بیساری از خانم‌ها تصور می‌کنند برای این که جدی گرفته شوند باید لباس‌هایی بدون طرافت و با استایل مردانه بپوشند. اما حقیقت این است که لباس پوشیدن جدی ارتباطی با مردانه بودن آن ندارد و شما می‌توانید در محیط کار لباس‌هایی بپوشید که ظرافت و زیبایی و جدی بودن را در کنار هم در خود داشته باشند. البته این تناقض تنها محدود به لباس‌های رسمی نیست و در فصل زمستان هم گاهی بین پوشیدن لباس‌های گرم و استایل زنانه و ظریف تضادها و تعارضاتی پیش می‌آید که در این مقاله از مجله قرمز به آن هم خواهیم پرداخت. پس در این مقاله شما خواهید خواند که برای لباس پوشیدن جدی به چه چیزهایی نیاز دارید و در ادامه با چند ترکیب لباس گرم زمستانی که خشن و مردانه نیستند آشنا خواهید شد.

شما به یک مانتو با تن خوری عالی و جزئیات جذاب نیاز دارید

روش لباس پوشیدن جدی

یک مانتوی برش‌دار زیبا در رنگ‌های شیک و سطح بالا (ترجیحا تیره) همان چیزی است که یک خانم شیکپوش برای محیط اداری لازم دارد. اگر مرتبه مدیریتی بالایی در محل کار خود دارید ضرورت داشتن چنین مانتویی چندبرابر است چون باعث می‌شود شما جدا و برتر از بقیه به نظر برسید. داشتن جزئیات جالب توجه مثل سنجاق سینه، دکمه‌های فلزی و … هم به زیباتر شدن و کامل‌تر شدن استایل رسمی شما کمک خواهد کرد.

برای لباس پوشیدن جدی داشتن یک کیف فرم‌دار ضروری است

روش لباس پوشیدن جدی

خود شما کدام یک از این دو نفر را بیشتر جدی می‌گیرید؟ کسی که یک کیف شانل دوشی به دست دارد و یا کسی  که از یک کوله پشتی شل و وارفته استفاده می‌کند؟ البته برند اهمیتی ندارد اما پاسخ مشخص است، استفاده از اکسسوری‌های کلاسیک مثل کیف فرم‌دار شخصیت شما را سطح بالاتر نشان می‌دهد و در لباس پوشیدن جدی شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

برای جدی لباس پوشیدن، یک دست مانتو و شلوار رسمی داشته باشید

روش لباس پوشیدن جدی

شاید مشکل اصلی شلوارهای رسمی این باشد که به راحتی با هر مانتویی ست نمی‌شود اما استفاده از یک دست مانتو و شلوار با تن خوری مناسب استفاده کنید تا مشکلی در هماهنگ کردن مانتو و شلوار نداشته باشید. البته همان طور که می‌دانید بهترین رنگ‌ها برای مانتو و شلوار رسمی، رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و خاکستری است و برای لباس پوشیدن جدی بهتر است از رنگ‌های دیگر استفاده نشود. اما برخی تزئینات مثل لبه دوزی رنگی یا متالیک می‌تواند به زیباتر شدن لباس‌های شما کمک کند.

عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن جدی ضروری است

حتما دلیلی وجود دارد که همه خواهران اولسن را جدی می‌گیرند، پشت یک عینک آفتابی بزرگ هیچ کس نمی‌تواند افکار و احساسات شما را حدس بزند و شما می‌توانید برنامه‌های آینده و لایه‌های درونی شخصیت خود را مخفی نگه دارید بنابراین عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن جدی ضروری است. پس اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید بیشتر جدی گرفته شوید چشمان خود را با یک عینک آفتابی بزرگ مخفی نگه دارید.

کفش‌ها هم در جدی بودن استایل شما نقش مهمی دارند

روش لباس پوشیدن جدی

مریلین مونرو زمانی گفته بود به یک دختر یک جفت کفش پاشنه بلند بدهید و او دنیا را تسخیر خواهد کرد. این گفته تا حد زیادی درست است، زمانی که شما یک کفش رسمی پاشنه بلند و زیبا بپوشید و روش صحیح راه رفتن با آن را بدانید قدرتمند و جدی به نظر خواهید رسید و در عین حال اندامی ظریف و زنانه هم خواهید داشت. فراموش نکنید تمیز بودن و نو بودن کفش از گران بودن و شیک بودن آن بسیار مهم‌تر است پس لازم است از کفش‌های خود درست نگهداری کنید.

لباس پوشیدن جدی باید با آرایش مناسب هم همراه باشد

آرایش کردن در حد متعادل و معقول هیچ منافاتی با لباس پوشیدن جدی ندارد بلکه می‌تواند علاوه بر زیباتر کردن ظاهر به جدیت شما نیز بیفزاید. به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس شما اولین قدم برای جدی گرفته شدن است و برای کامل کردن اعتماد به نفس شما به کمی آرایش نیاز دارید، گاهی یک رژ لب ساده می‌تواند تمام آرایش شما را شامل شود و در کمترین زمان اعتماد به نفس و زیبایی و جدیت را به شما هدیه دهد.

