این که بدانیم چه لباسی به ما می‌آید و ما را در زیباترین شکل نشان می‌دهد یک امتیاز مهم در شیک پوشی است. اگر بدانید کدام رنگ لباس برای رنگ پوست شما مناسب است به راحتی می‌توانید لباس‌های مناسب خود را پیدا کرده و بپوشید. رنگ پوست انسان‌ها طیف‌های متنوعی دارد که بر اساس میزان تیرگی و روشنی و سردی و گرمی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. برای هر دسته رنگ پوست، بهتر است از رنگ خاصی برای لباس استفاده شود تا پوست را درخشان‌تر و زیباتر نشان دهد. اما کدام رنگ لباس برای رنگ پوست شما مناسب است؟ در این مقاله با پیدا کردن دسته بندی مرتبط با رنگ پوست خود، رنگ لباس مناسب خود را پیدا کنید.

این طور نیست که بگوییم تنها یک رنگ خاص وجود دارد که به رنگ پوست شما بیاید. خوشبختانه برای هر طیف رنگ پوست رنگ‌های متعددی هماهنگ با آن وجود دارد که زیبایی پوست را دوچندان می‌کنند. رنگ‌های پیشنهادی در این مقاله نیز قطعی و غیرقابل تغییر نیستند و تنها حالت پیشنهادی دارند تا سردرگمی شما را در انتخاب بهترین لباس کاهش دهند. یعنی ممکن است شما پوست متوسط داشته باشید اما رنگی که برای پوست روشن پیشنهاد شده است برای شما بهترین گزینه باشد. پس به این توصیه‌ها اکتفا نکنید و سعی کنید با آزمون و خطا بهترین رنگ لباس برای رنگ پوست خود را پیدا کنید. علاوه بر این مجموعه رنگ‌های پیشنهادی برای همه موقعیت‌ها و فصل‌ها مناسب نیستند و شما باید علاوه بر در نظر گرفتن طیف رنگی پوست، موقعیت و فصل را نیز در نظر بگیرید و از میان آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین رنگ لباس برای رنگ پوست روشن

رنگ سبز زمردی: اگر پوست روشن با ته رنگ سرد یا گرم یا خنثی داشته باشید این رنگ زیبا به بهترین شکل با رنگ پوست شما هماهنگ خواهد شد. بیشتر رنگ‌هایی که با عنوان رنگ‌های سنگ‌های قیمتی شناخته می‌شوند (مثل یاقوتی، فیروزه‌ای، لاجوردی و زمردی) این ویژگی را دارند چون رنگ تند و شاد آن‌ها در کنار رنگ روشن پوست زیبایی و درخشانی خاصی به وجود می‌آورد و بهترین انتخاب برای لباس مجلسی و لباس‌های شادی است که برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌شوند. برای ست کردن این رنگ لباس با رنگ‌های دیگر سراغ طیف‌های همخانواده یا رنگ‌های خنثی بروید.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

آبی کمرنگ: اگر پوست شما ته رنگ سرد دارد با رنگ‌های سرد بیشترین هماهنگی را خواهد داشت و آبی کمرنگ هم یکی از این رنگ‌ها است که برای لباس‌های روزمره بهترین انتخاب است و شما می‌توانید آن را با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های شاد و زیبا مثل قرمز، نارنجی و طیف‌های قهوه‌ای و دیگر رنگ‌های روشن مثل صورتی و یاسی هماهنگ کنید. روشن بودن و کمرنگ بودن آبی آسمانی آن را در دسته رنگ‌های پاستل قرار می‌دهد که آرایش تند و پررنگ همراه با آن مجاز است.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

رنگ شتری یا قهوه‌ای روشن: اگر پوست روشن دارید و به دنبال ترکیب لباس کلاسیک برای خودتان هستید شاید رنگ‌های رایج این نوع لباس‌ها مثل مشکی و سرمه‌ای برای پوست رنگ پریده شما زیادی تیره باشد. در این شرایط بهتر است از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای مثل قهوه‌ای روشن و شتری و کرم استفاده کنید که بیشترین هماهنگی را با پوست روشن دارند و در زمره رنگ‌های کلاسیک هم قرار می‌گیرند و می‌توانند بهترین انتخاب برای پالتو یا لباس رسمی شما باشند به خصوص اگر  ته رنگ پوست شما گرم هم باشد.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

