این روزها شبکه‌های اجتماعی در جهان حرف اول را می‌زنند، محلی که مردم تصاویر خود را در آن منتشر می‌کنند و در این راه برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها تلاش می‌کنند. آرایش کردن یکی از راه‌هایی است که به زیباتر دیده شدن در عکس‌ها کمک می‌کند به شرطی که به درستی انجام شود. اگر آرایش، صحیح انجام نشود نه تنها زیباتر دیده نخواهید شد بلکه ممکن است در تصویر صورت شما براق یا چند رنگ دیده شود و حتی ایرادهایی به چشم بیاید که در حالت عادی دیده نمی‌شود و شما را از آرایش کردن پشیمان کند. در این مقاله می‌خواهیم هفت ترفند آرایشی برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها را بیان کنیم.

نرم‌کردن و مرطوب کردن پوست

اگر می‌خواهید آرایش بی نقصی داشته باشید باید پوست خود را برای آرایش آماده کنید. این کار با مرطوب کردن و استفاده از پرایمر آرایشی به سادگی انجام می‌شود. استفاده از این ابزارهای آماده کننده باعث می‌شود روزنه‌های پوست شما کوچک‌تر شده و آرایش به خوبی روی پوست بنشیند. پس به خصوص اگر پوست شما روزنه‌های بزرگی دارد، پوسته پوسته می‌شود، حالتی کرکی با موهای زائد دارد و یا دارای چربی بیش از حد است لازم است که از مرطوب کننده و پرایمر مناسب پوست خود استفاده کنید. یک ترفند برای این که آرایش طبیعی‌تری داشته باشید گرم کردن ابزار آرایشی است. برس آرایشی یا اسفنج را در کف دست خود فشار دهید تا گرم شود سپس با آن آرایش خود را انجام دهید این ترفند کمک می‌کند تا آرایش شما بهتر روی پوست بنشیند و به اصطلاح روی پوست شما ذوب شود.

آماده کردن پوست برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها

پوشاندن عیوب پوستی برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها

ایرادهایی مثل جای زخم، جوش، تیرگی، پف یا گودی زیر چشم و … باعث خراب شدن آرایش و البته تصویر شما خواهند شد. این ایرادهای جدی با یک لایه کرم معمولی پوشانده نمی‌شوند و حتی کانسیلرهای همرنگ پوست هم توانایی پوشاندن کامل این ایرادها را ندارند و باید برای داشتن تصویری عالی حرفه‌ای عمل کنید. استفاده از تصحیح کننده‌های رنگ در آرایش کمک می‌کند که به این سطح از حرفه‌ای بودن دست پیدا کنید و آرایشی بی نقص داشته باشید. البته اگر ایراد چندانی روی صورت خود ندارید لزومی به استفاده از تصحیح کننده‌های رنگ نیست و یک آرایش معمولی به زیباتر دیده شدن در عکس‌ها کمک می‌کند.

سفید کردن دندان‌ها

این روزها سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلف مثل روکش کردن و بلیچینگ و … طرفداران زیادی دارد. اگر از رنگ دندان‌های خود راضی نیستید و می‌خواهید در تصاویر دندان‌های سفیدتری داشته باشید تنها راه کمک گرفتن از دندانپزشک نیست. البته مراقبت و بهداشت دهان و دندان همیشه توصیه می‌شود و هیچ چیزی مانند مسواک زدن مرتب نمی‌تواند دندان‌های شما را سالم و سفید نگه دارد اما انتخاب رنگ رژ لب نیز در سفید دندان‌های شما نقش مهمی دارد. اگر تاکنون دقت کرده باشید زمانی که از رژ لب قرمز یا نارنجی استفاده می‌کنید دندان‌های شما زرد به نظر می‌رسند اما در مقابل، رنگ‌هایی مثل صورتی، ارغوانی و حتی رنگ‌هایی فانتزی مثل آبی و بنفش اثر عکس دارند و دندان‌های شما را سفیدتر نشان می‌دهند.

شکل دادن به ابروها

شاید تاکنون متوجه شده باشید که فرم ابروها در تصاویر تا حد زیادی با آن چه که در واقعیت می‌بینید متفاوت به نظر می‌رسد چون تصاویر دیجیتال کنتراست بالایی دارند و باعث می‌شوند ابروها خالی‌تر دیده شوند. به همین دلیل اگر می‌خواهید عکس بگیرید و برای عکس آرایش کنید حتما باید ابروهای خود را شکل دهید و کمی آن‌ها را پر کنید. نقاط خالی ابرو را با مداد یا سایه یا ماژیک ابرو پر کنید و با ژل یا ریمل ابرو به آن فرم دهید. برای آشنایی بهتر با روش آرایش ابرو، مقاله آموزش آرایش ابرو در مجله قرمز را مطالعه کنید.

پرکردن ابرو برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها

استفاده از رنگ‌های جذاب

شاید برای یک ارایش ملایم روزمره استفاده از رنگ‌های ساده و نزدیک به رنگ‌های طبیعی مناسب‌تر باشد اما زمانی که می‌خواهید عکس بگیرید بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که جذابیت بصری بیشتری دارند و بیشتر دیده می‌شوند به شرطی که رنگ‌های مورد نظر به رنگ پوست و موی شما بیایند. این رنگ‌ها را برای رژ لب، سایه و خط چشم می‌توانید استفاده کنید.

مدل موی زیبا

هر کسی بر اساس فرم صورت و شکل سر خود باید مدل مویی انتخاب کند که ایرادات آن را برطرف کند و صورت را در بهترین شکل خود نشان دهد. این نکته زمانی مهم‌تر می‌شود که بخواهید عکس بگیرید. چون حجم سه بعدی سر و صورت شما به صورت دوبعدی دیده می‌شود و بهترین زمان برای استفاده از این ویژگی برای ایجاد خطای دید است. در مقالات بعدی درباره مدل موی مناسب برای هر فرم سر و صورت خواهیم نوشت.

مدل موی مناسب برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها

توجه به جزئیات

در دنیای تصاویر گاه چیزهای کوچک بیشتر از کلیات اهمیت پیدا می‌کنند به همین دلیل نباید از جزئیات غافل شوید. چشم‌ها در این میان جایگاه ویژه ای دارند و آرایش صحیح و دقیق چشم‌ها نقش مهمی در زیباتر دیده شدن در عکس‌ها دارد. سعی کنید آرایش چشم را به نحوی انجام دهید که روی آن‌ها بیشتر تاکید شود. ریمل زدن به صورت چند مرحله از بالا و پایین، امتداد دادن ریمل و خط چشم در جهت گوشه چشم‌ها و استفاده از سایه با رنگ مناسب کمک می‌کند چشم‌ها بزرگ‌تر دیده شوند و در تصاویر جذاب‌تر شوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)