بیشتر خانم‌ها از رنگ کردن ابروها هراس دارند چون تصور می‌کنند این کار یک کار تخصصی است و همان طور که برای رنگ کردن موهای سر خود به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند رنگ کردن ابروها را نیز به آرایشگر می‌سپارند. البته محول کردن هر کاری به متخصص آن ایده خوبی است اما رنگ کردن ابروها کار دشواری نیست که خودتان نتوانید از عهده انجام آن برآیید. تنها با انتخاب رنگ مناسب و فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز و رعایت چند نکته می‌توان این کار را در منزل انجام داد و در هزینه‌های زیبایی و آرایش صرفه جویی کرد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما روش صحیح رنگ کردن ابروها در منزل را به شما آموزش خواهیم داد بدون آن که آسیبی به ابروهای خود بزنید و یا نیازی به مراجعه به سالن‌های زیبایی و صرف هزینه داشته باشید.

ضرورت رنگ کردن ابروها

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا واقعا رنگ کردن ابروها ضرورت دارد؟ در بسیاری از موارد پاسخ منفی است اما در برخی موارد خانم‌ها چاره دیگری جز رنگ کردن ابروهای خود ندارند مثلا زمانی که تعداد موهای سفید ابروها از حد مشخصی  فراتر می‌رود و این سفید بودن را می‌توان از فواصل دور و نزدیک تشخیص داد باید بدانید که زمان رنگ کردن ابروهای شما فرا رسیده است. البته فقط گاهی هدف از رنگ کردن ابروها پوشاندن موهای سفید است که در این شرایط می‌توان آن را یک ضرورت دانست و گاهی خانم‌ها برای تغییر در چهره و زیبایی، ابروهای خود را تیره‌تر یا روشن‌تر می‌کنند. روشن کردن ابروها کاری است که کمتر انجام آن را توصیه می‌کنیم چون در حال حاضر ابروهای پر و تیره بسیار مد روز هستند و حتی زمانی که شما موهای خود را بلوند کرده‌اید باز هم ابروهای تیره با آن هماهنگی دارند.

اما اگر هدف از رنگ کردن ابروها تیره کردن آن‌ها است باز هم دو انتخاب پیش روی شما وجود دارد، اولی استفاده از ابزارهای آرایشی مثل مداد ابرو، سایه ابرو و … که اثر موقتی دارند و شما باید هر روز آن را انجام دهید. بهتر است بدانید که آرایش مکرر ابروها و استفاده از مواد مختلف روی آن باعث آسیب دیدن موهای ابرو و ریزش آن خواهد شد و در این شرایط است که رنگ کردن ابروها توصیه می‌شود. با رنگ کردن ابروها دردسر شما برای آرایش روزمره کمتر می‌شود و هر چند هفته یک بار می‌توانید با این کار ابروهای خود را تیره‌تر و پرتر نشان دهید. در این شرایط استفاده از لوازم آرایشی برای پهن کردن ابروهای تیره هم ساده‌تر خواهد بود و نتیجه کار طبیعی‌تر خواهد شد.

 

مزایای رنگ کردن ابروها در منزل

حال اگر به این نتیجه رسیده‌اید که رنگ کردن ابروها بهترین گزینه برای شما است باید بدانید که انجام این کار آن قدرها هم که تصور می‌شود دشوار و خطرناک نیست و شما خودتان می‌توانید در منزل آن را انجام دهید. هزینه رنگ کردن ابرو در سالن‌های زیبایی هزینه کمی نیست و شما با انجام دادن آن در منزل می‌توانید این هزینه را پس انداز کرده و برای خرید لوازم آرایشی و کارهای مفید دیگر کنار بگذارید. علاوه بر این رنگ کردن ابرو دردسرهای آرایش ابروها را نیز کاهش می‌دهد و شما نیاز کمتری به استفاده از مداد و سایه ابرو و … خواهید داشت و نه تنها در وقت روزانه خود صرفه جویی خواهید کرد بلکه هزینه‌های لوازم آرایشی و آرایشگاه را نیز کاهش خواهید داد. پس بهتر است ترس را کنار بگذارید و رنگ کردن ابرو را خودتان در منزل انجام دهید. اما انجام این کار نیاز به رعایت نکاتی دارد و اگر این موارد را رعایت نکنید نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت بلکه ممکن است به موهای ابرو و حتی چشمانتان هم صدمه وارد شود. پس قبل از هر کاری ادامه این مقاله را مطالعه کنید و با روش‌ها و نکات کلیدی رنگ کردن ابرو در منزل آشنا شوید.

