۷ دلیل برای متمایل کردن بزرگسالان به بازی های ویدیویی

بازی

۷ دلیل برای متمایل کردن بزرگسالان به بازی های ویدیویی چیست ؟

هم اکنون که در دومین دهه قرن بیست و یکم قرار گرفته ایم ، عادت داریم که به بازی های ویدیویی به چشم یک متهم نگاه کنیم . برای هر فردی که بالای ۲۵ سال سن دارد ، بازی کامپیوتری چیزی است ک باید به صورت دزدکی وقتی که بقیه در خانه نیستند انجام گیرد . بازی ها ویدیویی به عنوان یک فرهنگ بی تحرکی رواج پیدا کرده اند .

بخشی از این اتفاق به خاطر روندی است که بازی های ویدیویی در ۳۰ سال گذشته به طور غالب در میان بازار پسران نوجوان به فروش می رسیده است . صنعت بازی به ما آموخت تا به بازی ها به عنوان صدایی بلند ، تاثیرگذار و نامحسوس نگاه کنیم . در راس این مطلب ، عناوین بسیار مشهور به کیشه های نام آشنای ما تمایل دارند ؛ Call Of Duty درباره کشتن دشمنان است ، Candy Crush Saga در مورد کشتن زمان است . زمانی که شما نسبت به این بازی ها جبهه ای نگرفته اید ، این عناوین بسیار پرفروش نمایانگر می شوند ؛ آنچه که در پشت صحنه این بازی ها اتفاق می افت را نخواهید دید . درست مانند این است اگر شما تنها در فصل تابستان به سینما بروید گمان خواهید کرد که در تمام فیلم ها شخصیت ها کلاه لبه دار می پوشند .

اما ۵ سال گذشته همچون انقلاب عظیمی برای صنعت بازی بوده است . دموکراکسی اعتدال ( میان کمبود ابزار های توسعه و افزایش بسیار سریع پهنای باند ) با صداها و ایده های جدیدی آورده شده اند . اتفاقات هیجان انگیزی در حال وقوع است .

بنابراین ما اینجا ۷ دلیل آورده ایم که اگر شما تاکنون از بازی های ویدیویی استفاده نکرده اید یا اینکه زیاد با Xbox  و Play Station ارتباط خوبی ندارید ، بهتر است در سال جدید بدون اینکه احساس بدی داشته باشید بیشتر با بازی های کامپیوتری وقت خود را بگذرانید .

بازی های ویدیویی به صرفه هستند

بازی های بزرگ ماجراجویی

از آنجایی که اقتصاد جهانی نشانه های قوی از پیشرفت خود نشان نمی دهد ، انتخاب بهترین روش سرگرمی در سال جدید برای ما به عنوان مهم ترین اولویت خواهد بود . بازی های ویدیویی همچنان دارای ارزش خوبی می باشند . یک انتشار بسیار مهم همچون witcher 3  یا fifa 2017 دست کم ۵۰ پوند برای هر فرد خرج بر می دارد ، اما آنها می توانند صدها ساعت تفریح و سرگرمی برای شما فراهم بیاورند . بازی آنلاین Destiny را در نظر بگیرید ؛ یک سال پس از انتشار این بازی یک مطالعه در مورد حالت بازیکنان به این نتیجه رسید که میانگین ساعات بازی ، ۳ ساعت می باشد و به طور متوسط بازیکنان ۷۷ ساعت برای جنگیدن با هیولاهای بیگانه وقت صرف کرده اند . این حجم عظیمی از سرگرمی با همان ۵۰ پوند اولیه می باشد .

