آیا شیک پوشی در سفر امکان پذیر است؟ این سوالی است که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول می‌کند. یک سفر زمانی دلچسب و به یادماندنی خواهد بود که شما در طول سفر احساس راحتی داشته باشید و در عین حال تصاویری شیک و زیبا هم از خودتان به یادگار بگذارید. پس شیک پوشی در سفر همراه با راحتی و بی‌دغدغگی راز یک سفر خوب و به یادماندنی است و این مساله از دو جنبه مطرح است، همراه داشتن لباس‌های مناسب و بسته بندی درست و اصولی این لباس‌ها و لوازم. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شیک پوشی در سفر خواهیم پرداخت و نکاتی را بیان خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سفری راحت، شیک و بی‌دردسر داشته باشید.

شیک پوشی در سفر برای آقایان و خانم‌ها با رعایت این نکات کلیدی

شما در طول سفر به لباس‌ها و وسایل مختلفی نیاز پیدا می‌کنید و باید طوری این لباس‌ها و وسایل را بسته بندی و در چمدان سفر قرار دهید که هم به راحتی در دسترس شما باشند و هم در طول سفر آسیب نبینند و خراب نشوند. مثلا اگر متوجه شوید تنها کتی که برای سفر برداشته‌اید چروک شده است یا روی شلوار اضافی شما دهان شویه ریخته است چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ سفر محدودیت‌های خاص خود را دارد و شما باید این محدودیت‌ها را پیش بینی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید تا شیک پوشی در سفر یک هدف دور از دسترس نباشد. در این بخش نکاتی را بیان خواهیم کرد که هم آقایان و هم خانم‌ها با رعایت آن‌ها می‌توانند لباس‌های خود را سالم و آماده و شیک مورد استفاده قرار دهند.

شیک پوشی در سفر

لباس‌ها را لوله کنید: ما از کودکی آموخته‌ایم که باید لباس‌ها را تا کنیم، اما رول کردن روش بسیار بهتر و بهینه‌تری برای بسته بندی لباس‌ها به خصوص در سفر است. با این کار هم وقت کمتری از شما گرفته می‌شود، هم فضای کمتری در چمدان شما اشغال می‌شود و هم احتمال چروک شدن لباس‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

کمربندها در یقه‌ها: برخی لباس‌ها مثل پیراهن مردانه را نمی‌توان رول کرد و اگر آن را به همین شکل در چمدان قرار دهید این احتمال وجود دارد که یقه لباس له شده و خراب شود. یک روش ساده برای جلوگیری از این اتفاق این است که کمربندهای خود را گرد کرده و داخل یقه پیراهن قرار دهید. با این کار هم کمربندها فضایی را اشغال نخواهند کرد و هم یقه لباس مرتب و سالم باقی خواهد ماند.

شیک پوشی در سفر

جوراب در کفش: کفش‌هایی که بافت نرم‌تری دارند ممکن است در چمدان شما خراب شوند اما شما می‌توانید با یک ترفند ساده از این اتفاق جلوگیری کنید. موقع بسته بندی لباس‌ها، جوراب‌ها و لباس‌های زیر را لوله کرده (در صورت امکان داخل پلاستیک قرار داده) و در داخل کفش بگذارید تا از له شدن آن در داخل چمدان جلوگیری شود.

کفش در کلاه پلاستیکی: قرار دادن مستقیم کفش داخل چمدان ایده خوبی نیست چون کفش‌های شما کثیف هستند و وقتی با لباس‌ها تماس پیدا کنند آن‌ها را کثیف خواهند کرد. چاره این مشکل استفاده از کلاه‌های پلاستیکی مخصوص حمام است (که برای رنگ کردن مو و … استفاده می‌شود) با قرار دادن کفش‌ها در این کلاه‌ها از تماس کف کفش با لباس‌ها جلوگیری خواهید کرد و لباس‌های شما تمیز باقی خواهد ماند.

شیک پوشی در سفر

از گره خوردن سیم‌ها پیشگیری کنید: شما در طول سفر به انواع لوازم الکترونیکی نیاز پیدا خواهید کرد از لپ تاپ و گوشی و هدفون گرفته تا پاوربانک و شارژر و فلش و … که هر کدام از این وسایل سیم مخصوص خود را دارند و ریختن آن‌ها داخل چمدان ممکن است به گره خوردن سیم‌ها منجر شود. این گره خوردن نه تنها وقت گیر است بلکه ممکن است به سیم وسایل الکترونیکی هم صدمه بزند. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است از چند گیره کاغذ یا حتی گیره مو استفاده کنید و سیم‌ها را پس از پیچاندن با گیره محکم کنید.

