جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
  • ۱۸:۰۰
  • 1,194
با رعایت این نکات بدون خراب شدن موها ورزش و فعالیت کنید

با رعایت این نکات بدون خراب شدن موها ورزش و فعالیت کنید

ورزش کردن و فعالیت بدنی برای سلامتی بدن ضروری است به همین دلیل بیشتر خانم‌ها رفتن به باشگاه و فعالیت‌های بدنی مستمر را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند. اما این کار دردسرهایی هم دارد، ورزش کردن تعریق بدن را افزایش می‌دهد و این تعریق اضافی می‌تواند باعث خراب شدن موها شود و موهای شما آسیب ببیند و کثیف شود. البته این مشکل قابل حل است و شما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با بیست نکته و ترفند موثر آشنا می‌شوید که با رعایت آن‌ها می‌توانید از خراب شدن موها هنگام ورزش جلوگیری کنید.

از ایجاد جای دم اسبی روی موها جلوگیری کنید

دم اسبی کردن موها یک روش ساده و مفید برای جلوگیری از تماس موها با بدن است اما همان طور که می‌دانید بستن سفت موها می‌تواند باعث شکستن و حالت گرفتن موها شود و پس از باز کردن خواهید دید که جای کش دم اسبی روی موهای شما باقی مانده است. بنابرین بهتر است به جای دم اسبی کردن موها هنگام ورزش آن‌ها را از پایین ببندید یا ببافید و یا به جای کش‌های سفت از روبان و کش‌های پلاستیکی گرد که عرق را به خود جذب نمی‌کنند استفاده کنید.

مدل مو را بر اساس نوع ورزش انتخاب کنید

شما باید برای هر نوع ورزش یک مدل موی مناسب در نظر داشته باشید. برای ورزش‌هایی مثل یوگا و پیلاتس جمع کردن موها در بالای سر بترین روش است اما برای راه رفتن روی تردمیل موها را دم اسبی کنید و در کنار آن از هدبند استفاده کنید. هنگام استفاده از دوچرخه ثابت هم می‌توانید موها را ببافید.

از محصولات حالت دهنده مناسب استفاده کنید

قبل از شروع به ورزش از محصولات حالت دهنده روی موهای خود استفاده کنید تا موها کمتر به هم گره بخورند، پس از ورزش هم موها را سشوار بکشید تا این حالت دهنده مجددا فعال شود. اسپری‌های حالت دهنده و ژل‌های مخصوص ضد گره می‌توانند به شما در انجام یک ورزش راحت و بی‌دردسر بدون خراب شدن موها کمک کنند.

بافت طبیعی موهای خود را ایجاد کنید

اگر نمی‌خواهید موها را پشت سر خود جمع کنید قبل از ورزش کردن از یک اسپری بافت دهنده روی ریشه موها استفاده کنید، این محصولات شبیه به شامپوی خشک عمل می‌کنند اما روی موی خیس و خشک هم قابل استفاده هستند و رطوبت ناشی از تعریق کف سر را از بین می‌برند و چیزی که باقی می‌ماند باعث حالت بهتر موهای شما می‌شود.

برای جلوگیری از خراب شدن موها را گرد کنید

از یک موس یا ژل سبک معمولی کمک بگیرید و موها را بالای سر خود گرد کنید و با سنجاق سر یا کش آن را محکم کنید. با این کار پس از اتمام ورزش  و باز کردن موها خواهید دید که موهای شما حالتی بسیار زیبا به خود گرفته و حجیم شده است.

ورزش بدون خراب شدن موها

از هدبندهای مخصوص ورزش استفاده کنید

هدبندهای مخصوص ورزش یکی از اکسسوری‌های ضروری است که در حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی شما نیز موثر است. یک هدبند باکیفیت با قابلیت ارتجاعی کافی و جذب رطوبت تهیه کنید و هنگام ورزش کردن آن را دور سر خود ببندید تا موهای شما خنک و خشک باقی بماند.

سنجاق‌های مویی را دست کم نگیرید

جمع کردن موها در دم اسبی‌ها و گردی‌های بزرگ تنها راه مراقبت از آن‌ها نیست، گاهی تنها چیزی که شما برای این کار نیاز دارید تعدادی سنجاق مویی ساده و کوچک است که در هر خانه ای یافت می‌شود. اگر موهایتان کوتاه است یا چتری دارید و یا موهای اطراف گوش و پیشانی شما هیچ وقت جمع نمی‌شود می‌توانید از این سنجاق‌ها کمک بگیرید و موها را تمیز و خشک نگه دارید.

از محصولات حاوی سیلیکون استفاده نکنید

محصولاتی که حاوی سیلیکون هستند همه کثیفی و عرق موجود در محیط را به خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند موها کثیف به نظر برسند و به کف سر بچسبند. بنابراین وقتی می‌خواهید ورزش کنید از این محصولات استفاده نکنید تا از خراب شدن موهای خود جلوگیری کنید.

کلاه ورزشی را فراموش کنید

اگرچه محیط باشگاه و فضاهای ورزشی با کلاه‌های کاسکت و کلاه بیسبال تناسب دارد اما به خاطر داشته باشید که این کلاه‌ها باعث گرم شدن کف سر می‌شوند و تعریق موهای شما را افزایش می‌دهند. پس تا حد ممکن موها را آزاد بگذارید تا حرارت اضافی روی سر ایجاد نشود و تعریق کف سر کاهش یابد.

برای جلوگیری از خراب شدن موها به آن‌ها دست نزنید

دست زدن به موها در طول ورزش کردن باعث ترشح بیشتر چربی در کف سر می‌شود و این ترشح همراه با تعریق اضافی به کثیف شدن موهای شما منجر خواهد شد. پس سعی کنید موها را تا حد ممکن با کش و سنجاق جمع کنید تا در دسترس شما نباشند و با تماس دست شما کثیف‌تر نشوند.

ورزش بدون خراب شدن موها

با موهای کثیف ورزش کنید

موها وقتی کثیف هستند بهتر حالت می‌گیرند، پس بهتر است حمام کردن را به پس از ورزش موکول کنید. در این صورت دیگر نگران کثیف شدن و خراب شدن موها نخواهید بود. هنگام شستن موها نیز لازم نیست حتما از شامپو استفاده کنید، با نرم کننده هم می‌توانید موها را تمیز کنید، استفاده از شامپو تنها یک بار در هفته کافی است.

کمی اسپری معطر روی موهای خود بزنید

این اسپری‌ها بوی بد موهای کثیف را پوشش می‌دهند و همزمان به ساقه مو هم رطوبت کافی می‌رسانند. از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی کراتین و روغن سیلک باشد که در عین براق کردن و خوشبو کردن مو از ایجاد الکتریسته ساکن روی موها نیز جلوگیری می‌کنند.

به موها باد سرد بدهید

قبل از این که موها را جمع و جور کنید و برای رفتن به باشگاه آماده شوید، موها را باز بگذارید و با درجه سرد سشوار موها را به مدت دو تا سه دقیقه خنک کنید. این کار هم حالت خوبی به موها می‌دهد و هم آن ها را براق می‌کند و هم با خنک کردن کف سر تعریق آن را هنگام ورزش کردن کاهش می‌دهد.

عرق موها را بپذیرید

عرق بدن حاوی نمک است و این نمک می‌تواند یک حالت دهنده رایگان و مناسب برای موهای شما باشد. پس از ورزش کردن سر خود را به سمت پایین بگیرید و موها را تکان دهید تا این عرق و نمک داخل آن به خوبی روی ساقه‌های مو پخش شود، سپس با دست به موها حالت دهید و با کش یا سنجاق آن‌ها را جمع کنید. در این شرایط موهای شما با کمترین رسیدگی زیبا و خوش حالت خواهند بود.

ورزش بدون خراب شدن موها

موها را از حرارت و نور خورشید حفظ کنید

اگر در فضای باز ورزش می‌کنید موهای شما در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند و خشک می‌شوند. نمک موجود در عرق هم می‌تواند این خشکی را تشدید کند در نتیجه لازم است که از حالت دهنده‌های آبرسان برای مو استفاده کنید که حاوی فاکتورهای محافظ در مقابل نور خورشید هم باشد تا از خراب شدن موها جلوگیری شود.

پس از ورزش موها را بشویید

این کار برای حفظ سلامت و زیبایی موها ضروری است اما اگر زمان کافی برای شستن موها ندارید می‌توانید موها را بالای سر خود گرد کنید و اطراف پیشانی و صورت و گردن را که خیس عرق شده است با دستمال پاک کنید سپس موها را باز کنید تا خشک شوند و زمان حمام کردن فرا برسد.

از شامپوی خشک استفاده کنید

قبل از شروع به ورزش کمی شامپوی خشک روی ریشه موها اسپری کنید و آن را با دست در همه قسمت‌ها پخش کنید سپس موها را جمع کنید. این شامپوی خشک در طول ورزش چربی و عرق موها را جذب کرده و از خراب شدن موها جلوگیری می‌کند. اگر شامپوی خشک ندارید می‌توانید از پودر تالک برای این کار استفاده کنسد.

عرق موها را با دستمال خشک کنید

عرق کردن موها و صورت اجتناب ناپذیر است و هرچه ورزش‌های شما شدیدتر و هوا هم گرم‌تر باشد میزان این تعریق بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید عرق اضافی را قبل از این که روی صورت و مو بنشیند خشک کنید. برای این کار از یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی استفاده کنید و به سرعت آماده شوید.

ورزش‌ها را اصولی انتخاب کنید

همه ورزش‌ها به یک اندازه باعث تعریق شما نمی‌شوند مثلا یوگا با کیک بوکسینگ از این نظر تفاوت اساسی دارد. اگر نسبت به تعریق اضافی حساس هستید و می‌خواهید زیبایی موهای خود را همیشه همراه داشته باشید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که باعث تعریق زیاد نمی‌شوند. ایروبیک و یوگا از این نظر بهترین انتخاب هستند.

تزریق بوتاکس روی موها را هم در نظر داشته باشید

اگر جزو افرادی هستید که تعریق بسیار بالایی دارند و این مساله باعث مشکلاتی برای شما شده است بهتر است به فکر یک درمان جدی برای این تعریق بیش از حد باشید. همه بوتاکس را به عنوان یک درمان برای چین و چروک می‌شناسند اما این سم طبیعی می‌تواند غدد ترشح عرق را هم غیرفعال کند و شما می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص و تزریق بوتاکس در نواح اطراف پیشانی ترشح عرق و چربی را در این قسمت‌ها متوقف کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
104
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
90
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
113
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
274
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
198

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
54
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
68
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
78
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
141
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
124
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
177

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
311
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,873
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
565
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
652
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,136
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
776

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
48
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
181
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
96
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135