شبی در جنگل ؛شهر های نامید کننده با بازی های ویدیویی به کنار شما می آیند

در بازی شبی در جنگل ، زنی جوان که Mae نام دارد ، تصمیم می گیرد که دانشگاه را رها کند

در بازی شبی در جنگل ، زنی جوان که  Mae نام دارد ، تصمیم می گیرد که  دانشگاه را رها کند و به شهر معدنی سابق خود بازگردد . جایی که در آن بزرگ شده است . شهری که در آن فرصت های کمی وجود دارد و بیشتر مردم در تلاش اند تا اتفاقات را به پایان رسانند .

شبی در جنگل

Mae که یک گربه انسان نما است ، به میزان زیادی می نوشد ، از مغازه ها دزدی می کند

Mae که یک گربه انسان نما است ، به میزان زیادی می نوشد ، از مغازه ها دزدی می کند و دوست دارد تا در پارکینگ ها وسایل را با چوب بیس بال بشکند . در حینی که او او مسیرهای پرپیچ و خمی را در شهر افسانه ای Possum Springs طی می کند  ، بازیکنان نه تنها با خاطرات او بلکه با احساس مکانی که دوران خوش آن گذشته است روبرو می شوند .

Bethany Hockenberry ، یکی از سه توسعه دهنده مستقل بازی شبی در جنگل (بازی که در ۲۱ فوریه برای کامپیوتر های شخصی و PS4 منتشر شد ) ، می گوید : من در مرکز پنسیلوانیا بزرگ شده ام و شهر من یک شهر فولادی بود . Hockenberry درکنارScott Benson   و Alec Holowka از تجربه خانگی خود از بازی های ویدیویی استفاده کرد تا بازی بسازد که توسعه دهندگان از آن با عنوان Rust Belt Gothic یاد می کنند .

بازی شبی در جنگل از معدود بازی های ویدیویی در چند سال اخیر است که در تم هایی که در طول رقابت های انتخاباتی سال گذشته به وجود آمد ضبط شده است . کاهش شهرهای کارگری و چیزی که احساس می کنی در بدهی های فراوان غرق شده است یا مشکلات اقتصادی آن را از بین برده است . در بازی ، بازیکنان چیزهایی که به معنای بودن در ان شرایط است را با نقش یازی کردن و نقل داستان کشف می کنند .

شبی در جنگل بخشی ازایده خود را از  Kentucky Route Zero ، سری بازی های دنباله دار ماجراجویانه در کامپیوتر که توسط استودیو مستقل Cardboard Computer تولید شده ، برگرفته است . در این بازی که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و آخرین نسخه آن در سال گذشته منتشر شد ، یک پستچی سالخورده که Conway نام دارد را دنبال می کند . او در جاده ی Kentucky به دنبال یک بزرگراه مخفی سفر می کند تا آخرین بسته خود را تحویل دهد .

سال گذشته بازی به نام Diaries of a Spaceport Janitor ، زندگی دشوار یک کارگر جمع آوری زباله را به نمایش می داد که در حاشیه یک جامعه بیگانه با حقوق بخورنمیری زندگی می کند . یا  Cart Life که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد نگاهی به فقر موجود در زندگی استرس زا و متزلزل یک فروشنده مواد غذایی داشت .

هدف از این بازی این نیست که احساس موفقیت و قدرت را همچون بازی های ویدیویی مرسوم در بازیکنان بوجود آورند ؛ در عوض مردم را به چالش می کشند تا به دنیا با دیدی متفاوت نگاه کنند . سازندگان این بازی ها می گویند که آنها بیشتر علاقه مندند زندگی پیچیده مردم و جاهای از دنیا را که دیده نشده نشان دهند . همچون واقعیت های اقتصادی که به ناچار داستان آنها را محدود کرده است .

 Benson ، یکی از توسعه دهندگان بازی شبی در جنگل می گوید : ما می خواهیم داستان ها وافسانه هایی از شهر هایی که به آن متعلق هستیم و مردمی که می شناسیم بسازیم و این داستان ها شامل نشان دادن اقتصاد آنها است . اگر شما این بازی ها را دوست ندارید ، به نظرم تصویر کامل را دریافت نمی کنید .

