ناخن‌ها برای دست، مثل چشم برای صورت هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. گاهی خوشحالی را نشان می‌دهند، گاهی غم را. گاهی نشان‌دهنده‌ی امید برای یک تغییر بزرگ هستند و زمانی اوج نا امیدی را نشان می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از خانم‌ها برای تغییر حال و احوالشان لاک می‌زنند یا رنگ لاک ناخن‌هایشان را عوض می‌کنند.

سال­های سال است که خانم‌های شیک‌­پسند برای زیبایی بیش‌تر دست­هایشان از لاک­های آرایشی و بهداشتی استفاده می­‌کنند. لاک ناخن یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین ابزارهای آرایشی خانم‌ها است که در رنگ‌های مختلف وجود دارد اما لاک ناخن تنها یک پوشش رنگی ساده روی ناخن‌های شما نیست بلکه این پوشش بسته به انواع لاک ناخن می‌تواند علاوه بر رنگ‌های مختلف، بافت، درخشش و کیفیت متفاوتی را هم روی ناخن‌های شما به جا بگذارد.

لاک ناخن به دست­های شما زیبایی، جذابیت و حس خوب را هدیه می­کند. لاک­ها تقریباً همیشه به صورت براق تولید می‌­شدند و انتخاب همه خانم­های شیک و خوش‌­سلیقه لاک­های براق در رنگ­های متنوع بود. اما دیگر لاک­های درخشان در رتبه‌بندی لاک‌ها جایگاه اول را ندارند و به جای آن لاک­های مات در پرطرفداری و زیبایی، حرف اول را می‌زند.

 

لاک ناخن مات

یکی از ترندهای سال های اخیر در مانیکور به شمار می‌رود که به دلیل بافت خاص و زیبایی که به وجود می‌آورد میان خانم‌ها به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. اگرچه هنوز برخی خانم‌ها لاک‌های براق را می‌پسندند ولی استفاده از لاک‌های مات همچنان رو به افزایش است. لاک های ناخن مات قیمت بالاتری نسبت به لاک‌های معمولی دارند.

لاک مات، از جدیدترین محصولات آرایش ناخن است که فقط چندسال از ورودش به دنیای آرایشی می­‌گذرد ولی با وجود نو و تازه بودنش، میان خانم­ها پرطرفدارترین است. لاک مات، شکل جدیدی از دلربایی و جذابیت را ارائه می­‌کند که تا پیش از این وجود نداشته است. چرا که دست‌های زیبا و ناخن‌های مرتب و خوش‌رنگ ، تقریباً توجه همه را به خود جلب می­‌کند.

نقطه مقابل لاک های براق، لاک مات قرار دارد یعنی لاکی که هیچ نوع درخشش و براقی روی خود ندارد و وقتی بافت آن را لمس می‌کنید یکدست اما غیرصیقلی به نظر می‌رسد. این نوع لاک جدیدترین نوع لاک ناخن است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بر خلاف تصور عموم در تمام فصل‌های سال می‌توانید از آن استفاده کنید و محدود به فصل سرما یا گرما نیست. لاک مات معمولا دوبعدی دارد و کاملا مات به نظر می‌رسد اما لاک‌هایی که از برندهای معتبر تهیه شده باشند حالتی یکدست و سطح بالا دارند و صددرصد مات نیستند. اما شما می‌توانید بنا به سلیقه خود نوع لاک ماتی را که دوست دارید انتخاب کنید.

لاک ناخن مات

لاک مات در تمامی رنگ­ها تولید می­‌شود و در مراکز فروش کالاهای بهداشتی آرایشی عرضه شده است. شما می­‌توانید با مراجعه به این فروشگاه‌ها رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بعضی از رنگ‌های لاک مات از بقیه رنگ­های آن پرطرفدارتر هستند. برای مثال لاک مشکی مات به دلیل حس جذبه، قدرت، فریبندگی و اقتداری که به خانم­ها می‌­دهد، انتخاب اول خیلی­هاست.

لاک‌های مات  با رنگ­های خاکستری، خنثی و پاستلی مثل صورتی یا آبی کمرنگ نیز در مجموعه رنگ­های پرفروش و محبوب قرار دارند. از مجموعه رنگ­های گرم، رنگ زرشکی یا قرمز متمایل به قهوه­ای انتخاب خانم­های دلفریب و خوش­‌سلیقه است. رنگ کالباسی نیز به طور ویژه توسط سلبریتی‌های زیادی انتخاب شده ­است.

