اگر شما هم از علاقمندان به پیگیری مراسم‌های عروسی سلطنتی در دوره‌های مختلف بوده باشید حتما لباس عروسی سلطنتی هر مراسم هم توجه شما را به خود جلب کرده است. از ملکه الیزابت دوم گرفته تا شاهزاده مادلین سوئد هر کدام لباس‌های عروسی زیبایی را برای مراسم خود انتخاب کرده‌اند که توسط طراحان معروف طراحی و تهیه شده و به لباسی ماندگار در طول تاریخ تبدیل شده است. اما زیباترین لباس عروسی در تاریخ مراسم‌های عروسی سلطنتی کدامند و توسط چه کسانی طراحی و دوخته شده‌اند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز زیباترین و ماندگارترین لباس‌های عروسی را که در مراسم سلطنتی در یک قرن اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به شما معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که لباس مگان مارکل نیز قطعا جزو زیباترین لباس‌های عروس سلطنتی است که به دلیل جدید بودن آن هنوز در این لیست قرار نگرفته است.

زیباترین لباس‌های عروس در معروف‌ترین عروسی‌های سلطنتی

لباس عروس پرنسس مافالدا از ساوا: پرنسس مافالدا دختر ویکتور امانوئل سوم پادشاه ایتالیا در سال ۱۹۲۵ زمانی که ۲۳ سال داشت با شاهزاده فیلیپ هسه ازدواج کرد. لباس پرنسس مافالدا بر اساس مد روز انتخاب شده و کمر آزادی داشت اما نکته جال توجه استایل او نیم تاجی بود که به شکل خوشه‌های گندم ساخته شده و نماد خاندان هسه (خاندان پدری مافالدا) بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی الیزابت دوم ملکه انگلستان: الیزابت دوم ملکه فعلی انگلستان در سال ۱۹۴۷ در ۲۱ سالگی با شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورو ازدواج کرد. لباس زیبای ملکه الیزابت که با گل‌های کوچک و بزرگی تزئین شده بود و چشم همه را به خود خیره می‌کرد کار طراح معروف آن زمان نورمن هارتنل Norman Hartnell بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس گریس کلی شاهزاده موناکو: گریس کلی ستاره سینما و برنده اسکار، در سال ۱۹۵۶ زمانی که ۲۷ سال داشت با رینیه سوم شاهزاده موناکو ازدواج کرد و از دنیای سینما خداحافظی کرد. اگرچه یک تصادف ناگوار رانندگی عمر گریس کلی را کوتاه کرد اما لباس عروس زیبایی او هنوز در یادها باقی مانده است. این لباس کار هلن رز طراح صحنه و لباس امریکایی بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده آنه ماری دانمارک: شاهزاده آنه ماری دانمارک در سال ۱۹۶۴ در هجده سالگی با کنستانتین دوم پادشاه یونان ازدواج کرد. لباس عروس شاهزاده آنه ماری یک لباس ساده اما باشکوه بود که طراح آن مشخص نیست اما چیزی که در استایل او خودنمایی می‌کرد نیم زیبایی بود که توسط برند کارتیه ساخته شده بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده آن از انگلستان: شاهزاده آن تنها دختر الیزابت دوم در سال ۱۹۷۳ زمانی که ۲۳ سال داشت با سروان مارک فلیپس ازدواج کرد. طراح لباس عروسی شاهزاده انگلستان مائورین بیکر طراح برند سوزان اسمال بود که جزو طراحان به نام دهه ۷۰ میلادی به شمار می‌رفت.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده کارولین موناکو: شاهزاده کارولین یکی از اعضای خاندان سلطنتی موناکو است که در سال ۱۹۷۸ در ۲۳ سالگی با فیلیپ جونو ازدواج کرد. لباسی که شاهزاده کارولین برای مراسم عروسی خود انتخاب کرده بود بسیار ساده اما زیبا بود و طراح و خیاط آن نامشخص است.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده دایانا: عروس ملکه انگلستان در سال ۱۹۸۱ زمانی که تنها ۱۹ سال داشت با شاهزاده چارلز ولیعهد انگلستان ازدواج کرد. اگرچه این ازدواج فرجان خوشی برای دایانا و علاقمندان بیشمارش نداشت اما لباسی که او برای این مراسم انتخاب کرده بود در یاد و خاطر همه باقی ماند، یک لباس با آستین‌های پف دار بود که توسط دیوید و الیزابت امانوئل طراحی شده بود.

