اگر می‌خواهید از زندگی خود بیشترین بهره را ببرید سفر کردن را فراموش نکنید. این کار فواید زیادی برای روح و جسم شما خواهد داشت به شرط این که آمادگی برای سفر را مد نظر داشته باشید. سفر کردن مثل یک سرمایه گذاری درونی است که تجربیات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به اندوخته‌های روحی و شخصیتی شما اضافه می‌کند. اما بیشتر افراد به خاطر این که نمی‌توانند در سفر به اندازه ماندن در خانه راحت و بی‌دغدغه باشند قید آن را می‌زنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در شهر خود بمانند، لباس‌های شیک بپوشند و همیشه مرتب و راحت باشند. اما در سفر هم می‌توان شیک و راحت بود، ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نکات مهمی را که جهت آمادگی برای سفر چه قبل از سفر، چه برای بستن چمدان‌ها و چه در طول سفر باید به خاطر داشته باشید برای شما بیان خواهیم کرد تا سفری شیک و راحت را تجربه کنید.

نکات مهم آمادگی برای سفر قبل از رفتن

آمادگی برای سفر چند مرحله دارد و این مراحل قبل از بستن چمدان‌ها شروع می‌شود. در واقع شما زمانی که تصمیم می‌گیرید به مسافرت بروید باید آمادگی برای سفر را آغاز کنید. در این مرحله شما باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید و برای شیکپوشی و راحتی در نظر آن‌ها را رعایت کنید. این نکات بیشتر مربوط به انتخاب لباس برای سفر و انجام هماهنگی‌ها و جمع آوری اطلاعات لازم هستند.

خوب لباس بپوشید: خوب لباس پوشیدن به معنای آن نیست که شما مجبور به پوشیدن لباس رسمی و کت و شلوار برای سفر هستید. بلکه انتخاب لباس‌های خوب و استایل زیبا است که در این مرحله تعیین کننده است. شما در طول سفر با افراد مختلف تعامل خواهید داشت و باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که شما را فرد محترمی نشان دهد، با این کار دیگران هم به شما احترام خواهند گذاشت و سفر شما به خاطره‌ای خوش تبدیل خواهد شد. برای این کار سه نکته را در مورد لباس‌ها در نظر بگیرید، اندازه بودن لباس، یعنی لباس‌هایی انتخاب کنید که کاملا اندازه هستند و تنگ و گشاد و کوتاه و بلند نیستند، جنس لباس را مناسب انتخاب کنید تا از نظر راحتی، فرم و شکل ایستادن لباس روی بدن و احساس سردی و گرمی در بهترین شرایط باشید. عملکرد لباس را هم در نظر بگیرید و لباسی انتخاب کنید که برای موقعیت مورد نظر شما مناسب است.

شرایط را بسنجید: اگر قصد سفر با هواپیما را دارید و یا می‌خواهید به کشور و منطقه خاصی سفر کنید شرایط آن را به دقت پیش بینی کنید و بسنجید. در صورت نیاز تحقیقاتی هم انجام دهید تا بدانید که چه چیزهایی را می‌توانید با خودتان همراه ببرید و چه چیزهایی در این سفر مجاز نیستند. هرگز فراموش نکنید که پیروی از قوانین یکی از اصول مهم برای آسودگی و راحتی در سفر است.

آمادگی برای سفر و شیک پوشی در سفر

جادارترین لباس‌هایتان را بپوشید: وقتی لباس‌های شما جادار باشند هم احساس راحتی بیشتری در آن‌ها خواهید داشت و هم می‌توانید اشیای مختلف را در جیب‌های این لباس جا دهید و مقدار زیادی از وزن بار را (که در سفرهای هوایی و عبور از مرز کشورها اهمیت زیادی دارد) کم کنید. علاوه بر این، پوشیدن لباس‌های چند لایه و حجیم این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید با شرایط متغیر آب و هوایی در سفر کنار بیایید و دچار بیماری و سرماخوردگی نشوید.

آمادگی برای سفر و شیک پوشی در سفر

کفش راحت بپوشید: یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل شما در سفر، کفش‌ها هستند. شما قرار است با این کفش‌ها مسافت‌های طولانی راه بروید، مدتی طولانی با آن‌ها بنشینید و بارها آن‌ها را درآورید و دوباره بپوشید. پس بهتر است جهت آمادگی برای سفر کفشی را انتخاب کنید که کاملا راحت باشد و از همه مهم‌تر این که به راحتی و به سرعت بتوان آن را از پا درآورد و بلافاصله پوشید. کفش‌ها را از نظر رنگ و مدل با استایل کلی خود هماهنگ کنید، برداشتن یک جفت کفش اضافی هم ضرری نخواهد داشت.

هزینه‌ها و قوانین را بسنجید: اگرچه قوانین ممکن است در کشورها و فرودگاه‌های مختلف متفاوت باشد اما باید در نظر داشته باشید که برخی محدودیت‌ها و هزینه‌ها برای سفر ممکن است مشکل ساز شوند. فراموش نکنید که یک کپی و تصویر از پاسپورت، کارت ملی و سایر مدارک مهم خود تهیه کنید و در گوشی همراه یا به صورت پرینت شده همراه خود داشته باشید. در صورت گم شدن مدارک این تصاویر به کمک شما خواهند آمد.

نکات مهم بستن چمدان جهت آمادگی برای سفر

مرحله مهم بعدی جهت آمادگی برای سفر بستن چمدان است. این روزها در همه صفحات اینستاگرامی و سایت‌های سبک زندگی روش‌ها مختلف رول کردن لباس‌ها و بستن چمدان سفر در کمترین زمان و با کمترین فضا به شما آموزش داده می‌شود. اما بیشتر لباس‌ها را نمی‌توان به این روش بسته بندی کرد. در ادامه چند نکته برای بستن چمدان سفر برای شما بیان خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سفری آسوده داشته باشید و همه لوازم و لباس‌های مورد نیاز در دسترستان باشد.

