سیه نا میلر  Sienna Miller یکی از ستارگان شناخته شده دنیای سینما و تلویزیون است که در فیلم‌های متعددی از جمله “فاکس کچر” و “تک تیرانداز آمریکایی” ایفای نقش کرده است. اما شهرت سیه نا میلر بیشتر مرهون حضور وی در دنیای مد و رفتن روی جلد مجلات مد است. این ستاره ۳۶ ساله عالم مد و سینما استایل خاصی هم دارد که در عین راحت بودن بسیار شیک و سطح بالا بوده و همیشه مورد توجه عکاسان خیابانی قرار می‌گیرد. اما راز زیبایی و شیک پوشی سیه نا میلر در چیست؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما پس از مطالعه بیوگرافی مختصری از سیه نا میلر با رازهای شیک پوشی و ترفندهایی که او برای بالا بردن سطح استایل خود به کار می‌برد آشنا خواهید شد.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

آشنایی با سیه نا میلر

سیه نا میلر در ۲۸ دسامبر سال ۱۹۸۱ در نیویورک به دنیا آمده است و از یک سالگی در لندن بزرگ شده است. مادر او یک مدل اهل آفریقای جنوبی و پدرش یک بانکدارآمریکایی بوده است. او حرفه بازیگری را با حضور در فیلم‌های بریتانیایی آغاز کرد و با نامزد شدن برای جایزه بفتا در سال ۲۰۰۸ برای فیلم “گرد ستاره: به شهرت رسید. اما در کنار حرفه بازیگری سیه نا میلر در دنیای مد نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و پیش از آن که به عنوان بازیگر مشغول به کار شود در کار مدلینگ عکاسی فعالیت داشته است و اکنون نیز با برندهای مختلفی در زمینه مدلینگ همکاری دارد. او در سال ۲۰۰۶ یک مجموعه لباس برای برند Pepe Jeans طراحی کرد که با موفقیت روبه رو شد. البته خواهر سیه نا، ساوانا میلر هم یک طراح مد حرفه‌ای است که از سال ۲۰۰۷ برند شخصی خود را تاسیس کرده است. بیشتر مردم سیه نا میلر را به خاطر نامزدی طولانی مدتش با ستاره سینما “جود لا” می‌شناسند که به خاطر خیانت جود لا به هم خورد. در حال حاضر سیه نا میلر با تام استاریج بازیگر سینما ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر است. در ادامه با رازهای شیک پوشی سیه نا میلر و ترفندهایی که او برای شیک شدن به کار می‌برد آشنا می‌شوید، شما با به کار بردن این ترفندها می‌توانید به سبک لباس پوشیدن خود تنوع بدهید و آن را مثل سیه نا میلر جذاب‌تر کنید.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

طرح پلنگی همیشه می‌تواند شیک باشد

لباس‌های پلنگی معمولا استایل خانمانه و خاصی دارند که باب سلیقه هر کسی نیست اما سیه نا ثابت کرده است که لباس‌های طرح پلنگی در هر شرایطی می‌توانند شیک و زیبا باشند حتی اگر یک ساپورت پلنگی را با یک بلوز بافتنی کرم رنگ و یک کیف چرم بزرگ و قرمز رنگ بپوشید.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

لباس مجلسی توری هم یک گزینه است

لباس‌های مجلسی معمولا از پارچه‌های خاصی مثل ابریشم و ساتن و گیپور و … تهیه می‌شوند اما گاهی یک پیراهن چین دار و بلند از جنس توری دقیقا همان چیزی است که شما برای یک مهمانی تابستانی نیاز دارید. البته پوشش مناسب زیر این پیراهن را فراموش نکنید.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

سیه نا میلر و صندل‌های بنددار طلایی

سیه نا میلر علاقه خاصی به پوشیدن صندل‌های پاشنه بلند دارد اما یکی از زیباترین صندل‌هایی که او تا کنون به پا کرده است یک صندل طلایی بنددار بود که همراه با یک لباس مجلسی نارنجی ساتن در مراسم نیویورک در ماه ژوئن امسال مورد استفاده قرار داده بود.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

کیف‌های زنبیلی هنوز هم شیک و مد روز هستند

همه کسانی که تصور می‌کنند کیف‌های زنبیلی به اندازه کافی زیبا نیستند و یا دوران آن‌ها به سر آمده است در اشتباه هستند چون سیه نا هنوز هم از این کیف‌های شیک و جذاب استفاده می‌کند و این کار او مهر تاییدی بر این نکته است که کیف‌های زنبیلی هنوز شیک و مد روز هستند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

شلوارهای جین باکیفیت ارزش هزینه کردن را دارند

گاهی تنها چیزی که شما برای شیک بودن نیاز دارید یک شلوار جین سطح بالا است. چنین شلواری نه تنها می‌تواند بخشی از استایل روزمره شما باشد بلکه شما می‌توانید مثل سیه نا میلر از آن به همراه لباس‌های مناسب دیگر در موقعیت‌های دیگری نیز استفاده کنید.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