بسیاری از عناوین دارای امکان بازی دوباره را دارند . بازی های بزرگ ماجراجویی همچون Dishonored ، Assassins Creed  و یا Tomb Rider  مملو از مسابقه های جانبی ، مناطق مخفی و آیتم های قابل جمع آوری می باشند که سبب تشویق و اهدای بازی دوباره و گردش بیشتر می شوند . عناوین رقابتی چند نفره همچون  Overwatch,Fifa,Rocket League به طور بسیار کارآمد همچون ورزش می باشند ، بازی می کنید و طی چند ماه پیشرفت می کنید ، مهارت ها وراه های جدیدی کشف می کنید و مطمئنا چند هفته منتظر ماندن پیش از خرید یک بازی یا منتظر فروش بازی در سایت هایی همچون Steam , Xbox Live , Play Station Network این تجربه ها را با هزینه کمتری در اختیار شما می گذارد .

بازی های ویدیویی پیشگویان فرهنگی هستند

تولید و تهیه برنامه های تلویزیونی

امروزه بسیاری از افرادی که تولید و تهیه برنامه های تلویزیونی و یا سینمایی انجام می دهند به سمت تولید بازی های کامپیوتری پیش می روند و تاثیر آن بیش از پیش نمایان و بااهمیت می شود . دوتا از جذاب ترین برنامه های تلویزیونی سال ۲۰۱۶ ، آقای روبات و دنیای غرب ، توسط طراحان بازی مورد الهام واقع شدند . هم اکنون شاهد اصول ساختاری ، فرهنگی و طراحی بازی هستیم که توسط رسانه های سنتی مطرح می شوند .

در سری فیلم های دنباله دار مارول ، که مملو از تخم مرغ های شرقی ، اشاره ها و معماها می باشند ( حجم عظیمی از تولیدات سینمایی را به خود اختصاص داده اند ) ، این فرصت به بازی کنان داده شده تا نقش فعالی در این ماجراها داشته باشند و از آنها لذت بیشتری ببرند . بنابراین بازی های ویدیویی به شکل قابل توجهی شما را برای آینده ی رسانه ها آمااده می کنند و این اطمینان را به شما می دهند که تمام ماجرا را به خوبی متوجه شوید .

بازی های ویدیویی بسیار اجتماعی هستند

کلیشه معروفی

کلیشه معروفی که می گوید بازی کنان بازی های ویدیویی را افراد گوشه گیر و تنها می دانند و ارتباط کمی با دیگران دارند هرگز به شکل کاملی دقیق نبوده ، اما امروزه به شکل خنده داری از دور خارج است . بسیاری از عناوین رقابت های چند نفره دارند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی با دیگران به صورت آنلاین به رقابت بپردازید . اما اگر این بسیار بیمناک است ، بازی های چندنفره دیگری وجود دارند که به صورت محلی انجام می شوند و یا به صورت Couch  اجرا می شوند و شما می توانید آنها را با دوستانتان در یک اتاق به اشتراک گذارید . نمونه های قبل بازی های پرسروصدایی هستند که سابقه طولانی دارند . شما می توانید یک Xbox  ۳۶۰  و یا Play Station 3 دست دوم با قیمت ارزان تر تهیه کنید و یک کپی بازی Rock Band  یا Guitar Hero به دست آورید و شب های بسیاری را با دوستانتان بازی کنید و در کنار هیجان های زیاد از آنها لذت ببرید .

در بسیاری از راه های مهم ، تقریبا تمام بازی ها می توانند به اشتراک گذاشته شوند . بسیاری از زوج هایی را می شناسم که در کنار هم می نشینند و بازی هایی ماجراجویی همچون Life is Strange یا Walking Dead را با هم بازی می کنند ، به صورت نوبتی دسته ها را عوض می کنند ، به هم کمک می کنند و در مورد تاکتیک ها و آپشن ها با هم بحث می کنند . ما در بین بازی دوستانمان بیشتر می شناسیم و اینکه شما چطور در بازی های گروهی همکاری می کنید می تواند نشان دهنده این باشد که چطور با چالش های دنیای واقعی روبرو می شوید . خلاصه بازی های ویدیویی می تواند رابطه های شما را حفظ کند .