برخی از این بازی ها توسط منتقدین مورد تحسین واقع شده اند .   Kentucky Route Zero جایزه بهترین بازی روایتی کنفرانس توسعه دهندگان بازی را در سال گذشته دریافت کرد . در حالی که Cart Life  جایزه جشنواره بازی های مستقل را در سال ۲۰۱۳ به خانه برد . فروش این بازی ها به عناوین پرفروش نمی رسد ، با اینکه آنها می توانند همچنان صدها هزار  نسخه فروش داشته باشند . به طور مثال نزدیک به ۲۵۰۰۰۰ نسخه از Kentucky Route Zero به فروش رفته است .

Jake Elliott  و  Tamas Kemenczy که Kentucky Route Zero را ساخته اند ، در سال ۲۰۱۰آغاز به ساختن بازی کردند . درست زمانی که کشور در وضعیت وخیم بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ و از بین رفتن حباب وضعیت مسکن بود . آقای Elliott می گوید : احساس سستی که از آن زمان بیرون می آید در کنار افزایش مفاهیم باطنی مالی همچون “  بانک های در سایه “ به بوجود آمدن بازی کمک کرد .

وقتی ما کار بر روی بازی را آغاز کردیم ، من به کشف راز این رابطه ها ، بودن در وضعیت فردی که در وضعیت بحرانی مالی قرار گرفته و تلاش می کند تا با آن دست و پنجه نرم کند فکر می کردم .

در Kentucky Route Zero ، دو توسعه دهنده رئالیسم جادویی را با هر مشکل اقتصادی که مردم با آن روبرو می شوند ترکیب کرده اند . بازیکنان نه تنها وام های خانه و معادن متروک بلکه عقاب های غول پیکر ، ریاضیدانان شبح مانند و یدک کش هایی که با ماموت های مکانیکی کار می کنند را می یابند .

 Conway ، شخصیت اصلی بازی ، در میان شرایط بحرانی فراوانی که با عث ناامیدی اقتصادی می شود قرار می گیرد . در یک صحنه پس از اینکه از یک جراحت سنگین رنج می برد ، پایش با یک پروتز اسکلتی درخشان جایگزین می شود و او به شکل مبهمی مطلع می شود که او به یک موسسه بدهکار است . در یک صحنه دیگر او به یک کارگاه تقطیر ویسکی فرود می اید که با اسکلت های انیمیشنی اداره می شود . او یاد می گیرد محکوم به یک رنج بی وقفه برای بدهی هایی است که هرگز نخواهد توانست آنها را بپردازد .

Elliott می گوید : زمانی که تنها یک بخش از بازی مانده بود تا منتر شود در انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت که واکنش شدید نژادپرستی و بیگانه حراسی که به همراه داشت را به دنبال داشت . او از اینکه چطور  زندگی کارگری معاصر را به نمایش بگذارد متعجب بود . با این وجود برخی منابع نامحسوسی وجود دارند که نابرابری نژادپرستانه را پیش از اینکه او و Kemenczy طرح این بازی را بریزند نشان می دهند .

او افزود : نمی دانم که این یک وظیفه است که با آن به عنوان اندیشه ای که مخفی است برخورد کنم .

همچنان این بازی ها همگی عذاب آور و غم انگیز نیستند . بازی شبی در جنگل با زیبایی های کارتونی و شخصیت های حیوانی آن جذاب شده است . در یک لحظه می تواند کاملا شاد باشد ؛ همچون زمانی که  Mae به خیابان های Possum Springs  در میان برگ های رنگارنگ پاییزی در هوا می جهد .

Benson که در Pittsburgh ساکن است می گوید : مردم می خواهند تا از Rust Belt به عنوان ناامیدکننده ترین و مرده ترین مکان نمونه بردارند . اما مردمی هم هستند که زندگی خود را با شادی در آن می گذرانند . بی توجه به اینکه شما در کجا قرار دارید ، در خیابان قدم می زنید و برگ ها را به هوا می اندازید .

منبع : New York Times

کاری از تیم ترجمه مجله قرمز


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *