آیا واقعا لازم است که رنگ عینک آفتابی و رژ لب شما دقیقا با هم ست باشند؟ بیشتر خانم‌ها تصور نادرستی از قوانین ست کردن رنگ‌های لباس و اکسسوری دارند و فکر می‌کنند هر چیزی که استفاده می‌کنند باید همرنگ یا در رنگ‌های خنثی باشد و این قانون را در مورد رنگ عینک آفتابی و رژ لب هم به کار می‌برند. اما هیچ ضرورتی برای این کار وجود ندارد بلکه قوانین ساده‌تر و تطبیق پذیرتری وجود دارند که شما می‌توانید برای ست کردن رنگ عینک آفتابی و رژ لب خود به کار ببرید. اما بهترین رنگ رژ لب برای عینک آفتابی جدید شما چیست؟  در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که بهترین ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب شما چیست تا از این به بعد در انتخاب و ترکیب رنگ این دو اکسسوری عاقلانه‌تر عمل کنید.

آیا لازم است که رنگ عینک آفتابی و رژ لب با هم ست باشند؟

استفاده از عینک آفتابی تضمین می‌کند که چشمان شما در مقابل تابش اشعه‌های مضر خورشید آسیب نخواهند دید پس استفاده از آن یک ضرورت است اما عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین عناصر مد و شیک پوشی است که اهمیت آن به خصوص در استایل تابستانی برای همه محرز است. رژ لب نیز اگرچه یکی از ابزارهای آرایشی کارآمد و مهم در آرایش روزمره است اما واقعیت این است که نقش رژ لب بیش از یک وسیله آرایشی ساده است و مخصوصا رژ لبی که رنگ روشن و مشخصی داشته باشند می‌تواند در حد یک اکسسوری برای شما باشد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا این دو اکسسوری باید با هم همرنگ باشند؟ پاسخ قطعا منفی است، هرچند شما می‌توانید با خوش سلیقگی و البته کمی خوش شانسی دقیقا همان رنگی را برای رژ لب خود انتخاب کنید که در عینک آفتابی هم وجود دارد اما هیچ ضرورتی برای همرنگ بودن عینک آفتابی و رژ لب وجود دارد.

این مساله هم قابل انکار نیست که برخی از ترکیب‌های رنگی عینک آفتابی و رژ لب ممکن است زیبا و چشمگیر نباشند و در این مورد باید یک قانون وجود داشته باشد. از طرف دیگر عینک‌های آفتابی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف با رنگ قاب و لنز متنوعی در بازار موجود هستند و رنگ‌های رژ لب نیز دامنه بسیار وسیعی از رنگ‌ها را در بر می‌گیرد بنابراین انتخاب یک ترکیب مناسب بین این دو می‌تواند گیج کننده باشد و احتمال اشتباه را بالاتر ببرد. اما نگران نباشید، همرنگ کردن تنها راه حل نیست بلکه برخی از ترکیب‌های رنگی عینک آفتابی و رژ لب امتحان پس داده هستند و زیبایی آن‌ها ثابت شده است. در ادامه شما را با این ترکیب‌های رنگی زیبا برای این دو اکسسوری محبوب و پرکاربرد آشنا می‌کنیم.

ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب

عینک آفتابی گربه‌ای سفید با رژ لب نارنجی

عینک‌های فریم گربه‌ای بدون هیچ تردیدی مهم ترین ترند عینک آفتابی برای فصل‌های اخیر و آینده هستند و این عینک‌های زیبا را همه جا می‌توان دید. عینک فریم گربه‌ای به همه می‌آید و هر کسی با هر فرم صورت می‌تواند از آن‌ها استفاده کند چون این فرم عینک گونه‌ها را برجسته‌تر کرده و خطوط فک را مشخص‌تر می‌کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این روزها هم به دنبال عینک آفتابی گربه‌ای باشند و با کمک آن استایل خود را ارتقاء دهند. عینک فریم گربه‌ای می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد اما یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های این نوع فریم، رنگ سفید است که استایلی قدیمی و نوستالژیک دارد و می‌تواند انتخابی عالی برای فصل تابستان باشد. از آن‌جایی که عینک گربه‌ای سفید حس نوستالژیکی دارد بهتر است با رنگ رژ لبی که این حس را منتقل می‌کند همراه شود مثل رنگ‌هایی که طیف نارنجی در خود دارند و حس ده ۸۰ میلادی را تداعی می‌کنند.

ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب

مدل دهه ۹۰ عینک آفتابی و رژ لب قهوه‌ای گرم

اگر سن و سالتان قد بدهد احتمالا به خاطر می‌آورید که در دهه ۹۰ میلادی عینک‌های آفتابی کوچک و باریک مد روز شده بودند اما اگر جوان‌تر از آن هستید که آن روزها را به یاد داشته باشید حتما در فیلم‌های ماندگار آن ددوره مثل فیلم ماتریکس عینک‌های باریک و کوچک را دیده‌اید. همان طور که قبلا هم گفته‌ایم ترندهای مد یک دوره چرخشی حدود سی ساله دارند و پس از هر سی سال مدل‌های قبلی مجددا تکرار و محبوب می‌شوند. حال اگر یک محاسبه ساده انجام دهید خواهید دید که دوره عینک‌های کوچک و باریک دهه ۹۰ آغاز شده است. اگرچه این عینک‌ها قسمت زیادی از صورت را پوشش نمی‌دهند و از نظر کاربردی چندان موثر نیستند اما استایلی شیک دارند و همین مساله باعث محبوبیت آن‌ها شده است. این مدل عینک‌ها به دلیل کوچک بودن فریم مشخصی ندارند و تقریبا بدون فریم هستند تا کوچکی آن‌ها قابل توجیه باشد و طبیعی‌تر به نظر برسند. به همین دلیل بهتر است این عینک‌ها را با رژ لبی استفاده کنید که طبیعی به نظر می‌رسد مثل رنگ‌های طیف قهوه‌ای و نزدیک به رنگ طبیعی لب.

ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب

عینک‌های آفتابی ورزشی با برق لب

اگرچه ترندهای دهه ۹۰ در حال تکرار شدن هستند اما  سبک لباس پوشیدن ما بیش از آن که دهه نودی شده باشد هنوز حس و حال دهه ۸۰ را دارد. در دهه هشتاد مدل های مختلفی از عینک محبوب بودند که عینک‌ها آفتابی با استایل ورزشی یکی از آن‌ها بود. این عینک‌ها که به عینک اسکی هم معروف هستند تقریبا نیمی از صورت را در بر می‌گرفتند و فریم مشخصی نداشتند یا این که فریم آن‌ها تنها محدود به قسمت بالایی لنز بود. در میان ترندهای متعددی که از دهه ۸۰ میلادی  به دوران حاضر آمده‌اند عینک‌های آفتابی سبک ورزشی هم راه خود را به ترندهای امروز عینک آفتابی باز کرده‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ورزش اهمیت می‌دهند و عینک‌های آفتابی سبک ورزشی در استایل آن‌ها جایگاه ویژه ای دارد بهتر است سراغ رنگ‌های تن و شاد برای رژ لب نروید تا شبیه عروسک‌های باربی نشوید! بهترین رنگ برای رژ لب همراه با این مدل عینک برق لب و رژ لب مایع بدون رنگ است.

ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب

عینک آفتابی رزگلد با رژ لب صورتی کمرنگ

رنگ عینک آفتابی تنها در رنگ فریم آن خلاصه نمی‌شود بلکه رنگ لنزهای عینک هم می‌تواند نقش مهمی در ترکیب استایل شما داشته باشد. اگر ترندهای فصل‌های اخیر را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که رنگ رزگلد یکی از رنگ‌های غالب در زمینه لباس‌ها و اکسسوری‌های زنانه است و حتی در بخش‌هایی مثل رنگ مو، آرایش و لوازم الکترونیکی هم می‌توان این رنگ زیبا را مشاهده کرد. پس دور از انتظار نیست که عینک‌های آفتابی با لنز رزگلد و یا قاب رزگلد جزو ترندهای جدید و محبوب برای این دوره باشد. اما این سوال پیش می‌آید که کدام رنگ رژ لب با این رنگ عینک آفتابی هماهنگ است؟ رنگ‌هایی که روی لب ایجاد بافت کنند و حالت متالیک و پودری داشته باشند جلوه زیباتری را در کنار رنگ رزگلد ایجاد خواهند کرد. اما بهتر است برای این طیف سراغ رنگ‌های صورتی خیلی کمرنگ بروید و از رنگ‌های تند و روشن اجتناب کنید.

ترکیب رنگ برای عینک آفتابی و رژ لب

عینک آفتابی قرمز با رژ لب قرمز تند

حال به آخرین مرحله از اصول ست کردن رنگ عینک آفتابی و رژ لب می‌رسیم که اتفاقا محبوب‌ترین مرحله آن نیز هست یعنی انتخاب عینک آفتابی و رژ لب همرنگ که اگرچه همیشه توصیه نمی‌شود اما گاهی می‌تواند ترکیبی عالی و زیبا بسازد. این قانون تنها برای رنگ‌هایی مجاز است که معادل مناسبی در هر دو گروه داشته باشند مثلا اگر رنگ عینک آفتابی شما بنفش است به راحتی می‌توانید از رژ لب بنفش استفاده کنید و یا اگر رنگ عینک آفتابی قرمز گوجه‌ای را برای خودتان انتخاب کرده باشید می‌توانید از رژ لب قرمز تند که همرنگ عینک شما باشد استفاده کنید. عینک‌هایی که قاب‌های فانتزی دارند معمولا هماهنگی جالبی از نظر رنگ رژ لب به وجود می‌آورند و شما می‌توانید با همرنگ کردن رژ لب خود با آن‌ها یک ترکیب عالی و جذاب تابستانی بسازید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)