جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۸ مرداد ۱۳۹۶
  • ۱۸:۳۳
  • 1,981
برای داشتن موهای خوش حالت، سشوار کشیدن موها را به این روش انجام دهید

برای داشتن موهای خوش حالت، سشوار کشیدن موها را به این روش انجام دهید

سشوار کشیدن موها از روش‌های سریع، ساده و در دسترسی است که خانم‌ها و آقایان از آن برای خشک کردن و حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند. سشوار وسیله‌ای برقی است که با دمیدن هوای گرم به موها باعث خشک شدن آب موجود در بافت مو می‌شود و کار حالت دادن به موهای خیس را هم ساده می‌کند. اما سشوار کشیدن آن قدر هم که به نظر می‌آید ساده نیست و اگر روش درست این کار را ندانید نه تنها کار حالت دادن به موها نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه ممکن است با این کار به موهای خود هم آسیب برسانید. در این مقاله ما می‌خواهیم شما را با روش صحیح و حرفه‌ای سشوار کشیدن برای داشتن موهایی زیبا و خوش حالت آشنا کنیم.

همه شما در میان دوستان و آشنایان خانم‌هایی را دیده‌اید که موهایی صاف و درخشان و حجیم و خوش حالت دارند. شاید تصور کنید راز این زیبایی در ژنتیک و جنس خوب موهای آن‌هاست و یا این که آن‌ها برای آرایش موهای خود هزینه زیادی را صرف می‌کنند، هرچند ژنتیک در زیبایی مو دخیل است اما شما برا داشتن موهای خوش حالت نیازی به هزینه‌های گزاف ندارید و با مراقبت‌های معمولی و البته دانستن راز سشوار کشیدن صحیح می‌توانید موهایی مانند آن‌ها داشته باشید. فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

روش صحیح سشوار کشیدن

موها را برای سشوار کشیدن آماده کنید

برای سشوار زدن موها شما باید موهایی تمیز و مرطوب داشته باشید پس بهترین راه این است که سشوار زدن موها را پس از حمام انجام دهید. در حمام موها را با شامپوی معمولی مانند همیشه بشویید و آبکشی کنید اما اگر می‌خواهید نتیجه بهترین از سشوار زدن بگیرید بهتر است از شامپوهایی که حاوی مرطوب کننده هستند استفاده کنید. شامپوهایی که مخصوص موهای خشک هستند این ویژگی را دارند و حتی اگر موهای چربی دارید بهتر است این نوع شامپوها را قبل از سشوار کشیدن موها به کار ببرید چون رطوبت موجود در این شامپوها روی ساقه مو باقی می‌ماند و موها را از آسیب ناشی از حرارت سشوار حفظ می‌کند. نیازی نیست که حتما از شامپوهای گران خارجی استفاده کنید، بیشتر شامپوهای ایرانی مخصوص موهای خشک هم چنین اثری دارند. پس از این که از حمام خارج شدید آب موها را بگیرید. موها را با حوله نمالید چون این کار به ساقه موهای خیس آسیب وارد می‌کند و باعث موخوره و وز شدن موها می‌شود. به جای این کار حوله را آرام دور موها بپیچید و فشار دهید. اگر موهای کوتاهی دارید حوله را دور سر بپیچید و با حرکات دورانی به آرامی ماساژ دهید تا آب اضافی موها گرفته شود. هرگاه هنگام خشک کردن موها احساس درد و کشیده شدن در موها حس کردید بدانید که مرتکب اشتباه شده‌اید و باید کار را متوقف کنید. موها برای سشوار زدن نباید خیلی خشک شوند و همین که آب اضافی از آن‌ها چکه نکند کافی است. در این مرحله می‌توانید از سرم‌های حفاظت از مو هم استفاده کنید تا یک لایه محافظ روی ساقه مو تشکیل شود و دیگر لازم نباشد نگران آسیب رسیدن به مو باشید.

