همان طور که قبلا نیز بیان کردیم عطر مانند موسیقی است و همان طور که هر موسیقی تاثیری متفاوت روی جسم و روح ما دارد انواع عطرها هم می‌تواند حس و حال ما را به روشی متفاوت دگرگون کند. انتخاب بهترین عطر معمولا کار دشواری است و به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل فصل، سن، جنس، شخصیت و حتی جنس پوست. اما یکی از فاکتورهای جالب و مهم در انتخاب بهترین عطر حس و حال شما است. ثابت شده است که رایحه‌های مختلف می‌توانند احساسات خاصی را در ما پدید آورند و به همین دلیل ما در این مقاله اختصاصی از مجله خواهیم گفت که بهترین عطر برای حس و حال شما چیست و کدام عطر می‌تواند حال شما را بهتر کند. در ادامه نیز با چند نکته برای افزایش ماندگاری عطرها آشنا خواهید شد.

رایحه اسطوخودوس بهترین عطر برای آرامش و مقابله با استرس

همان طور که می‌دانید برخی رایحه‌ها خاص روی عملکرد مغز ما اثر می‌گذارند و رایحه اسطوخودوس هم جزو آن رایحه‌هایی است که هنگام استرس و درد و ناراحتی باید به سراغ آن بروید. رایحه لوندر یا اسطوخودوس به علت اثر آرام بخشی خود بسیار محبوب است و می‌تواند سطح استرس شما را کنترل کرده و روح و جسم شما را آرام کند. ویژگی تسکین بخشی رایحه اسطوخودوس روی سیستم عصبی انسان تاثیر چشمگیری دارد و می‌تواند تنش این سیستم را از بین برده و حتی افسردگی را نیز کاهش دهد بنابراین برای کسانی که دچار سردرهای مزمن و میگرن هستند و از افسردگی خفیف رنج می‌برند استفاده از عصاره معطر اسطوخودوس و یا عطرهایی که حاوی این رایحه هستند توصیه می‌شود. دو نمونه از بهترین عطرهایی که حاوی رایحه اسطوخودوس هستند عبارتند از:

  • اودوتویلت مردانهCarolina Herrera 212
  • اودوتویلت زنانهBurberry Brit Rhythm

بهترین عطر

رایحه یاسمن بهترین عطر برای آرامش شما

رایحه یاسمن هم مانند اسطوخودوس اثر آرام بخشی ویژه‌ای دارد و با توجه به خواص شادی بخش آن معمولا به عنوان یک عطر ضدافسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده کردن از عطری که حاوی رایحه گل یاسمن است اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و همزمان ذهن و جسم خود را نیز شاداب و زنده کنید. اگر به دنبال آرامش جسم و روح هستید و رایحه یاسمن هم رایحه مورد علاقه شما است استفاده از این دو نمونه عطر حاوی رایحه یاسمن را به شما توصیه می‌کنیم:

  • اودوتویلت مردانه Mont Blanc Legend Intense
  • اودوتویلت زنانه Marc Jacobs Daisy Dream

رایحه مشک بهترین عطر برای سلامت روح و جسم

مشک به عنوان یک عطر طبیعی آثار مثبت زیادی روی ذهن و جسم انسان دارد. این رایحه می‌تواند سیستم عصبی مرکزی بدن را تسکین داده و تنش‌های موجود در آن را برطرف کند. از طرف دیگر رایحه مشکل اثر ضداسترس هم دارد و باعث آرامش ذهن می‌شود. گفته می‌شود که عطر مشک می‌تواند هفت چاکرای بدن را باز کند و با پاک کردن ذهن از افکار آزاردهنده باعث افزایش تمرکز شود. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که از حواس پرتی و کمبود تمرکز و وجود تنش در ذهن و اعصاب خود نگران هستید بهتر است از عطرهایی که حاوی رایحه مشک هستند مثل دو عطر زیر استفاده کنید:

  • اودوتویلت مردانهChanel Allure Homme Sport Eau Extreme
  • عطر زنانهKenzo Couleur Jaune-Yellow

بهترین عطر

رایحه گرپ فروت بهترین عطر برای درمان افسردگی

همه شما میوه گرپ فروت را می‌شناسید و با خواص فوق العاده آن برای درمان بیماری‌ها آشنایی دارید اما جالب است بدانید که رایحه این میوه هم خواص زیادی دارد و از گذشته‌های دور برای شاد کردن افراد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه ثابت شده است که رایحه گرپ فروت اثر ضدافسردگی دارد و می‌تواند ذهن و جسم را از جهات مختلفی تقویت و درمان کند. گرپ فروت مغز را فعال می‌کند و به شما در جمع و جور کردن افکار کمک می‌کند. یک مطالعه جدید نشان داده است زنانی که از عطر حاوی رایحه گرپ فروت استفاده می‌کنند حداقل پنج سال جوان‌تر به نظر می‌رسند! اگر شما هم می‌خواهید ذهن و جسم سالمی داشته باشید و جوان‌تر به نظر برسید از عطرهای حاوی این رایحه مثل دو عطر زیر استفاده کنید:

  • اودوتویلت مردانهBurberry Weekend
  • اودوتویلت زنانهMoschino Cheap & Chic I Love Love

رایحه ارکیده بهترین عطر برای مقابله با تنش‌ها

رایحه ارکیده به عنوان یکی از محبوب‌ترین رایحه‌های گل اثر مثبت زیادی روی ذهن شما دارد و باعث افزایش هوشیاری ذهنی می‌شود و با کمک آن ذهن بهتر می‌تواند با تنش‌ها مقابله کند. بنابراین این رایحه برای کسانی که از سردرهای میگرنی، آلرژی، سردرد و حتی دردهای ناشی از انقباض عضلانی رنج می‌برند بهترین درمان است. رایحه ارکیده این قابلیت را دارد که شما را هم از درون و هم از بیرون جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد و اگر به دنبال آرامش و مقابله با تنش‌های ذهنی و جسمی هستید حتما از عطرهای حاوی این رایحه مثل دو عطر زیر استفاده کنید:

  • عطر مشترک مردانه و زنانهCalvin Klein CK Be EDT
  • اودوپرفیوم زنانهCarolina Herrera CH Eau De Parfum Sublime

بهترین عطر

نکات مهم برای افزایش ماندگاری عطر

هرچند انتخاب بهترین عطر یک گام مهم و دشوار برای خوشبو شدن است اما چیزی که پس از آن اهمیت دارد نحوه استفاده از عطر برای ماندگاری بیشتر رایحه آن است. عطرهای خوب و باکیفیت معمولا قیمت بالایی هم دارند و ارزش آن‌ها بالا است. در نتیجه اگر از عطر درست استفاده نکنید ماندگاری آن روی پوست شما کمتر خواهد شد و شما در واقع هزینه‌های خود را هدر داده‌اید. عوامل مختلفی در ماندگار شن رایحه عطر روی بدن شما تاثیر دارند که شاید مهم‌ترین آن غلظت و کیفیت خود عطر باشد اما نحوه استفاده از آن، این که عطر را چه زمانی استفاده کنید، روی چه قسمت‌هایی از بدن بزنید و چقدر عطر بزنید هم عواملی هستند که ماندگاری عطر را تضمین می‌کنند:

کی عطر بزنیم؟ عطرها زمانی بهتر و بیشتر روی پوست شما می‌نشینند که پوست شما تمیز باشد. عطر زدن روی پوست چرب و کثیف نه تنها ماندگاری آن را کم می‌کند بلکه بوی آن را هم تغییر می‌دهد و رایحه دلپذیر عطر را به چیزی ناخوشایند تبدیل می‌کند. پس اگر می‌خواهید عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است پس از حمام کردن و قبل از این که لباس‌های خود را بپوشید عطر را روی پوست خود بزنید تا رایحه آن به خوبی جذب پوست تمیز شما شود. برای ماندگاری بیشتر عطر، قبل از عطر زدن روی قسمت‌هایی که می‌خواهید عطر بزنید کمی وازلین (یا لوسیون بدون بو) بمالید سپس عطر بزنید، با این کار مولکول‌های عطر در سطح پوست گیر می‌افتند و به راحتی تبخیر نمی‌شوند.

کجا عطر بزنیم؟ فراموش نکنید که عطر را نباید روی همه قسمت‌های بدن خود بزنید. برخی از قسمت‌های بدن تعریق زیادی دارند و اگر روی آن قسمت‌ها عطر بزنید بوی آن کاملا تغییر کرده و از بین خواهد رفت. بهترین محل برای زدن عطر عبارتست از مچ دست، موها، پشت گوش، قسمت داخلی آرنج، پشت زانو، استخوان ترقوه و مچ پا. برخی قسمت‌ها مثل پوست گردن هم محل مناسبی برای عطر زدن است اما پوست این قسمت نازک است و ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود. پس اگر مطمئن هستید که دچار آلرژی نمی‌شوید می‌توانید عطر را روی پوست گردن هم بزنید.

چقدر عطر بزنیم؟ میزان استفاده از عطر هم در ماندگاری آن تاثیر دارد و اگر از حد مشخصی کمتر زده شود ماندگاری آن نیز کمتر خواهد بود اما هرگز نباید عطر را برای ماندگاری بیشتر آن، بیش از حد نیاز استفاده کنید. اگر احساس کردید عطر را بیش از حد روی پوست زده‌اید یک پنبه را به کمی الکل آغشته کنید و روی محل مورد نظر بمالید تا عطر اضافی جذب شود. اگر می‌خواهید عطر شما در طول روز ماندگار باشد هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. در این شرایط همراه داشتن عطرهای جیبی و اتومایزرهای شارژی عطر کمک کننده خواهد بود. اگر به عطر جیبی یا اتومایزر دسترسی ندارید می‌توانید کمی از عطر خود را روی یک تکه پنبه اسپری کنید و آن را داخل یک پاکت پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و در کیف خود بگذارید.

بهترین عطر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)