شیک پوشی در سفر

مایعات را درست بسته بندی کنید: شما ممکن است در سفر مواد مایع و نیمه مایع مختلفی همراه داشته باشید مثل انواع کرم‌ها، عطرها، دهان شویه، خمیردندان و چیزهای دیگر. اگر این مواد درست بسته بندی نشوند لباس‌ها و وسایل شما را کثیف و غیرقابل پوشیدن خواهند کرد. هوایی که داخل این کرم‌ها و مایعات وجود دارد در فضای داخل چمدان منبسط می‌شود و باعث نشت مایعات به بیرون خواهد شد. شما برای جلوگیری از این اتفاق فقط به چند تکه پلاستیک نیاز دارید، این پلاستیک‌ها را مانند تصویر روی محصول قرار داده و درب آن را محکم کنید.

شیک پوشی در سفر

یک ترفند دیگر برای بسته بندی کردن لباس‌ها: روی هم قرار دادن لباس‌ها قبل از بسته بندی یک ترفند هوشمندانه برای جلوگیری از چروک شدن آن‌ها است. برای این کار ابتدا چمدان را باز کنید و کت‌ها و شلوارها را در مرکز آن صاف قرار دهید طوری که ادامه آن‌ها از چمدان بیرون بزند. سپس یک لباس دیگر را روی آن قرار داده و ادامه کت و شلوار را که از چمدان بیرون زده روی آن تا کنید و این کار را همین طور ادامه دهید تا همه لباس‌ها را در چمدان قرار بگیرند.

لباس‌های ضروری خانم‌ها برای شیک پوشی در سفر

شیک پوشی در سفر به لباس‌های شیک نیاز دارد و این لباس‌های شیک باید راحت و مناسب سفر باشند. اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی داشته باشید حتما لباس‌هایی را انتخاب کنید که با این شرایط هماهنگ باشند و از پوشیدن لباس‌های شیک اما ناراحت و یا راحت اما نازیبا و شلخته خودداری کنید. در ادامه با تعدادی از این لباس‌ها که برای شیک پوشی در سفر خانم‌ها مناسب هستند آشنا خواهید شد. البته این موارد تنها لباس‌هایی نیستند که شما در سفر نیاز دارید بلکه بسته به شرایط و نوع سفر ممکن است به لباس‌ها و اکسسوری‌های مختلف دیگری هم احتیاج داشته باشید.

یک لگینگ مشکی راحت: پوشیدن یک شلوار راحت تضمین کننده راحتی و آسایش شما در سفر است اما یک شلوار گرمکن نمی‌تواند برای شیک پوشی در سفر به اندازه کافی مناسب باشد. بنابراین به جای این شلوارها می‌توانید از یک لگینگ کشی استفاده کنید. یک لگینگ مشکی کشی اگر با لباس‌های بلند و مناسب پوشیده شود بهترین دوست شما در سفر خواهد بود.

شیک پوشی در سفر

یک کیف دستی اورسایز: شما در سفر به وسایل مختلفی احتیاج پیدا خواهید کرد که نمی‌توانید همه آن‌ها را در چمدان حمل کنید. کیف دستی روزمره شما هم ممکن است برای این کار به اندازه کافی جادار نباشد. در این شرایط یک کیف دستی بزرگ و شیک بهترین انتخاب برای راحتی و شیک پوشی در سفر است.

شیک پوشی در سفر

یک مانتوی خوش دوخت و شیک: یک مانتوی پاییزی خوش دوخت و شیک می‌تواند انتخاب شما در موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی سفر (و همچنین در هوای خنک) باشد بنابراین اگر می‌خواهید سفری شیک داشته باشید و بیش از حد راحت به نظر نرسید حتما چنین مانتویی به همراه داشته باشید.

یک جفت دمپایی راحت و زیبا: وقتی در تعطیلات به خصوص تعطیلات تابستانی هستید می‌توانید لباس‌های راحت بپوشید اما این لباس‌ها باید شیک هم باشند. یک دمپایی زیبا و راحت می‌تواند بهترین دوست شما در سفرهای تابستانی باشد پس حتما آن را همراه داشته باشید.

شیک پوشی در سفر

یک مانتوی نازک و راحت: شما در هر فصلی که باشید به دو مانتو برای سفر نیاز دارید، علاوه بر یک مانتوی خوش دوخت و شیک که حالت رسمی و نیمه رسمی دارد یک مانتوی نازک و راحت مثل مانتوی جین یا مدل‌های پیراهنی هم می‌تواند تضمین کننده آسایش و البته شیک پوشی شما در مسافرت باشد.

یک جفت کفش تخت عروسکی: پوشیدن کفش پاشنه بلند برای سفر یک اشتباه بزرگ است، کارشناسان توصیه می‌کنند به جای چنین کفش‌هایی از معادل تخت آن‌ها یعنی کفش‌های تخت عروسکی استفاده کنید که به اندازه کافی شیک و زیبا هستند و دردسرها و ناراحتی‌های ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند را هم ندارند.

شیک پوشی در سفر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک آقایان و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)