روش رنگ کردن ابروها در منزل

قبل از این که کار رنگ کردن ابرو را شروع کنید اطمینان حاصل کنید که ابروهای شما تمیز و بدون آرایش هستند. اگر از این مورد مطمئن نیستید ابروها را با یک شوینده و پاک کننده آرایش بشویید و آبکشی کنید و صورتتان را خشک کنید. سپس با یک برس مخصوص ابرو، ابروها را برس بکشید و مرتب کنید. وازلین را بردارید و یک لایه خیلی نازک از آن را دور ابروهای خود بمالید تا کثیف کاری نشود. چون یکی از اشتباهات رایج در رنگ کردن ابرو مالیده شدن رنگ به قسمت‌های خارج از ابرو است که پاک شدن آن ممکن است چند روز زمان ببرد. پس ریسک نکنید و وازلین را خیلی دقیق و مرتب اطراف ابروهای خود بزنید. البته این مساله در مورد رنگ‌های تیره اهمیت دارد و اگر می‌خواهید ابروهایتان را روشن رنگ کنید وازلین زدن چندان اهمیت و تاثیری در نتیجه کار نخواهد داشت.

رنگ کردن ابروها

در اولین گام برای رنگ کردن ابرو باید رنگ را آماده کنید. انتخاب رنگ ابرو به سلیقه خود شما بستگی دارد اما یک قانونی کلی در این مورد وجود دارد که بهتر است مد نظر داشته باشید و آن مقایسه رنگ ابرو با رنگ مو است، اگر رنگ موی شما تیره است بهتر است رنگ ابرو همرنگ یا حداکثر یک یا دو درجه از موهای شما روشن‌تر باشد. اگر موهای روشن دارید بهتر است رنگ ابروها را حداقل یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ موهای خود انتخاب کنید. برای رنگ کردن ابروها می‌توان از رنگ مو استفاده کرد اما کیت‌های مخصوص رنگ کردن ابرو هم در بازار وجود دارند که استفاده کردن از آن‌ها راحت‌تر است و به راحتی می‌توان مقدار مناسبی از آن را برای رنگ کردن ابرو به کار برد. از طرف دیگر در این کیت‌ها مقدار مواد شیمیایی به کار رفته کمتر از رنگ مو است و آسیب کمتری به ناحیه حساس ابرو و اطراف چشم وارد می‌شود.

رنگ کردن ابروها

در یک ظرف کوچک رنگ ابرو را مخلوط و آماده کنید و با ابزار مناسب مثل گوش پاک کن یا برس مخصوص ابرو و یا برس تمیز یک ریمل که تمام شده است، روی ابروها بمالید. حتی می‌توانید از خلال دندان هم برای این کار استفاده کنید چون با خلال دندان کنترل شما روی میزان رنگ مورد استفاده بیشتر است و برای ابروهای نازک گزینه مناسب‌تری است. کار را از جایی شروع کنید که موها تراکم بیشتری دارند (معمولا وسط و نزدیک دم ابرو) و به تدریج رنگ را به اطراف ابروها پخش کنید تا موهای نازک و کوتاه هم رنگ بگیرند و ابروهای شما کاملا به رنگ دلخواه درآیند.

رنگ کردن ابروها

.زمانی که برای رنگ گرفتن ابروها لازم است بسته به رنگ مورد استفاده شما متغیر است و بهتر است قبل از شروع کار نوشته‌های روی بسته بندی را بخوانید اما به طور معمول پس از ۱ تا ۱.۵ دقیقه موهای ابرو رنگ می‌گیرند و می‌توانید با یک تکه پنبه خیس شده رنگ را پاک کنید. دقت کنید که برای این کار به کمی فشار و حرکات رفت و برگشتی نیاز دارید تا رنگ به طور کامل پاک شود.

رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها

همین کار را با ابروی دیگر خود نیز تکرار کنید و دقت داشته باشید که همان مقدار رنگ را برای این ابرو هم به کار ببرید تا در انتها با ابروهای تابه تا که یکی تیره‌تر از دیگری است مواجه نشوید. این بار هم یک تا یک و نیم دقیقه صبر کرده و رنگ را پاک کنید. اگر در زمان کار رنگ با پوستتان تماس پیدا کرد بلافاصله با پنبه آن را پاک کنید. به این ترتیب کار رنگ کردن ابروهای شما به اتمام رسیده است و می‌توانید به کارهای خود بپردازید. بهتر است در این مرحله صورت خود را بشویید تا رنگ باقیمانده روی ابروها تیره‌تر نشود. بهتر است اگر احساس کردید که ابروهای شما تیره‌تر از چیزی شده است که انتظار داشتید نگران نباشید، چون ابروها در حالت خیس تیره‌تر به نظر می‌رسند و وقتی خشک شوند روشن‌تر خواهند شد. اما اگر احساس می‌کنید نتیجه کار روشن‌تر از حد انتظار شما شده است (یعنی ابروها به خوبی رنگ نگرفته‌اند) مجددا این مراحل را تکرار کنید.

رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها رنگ کردن ابروها

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)