بهترین رنگ لباس برای رنگ پوست متوسط

رنگ متالیک: داشتن پوست متوسط با طیف برنزه دامنه وسیعی از رنگ‌های زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای لباس‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین طیف‌های رنگی که با پوست متوسط هم بیشتری همخوانی را دارند رنگ‌های متالیک هستند. رنگ‌های متالیک انواع مختلفی دارند مثل طلایی، نقره‌ای، رزگلد، برنزه و مسی که با توجه به میزان تیرگی و روشنی پوست و ته رنگ سرد یا گرم آن می‌توانید بهترین گزینه را برای لباس‌های مجلسی خود انتخاب کنید.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

رنگ توسی روشن: اگر پوست شما ته رنگ سرد داشته باشد خاکستری و توسی بهترین انتخاب برای آن است. رابطه جالبی بین میزان تیرگی و روشنی پوست و رنگ خاکستری هماهنگ با آن وجود دارد یعنی هر چه پوست شما متوسط مایل به تیره باشد می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر خاکستری مثل خاکستری قمری استفاده کنید. در مقابل اگر پوست شما در طیف نزدیک به رنگ‌های روشن قرار دارد طیف تیره‌تر رنگ خاکستری مثل خاکستری ذغالی برای شما مناسب خواهد بود که می‌تواند در لباس‌های روزمره به کار رود.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

مجموعه رنگ‌های نئون: رنگ‌های نئون مثل فسفری، نارنجی و طیف‌هایی که بیشتر با عنوان شبرنگ می‌شناسیم با هر نوع پوستی سازگاری ندارند اما اگر پوست شما متوسط است این شانس را دارید که بتوانید از رنگ‌های زیبای نئون در لباس‌های خود استفاده کنید و نگران جیغ به نظر رسیدن آن‌ها نباشید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند پوست متوسط چه با ته رنگ سرد، چه گرم زیباتر و درخشان‌تر دیده شود و می‌توانند به عنوان بخشی از لباس‌های روزمره یا مجلسی غیررسمی به کار روند.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

بهترین رنگ لباس برای رنگ پوست تیره

رنگ زرد لیمویی: اگر پوست شما تیره است طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توانید در لباس‌های خود به کار ببرید که طیف زرد یکی از آن‌ها است. طیف زرد کمرنگ که با عنوان رنگ لیمویی هم می‌شناسیم درخشش زیبایی روی پوست تیره به وجود می‌آورد که برای انواع لباس اعم از لباس مجلسی یا لباس روزمره هم مناسب است. این رنگ را با طیف رنگ‌های روشن مثل سفید و شیری به کار ببرید تا جلوه و درخشش بهتری داشته باشد.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

آبی لاجوردی: رنگ‌های تند و پررنگ (طیف رنگ‌های سنگ‌های قیمتی) روی پوست‌های تیره بیشترین درخشش را دارند به خصوص اگر پوست شما خیلی تیره باشد که در این شرایط پوست مانند یک بوم خالی تیره عمل می‌کند و رنگ لباس را به زیباترین شکل نشان می‌دهد در حالی که خود پوست هم درخشان‌تر و زیباتر می‌شود. در کنار این رنگ‌های تند می‌توانید از رنگ‌های تند دیگر هم مثل زرد قناری یا سبز زمردی استفاده به عنوان کامل کننده استایل مجلسی خود استفاده کنید.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

طیف‌های رنگ قرمز: گفتیم که رنگ قرمز به همه می‌آید اما اگر پوست شما تیره مایل به متوسط باشد این رنگ (در شکل خالص آن) بیشتر از بقیه به شما می‌آید و می‌تواند استایل مجلسی شما را تشکیل دهد. خوشبختانه رنگ قرمز تنها یک طیف ندارد و در اشکال تیره‌تر و روشن‌تر هم موجود است مثلا رنگ زرشکی جزو رنگ‌هایی است که شیک‌ترین و زیباترین استایل کلاسیک را برای شما می‌سازد.

رنگ لباس برای رنگ پوست شما

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)