وقتی صحبت از استایل شیک مردانه می‌شود کمتر کسی به رنگبندی آن فکر می‌کند. چون همیشه این تصور وجود دارد که لباس‌های مردانه باید تیره و در رنگ‌های خنثی باشند. در حالی که می‌توان در لباس‌های مردانه نیز از رنگ استفاده کرد طوری که استایل شیک مردانه شما زیباتر و کامل‌تر به نظر برسد. اگر هنوز هم در استفاده از رنگ در استایل خود هراس دارید و  تصور می‌کنید که رنگ‌ها مخصوص لباس‌های زنانه هستند این مقاله برای شماست چون در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ده رنگ مهم و زیبا در لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه را برخواهیم شمرد و به ویژگی‌ها و  تاثیر هر یک از آن‌ها در ساخت یک استایل شیک مردانه خواهیم پرداخت.

هر رنگی از نظر فیزیکی و بیولوژیکی ویژگی‌های خاصی دارد و احساسات و عواطف خاصی را در انسان‌ها برمی‌انگیزد. بنابراین شما می‌توانید از این رنگ‌ها برای ایجاد یک تاثیر خاص در مخاطبان خود بهره بگیرید. رنگ‌هایی که به طور معمول در لباس‌های مردانه به‌کار می‌روند محدود هستند اما می‌توان رنگ‌های روشن و متفاوتی را هم به خصوص در اکسسوری‌های مردانه مشاهده کرد. تصاویری که برای این مقاله انتخاب شده‌اند ساعت‌های مردانه در رنگ‌های مختلف هستند، البته این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید از لباس‌های اصلی در رنگ‌های متنوع استفاده کنید بلکه شاید اولین قدم برای پذیرش رنگ‌ها در استایل شیک مردانه وارد کردن آن به اکسسوری‌هایی مثل ساعت مچی باشد.

قرمز و صورتی

اگر مقاله مربوط به ترکیب طرح و رنگ در مجله قرمز را مطالعه کرده باشید می‌دانید که قرمز و صورتی روی هم ۲ درصد از رنگ‌های به کار رفته در کمد لباس‌های شما را تشکیل می‌‌دهند به همین دلیل ما این دو رنگ را در یک گروه رنگی قرار داده‌ایم. رنگ قرمز رنگ جذابیت است و کسانی که این رنگ را به تن می‌کنند اجتماعی، مهم و پرشور هستند و بیش از بقیه افراد پرانرژی و قدرتمند به نظر می‌رسند. مطالعه‌ایی که در سال ۲۰۱۴ توسط مجله روانشناسی و بازاریابی انجام شد نشان داد که پوشیدن قرمز قدرت مجاب کردن مردم را در شما افزایش می‌هد.

استایل شیک مردانه

اما رنگ صورتی با قرمز کاملا متفاوت است، این رنگ حس جوانی، عشق و علاقه و حمایت را تداعی می‌کند. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که رنگ بین قرمز و صورتی چه ویژگی‌هایی دارد؟ رنگ‌های روشن‌تر از قرمز حس جوانی صورتی را دارند و طیف های تیره‌تر آن حس غالب بودن را به وجود می‌آورد. ساده‌ترین راه برای اضافه کردن قرمز به استایل شیک مردانه شما، استفاده از آن در اکسسوری‌ها است. کسانی که پوست تیره‌ای دارند در لباس صورتی کلاسیک یا لباس طرح‌دار قرمز و سفید (که از دور صورتی به نظر می‌رسد) بسیار شیک به نظر می‌رسند.

نارنجی در استایل شیک مردانه

برای آقایانی که به رنگ قرمز یا صورتی علاقه ندارند نارنجی بهترین گزینه است. این رنگ، حس خلاقیت، شوخ طبعی و انرژی مثبت را در ذهن تداعی می‌کند. شما می‌توانید در یک درصد از لباس‌های خود از رنگ نارنجی استفاده کنید و لازم نیست چشمان مردم را با پوشیدن کت و شلوار نارنجی یکدست اذیت کنید. برای استفاده از نارنجی آن را به اکسسوری‌های لباس‌ها محدود کنید و یا در قسمت‌هایی که چندان توی چشم نیستند مثل دوخت لبه لباس‌ها از آن استفاده کنید، دوخت‌های نارنجی روی بوت‌های مردانه زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. به طور کلی بهتر است به رنگ‌های قرمز، صورتی و نارنجی به چشم ادویه‌هایی نگاه کنید که فقط مقدار کم آن‌ها استایل شما را زیبا می‌کند و بیش از آن ممکن است باعث شور شدن غذا شود!

 

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ‌های محبوب در استایل مردانه است که طیف گسترده‌ای دارد و از قهوه‌ای خالص تا بژ و خاکی و … را هم شامل می‌شود. شما می‌توانید ده درصد از لباس‌های موجود در کمد خود را در رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید چون این طیف یک طیف تطبیق پذیر است و ویژگی‌های خاصی دارد مثلا قهوه‌ای باعث القای حس طبیعی بودن، فروتنی، مقاومت، راحتی و اعتماد می‌شود و حالتی غیرشهری و غیرمدرن هم دارد. به طور کلی رنگ قهوه‌ای می‌تواند رنگ معمول لباس‌های شما باشد که به خصوص در استایل راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید لباس‌های اصلی غیررسمی مثل کت و شلوار و اکسسوری‌های نیمه رسمی و غیرسمی مثل کفش و کمربند و بند ساعت را از این رنگ انتخاب کنید.

