تابستان آغاز شده است و گرمای آزاردهنده آن مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است. اما آرایش در گرمای تابستان یکی از دشوارترین کارهایی است که می‌توان به آن فکر کرد چون گرما دوام آرایش را از بین می‌برد و با ذوب شدن روی صورت شما وضعیت ناجوری به وجود می‌آورد. شاید خیلی از خانم‌ها به همین دلیل آرایش در گرمای تابستان را کنار بگذارند و ترجیح دهند بدون آرایش ظاهر شوند. اگرچه این کار هم ایده بدی نیست و شما بدون آرایش هم می‌توانید زیبا باشید اما ضرورتی برای ترک آرایش در تابستان وجود ندارد و شما با رعایت نکات و اعمال تغییراتی می‌توانید در تابستان هم آرایش زیبایی داشته باشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که برای آرایش در گرمای تابستان از چه ابزارها و محصولاتی استفاده کنید تا آرایشی ماندگارتر و زیباتر داشته و نیازی به تجدید آرایش نداشته باشید.

به جای سرم‌های مایع از سرم‌های استیکی استفاده کنید

این روزها استفاده از سرم‌های آرایشی و بهداشتی برای مرطوب کردن پوست و اهداف دیگری که این سرم‌ها برای آن طراحی شده‌اند بسیار رایج شده است و بسیاری از خانم‌ها این سرم‌ها را به برنامه مراقبتی روزمره خود اضافه کرده‌اند. اما سرم‌های مایع در گرمای تابستان حالت ناخوشایندی روی پوست به وجود می‌آورند و همین مساله باعث می‌شود که بیشتر خانم‌ها استفاده از سرم‌ها را در تابستان کنار بگذارند. اما با وجود انواع جدید و متنوعی که از محصولات مراقبت پوست وارد بازار شده است نیاز به این کار نیست و شما می‌توانید از سرم‌های استیکی و جامد برای سالم نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. سرم‌های استیکی مخصوص آب و هوای گرم طراحی شده‌اند و همه مزایای سرم‌های مایع را هم در خود دارند، یعنی می‌توانند پوست را مرطوب کنند، چین و چروک‌ها را کاهش دهند و ظاهر زیباتر و درخشان‌تری به پوست شما بدهند تا نیاز کمتری به آرایش داشته باشید و پوستتان به طور طبیعی سالم و یکدست به نظر برسد.

آرایش در گرمای تابستان

برای آرایش در گرمای تابستان از مرطوب کننده‌های رنگی استفاده کنید

همان طور که قبلا گفتیم و خودتان هم می‌دانید آرایش سنگین در تابستان نتیجه جالبی ندارد و پوشاندن پوست با لایه‌های کرم پودر و کانسیلر و … باعث می‌شود که پس از چند ساعت (و حتی کمتر) ترکیبی خمیری و ذوب شده از کرم و کانسیلر روی پوستتان داشته باشید که قطعا ظاهر زیبایی نخواهد داشت. اما این به معنای کنار گذاشتن کرم پودر و پوشش ندادن پوست در تابستان نیست. شما در گرمای تابستان هم می‌توانید پوست خود را پوشش دهید و آن را یکدست و زیبا جلوه دهید. البته اگر از محصولات مراقبت پوست درست استفاده کرده باشید نیاز چندانی به این کار نخواهید داشت چون استفاده از سرم‌ها و ضدآفتاب مناسب تا حد زیادی پوست را یکدست می کند. اما اگر نمی‌خواهید بدون کرم پودر در میان مردم ظاهر شوید توصیه می‌کنیم به جای کرم پودر و کانسیلر از یک مرطوب کننده رنگی مناسب استفاده کنید. یک مرطوب کننده رنگی مناسب باید خاصیت ضدآفتابی هم داشته باشد و پوست شما را در مقابل اشعه‌های UVB و UVA  حفظ کند. رنگ این کرم را هم طوری انتخاب کنید که با رنگ طبیعی پوست شما هماهنگ باشد و حتما رنگ آن را قبل و بعد از اکسید شدن تست کنید چون رنگی که چند دقیقه پس از اعمال کرم روی صورت مشخص می‌شود با رنگی که در ظرف محصول مشخص است تفاوت دارد.

