یکی از اصول شیک پوشی، انتخاب لباس‌های هماهنگ با فصل است و بر این اساس شما باید برای هر فصل لباس‌های مخصوص داشته باشید مثلا با شروع پاییز لباس های تابستانی را کنار بگذارید و لباس‌های پاییزی خود را بپوشید. اما قوانین مد همیشه انعطاف پذیر هستند و روش‌های مختلفی برای دور زدن آن‌ها وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید لباس های تابستانی خود را با ترفندهایی هوشمندانه در فصل پاییز هم بپوشید. اما این کار چطور امکان پذیر است؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که لباس های تابستانی خود را چطور در روزهای خنک پاییزی بپوشید تا استایلی به روز اما اقتصادی داشته باشید.

همه شما می‌دانید که هزینه پوشاک بخش مهمی از هزینه‌های خانواده را تشکیل می‌دهد و با افزایش روز به روز قیمت‌ها این هزینه‌ها هم سنگین‌تر و کمرشکن‌تر می‌شوند. بنابراین هر ترفندی که بتواند هزینه‌های پوشاک خانواده را کاهش دهد لطف بزرگی به اقتصاد خانواده خواهد داشت. پوشیدن لباس‌های هر فصل نیز هزینه زیادی دارد و تامین این هزینه‌ها شاید برای همه ممکن نباشد اما شما می‌توانید از لباس‌هایی که هنوز در اختیار دارید استفاده کنید و خرید لباس‌های جدید را به آخر فصل و زمان شروع تخفیف‌ها موکول کنید. خوشبختانه در هفته‌های اول پاییز هوا چندان سرد نمی‌شود و با کمی تغییر در لباس های تابستانی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک پوشش پاییزی زیبا استفاده کرد. در ادامه شش نمونه از لباس های تابستانی مد روز را که در نیمه اول پاییز هم قابل استفاده هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

طرح‌های پوست حیوانات

طرح‌های حیوانات بین خانم‌ها بسیار محبوب است و خانم‌ها دوست دارند در همه فصل‌ها از این لباس‌ها استفاده کنند. پس اگر لباس های تابستانی خاصی با طرح پوست حیوانات مثل پلنگی و ببری و گورخری و پوست ماری و … دارید قدر آن‌ها را بدانید چون این لباس‌ها می‌توانند در استایل پاییزی شما هم مورد استفاده قرار بگیرند. اما برای داشتن یک ترکیب لباس درست با این لباس‌ها باید چند ترفند و نکته را در ذهن داشته باشید. مثلا طرح گورخری با ترکیب سیاه و سفید زیبایش می‌تواند بخشی از استایل مینیمالیسیتی شما برای پاییز باشد. طرح پلنگی هم با رنگ‌های کرم و قهوه ای و مشکی کاملا مناسب فصل پاییز است و همراه با آن هم می‌توان از لباس‌های پاییزی کلاسیک مثل بارانی و پالتو در رنگ کرم و قهوه‌ای استفاده کرد. فراموش نکنید که طرح‌های پوست حیوانات لزوما نباید در رنگ طبیعی خود باشند بلکه می‌توانند رنگ‌هایی غیرمنتظره اما زیبا هم داشته باشند.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

جواهرات مدل صدفی

جواهرات صدفی شکل جزو ترندهای محبوب برای بهار و تابستان سال گذشته بوده‌اند و شما هم ممکن است جزو افرادی باشید که این ترند جالب را دنبال کرده و تعدادی جواهرات با این مدل و سبک برای خودتان تهیه کرده باشید. در این صورت نگران نباشید، شما می‌توانید از جواهرات صدفی شکل خود در فصل جدید هم استفاده کنید و نیازی به تهیه جواهرات جدید نداشته باشید. راه‌های مختلفی برای استفاده از این جواهرات وجود دارد بدون آن که استایل شما تابستانی به نظر برسد، نوع نقره‌ای این جواهرات را با یک بلوز بافتنی توسی که روی یک تیشرت سفید پوشیده‌اید همراه کنید و یا نوع طلایی و شیری آن را با لباس‌هایی که رنگ گرم دارند بپوشید. از نظر استایل محدودیتی برای این جواهرات وجود ندارد مثلا می‌توان یک گردنبند صدفی را هم می‌توان همراه با یک دست لباس رسمی به کار برد و هم می‌توان از آن به عنوان بخشی از استایل مجلسی استفاده کرد. پس لازم نیست نگران از مد افتادن یا خارج از فصل بودن این اکسسوری‌ها باشید چون چیزی که اهمیت دارد ترکیب استایل پاییزی شما است.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یک رنگ زیبا، تطبیق پذیر و گرم است که برای فصل پاییز بسیار مناسب است پس هر کدام از لباس های تابستانی شما که رنگ قهوه‌ای داشته باشد می‌تواند به فصل پاییز هم منتقل شود و استایل پاییزی شما را شکل دهد. مثلا یک بلوز قهوه‌ای تابستانی مجلسی و یا یک شلوار طرح دار قهوه‌ای که در تابستان استفاده می‌کردید با کمی تغییر و استایل صحیح در فصل پاییز هم قابل استفاده است. روش اصلی این کار، روی هم پوشیدن لباس‌ها است مثلا شما می‌توانید این لباس های تابستانی قهوه‌ای رنگ را همراه با لایه‌های ضخیم‌تر لباس، روی هم بپوشید و استایلی پاییزی داشته باشید. مثلا یک بلوز آستین کوتاه بافتنی را که در تابستان تهیه کرده بودید و استفاده‌ای برای شما نداشت در پاییز همراه با شلوار قهوه‌ای بپوشید و استایلی خاص بسازید و یا از یک دست کت و شلوار رسمی قهوه‌ای برای استایل پاییزی خود استفاده کنید.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