لباس عروسی سلطنتی

 

لباس عروس شاهزاده ماساکو: شاهزاده ماساکو در سال ۱۹۹۳ در سن سی سالگی با ناروهیتو ولیعهد ژاپن ازدواج کرد. ماساکو در این مراسم لباسی زیبا به تن داشت که طراح این لباس کامل و باوقار هنی موری یکی از معروف‌ترین طراحان مد ژاپن است و شما احتمالا نام او را از عطرهای معروف هنی موری به خاطر می‌آورید.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده ماکسیمای هلند: شاهزاده ماکسیما (که اکنون ملکه هلند است) در سال ۲۰۰۲ در ۳۱ سالگی با ویلم الکساندر ولیعهد هلند ازدواج کرد. ملکه ماکسیما که سابقا یک مدل آرژانتینی بوده است در مراسم عروسی خود لباسی ساتن سفید ساده و باشکوه از برند والنتینو به تن داشت که با تاج و توری او کاملا هماهنگ بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده لتیسیای اتریش: شاهزاده لتیسیا (که در حال حاضر ملکه اسپانیا است) در سال ۲۰۰۴ در ۳۲ سالگی با ولیعهد اسپانیا فیلیپ ششم ازدواج کرد. لتیسیا در این مراسم یک لباس باشکوه به تن داشت، طراح این لباس مانوئل پرتگاس طراح معروف اسپانیایی بود که در طراحی لباس‌های الهام گرفته از سنت‌های اسپانیا ید طولایی داشت.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده مری از دانمارک: شاهزاده مری در سال ۲۰۰۴ در ۳۲ سالگی با فردریک ولیعهد دانمارک ازدواج کرد. او در این مراسم یک لباس خاص و متفاوت به رنگ کرم به تن داشت. این لباس از برند اوفه فرانک انتخاب شده بود که یک برند شناخته شده در زمینه طراحی و تولید لباس‌های عروس است.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده الکساندرا از دانمارک: شاهزاده الکساندرا در سال ۲۰۰۷ در ۴۲ سالگی در دومین ازدواج خود با شاهزاده یواخیم از دانمارک ازدواج کرد. اگرچه این ازدواج پس از هفت سال به جدایی انجامید اما لباسی که او برای این مراسم انتخاب کرده بود کار یک طراح به نام هنریک هوید Henrik Hviid بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده ویکتوریا از سوئد: ویکتوریا ولیعهد سوئد در سال ۲۰۱۰ در ۳۳ سالگی با شاهزاده دنیل دوک وستریوتلاند ازدواج کرد. لباس عروسی که او برای این مراسم انتخاب کرده بود یک لباس ساتن ساده با یقه قایقی برگردان بود که توسط یکی از طراحان معروف سوئدی به نام Pär Engsheden طراحی شده بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی کیت میدلتون: کیت میدلتون دوشس کمبریج در سال ۲۰۱۱ در ۲۹ سالگی با پرنس ویلیام نوه ملکه انگلستان ازدواج کرد. حتما همه شما این مراسم را به خاطر دارید و می‌دانید که کیت میدلتون لباس خود را به برند الکساندر مک کوئین سفارش داده بود که پس از مرگ نابهنگام مک کوئین این لباس توسط سارا برتون طراح جدید برند، طراحی و دوخته شد.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده سوفی از پروس: شاهزاده سوفی در سال ۲۰۱۱ در ۳۳ سالگی با گئورگ فردریش ازدواج کرد. لباسی که او برای این مراسم انتخاب کرده بود یک لباس تور چند لایه با برش‌های خاص بود که این لباس توسط ولفگانگ ژوپ طراح مد آلمانی طراحی و دوخته شد.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده شارلین از موناکو: شاهزاده شارلین در سال ۲۰۱۱ در ۳۳ سالگی با آلبرت دوم پادشاه موناکو ازدواج کرد. لباسی که او برای این مراسم انتخاب کرد یک لباس یقه خشتی ساده اما باشکوه بود، طراح این لباس زیبا جورجو آرمانی طراح معروف ایتالیایی است.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده استفانی از لوکزامبورگ: شاهزاده استفانی در سال ۲۰۱۲ در ۲۸ سالگی با گیلم دوک بزرگ لوکزامبورگ ازدواج کرد و لباس عروس او مورد توجه همه قرار گرفت. این لباس ظریف و زیبا توسط الی صعب طراح لبنانی لباس‌های مجلسی طراحی و دوخته شده بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده کلر از لوکزامبورگ: شاهزاده کلر در سال ۲۰۱۳ در ۲۸ سالگی با شاهزاده فلیکس لوکزامبورگ ازدواج کرد و در این مراسم لباسی ظریف و کار شده با توری‌های باشکوه به تن داشت. او نیز مانند شاهزاده استفانی لوکزامبورک لباس خود را از برند الی صعب انتخاب کرده بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروسی شاهزاده مادلین سوئد: شاهزاده مادلین در سال ۲۰۱۳ در ۳۱ سالگی با کریستوفر اونیل ازدواج کرد. اما ازدواج با یک فرد معمولی به معنای پوشیدن لباس‌های معمولی نیست و پرنسس مادلین برای این مراسم لباس خود را از برند والنیتنو تهیه کرده بود.

لباس عروسی سلطنتی

لباس عروس شاهزاده سوفیا از سوئد: شاهزاده سوفیا در سال ۲۰۱۵ در ۲۹ سالگی با کارل فیلیپ شاهزاده سوئد ازدواج کرد. سوفیا مدل و مجری سابق تلویزیون سوئد طراحی لباس عروس زیبای خود را به ایدا شوستد Ida Sjostedt طراح معروف سوئدی سفارش داده بود.

لباس عروسی سلطنتی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)