آرایش در گرمای تابستان

برای آرایش در گرمای تابستان از ابزارهای مدادی استفاده کنید

یکی از بهترین و سریع‌ترین ابزارها برای آرایش و زیبایی چهره، هایلایترها هستند. هایلایت کننده اگر درست انتخاب شود و درست روی پوست استفاده شود به صورت شما عمق و زیبایی خاصی می‌دهد و شما با استفاده از کمترین میزان از آن می‌توانید پوستی شاداب و جذاب داشته باشید پس همیشه سعی کنید هایلایت کننده را در رنگ مناسب پوست خود تهیه کنید و آن را روی قسمت‌هایی از صورت به کار ببرید که می‌خواهید برجسته به نظر برسند. البته هایلایت کننده‌ها انواع مختلفی دارند و به شکل مایع و پودری و استیکی و مدادی در بازار موجود هستند. نوع مایع و پودری هایلایت کننده‌ها برای آرایش در گرمای تابستان اصلا مناسب نیستند چون ماندگاری زیادی ندارند و خیلی زود حالت خمیری روی پوست پیدا می‌کنند. بهترین نوع هایلایت کننده برای آرایش در گرمای تابستان نوع استیکی و مدادی است که ماندگاری بسیار بیشتری دارند و استفاده کردن از آن‌ها هم بسیار ساده است. البته این اصل در مورد دیگر ابزارهای آرایشی هم صدق می‌کند و نوع استیکی و مدادی آن‌ها برای استفاده در گرمای تابستان مناسب‌تر است.

آرایش در گرمای تابستان

برای آرایش در تابستان به جای برق لب از لاک لب استفاده کنید

آرایش لب یکی از بخش‌های مهم و ضروری آرایش روزمره به شمار می‌رود و همه ما از ابزارهای مختلفی برای آرایش لب استفاده می‌کنیم مثل رژ لب، لاک لب، برق لب، مداد لب و … . اما این سوال پیش می‌آید که کدام نوع از این ابزارها برای آرایش در گرمای تابستان مناسب‌تر هستند؟ واقعیتی که کمتر کسی از آن آگاه است این است که استفاده از رژ لب براق و برق لب در تابستان باعث می‌شود نور خورشید مستقیما از لب‌های شما منعکس شود و خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد. در نتیجه استفاده از رژ لب مات گزینه مناسب‌تری برای فصل تابستان است. همچنین این نکته را فراموش نکنید که لب‌های شما نیز به مراقبت در مقابل نور خورشید نیاز دارد و باید از رژ لب و بالم لبی استفاده کنید که SpF کافی داشته باشد. پس اگر قصد استفاده از رژ لب را دارید از فرمول‌های مات مثل لاک لب استفاده کنید که هم ماندگاری بیشتری دارند و هم از لب‌های شما به خوبی مراقبت می‌کنند.

آرایش در گرمای تابستان

برای آرایش در گرمای تابستان از ژل بیرنگ ابرو استفاده کنید

همه دوست دارند ابروهایی پر و کشیده داشته باشند و این مساله مختص فصل خاصی نیست. اما اگر می‌خواهید برای فصل تابستان آرایش کنید بهتر است به جای مداد ابرو و ژل ابرو و چیزهایی از ژل بیرنگ ابرو استفاده کنید. این مساله از دو جهت حائز اهمیت است اول این که گرمای تابستان اجازه نخواهد داد رنگ‌های به کار رفته در آرایش ابروی شما ماندگاری زیادی داشته باشد و پس از چند ساعت تعریق و قرار گرفتن در گرما و رطوبت همه آرایش ابروی شما پاک خواهد شد. دوم این که این روزها سبک آرایش طبیعی و مرتب مد روز است و شما بهتر است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی به ابروهای طبیعی خود فرم دهید و آن‌ها را زیباتر کنید که این کار با یک ژل ابروی بیرنگ و باکیفیت که پس از چند ثانیه خشک و تثبیت می‌شود به سادگی قابل انجام است. علاوه بر این این روش آرایش ابرو زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد و شما در چند دقیقه می‌توانید آرایش تابستانی خود را انجام دهید.

آرایش در گرمای تابستان

برای حالت دادن به موها از روغن‌های سبک استفاده کنید

پس از آرایش صورت نوبت به رسیدگی به موها می‌رسد. مشکلی که موها را در فصل تابستان تهدید می‌کند وز شدن بر اثر تعریق و گرما است و بیشتر خانم‌ها برای جلوگیری از وز شدن موهای خود از کرم‌ها و ژل‌های حالت دهنده استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید در تابستان کمتر سراغ حالت دادن به موها بروید و اگر موهای صاف دارید آن‌ها را صاف نگه دارید و اگر موهای فر دارید از صاف کردن آن‌ها اجتناب کنید تا گرما و رطوبت باعث به هم خوردن حالت موها نشود. نکته مهم دیگر این است که به جای استفاده از کرم و ژل مو از روغن‌های سبک و طبیعی برای حالت دادن به موها و گرفتن وز آن استفاده کنید، ترکیب پیشنهادی ما از پنج روغن طبیعی تشکیل شده است که شامل روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا می‌باشد. این ترکیب هم حالت خوبی به موهای شما می‌دهد و هم آن‌ها را تغذیه می‌کند و هم این که دیگر لازم نیست نگران ذوب شدن روغن روی مو و تماس آن با صورت باشید چون این ترکیب برای پوست شما هم مفید است.

آرایش در گرمای تابستان

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)