حتما کیف لوازم آرایش شما هم پر از وسایلی است که به ندرت به کار می‌برید اما هنگام نیاز به آرایش با کمبود وسایل آرایشی روبرو می‌شوید. لوازم آرایشی تنوع بالایی دارند و هر یک از آن‌ها برای آرایش قسمت خاصی از صورت به کار می‌رود و در این میان ممکن است چند وسیله آرایشی ضروری از قلم بیفتد و بدون آن که خودتان متوجه باشید کیف آرایش شما ناقص باشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شش وسیله آرایشی ضروری را که برای کامل کردن کیف آرایش شما لازم هستند معرفی می‌کنیم، پس لازم است کیف لوازم آرایش خود را چک کنید تا از وجود این شش وسیله آرایشی ضروری در آن مطمئن شوید. در ادامه نیز با یک سبک جدید آرایش که از دهه نود میلادی آمده و مجددا محبوب شده است آشنا خواهید شد.

۱- کرم ب‌ب

کرم ب‌ب یکی از کرم‌های مهم و پرکاربرد در آرایش روزمره است که می‌تواند جایگزین کرم پودر هم شود. اگر از کرم پودر با پوشش بالا استفاده نمی‌کنید و یک کرم ضدآفتاب روزمره برای شما کافی است می‌توانید کرم ب‌ب را به برنامه آرایش روزمره خود اضافه کنید و از مزایای مختلف آن بهره مند شوید. این کرم‌ها نه تنها روزنه‌های پوست را نمی‌بندند بلکه می‌توانند به زیبایی و جوانی آن ه ممنجر شوند به شرطی که از کرمی استفاده کنید که درجه حفاظت کافی مقابل آفتاب (حداقل ۳۰) و خاصیت ضدپیری داشته باشد تا این کرم ب‌ب هم نقش مرطوب کننده، هم فونداسیون و هم سرم و تصحیح کننده رنگ را برای شما ایفا کند.

۲- پالت سایه کوچک

احتمالا شما همین الان هم یک پالت سایه در کیف لوازم آرایشی خود دارید اما آیا این پالت رنگ‌های کافی برای آرایش روزمره و مجلسی شما در خود دارد؟ البته شما قرار نیست یک پالت سایه بزرگ را در کیف آرایش خود بگذارید اما پالت‌هایی وجود دارند که در عین کوچک بودن رنگ بندی متنوعی هم دارند و می‌توانند نیاز شما را به چند پالت مختلف و سایه‌های تکرنگ برطرف کنند. در نتیجه با تهیه یک پالت سایه کوچک با رنگبندی زیاد می‌توانید فضای بیشتری در کیف لوازم آرایش خود ایجاد کنید و البته هزینه کمتری برای خرید انواع پالت‌ها بپردازید.

۳- ریمل یک وسیله آرایشی ضروری

رمل قطعا یک وسیله آرایشی ضروری برای خانم‌ها است و هر خانمی در کیف لوازم آرایشی خود حداقل یک ریمل دارد که در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کند اما ریمل‌ها انواع مختلف دارند مثل ریمل بلند کننده، ریمل پرپشت کننده و یا ترکیبی از این دو، ریمل فر کننده و ریمل بیرنگ و انواع دیگر که هر کدام برای افراد خاصی طراحی شده‌اند مثلا اگر مژه‌های شما نازک و صاف است به ریمل پرپشت کننده و فرکننده نیاز دارید و باید چنین ریملی را همیشه ر کیف لوازم آرایش خود داشته باشید. البته ریمل‌ها تاریخ انقضای محدودی دارند و حداکثر شش ماه پس از باز شدن درب آن باید دور انداخته شوند. پس همیشه به تاریخ انقضای ریمل و زمان باز کردن آن توجه داشته باشید.

۴- رژگونه مایع

هرچند رژگونه‌های پودری طرفداران زیادی دارند و بیشتر خانم‌ها از این نوع رژگونه برای آرایش روزمره خود استفاده می‌کنند اما رژگونه‌های مایع مزایای زیادی برای شما دارند. شما با انتخاب رژگونه مایع هرگز در پیدا کردن رنگ مناسب رژگونه دچار مشکل نخواهید شد چون ان نوع رژگونه به خوبی روی پوست محو شده و حالتی گلگون و زیبا به آن می‌دهد که با رژگونه‌های پودری امکان پذیر نیست. بنابراین جای یک تیوپ رژگونه مایع در کیف لوازم آرایشی شما قطعا خالی است.