با انتخاب کفش مناسب می‌توان در استایل تعادل برقرار کرد

آیا در تعادل برقرار کردن بین استایل رسمی و راحتی مشکل دارید؟ سیه نا این مشکل را با یک ترفند ساده حل می‌کند، مثلا وقتی که لباس‌های خیلی راحتی به تن دارد از یک کفش رسمی کمک می‌گیرد و زمانی که لباس‌های او بیش از حد رسمی است کفش راحت و دم دستی به پا می‌کند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

قدرت رنگ سرمه‌ای را دست کم نگیرید

رنگ مشکی اگرچه شیک و زیبا است اما برای برخی موقعیت‌ها بیش از حد قوی و تیره است. در این شرایط رنگ سرمه‌ای همان چیزی است که به آن نیاز دارید، این رنگ بیشتر ویژگی‌های مثبت رنگ مشکی را دارد یعنی تطبیق پذیر و شیک است اما مثل مشکی کسل کننده و بیش از حد تیره نیست.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

سیه نا میلر معتقد است همه لباس‌ها لزوما نباید فیت باشند

اگرچه اندازه بودن لباس‌ها همیشه یک اصل است اما سیه نا ثابت کرده است که در مورد برخی از لباس‌ها و در برخی موقعیت‌ها لازم نیست که حتما این اصل رعایت شود مثلا یک لباس بافتنی گشاد و بلند بهترین چیزی است که شما می‌توانید برای شیک بودن و راحت بودن بپوشید.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

تابستان زمان استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جسورانه است

اگر در استفاده از رنگ‌های تند و روشن و لباس‌های طرح‌دار مردد هستید باید بدانید که اکنون وقت خطر کردن است چون تابستان بهترین زمان برای پوشیدن یک لباس رنگارنگ مثل مانتوی گلدار است مثل لباس جسورانه‌ای که سیه نا از برند دولچه گابانا انتخاب کرده است.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

ترندها را عاقلانه و با فکر انتخاب کنید

در هر فصل چیزهای زیادی مد می‌شوند که لزوما همه آن‌ها مناسب شما نیستند، سیه نا هم از این نکته آگاه است و همیشه لباس‌های خود را بر اساس ویژگی‌های خاص خود انتخاب می‌کند. مثلا شلوارهای فاق بلند مدل جدید امسال هستند که برای خانم‌های قد کوتاه و قد متوسط (مثل سیه نا که قد او ۱۶۵ سانتی‌متر است) کاملا مناسب هستند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

کفش‌های کالج هم می‌توانند شیک باشند

اگر به دنبال کفشی هستید که در عین شیک بودن و باکلاس بودن راحت هم باشد و برای پیاده روی‌های طولانی مناسب باشد کفش کالج بهترین گزینه برای شما است. یک کفش کالج باکیفیت از جنس چرم می‌تواند هر استایلی را شیک‌تر و جذاب‌تر کند بدون آن که از راحتی آن بکاهد.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

ترکیب طرح‌ها یک ترفند خلاقانه برای جذاب کردن استایل

یکی از نشانه‌های تخصص در استایل، قدرت در ترکیب لباس‌های طرح‌دار است و سیه نا میلر هم مثل هر چهره مد دیگری این تخصص را دارد. او از ترکیب کردن لباس‌های طرح‌دار هیچ هراسی ندارد و لباس‌های با طرح شلوغ را با لباس‌های ساده‌تر و معمولی‌تر ترکیب می‌کند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

اکسسوری‌ها می توانند راز موفقیت شما در شیک پوشی باشند

سیه نا مهارت خاصی در استفاده از اکسسوری‌ها دارد و می‌تواند یک استایل ساده و دم دستی را که از کاپشن و پوتین و شلوار جین تشکیل شده با یک کلاه بافتنی طرح‌دار جذاب‌تر و خاص‌تر کند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

یک پالتوی اندازه همان چیزی است که برای کامل کردن استایل مجلسی خود لازم دارید

همه ما موقع آماده شدن برای مهمانی و عروسی فقط به لباس مجلسی اصلی خود فکر می‌کنیم و کمتر کسی به لباس‌هایی که در خارج از مراسم می‌پوشد اهمیت می‌دهد. اما گاهی همین انتخاب می‌تواند مرز بین شیک پوشی و عدم شیک پوشی باشد. در این شرایط یک پالتوی شیک و اندازه همان چیزی است که می‌تواند تیپ شما را کامل کند.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

استایل فرانسوی همیشه شیک و زیبا است

همان طور که گفتیم سیه نا رگ و ریشه اروپایی دارد و به همین دلیل استایل او با استایل خانم‌های آمریکایی فاصله زیادی دارد و از سبک اروپایی و به ویژه فرانسوی بسیار الهام می‌گیرد مثل همین سرهمی گلدار شیک و زیبا که نشانه‌های استایل فرانسوی را در خود دارد و با سبک شخصی سیه نا نیز کاملا هماهنگ است.

سیه نا میلر و رازهای موفقیت او در شیک پوشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)