چند ترکیب پیشنهادی برای لباس پوشیدن جدی اما ظریف و زنانه در هوای سرد

ژاکت بافتنی + دامن میدی

روش لباس پوشیدن جدی

ترکیب دامن میدی و ژاکت بافتنی زنانه یکی از زیباترین ترکیب‌های لباس است که برای هوا خنک پاییزی و بهاری بسیار مناسب است. دامن با ظرافت خود کمک می‌کند که استایل شما مردانه و خشن به نظر نرسد و در عین حال ژاکت هم شما را گرم نگه می‌دارد. با این ترکیب کفش رنگی بپوشید تا زیبایی آن بیشتر نمایان باشد.

کلاه بافتنی + مانتو + بوت ساق کوتاه

روش لباس پوشیدن جدی

کلاه بافتنی بهترین اکسسوری برای فصل زمستان است و شما زمانی بدون نگرانی از خراب شدن تیپ خود می‌توانید از آن استفاده کنید که لباس‌های مناسبی را با آن همراه کرده باشید. یک مانتوی پاییزی ضخیم و خوش دوخت به همراه شلوار مناسب و یک جفت بوت ساق کوتاه می‌تواند این ترکیب را که برای روزهای نسبتا سر مناسب است کامل کند و در کنار آن کلاه بافتنی شما هم شیک به نظر خواهد رسید.

پالتوی اورسایز + شال بافتنی بزرگ + مانتوی بلند

روش لباس پوشیدن جدی

اگر خیلی سرمایی هستید باز هم دلیلی برای شیک پوش نشدن شما وجود ندارد. در این شرایط یک پالتوی اورسایز می‌تواند به کمک شما بیاید. این پالتو را روی یک مانتوی بلند بپوشید تا ترکیبی ظریف‌تر و زنانه‌تر به وجود آورد، برای پوشش بیشتر سر و گردن هم از یک شال بافتنی بزرگ استفاده کنید و ترکیب لباس‌های خود را کامل کنید.

مانتوی بلند + پالتو + کفش استایل مردانه

روش لباس پوشیدن جدی

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند نباید زیر پالتوی زمستانی خود مانتو بپوشند اما این تصور اصلا درست نیست. تا زمانی که لباس‌های شما سایز مناسبی داشته باشند می‌توانید آن‌ها را روی هم بپوشید و کاملا راحت باشید. برای این ترکیب شما به یک مانتوی طرح‌دار زیبا نیاز دارید، روی آن یک پالتو با استایل زنانه بپوشید. این ترکیب برای روزهای نسبتا سرد زمستان مناسب است و برای کامل کردن آن می‌توانید از یک کفش راحت با استایل مردانه استفاده کنید.

بارانی چرم + شلوار جین + بوت

روش لباس پوشیدن جدی

برای روزهای خنک پاییزی و زمستانی می‌توانید از ترکیب بارانی چرم و شلوار جین استفاده کنید. استفاده از یک جفت بوت ساق کوتاه شیک هم می‌تواند به گرم شدن شما کمک کند و هم استایل شما را از حالت زمخت مردانه خارج کند. با داشتن بارانی چرم نیز از بارش‌های ناگهانی و سرد شدن هوا در امان خواهید ماند.

کاپشن بادی + مانتوی بلند + بوت بلند

روش لباس پوشیدن جدی

کاپشن بادی بهترین دوست شما در هوای خیلی سرد زمستان است اما بیشتر خانم‌ها از پوشیدن چنین لباسی اجتناب می‌کنند چون تصور می‌کنند این کاپشن‌ها باعث افزایش حجم بدن می‌شوند و با ظرافت و زنانگی هماهنگی ندارند. اما اگر کاپشن مناسبی با یقه زیبا و فرم تنه مناسب انتخاب کنید که بلندی آن هم تا پایین تنه برسد با هر ترکیب لباسی می‌توانید آن را بپوشید مثل یک مانتوی بلند زنانه و یک بوت زمستانی زیبا.

پالتوی پشمی بلند + هودی + کلاه + بوت ساق کوتاه

روش لباس پوشیدن جدی

روی هم پوشیدن لباس‌ها یک ترفند موثر در گرم ماندن و شیک بودن همزمان است. شما می‌توانید زیر یک پالتوی پشمی بلند یک هودی بپوشید و کلاه هودی را از زیر پالتو بیرون آورید. پوشیدن یک جفت بوت ساق کوتاه شیک به همراه یک کلاه جالب هم می‌تواند به کامل شدن تیپ شما کمک کند بدون آن که به خشن شدن و مردانه شدن آن منجر شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)