موها را دسته بندی کنید

اگر موهایتان کوتاه است به این مرحله نیازی ندارید اما اگر موهای بلند و پرپشتی دارید باید از کلیپس برای جدا کردن و دسته بلندی کردن موها استفاده کنید. هرچه موها بلندتر و پرپشت‌تر باشد به دسته‌های بیشتری نیاز است چون هرچه دسته‌ها ضخیم‌تر باشند سشوار کردن آن‌ها مشکل‌تر است و زمان بیشتری لازم دارد. دسته بندی موها را از بالای سر شروع کنید، انگشت خود را از دو طرف قسمت گیجگاهی سر وارد موها کنید و دسته بالای سر را جدا کنید و با کلیپس ببندید. سپس نیمه پایین موها را نیز بسته به ضخامت و بلندی مو به چند دسته تقسیم کنید و کلیپس بزنید تا موها برای شروع سشوار کشیدن آماده شوند.

سشوار کشیدن را آغاز کنید

روش صحیح سشوار کشیدن

سشوار را روشن کنید و روی درجه مناسب قرار دهید. اگر فقط می‌خواهید موها را خشک کنید از درجه متوسط سشوار استفاده کنید اما اگر می‌خواهید موها را صاف کنید و حالت دهید از درجات بالاتر سشوار کمک بگیرید اما به خاطر داشته باشید که هرچه سشوار داغ‌تر باشد امکان آسیب به موها هم بیشتر می‌شود. یک برس گرد باکیفیت بردارید و یک دسته از قسمت پشت موها را که با کلیپس جدا کرده‌اید بگیرید، دسته مو را با کمک برس جدا کنید و سشوار کشیدن را از فاصله پانزده سانتی‌متری از کف سر یا ریشه مو شروع کنید تا به نوک مو برسید. به این روش موهای نزدیک ریشه مرطوب می‌مانند و چربی و رطوبت آن‌ها از بین نمی‌رود و موها در طول روز سالم‌تر باقی می‌مانند. هرگز سر سشوار را در جهت بالا نگیرید چون این کار باعث می‌شود موها وز و نامرتب شوند. توجه کنید که نباید سشوار را مدت طولانی روی یک نقطه بگیرید چون این کار باعث سوختن مو می‌شود. پس سشوار را مرتب همرمان با برس حرکت دهید و به این روش تمام قسمت‌های مو را سشوار بکشید و حالت بدهید. اگر چتری دارید بهتر است سشوار کشیدن را از چتری شروع کنید چون این قسمت از موها سریع‌تر از قسمت‌های دیگر خشک می‌شود و پس از خشک شدن، حالت دادن به چتری‌ها دشوار خواهد شد. سشوار کشیدن را آن قدر ادامه دهید که موها کمی رطوبت روی خود داشته باشند (البته نه آنقدری که لباس‌های شما را خیس کنند) چون اگر موها کاملا خشک شوند شکننده و آسیب پذیر می‌شوند.

کار را با سشوار سرد تمام کنید

روش صحیح سشوار کشیدن

پس از اتمام کار سشوار زدن موها، ۵ تا ده دقیقه صبر کنید تا رطوبت اندک باقی مانده روی موها هم از بین برود و موها به طور طبیعی خشک شوند، در این مرحله موها را نبندید و سنجاق نزنید تا حالت نگیرند. برای گرفتن نتیجه بهتر و براقی بیشتر موها می‌توانید در این مرحله از باد سرد سشوار کمک بگیرید، سشوار را روی درجه پایین بگذارید و از یک سرم ضد وزی هم روی موها استفاده کنید و با برس سرم را به همه قسمت‌های مو برسانید. اگر موهای خشکی دارید می‌توانید از مقدار خیلی کمی روغن زیتون در قسمت نوک موها هم استفاده کنید که باعث می‌شود موهای شما در طول روز زیبا، براق و سالم باقی بماند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
104
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
90
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
113
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
274
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
198

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
54
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
68
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
78
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
141
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
124
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
177

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
311
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,873
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
564
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
652
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,136
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
776

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
48
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
181
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
96
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135