنده مجددا فعال شود. اسپری‌های حالت دهنده و ژل‌های مخصوص ضد گره می‌توانند به شما در انجام یک ورزش راحت و بی‌دردسر بدون خراب شدن موها کمک کنند.

بافت طبیعی موهای خود را ایجاد کنید

اگر نمی‌خواهید موها را پشت سر خود جمع کنید قبل از ورزش کردن از یک اسپری بافت دهنده روی ریشه موها استفاده کنید، این محصولات شبیه به شامپوی خشک عمل می‌کنند اما روی موی خیس و خشک هم قابل استفاده هستند و رطوبت ناشی از تعریق کف سر را از بین می‌برند و چیزی که باقی می‌ماند باعث حالت بهتر موهای شما می‌شود.

برای جلوگیری از خراب شدن موها را گرد کنید

از یک موس یا ژل سبک معمولی کمک بگیرید و موها را بالای سر خود گرد کنید و با سنجاق سر یا کش آن را محکم کنید. با این کار پس از اتمام ورزش  و باز کردن موها خواهید دید که موهای شما حالتی بسیار زیبا به خود گرفته و حجیم شده است.

ورزش بدون خراب شدن موها

از هدبندهای مخصوص ورزش استفاده کنید

هدبندهای مخصوص ورزش یکی از اکسسوری‌های ضروری است که در حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی شما نیز موثر است. یک هدبند باکیفیت با قابلیت ارتجاعی کافی و جذب رطوبت تهیه کنید و هنگام ورزش کردن آن را دور سر خود ببندید تا موهای شما خنک و خشک باقی بماند.

سنجاق‌های مویی را دست کم نگیرید

جمع کردن موها در دم اسبی‌ها و گردی‌های بزرگ تنها راه مراقبت از آن‌ها نیست، گاهی تنها چیزی که شما برای این کار نیاز دارید تعدادی سنجاق مویی ساده و کوچک است که در هر خانه ای یافت می‌شود. اگر موهایتان کوتاه است یا چتری دارید و یا موهای اطراف گوش و پیشانی شما هیچ وقت جمع نمی‌شود می‌توانید از این سنجاق‌ها کمک بگیرید و موها را تمیز و خشک نگه دارید.

از محصولات حاوی سیلیکون استفاده نکنید

محصولاتی که حاوی سیلیکون هستند همه کثیفی و عرق موجود در محیط را به خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند موها کثیف به نظر برسند و به کف سر بچسبند. بنابراین وقتی می‌خواهید ورزش کنید از این محصولات استفاده نکنید تا از خراب شدن موهای خود جلوگیری کنید.

کلاه ورزشی را فراموش کنید

اگرچه محیط باشگاه و فضاهای ورزشی با کلاه‌های کاسکت و کلاه بیسبال تناسب دارد اما به خاطر داشته باشید که این کلاه‌ها باعث گرم شدن کف سر می‌شوند و تعریق موهای شما را افزایش می‌دهند. پس تا حد ممکن موها را آزاد بگذارید تا حرارت اضافی روی سر ایجاد نشود و تعریق کف سر کاهش یابد.

برای جلوگیری از خراب شدن موها به آن‌ها دست نزنید

دست زدن به موها در طول ورزش کردن باعث ترشح بیشتر چربی در کف سر می‌شود و این ترشح همراه با تعریق اضافی به کثیف شدن موهای شما منجر خواهد شد. پس سعی کنید موها را تا حد ممکن با کش و سنجاق جمع کنید تا در دسترس شما نباشند و با تماس دست شما کثیف‌تر نشوند.

ورزش بدون خراب شدن موها

با موهای کثیف ورزش کنید

موها وقتی کثیف هستند بهتر حالت می‌گیرند، پس بهتر است حمام کردن را به پس از ورزش موکول کنید. در این صورت دیگر نگران کثیف شدن و خراب شدن موها نخواهید بود. هنگام شستن موها نیز لازم نیست حتما از شامپو استفاده کنید، با نرم کننده هم می‌توانید موها را تمیز کنید، استفاده از شامپو تنها یک بار در هفته کافی است.

کمی اسپری معطر روی موهای خود بزنید

این اسپری‌ها بوی بد موهای کثیف را پوشش می‌دهند و همزمان به ساقه مو هم رطوبت کافی می‌رسانند. از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی کراتین و روغن سیلک باشد که در عین براق کردن و خوشبو کردن مو از ایجاد الکتریسته ساکن روی موها نیز جلوگیری می‌کنند.

به موها باد سرد بدهید

قبل از این که موها را جمع و جور کنید و برای رفتن به باشگاه آماده شوید، موها را باز بگذارید و با درجه سرد سشوار موها را به مدت دو تا سه دقیقه خنک کنید. این کار هم حالت خوبی به موها می‌دهد و هم آن ها را براق می‌کند و هم با خنک کردن کف سر تعریق آن را هنگام ورزش کردن کاهش می‌دهد.

عرق موها را بپذیرید

عرق بدن حاوی نمک است و این نمک می‌تواند یک حالت دهنده رایگان و مناسب برای موهای شما باشد. پس از ورزش کردن سر خود را به سمت پایین بگیرید و موها را تکان دهید تا این عرق و نمک داخل آن به خوبی روی ساقه‌های مو پخش شود، سپس با دست به موها حالت دهید و با کش یا سنجاق آن‌ها را جمع کنید. در این شرایط موهای شما با کمترین رسیدگی زیبا و خوش حالت خواهند بود.