شما می‌­توانید خودتان لاک مات را تهیه کنید و با آن حس دل­پذیر زیبایی را خود هدیه کنید و بر امواج قدرتمند این مد جدید سوار شوید ولی برای زیبایی هرچه بیشتر و داشتن ناخن­‌های دلپذیر و چشم­گیر، به شما توصیه می‌­کنیم خدمات ناخن را در یک سالن آرایشی با ناخن­کارهای خوش‌ذوق و ماهر تجربه کنید.

اگر از درخشش کورکننده لاک­‌های براق خسته شده‌­اید، پس لاک مات دقیقاً برای شما ساخته­ شده ­است. لاک مات بسیار مینیمال است. مینیمال به معنای ساده‌­گرایی است و اصالت و وارستگی را در ذهن بیننده ایجاد می‌­کند. لاک مات نماد مینیمال یا سادگی در خدمات زیبایی دست و ناخن است. خانم­های قدرتمندی که در جایگاه­‌های بالای اجتماعی قرار دارند معمولاً از لاک مات استفاده می­‌کنند تا حس قدرت و اصالت را به اطرافیان خود القاء کنند. بی‌­آلایشی و سادگی در آرایش دست و ناخن با وجود اینکه به سلیقه افراد بستگی دارد، هر چند وقت یک­بار مد می­­‌شوند و تمام صنعت زیبایی را تحت تاثیر خود قرار می­‌دهند.

یکی از کاربردهای جالب و قابل­‌توجه لاک مات این است که آن را به عنوان پوشش یا کاوری برای لاک ناخنی که قرار است بعداً زده شود، استفاده می­‌شود. یعنی ابتدا لاک مات را روی ناخنی که قرار است رویش دیزاین و طراحی انجام شود، زده می‌­شود و سپس لایه بعدی لاک به همراه طراحی­‌های خاص مثل چاپ، نگین‌کاری و نقاشی، روی این لاک قبلی قرار می­‌گیرند و دستان شما را خاص­تر و دلرباتر می­‌کند.

لاک ناخن

ماندگاری لاک مات روی ناخن‌­های شما به کیفیت تولید برندی بستگی دارد که لاک را از آن خریداری می­‌کنید. بسیاری از لاک­های مات تا حداقل یک هفته زیبایی و طراوت روز اول خود را حفظ می­‌کنند. اما بعضی از لاک­های مات متاسفانه کیفیت و ویژگی­های لاک مات خوب را نداشته و خیلی زود از روی ناخن­های شما پاک می‌شوند یا خشک شده و می­‌ریزند. پس با این توضیحات هنگام انتخاب لاک از برندهای مختلف، علاوه بر توجه به رنگ، کیفیت و مرغوبیت لاک مورد علاقه­‌تان را مدنظر داشته باشید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید لاک مات تهیه کنید یا رنگ مورد علاقه شما در بازار موجود نبود، اصلاً نگران نباشید. چون روش­های بسیار آسان و متنوعی وجود دارد که با آن­ها می­‌توانید لاک­های براق خود را تبدیل به لاک مات کنید. پیدا کردن ابزار مورد نیاز این ­روش­ها بسیار راحت است و در مدت زمان کمی انجام می­‌شوند. برای مثال با تهیه پوشش مات­‌کننده لاک به راحتی لاک براق خود را تبدیل به لاک مات کنید یعنی اول در یک لایه لاک براق خود را با رنگ مورد دلخواهتان بزنید به طوری که هیچ پستی و بلندی­ای روی ناخن شما شکل نگیرد سپس بعد از خشک شدن لایه اولیه با دقت و ظرافت پوشش مات­‌کننده لاک ناخن را روی لایه قبلی بزنید و اجازه دهید  کامل خشک شود. توجه داشته باشید که خشک شدن این پوشش مات­‌کننده از سایر لاک­ها کمی بیشتر طول خواهد کشید. حتی اگر نتوانستید این پوشش را تهیه کنید، روش­های دیگری وجود دارد که با آن لاک براق خود را مات کنید. برای مثال با استفاده از یک ظرف آب جوش در حال تبخیر می­‌توانید لاکتان را مات کنید. در ابتدا لاک براق در رنگ مورد علاقه خود را بزنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. بعد به مدت پنج دقیقه ناخن‌­هایتان در ارتفاع مناسب نسبت به ظزف قرار دهید. ارتفاع مناسب جایی است که در آن بخار به ناخن­‌های شما برخورد می­کند ولی موجب سوزش پوستتان نمی­‌شود.

لاک مات نسل جدیدی از خدمات زیبایی ناخن است و تجربه‌­ای متفاوت و خاص را به شما هدیه می­‌کند.