۵- برق لب

همه خانم‌ها تعدای رژ لب جامد با رنگ‌های محبوب خود در کیف لوازم آرایششان دارند و در آرایش روزمره و مجلسی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند اما برق لب هم که نوعی رژ لب مایع با رنگ شفاف است باید در کیف شما حضور داشته باشد. این برق لب می‌تواند روی رژهای جامد و یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد و آرایش شما را کامل کند. برق لب شفافی که طیف ملایم صورتی داشته باشد با هر رنگ پوستی سازگار است و حالتی درخشان و شاداب به چهره شما می‌دهد.

۶- کیف آرایش سفری

این چند وسیله آرایشی ضروری به همراه وسایلی که قبلا در اختیار داشته‌اید نیاز به یک فضای مناسب دارند تا بتوانید به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید و در مواقع مورد نیاز آن‌ها را با خود حمل کنید. یک کیف آرایش سفری که فضای کافی برای لوازم آرایشی و ابزارهای آرایشی مثل برس و اسفنج و … داشته باشد. چنین کیفی می‌تواند کیف لوازم آرایش خانگی شما هم باشد که در سفرها هم قابل استفاده خواهد بود. سایز این کیف را متناسب با تعداد لوازم آرایشی که همیشه همراه دارید انتخاب کنید و از آن به دقت نگهداری کنید.

آرایش یخی یک سبک آرایشی زیبا و جدید

اگر شما جزو علاقمندان به سبک لباس و آرایش دهه نود میلادی هستید باید به شما تبریک بگوییم چون ترندها و سبک‌های ان دوره در حال تکرار و بازگشت هستند (با در نظر گرفتن چرخه سی ساله مد و زیبایی) و این بازگشت را می‌توان در گوشواره های حلقه‌ای، صندل‌های لژدار و رژ لب قهوه‌ای به وضوح مشاهده کرد. البته به گفته بزرگان، تاریخ تکرار می‌شود اما هر بار در سطحی بالاتر، بنابراین تکرار ترندهای دهه نود به معنای بازگشت به سبک‌های قدیمی و از مد افتاده نیست بلکه این ترندها در سطحی بالاتر و به روزتر متولد شده و به یک مدل جدید و اصیل تبدیل خواهند شد. یکی از این ترندها که در زمان خود نیز بسیا محبوب بود سبک آرایش یخی است که موزیک ویدئوهای آن دوران را در ذهن تداعی می‌کند اما اگر نگاهی به آرایش سلبریتی‌های امروز داشته باشید خواهید دید که روشی جدید و مدرن برای استفاده از سبک آرایش یخی ابداع شده است:

شش وسیله آرایشی ضروری

آرایش چشم به سبک یخی: آرایش یخی چشم با سایه آبی یکی از زیباترین سبک‌ها آرایش است که این روزها مد روز و محبوب هم هست. اما اگر می‌خواهید سبک آرایش شما قدیمی و دمده به نظر نرسد بهتر است از رنگ سایه‌ای استفاده کنید که اکلیل کمتری دارد و رنگ آن کمی مایل به خنثی است. کمی هم از سایه خود روی گوشه داخلی چشم‌ها بزنید تا آرایش شما جلوه‌ زیباتری پیدا کند و با سبک دوره جدید بیشتر هماهنگ شود.

شش وسیله آرایشی ضروری

آرایش لب به سبک یخی: اگر از زمان دبیرستان تا کنون به رژ لب براق و اکلیلی حتی فکر هم نکرده‌اید پس بهتر است برای حس نوستالژیک خود آماده شوید. شما می‌توانید آرایش لب به سبک یخی را با یک رژ لب صورتی اکلیلی (مایع یا جامد) به سادگی اجرا کنید، برای جلوه بیشتر آرایش خود می‌توانید این آرایش اکلیلی لب را با سایه اکلیلی همرنگ چشم هم همراه کنید و یک آرایش تکرنگ جذاب برای خودتان بسازید. البته با این مدل رژ لب بهتر است موهایتان را جمع کنید چون چسبیدن موها به رژ لب بسیار آزاردهنده است.

شش وسیله آرایشی ضروری

آرایش گونه‌ها به سبک یخی: اگر می‌خواهید گونه‌های شما درخشان و براق به نظر برسد همراه با رژگونه معمول خود از کمی روشن کننده (هایلایتر) به رنگ مرواریدی در قسمت بالای گونه‌ها استفاده کنید تا گونه‌هایی شبیه به سوپرمدل‌های دهه نود میلادی داشته باشید. البته اگر می‌خواهید آرایش گونه‌ها جلوه و درخشش بیشتری پیدا کند بهتر است بقیه آرایش خود را در حد محدود و ساده نگه دارید تا توجه بیننده به سمت گونه‌های شما جلب شود و آرایش شما غلیظ به نظر نرسد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)