ورزش بدون خراب شدن موها

موها را از حرارت و نور خورشید حفظ کنید

اگر در فضای باز ورزش می‌کنید موهای شما در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند و خشک می‌شوند. نمک موجود در عرق هم می‌تواند این خشکی را تشدید کند در نتیجه لازم است که از حالت دهنده‌های آبرسان برای مو استفاده کنید که حاوی فاکتورهای محافظ در مقابل نور خورشید هم باشد تا از خراب شدن موها جلوگیری شود.

پس از ورزش موها را بشویید

این کار برای حفظ سلامت و زیبایی موها ضروری است اما اگر زمان کافی برای شستن موها ندارید می‌توانید موها را بالای سر خود گرد کنید و اطراف پیشانی و صورت و گردن را که خیس عرق شده است با دستمال پاک کنید سپس موها را باز کنید تا خشک شوند و زمان حمام کردن فرا برسد.

از شامپوی خشک استفاده کنید

قبل از شروع به ورزش کمی شامپوی خشک روی ریشه موها اسپری کنید و آن را با دست در همه قسمت‌ها پخش کنید سپس موها را جمع کنید. این شامپوی خشک در طول ورزش چربی و عرق موها را جذب کرده و از خراب شدن موها جلوگیری می‌کند. اگر شامپوی خشک ندارید می‌توانید از پودر تالک برای این کار استفاده کنسد.

عرق موها را با دستمال خشک کنید

عرق کردن موها و صورت اجتناب ناپذیر است و هرچه ورزش‌های شما شدیدتر و هوا هم گرم‌تر باشد میزان این تعریق بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید عرق اضافی را قبل از این که روی صورت و مو بنشیند خشک کنید. برای این کار از یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی استفاده کنید و به سرعت آماده شوید.

ورزش‌ها را اصولی انتخاب کنید

همه ورزش‌ها به یک اندازه باعث تعریق شما نمی‌شوند مثلا یوگا با کیک بوکسینگ از این نظر تفاوت اساسی دارد. اگر نسبت به تعریق اضافی حساس هستید و می‌خواهید زیبایی موهای خود را همیشه همراه داشته باشید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که باعث تعریق زیاد نمی‌شوند. ایروبیک و یوگا از این نظر بهترین انتخاب هستند.

تزریق بوتاکس روی موها را هم در نظر داشته باشید

اگر جزو افرادی هستید که تعریق بسیار بالایی دارند و این مساله باعث مشکلاتی برای شما شده است بهتر است به فکر یک درمان جدی برای این تعریق بیش از حد باشید. همه بوتاکس را به عنوان یک درمان برای چین و چروک می‌شناسند اما این سم طبیعی می‌تواند غدد ترشح عرق را هم غیرفعال کند و شما می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص و تزریق بوتاکس در نواح اطراف پیشانی ترشح عرق و چربی را در این قسمت‌ها متوقف کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
631
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
738
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
331
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
536
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
1,629
اگر در ارتفاع بالا زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
اگر در مناطق مرتفع زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
174

مقالات سلامت

معرفی داروی اگزاپروزین
داروی اگزاپروزین و نگاهی به ویژگی های مهم در مصرف این دارو
4
ضرورت تست CRP
تست CRP و نگاهی به تعاریف و عوامل موثر بر تست و نتیجه آن
239
معرفی داروی کلرپروپرازین
داروی پروکلرپرازین و نگاهی کلی به ویژگی ها و کارکردهای اساسی این دارو
195
انتشار میکروبها
انتشار میکروبها با این ۱۱ وسیله که هر روز استفاده می‌کنید
150
تست GGT
تست GGT آزمایش خون؛ مقدار نرمال، علت غیر نرمال بودن و درمان
136
بیماری های غیر واگیردار
بیماریهایی غیر مسری که فکر می‌کنید واگیردار هستند اما نیستند
169

مقالات آشپزی

مافین کدو سبز
مافین کدو سبز یک مافین خوشمزه و عالی برای عصرهای تابستانی
213
نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
166
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
331
کیک شکلاتی بدون آرد
کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات
393
گشنیز پلو
گشنیز پلو ساده با طعم لیمو؛ پلویی خوش عطر برای همراهی با غذاهای دریایی
393
بیسکویت زیره
بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای
419

مقالات تغذیه

غذاهای نامناسبی که متخصصان قلب هرگز به آنها لب نمی‌زنند
غذاهای نامناسبی که متخصصان قلب هرگز به آنها لب نمی‌زنند
344
خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
659
خواص گندم سیاه
خواص گندم سیاه برای سلامتی و روشهای استفاده از آن
108
خواص بادام زمینی
خواص بادام زمینی برای سلامتی و بهترین نوع آن چیست؟
125
پاستیل مولتی ویتامین
پاستیل مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده، فواید و عوارض آن چیست؟
227
افزایش قد
افزایش قد و معرفی چند ماده مغذی تاثیر گذار در این فرایند طبیعی
744