دامن حریر از مدل‌های لباس های تابستانی

دامن‌های حریر جزو لباس‌هایی هستند که در کمد لباس هر خانمی پیدا می‌شوند و معمولا به عنوان یک لباس تابستانی خنک و راحت اما زیبا و خانمانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دامن حریر جزو مدل‌های لباس های تابستانی به شمار می‌رود و خنک بودن آن مانع از آن می‌شود که بتوان در فصل‌های دیگر هم آن را پوشید. اما شما با ترفندهایی می‌توانید دامن حریر را نیز به استایل روزمره پاییزی خود اضافه کنید. یک راه ساده برای این کار پوشیدن لباس بافتنی است. یک ژاکت بافتنی رنگارنگ که اتفاقا مد روز هم هست گرمای لازم را به ترکیب لباس‌های شما می‌دهد و آن را برای پاییز مناسب می‌سازد. روش دیگر، اضافه کردن یک کت بلند روی دامن حریر است که آن را برای یک پیاده روی روزمره پاییزی هم مناسب می‌کند. اگر می‌خواهید دامن حریر را برای مهمانی‌های خودمانی هم بپوشید کافی است یک جفت بوت پاییزی مجلسی را با آن همراه کنید و با آن یک بلوز مجلسی پاییزی زیبا بپوشید.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

کفش‌های کتانی بزرگ

کفش کتانی جایگاه خاصی در استایل زنانه و مردانه دارد و هر زمانی که بخواهید یک پیاده روی طولانی اما راحت و بدون درد داشته باشید کفش کتانی بهترین انتخاب است. این کفش مخصوص فصل خاصی هم نیست و همیشه می‌توان از آن استفاده کرد اما کاربرد آن در تابستان بیشتر می‌شود چون این فصل، فصل سفر و گردش و تفریح است. اگر ترندهای کفش کتانی برای سال‌های اخیر را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که کفش‌های کتانی بزرگ و رنگارنگ و در شکل‌های خاص و جذاب مد روز هستند و اگر شما از این کفش‌ها در کمد لباس‌های خود دارید در فصل پاییز هم به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما این کفش‌ها با کدام لباس‌های پاییزی ترکیب مناسب‌تری می‌سازند؟ پیشنهاد ما استفاده از مانتو و شلوار جین است که حالتی راحت و نیمه رسمی به تیپ شما می‌دهد. اگر می‌خواهید استایل شما متعادل‌تر باشد با یک تیپ سرتاپا مشکی هم می‌توانید آن‌ها را بپوشید. فراموش نکنید که ترکیب کفش‌های کتانی با لباس‌های بافتنی هم همیشه زیبا و شیک است.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی

لباس های تابستانی

مانتوی بلند تابستانی

مانتو بخش اساسی استایل خانم‌ها را در کشور ما تشکیل می‌دهد و هر خانم شیک پوشی چندین مانتو در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دارد که هر یک برای فصل خاصی مناسب هستند. اگر هنوز نتوانسته‌اید مانتوی پاییزی مورد علاقه خود را تهیه کنید نگران نباشید، فصل کافی است نگاهی به کمد لباس‌های خود بیندازید و مانتوهای تابستانی بلندی را که دارید مجددا استفاده کنید. همان طور که می‌دانید مانتوهای بلند این روزها طرفداران زیادی دارند و با راحتی و پوشیدگی خاصی که دارند استایل شما را زیباتر می‌کنند. اما چطور می‌توان مانتوهای بلند تابستانی را در فصل پاییز پوشید؟ ترفندهای مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از کت است. شما می‌توانید یک کت پاییزی مناسب را روی مانتو بپوشید و احساس سرما و خنکی نداشته باشید. روش دیگر، استفاده از بوت است، یک جفت بوت بنددار پاییزی ساق کوتاه زیبایی خاصی به استایل شما با مانتوی بلند می‌دهد و آن را پاییزی می‌کند. همچنین اگر مانتوی چهارخانه‌ای دارید که از تابستان باقی مانده است الان بهترین فرصت برای پوشیدن این مانتو است چون طرح چهارخانه جزو محبوب‌ترین طرح‌های لباس برای پاییز است.

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

لباس های تابستانی لباس های تابستانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)