استایل شیک مردانه

رنگ سبز

رنگ سبز جزو رنگ‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و حس پایداری، طبیعت‌گرایی و شوق و محبت را در مردم برمی‌انگیزد. شما می‌توانید از رنگ سبز در اکسسوری‌های خود استفاده کنید و به استایل شیک مردانه خود جلوه بدهید اما این رنگ به اندازه رنگهای قرمز و نارنجی توی چشم نیست و می‌تواند به عنوان رنگ لباس‌های اصلی هم مورد استفاده قرار گیرد. مثلا یک کت اسپورت به رنگ سبز را به عنوان لباس اصلی خود بپوشید و یا یک سوئیشرت سبزرنگ را در استایل روزمره و راحتی خود جای دهید. یکی از محدودیت‌های رنگ سبز، مربوط به شلوار است. شلوار سبز تطبیق پذیری چندانی ندارد و بهتر است به جای آن را رنگ‌های طیف خاکی و قهوه‌ای استفاده شود.

استایل شیک مردانه

رنگ آبی در استایل شیک مردانه

رنگ آبی محبوب‌ترین رنگ است و در استایل مردانه هم جایگاه خاصی دارد. به طور کلی شما می‌توانید ۲۶ درصد از لباس‌های داخل کمد خود را (یعنی حدود یک چهارم) در رنگ آبی انتخاب کنید که از این میان ۱۴ درصد به رنگ سرمه‌ای و آبی تیره و ۱۲ درصد هم به رنگ آبی خالص اختصاص خواهد یافت. البته منظور از این ارقام درگیر کردن شما با اعداد نیست بلکه می‌خواهیم تصویر درست و راهنمای مناسبی برای این منظور به شما ارائه دهیم. رنگ آبی تطبیق پذیری بسیار خوبی دارد اما هر طیف آن حس خاصی را تداعی می‌کند مثلا آبی خالص نشانه اعتماد، آزادی و عقل است در حالی که سرمه‌ای و آبی تیره نشانه مسئولیت، صداقت و وفاداری است.

استایل شیک مردانه

رنگ سفید

رنگ سفید می‌تواند بیست درصد از کمد لباس‌های شما را به خود اختصاص دهد. رنگ سفید حس پاکی و پاکدامنی و سلامت را در ذهن تداعی می‌کند. البته رنگ سفید خالص رنگ کمیابی است که تمیز نگهه داشتن آن ساده نیست و از طرفی ممکن است به همه نیاید. اما اگر به رنگ سفید علاقه دارید می‌توانید سراغ رنگ‌هایی بروید که سفید خالص نیستند اما در دسته سفید قابل دسته بندی هستند مثل شیری، استخوانی و حتی کرم. یک پولوشرت سفید می‌تواند انتخابی مناسب برای استایل شیک مردانه شما باشد به خصوص اگر در تابستان استفاده شود. پیراهن‌های نخی مردانه هم می‌توانند انتخابی مناسب برای روزهای آفتابی و گرم باشند چون شما را خنک نگه می‌دارند.

استایل شیک مردانه

رنگ مشکی

سیاه شاید پرطرفدارترین رنگ در لباس‌های مردانه باشد اما شما نباید بیش از ۱۳ درصد از لباس‌های موجود در کمد خود را از این رنگ انتخاب کنید. رنگ سیاه اگرچه رنگی کامل و تطبیق پذیر است اما بسته به موقعیت و شرایط، شما به پوشین آن نیاز پیدا می‌کنید مثلا اگر بیشتر مواقع استایل کاملا رسمی دارید می‌توانید لباس‌های مشکی بیشتری را انتخاب کنید برای برای موقعیت‌های روزمره و نیمه رسمی و بیزنسی رنگ مشکی انتخاب جالبی نیست. مشکی رسمی‌ترین رنگ است که حس قدرت، مالکیت و سطح بالا بودن را تداعی می‌کند.

استایل شیک مردانه

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری یک رنگ کاربردی و محافظه کارانه است که باید ۱۸ درصد از لباس‌های شما را تشکیل دهد. این رنگ بهترین انتخاب برای یک اورکت روزمره است چون کثیف شدن آن مشخص نخواهد بود. رنگ خاکستری طیف گسترده‌ای دارد اما طیف متوسط آن که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره باشد نسبت به لک شدن و کثیف شدن مقاوم‌تر است. همه طیف‌های خاکستری تطبیق پذیری بسیار خوبی دارند و به عنوان یک زمینه مناسب برای لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر به شمار می‌روند. خاکستری در واقع یک رنگ نیست و به همین دلیل با هر رنگی هماهنگ می‌شود.

استایل شیک مردانه

بنفش و یاسی

رنگ بنفش جزو رنگ‌های خاصی است که همیشه حسی از سلطنتی بودن و لوکس بودن را در ذهن تداعی می‌کند. طیف‌های تیره بنفش حالت رمزآلودی به شما می‌دهند و شما می‌توانید در دو درصد از لباس‌های داخل کمد خود از طیف‌های بنفش و یاسی استفاده کنید. این رنگ می‌تواند هم در اکسسوری‌ها و هم در لباس‌های روزمره مورد استفاده قرار گیرد مثلا یک پیراهن مردانه یاسی می‌تواند بهترین انتخاب برای فصل تابستان باشد.

 

زرد و طلایی

و اما آخرین رنگی که باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید رنگ زرد و طیف متالیک آن یعنی طلایی است. رنگ‌های خانواده زرد حسی از شادی، آرامش و بی‌قید بودن را تداعی می‌کنند و شما می‌توانید یک درصد از لباس‌های داخل کمد خود را از این رنگ انتخاب کنید. رنگ طلایی رنگی مناسب برای اکسسوری‌های مردانه است و اگر می‌خواهید از این رنگ استفاده کنید اکسسوری‌هایی مثل ساعت، حلقه و … بهترین گزینه برای این کار هستند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)