رپورتاژ آگهی


ایمپلنت دندان درمانی بسیار کاربردی برای بی دندانی می باشد که مزایای زیادی دارد اما یکی از نکاتی که برای بیماران همیشه جای سوال است قیمت و هزینه های این درمان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه های ایمپلنت کامل فک بالا بپردازیم.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا

برای اینکه بیماران با شرایط درمانی متفاوت بتوانند از ایمپلنت دندان بهرمند شوند، انواع متفاوتی از ایمپلنت نیاز بود به همین دلیل این درمان همیشه در حال تکامل بوده است. این تکامل باعث شده تا انواع متفاوتی از ایمپلنت دندان با نام ایمپلنت کامل ارائه شود.

ایمپلنت کامل چیست؟

برخی از بیماران دارای بی دندانی ها گسترده ای می باشند که لازم به ذکر است این بی دندانی ها دارای معایب بسیار بیشتری هستند و می توانند بر روی ظاهر شما به صورت مستقیم تاثیر بگذارند. به همین دلیل بیمارانی که دارای بی دندانی ها گسترده می باشند می توانند از ایمپلنت کامل بهرمند شوند.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا

معایب زیاد بی دندانی ها گسترده باعث شده تا انواع متفاوتی از ایمپلنت های کامل ارائه شود. توجه داشته باشید که قیمت انواع ایمپلنت کامل با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل نمی توان هزینه های این درمان را به صورت کلی بیان کرد.

از طرفی عوامل متفاوتی می توانند بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا تاثیر بگذارند به همین دلیل ما در این قسمت قیمت انواع ایمپلنت کامل را برای شما شرح می دهیم و در ادامه به معرفی عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا می پردازیم.

قیمت ایمپلنت فول موس

در این نوع ایمپلنت کامل، تعدادی پایه ایمپلنت در استخوان فک شما کاشته می شود که تعداد آن بر اساس میزان بی دندانی افراد و شرایط درمانی آنها متفاوت است به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ارائه کرد اما به صورت حدودی قیمت ایمپلنت کامل به ازای ۱۱ الی ۱۶ پایه ایمپلنت برای دو فک ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ الی ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

البته به یاد داشته باشید که این هزینه برای دو فک می باشد و هزینه این نوع ایمپلنت برای فک بالا کمتر است. از طرفی باید گفت: شاید پرداخت این مبلغ برای برخی از بیماران زیاد باشد اما نگران نباشید زیرا راه های ارزان تری نیز برای ایمپلنت کامل فک بالا وجود دارد.

ایمپلنت فول موس

قیمت ایمپلنت All-on-4

یکی از ایمپلنت هایی که شما می توانید در بی دندانی های گسترده از آن استفاده نمائید All-on-4 می باشد. در این درمان از ۴ پایه ایمپلنت برای هر فک استفاده می شود که بر روی آن دسته دندانی قرار می گیرد و توسط آن تمام یک فک دندان دار خواهد شد.

قیمت ایمپلنت All-on-4 به موارد مانند: برند ایمپلنت وابسته است به همین دلیل نمی توان برای آن قیمتی را مشخص کرد. اما در حالت کلی می توان گفت: هزینه ایمپلنت All-on-4 برای فک بالا کمتر از ایمپلنت فول موس می باشد، زیرا در ایمپلنت All-on-4 از تعداد فیکسچر کمتری استفاده می شود و در اکثرا موارد بیمار به درمان های جانبی کمتری نیاز دارد.

آیا هزینه ایمپلنت کامل برای هر فک متفاوت است؟

قبل از این که به بررسی موارد تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت کامل بپردازیم. باید بگوییم که قیمت ایمپلنت کامل در فک بالا با فک پایین می تواند متفاوت باشد به همین دلیل در پاسخ به پرسش بالا باید گفت بله، هزینه این درمان می تواند در دو فک متفاوت باشد.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت کامل در فک بالا

همانطور که در قسمت های مختلف این مقاله گفته شد، هزینه ایمپلنت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد که این عوامل به صورت مستقیم بر روی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا تاثیر گذار هستند. در این قسمت این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت درمان های جانبی

ایمپلنت دندان مخصوصا نوع کامل آن نیازمند شرایط خاصی است که بیمار باید آنها را داشته باشد. لازم به ذکر است که پزشک معالج در جلسه مشاوره شما را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهد و درصورت عدم وجود این شرایط خاص درمان های جانبی مخصوصی را برای شما تجویز می نماید.

هر کدام از این درمان های جانبی دارای هزینه های خاصی هستند که بیمار باید آنها را پرداخت نمائید. پس می توان نتیجه گرفت که درمان های جانبی می توانند به صورت مستقیم بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند که در ادامه هزینه ی آنها را بررسی می کنیم.

قیمت سینوس لیفت

سینوس لیفت یکی از درمان های جانبی است که فقط در فک بالا انجام می شود. در حقیقت می توان گفت یکی از مواردی که هزینه ایمپلنت دندان در فک بالا را با پایین متفاوت کرده همین درمان جانبی است. در حقیقت دو نوع سینوس لیفت برای بیماران متفاوت ارائه شده است که هزینه آنها به صورت حدودی ۳.۰۰۰.۰۰۰ الی ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

هزینه پیوند استخوان

همانطور که می دانید استخوان فک بیمار برای انجام این درمان باید دارای تراکم و استحکام خاصی باشد. اگر تراکم و استحکام مورد نیاز در استخوان فک بیمار وجود نداشته باشد پزشک معالج با انجام پیوند و ترمیم استخوان فک، این شرایط را به وجود می آورد.

نوع پیوند استخوان یا ترمیم آن به شرایط درمانی بیمار ارتباط مستقیمی دارد به همین دلیل نمی توان برای آن هزینه دقیق را بیان کرد.

برند پایه ایمپلنت

پایه ایمپلنت نام یکی از محصولات اصلی این درمان است که در درون استخوان فک قرار می گیرد. به همین دلیل برند های مختلفی در حال تولید آن هستند که کیفیت و قیمت آنها یکسان نمی باشد. در حقیقت قیمت ایمپلنت کامل فک بالا تا حد زیادی به انتخاب برند بیمار مرتبط است.

ایمپلنت فک بالا

به یاد داشته باشید کیفیت پایه ایمپلنت ها می توانند بر درمان شما نیز اثر بگذارند به همین دلیل نباید از برند های بی کیفیت در درمان خود استفاده نمائید. قیمت پایه ایمپلنت های کیفیت مناسب به صورت حدودی از ۶.۵۰۰.۰۰۰ الی ۱۹.۵۰۰.۰۰۰ خواهد بود.

قیمت روکش ایمپلنت کامل

روکش ایمپلنت ها ظاهر زیبایی را به درمان شما اهدا می کنند و دارای قیمت مخصوصی هستند به همین دلیل نیز می توانند به صورت مستقیم بر هزینه های این درمان تاثیر بگذارند. از طرفی انواع متفاوتی از روکش های ایمپلنت ارائه شده که قیمت آنها متفاوت است.

روکش ایمپلنت PFM

یکی از روکش هایی که برای ایمپلنت دندان ارائه شده است PFM می باشد. روکش ایمپلنت PFM دارای ساختاری فلزی است که بر روی آن سرامیکی هایی برای ظاهر بهتر قرار داده شده است. قیمت روکش ایمپلنت PFM به ازای هر واحد ۱.۹۰۰.۰۰۰ الی ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت روکش ایمپلنت زیرکونیا

روکش ایمپلنت زیرکونیا محبوب ترین روکشی می باشد که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دارای زیبایی بسیار زیادی می باشد و از طرفی استحکام و مقاومت مناسبی را ارائه می دهد. قیمت روکش ایمپلنت زیرکونیا به ازای هر واحد ۲.۹۰۰.۰۰۰ الی ۳.۵۰۰.۰۰۰ می باشد.

چرا هزینه ایمپلنت کامل در فک بالا متفاوت است؟

زیرا ایمپلنت دندان در فک بالا از حساسیت بیشتری برخوردار است به همین دلیل در برخی از موارد باید برای ایمپلنت دندان در فک بالا از درمان های جانبی متفاوت، پایه ایمپلنت های خاص و موارد دیگر استفاده کرد. باید گفت: تمام موارد که آنها را ذکر کردیم باعث تفاوت قیمت خواهند شد.