بازی های ویدیویی آینده ی بیان شخصیت می باشند

افراد جوان و بدخو

سی سال پیش زمانی که افراد جوان و بدخو می خواستند چیزی در مورد زندگی خود را بیان کنند ، سازی بر می داشتند و شروع به نوشتن یک موسیقی می کردند ؛ اگر می خواستند یک داستان بگویند احتمالا آن را به صورت یک شعر می نوشتند یا به صورت یک فیلم می ساختند . امروزه شروع به ساخت بازی می کنند . ابزار های ارزان مانند Unity ، پکیج های ساخت رایگان همچون Twine and Scratch ، همگی در اختیار عموم مردم با یک لپ تاپ ساده قرار گرفته اند . تولیدکنندگانی همچون Anna Anthropy, Nina Freeman, Robert Yang و Jason Rohrer بازی هایی شخصی ، آشفته ، غیرمعمول و سیاسی ساخته اند و مسیر جدید نشان دادن درون خود را استفاده کرده اند . مرز های اینکه بازی چیست و چه چیزهایی می تواند بگوید را در نبردیده اند . بازی ها به فضای خلاقانه ی مختار تبدیل شده اند که زمانی موسیقی های راک جای آنها بودند .

بازی های ویدیویی به ما درمورد مسیر حرکت تکنولوژی می گویند

طرح جدید تکنولوژی

بازیکنان بازی های ویدیویی در هنگام اجرای طرح جدید تکنولوژی بسیار مورد نیاز به نظر می رسند ؛ هم برای وسایل ورودی ( به طور مثال دسته ها ) و هم برای اطلاعات درون بازی . بازی ها درهنگامی که به صورت هوش مصنوعی ، محتواهای تولیدی و مدل های فیزیک می آیند می توانند به عنوان پوشش عمل کنند . این بدین معنی است که بسیاری از فناوری هایی که قرار است زندگی ما را در قرن آینده تحت تاثیر خود قرار دهند  در بازی های ویدیویی آزمایش و توسعه داده می شوند .

بازی های ویدیویی در مورد کودکان ما به می گویند

 ورود تلفن های هوشمند و تبلت ها

با ورود تلفن های هوشمند و تبلت ها ، بازی ها فراگیر تر از هر زمان دیگری شدند . کودکانی که امروزه در حال بزرگ شدن هستند تمام نمایشگر ها را به صورت تعاملی تجربه می کنند ؛ پدیده ای که از آن به عنوان جهش نسل یاد می کنند . آنها از تبلت در مدرسه استفاده می کنند ، به آنها کدها آموزش داده می شود و می توانند نرم افزار هایی بسازند . آنها ملت دیجیتالی هستند . در کنار این ، اقتباس پلتفرم های رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام ، اسنپ چت و یوتیوب به ارتباط بین نوجوانان ، تکنولوژی و سرگرمی سرعت زیادی داده اند . کودکان انتظار دارند تا توانایی تاثیرگذاری داشته باشند . بسیاری از چیزهایی که آنها استفاده می کنند حالت بازی دارند و اینجاست که ما به اهمیت بازی ها پی می بریم .

بازی های ویدیویی جذابند !

بازی های ویدیویی جذاب اند .

آیا به این نکته اشاره کردم ؟ بازی های ویدیویی جذاب اند . آنها دنیای هیجان انگیزی می سازند تا در آن بگردید و با آن درگیر شوید . به ما این اجازه را می دهند که شگفت انگیز ها را انجام دهیم . هوش و واکنش ما را می سنجند ، به ما اجازه می دهند تا زندگی ها و افرادی را که هرگز نداشته ایم کنترل کنیم . تمام این چیز ها در کنار هم باعث می شوند که ما به این نتیجه  برسیم که بازی های ویدیویی به شکل انکارناپذیری جذاب اند .

سال ۲۰۱۷ که سال تردید ها و تغییرات عظیم فناوری می باشد ، وقت آن است که بازی های ویدیویی را  در کنار و مساوی با کتاب ، تلویزیون و سینما بدانیم ؛ به همان اندازه پرطرفدار و جذاب !

بهتر است که بازی کنید !

این مقاله به طور اختصاصی از نشریه guardian ، توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است .


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *