تا همین اواخر تصور می‌شد کرم پودر و فونداسیون چیزی نیست که بتوان آن را از اینترنت خریداری کرد و معمولا خرید آنلاین کرم پودر نتیجه موفقی هم نداشت و یا شانس یک خرید موفق یک در هزار بود و کارشناسان توصیه می‌کردند تنها چیزهایی را از اینترنت تهیه کنید که قبلا تست کرده باشید. اما این مربوط به زمانی بود که سیستم‌های جستجو و ربات‌های هوش مصنوعی به پیشرفت‌های امروزی نرسیده بود. اکنون شما می‌توانید با شناسایی درست نوع پوست خود، رنگ آن و انتظاری که از کرم پودر خود دارید یک خرید موفق انجام دهید. در این مقاله راهنمای خرید آنلاین کرم پودر و نکاتی را که برای انتخاب و خرید صحیح آن در اینترنت لازم است بدانید بیان کرده‌ایم.

در مورد فرمول مناسب کرم پودر خود تصمیم بگیرید

چه در خرید آنلاین کرم پودر و فونداسیون و چه در خرید غیرحضوری شما باید تصور درستی از فرمول‌های انواع کرم پودرها داشته باشید. البته ضرورتی ندارد اطلاعات تخصصی خاصی در این زمینه کسب کنید بلکه فقط باید نوع پوست خود را بشناسید. آیا هر وقت به پیشانی خود دست می‌زنید دستانتان چرب می‌شود یا همیشه نگران پوسته پوسته‌های روی صورت خود هستید؟ اگر پوست خشک دارید به دنبال کرم پودری باشید که حاوی مرطوب کننده است و اگر پوست چرب دارید انواع بدون چربی را انتخاب کنید. سعی کنید کرم پودری انتخاب کنید که علاوه بر مواد اصلی، مواد مراقبت از پوست مثل ضدآفتاب، ویتامین و هیالورونیک اسید هم در خود داشته باشد تا با یک تیر چند نشان بزنید. پوشانندگی و میزان مات بودن کرم پودر را نیز بررسی کنید. آیا می‌خواهید عیوب پوستتان (مثل جای جوش و تیرگی زیر چشم) به خوبی پوشانده شود و یا مشکل خاصی در پوست خود ندارید و پوشش متوسط یا کم برایتان کافی است؟ اگر پوست چرب دارید بهتر است از انواع مات و اگر پوست خشک و معمولی دارید از انواع براق و نیمه مات استفاده کنید. اگر به یک مهمانی طولانی مثل عروسی دعوت هستید کرم پودر با ماندگاری بالا تهیه کنید در غیراین صورت برای مصارف روزانه کرم پودر با ماندگاری متوسط توصیه می‌شود. طبیعی است که سایت فروشنده باید همه این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد در غیراین صورت محل مناسبی را برای خرید آنلاین کرم پودر انتخاب نکرده‌اید.

 

بافت کرم پودر خود را درست انتخاب کنید

انتخاب رنگ و نوع در خرید انلاین کرم پودر

کرم پودرها و فونداسیون‌ها انواع مختلف دارند، پودری، مایع، کرمی، فشرده، استیکی و … که هرکدام مزایا و معایبی دارد و هر کسی ممکن است نوع خاصی را بر دیگری ترجیح دهد. انواع پودری معدنی سبک‌ترین نوع کرم پودر هستند و استفاده آسانی دارند و به خصوص برای پوست‌های چرب مناسب هستند اما انواع مایع هرچند استفاده مشکل‌تری دارند اما برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب هستند. انواع فشرده، کرمی و استیکی را نیز می‌توانید بر اساس تجربه خود انتخاب کنید.

قبل از خرید آنلاین کرم پودر ته رنگ پوست خود را بشناسید

بارها درباره ته رنگ پوست صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که پوست شما علاوه بر درجه تیرگی و روشنی خود که می‌تواند متغیر باشد یک ته رنگ ثابت دارد که تغییر نمی‌کند و این ته رنگ می‌تواند سرد، گرم یا خنثی باشد. احتمالا تا کنون ته رنگ واقعی پوست خود را شناخته‌اید اما اگر هنوز نمی‌دانید پوست شما از چه نوع است در آینه به پوست تمیز خود نگاه کنید، چه میزان سرخی و صورتی بودن طبیعی در آن می‌بینید؟ هرچه پوست شما مایل به سرخ و صورتی باشد سردتر و هرچه مایل به زرد و طلایی باشد گرم‌تر است. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید به این روش عمل کنید، یک روسری صورتی جیغ و یک روسری نارنجی جیغ بردارید و به نوبت سر کنید. اگر روسری صورتی بیشتر به شما می‌آید و پوستتان درخشان و زیبا می‌شود پوست سرد و در غیر این صورت پوست گرم دارید. این نتیجه نقش مهمی در مشخص کردن رنگ کرم پودر مناسب برای شما دارد.

قبل از خرید آنلاین کرم پودر خوب تحقبق کنید

خرید آنلاین کرم پودر و انتخاب صحیح نوع آن

دنیای اینترنت پر از شگفتی‌ها است و شما می‌توانید درباره همه چیز در آن جستجو کنید و اطلاعات کسب کنید، اطلاعاتی که هیچ فروشنده‌ای در اختیار شما قرار نمی‌دهد. وقتی که انتخاب‌های شما به سه چهار مورد محدود شد در گوگل در مورد آن‌ها جستجو کنید و ویدئوهای مرتبط با آن را در یوتیوب مشاهده کنید و درباره قیمت، ماندگاری، کیفیت، ترکیبات و … تحقیقات خود را کامل کنید تا نتیجه نهایی را بگیرید. نظرات کاربرانی که محصول مورد نظر را خریداری کرده‌اند در این مورد می‌تواند بسیار ارزشمند و کمک کننده باشد و شما را در یک خرید موفق یاری کند اما به نظرات کم و محدود بسنده نکنید و براساس کلیت نقدها و نظرات تصمیم بگیرید.

پالت‌های رنگ کرم پودر را بررسی کنید

پالت رنگ در خرید آنلاین کرم پودر

این نکته مهم را همیشه مد نظر داشته باشید که شماره بندی و نامگذاری رنگ‌های کرم پودر در برندهای مختلف کاملا با هم متفاوت است و مثلا نمی‌توان گفت کرم پودر شماره ۱ از یک برند با کرم پودر شماره ۱ از برند دییگر همرنگ است و یا رنگ بژ روشن برند لورآل با بژ روشن برند کاور ایکس یکی است، پس بر اساس شماره و نام رنگ نمی‌توان تصمیم گرفت. این بار هم گوگل می‌تواند به کمک شما بیاید. کافی است نام محصول مورد نظر خود را جستجو کنید، اگر خوش شانس باشید پالت رنگی آن کرم پودر را خواهید یافت و با مقایسه کردن طیف آن با طیف کرم پودری که در حال حاضر دارید و استفاده می‌کنید می‌توانید نتیجه تصمیم خود را بگیرید. همچنین می‌توانید ویدئوهای اینترنتی مربوط به آن محصول را مشاهده کنید و با مقایسه رنگ پوست کسی که از آن استفاده کرده با رنگ پوست خودتان نتیجه بگیرید که کدام طیف رنگی و شماره کرم پودر برای شما مناسب‌تر است.

از تست‌های آنلاین کمک بگیرید

برخی از برندهای مشهور مثل Estee Lauder تست‌های آنلاینی را در سایت رسمی خود قرار داده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان بهترین محصول را که مناسب نوع پوست، رنگ پوست و شرایط  خاص شما هم باشد پیدا کرد. البته همه برندها چنین سیستمی را ندارند و یا اگر داشته باشند پیدا کردن آن محصولات در کشور ما ساده نیست. اما برخی از فروشگاه‌های آنلاین لوازم آرایشی در ایران نیز سیستم جستجوی پیشرفته‌ای برای کرم پودرها و لوازم آرایشی دارند که می‌تواند کمک خوبی برای خرید آنلاین کرم پودر باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)