سبک سفر کنید: سعی کنید تا حد ممکن سبک سفر کنید و تنها چیزهایی را با خودتان ببرید که مطمئن هستید به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. یکی دو دست لباس اضافی به همراه وسایل مراقبت پوست و مو و مدارک و لوازم ضروری برای یک سفر چند روزه کافی است و با این کار همه چیز در یک چمدان کوچک و نسبتا سبک جا خواهذ گرفت.

آمادگی برای سفر و شیک پوشی در سفر

یک چمدان تاشو تهیه کنید: داشتن یک چمدان بزرگ هم پردردسر است و هم جای زیادی می‌گیرد، علاوه بر این شما ممکن است در ابتدای سفر وسایل زیادی همراه نداشته باشید، در این شرایط چمدان‌های بازشونده و تاشو بهترین انتخاب برای سفر هستند. چون در این صورت شما نگران اضافه شدن لوازم (پس از خرید سوغاتی و …) نخواهید بود و می‌توانید با باز کردن زیپ‌های چمدان یا هر ساختار دیگری که دارد وسایل جدیدی را در آن جا دهید.

لباس‌های ورزشی همراه ببرید: لباس‌های ورزشی لباس‌هایی راحت و تطبیق پذیر هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در سفر هم همراه خود داشته باشید. البته لازم نیست جهت آمادگی برای سفر یک دست لباس ورزشی مجزا همراه داشته باشید مثلا به جای مایو می‌توانید از شلوارک ورزشی استفاده کنید و یا به جای جوراب‌های ورزشی جوراب معمولی بپوشید.

آمادگی برای سفر و شیک پوشی در سفر

جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید: یکی از نکات مهم آمادگی برای سفر داشتن جعبه کمک‌های اولیه است. البته لازم نیست همه لوازم مربوط به کمک‌های اولیه را در چمدان سفر جا دهید بلکه چند عدد چسب زخم برای جلوگیری از خونریزی، لوازم ضدعفونی، قرص‌های ضددرد و چیزهایی که به طور معمول استفاده می‌کنید را در چمدان و در محلی مشخص و در دسترس قرار دهید.

کارت مشخصات خود را همراه داشته باشید: هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند که در سفر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. البته آرزو می‌کنیم هیچ اتفاق بدی برای شما و عزیزانتان رخ ندهد اما لازم است که شما در طول سفر یک کارت مشخصات همراه داشته باشید و نام، شماره تلفن، آدرس، نام و شماره بستگان نزدیک را در آن بنویسید تا در موقعیت‌های اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

از کارت‌های بانکی مراقبت کنید: یکی از مشکلات جدی در سفرها، گم شدن و به سرقت رفتن کارت‌های بانکی است. سعی کنید تمام پول خود را در یک کارت بانکی قرار ندهید و حداقل دو یا سه کارت مختلف از حساب‌های مختلف، همراه داشته باشید. مقدار کمی پول نقد هم می‌تواند در شرایط مختلف مشکل شما را حل کند.

پول نقد همراه نبرید: البته پول نقد شاید تنها برای خرید از دستفروش‌ها به کار شما بیاید پس سعی کنید پول نقد زیادی همراه نداشته باشید. اگر به سفر خارجی می‌روید حتما ارز آن کشور را تهیه کنید و در اسکناس‌های کوچک همراه داشته باشید چون خرد کردن پول‌های درشت ممکن است شما را دچار مشکل کند.

آمادگی برای سفر

نکات مهم در طول سفر و هتل

پس از بستن چمدان سفر و راه افتادن و رسیدن به مقصد، هنوز کار شما جهت آمادگی برای سفر به پایان نرسیده است. وقتی به هتل می‌رسید باید کارهای مختلفی انجام دهید تا هم آسودگی شما تامین شود و هم همه امکانات جهت شیک پوشی شما در سفر فراهم باشد. در ادامه سه نکته مهم را برای این منظور بیان خواهیم کرد.

چیزهای اضافی را حذف کنید: وقتی به هتل رسیدید احتمالا با چیزهای اضافی زیادی در اتاق روبرو خواهید شد. مجله‌ها و روزنامه‌هایی که روی میز‌ها قرار دارند، حوله‌های حمام و وسایلی که جهت راحتی شما قرار داده شده‌اند اما مورد استفاده نخواهند بود، همه این وسایل را کنار بگذارید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و بدون حواس پرتی و مزاحمت بتوانید چمدان‌ها را باز کنید و وسایل شخصی خود را مورد استفاده قرار دهید.

چیزهای لازم را درخواست کنید: به محض این که در اتاق جابه جا شدید وسایل اضافی مورد نیاز را درخواست کنید. مثلا یک پتوی اضافی در صورتی که هوای مقصد سرد باشد، چوب لباسی اضافی برای اویزان کردن لباس‌ها و لوازم بهداشتی مثل شامپو و … در صورتی که به مقدار کافی تدارک دیده نشده باشد.

همه چیز را مرتب کنید: حال وقت باز کردن چمدان‌ها می‌رسد، همه لباس‌هایی را که تا کرده یا رول کرده‌اید باز کنید، اگر اتو دارید یا اتاق هتل مجهز به اتو است (در صورت نیاز می‌توانید یک اتو درخواست کنید) آن‌ها را اتو و مرتب کنید و در کمدها جا دهید. قبل از این کار از تمیز بودن همه لباس‌ها مطمئن شوید و در صورت لزوم لباس‌ها را به خشکشویی هتل بدهید تا کثیفی و لک‌های احتمالی آن‌ها پاک شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)