دنیای مد یک دنیای زنانه است و شاید تنها حیطه‌ای که در آن زنان به مردان ارجحیت پیدا کرده‌اند همین مد و فشن باشد. این موضوع به دلیل تنوع بیشتر پوشاک زنانه و بازار بزرگ‌تر آن است و به همین خاطر مد و فشن مردانه همیشه در اولویت دوم قرار می‌گیرد اما مانند پوشاک زنانه، پوشاک مردانه هم ترندهای خاص خود را دارد و هرسال و هر فصل چندین مدل جدید لباس مردانه توسط طراحان و برندها معرفی می‌شود که آقایان شیک‌پوش و خوش استایل لازم است از این ترندها و مدل‌ها باخبر باشند و آن‌ها را در حد تعادل و نیاز در پوشاک خود به کار ببرند. اکنون که در روزهای پایانی تابستان هستیم شما را در این مقاله با چند مدل جدید لباس مردانه برای پاییز و زمستان امسال آشنا خواهیم کرد تا از حالا لباس‌های خود را انتخاب و آماده کنید.

پارچه مخمل کبریتی

چند مدل جدید لباس مردانه

خبر خوب برای آقایان طرفدار شلوارهای مخمل کبریتی، این پارچه دوباره مد شده است. پارچه مخمل کبریتی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی الهام بخش طراحان زیادی  شده بود هرچند در دهه نود هم بازگشتی داشت اما این بار به نظر می‌رسد با بازگشت بزرگتری مواجه هستیم. این مدل پارچه با توجه به تطبیق پذیر بودن آن در لباس‌های مختلفی می‌تواند استفاده شود و تنها محدود به شلوار نیست. کت و شلوار کامل از این جنس هم طرفداران زیادی دارد و حتی در برخی اکسسوری‌ها مثل کفش‌های راحتی و کلاه هم می‌توانید از این ترند خاص و جالب استفاده کنید به شرطی که جسارت و شجاعت کافی داشته باشید در غیر این صورت تنها یک کت مخمل کبریتی یا یک شلوار از این جنس برای شما مناسب خواهد بود.

سبز خزه‌ای

چند مدل جدید لباس مردانه

رنگ سال ۲۰۱۷ رنگ سبز انتخاب شده بود، سبزی برگرفته از طبیعت. هرچند فصل سبزی طبیعت به پایان رسیده است و در فصل پاییز سبزی چندانی مشاهده نمی‌شود اما اگر نگاهی به نمایش‌های مد فصل‌های اخیر بیندازید حضور چشمگیری از این رنگ را مشاهده خواهید کرد. این رنگ از رنگ‌های خنثی در پوشش مردانه است که تطبیق پذیری بالایی دارد و در بیشتر قسمت‌های پوشاک اعم از لباس‌های اصلی، لباس‌های گرم مثل پالتو و کاپشن و … قابلیت کاربرد دارد و با بقیه لباس‌های شما به خوبی هماهنگ خواهد شد.

بلوز یقه اسکی

چند مدل جدید لباس مردانه

بلوزهای یقه اسکی چیز جدیدی در دنیای مد نیستند و قدمت آن‌ها در پوشاک مردانه به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد اما بازگشت دوباره آن‌ها با تغییراتی هم همراه بوده است مثلا در این مدل جدید لباس مردانه یقه‌ها بزرگ‌تر و دراماتیک‌تر شده‌اند و از حالت ورزشی قدیمی فاصله گرفته‌اند. این ترند از بهترین و تطبیق‌ پذیرترین لباس‌های پاییزی است و برای کسانی که در مقابل سرما حساس‌ترند حتما توصیه می‌شود. یک بلوز یقه اسکی یا ژاکت بافتنی یقه اسکی را به راحتی می‌توان همراه بقه لباس‌های پاییزی مثل کت جین، ژاکت چرم و یا حتی کت و شلوار پوشید و علاوه بر گرم ماندن استایل شیک و به روزی هم داشت.

دوخت لحافی، مدل جدید لباس مردانه

چند مدل جدید لباس مردانه

دوخت لحافی دوختی است که در آن دو یا چند لایه پارچه معمولا همراه با لایی گرم و ضخیم با هم همراه شده و با دوخت‌های عمود بر هم به هم متصل می‌شوند. دوخت لحافی در لباس‌های گرم کاربرد زیادی دارد و چیزی نیست که تنها مخصوص امسال باشد اما اگر نگاهی به نمایش‌های مد پوشاک مردانه از برندهای مختلف مثل رالف لورن بیندازید حضور چشمگیر این ترند را در لباس‌های متفاوت‌تر مشاهده خواهید کرد. اگر به این ترند علاقه دارید اما جرات ریسک ندارید بهتر است به همان کاپشن‌ها و پالتوهای دوخت لحافی بسنده کنید در غیر این صورت لباس‌های متنوع‌تری با این ترند معرفی شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شعارها و نوشته‌ها

چند مدل جدید لباس مردانه

یکی از چندین مدل جدید لباس مردانه که در لباس‌های زنانه هم مشاهده شده است نوشته‌ها و شعارها روی پوشاک است. هرچند این ترند چیز جدیدی نیست و شروع آن به دهه ۱۹۸۰ بازمی‌گردد اما این روزها تاکید زیادی روی این سبک دیده می‌شود و طراحان مطرحی مثل رف سیمونز، دیور و والنتینو در مدل‌های جدید لباس‌های مردانه خود به آن روی آورده‌اند. البته این روزها خبری از نوشته‌های چاپی نیست و این نوشته‌ها به صورت گلدوزی و دوخت و بافت روی لباس‌ها هک می‌شوند که فرمی جدیدتر و قابل لمس‌تر به وجود آورده است.

رنگ نارنجی

چند مدل جدید لباس مردانه

هرسال همزمان با شروع پاییز و ماه‌های سرد سال تولیدکنندگاه پوشاک بیشتر به رنگ‌های مات و خنثی روی می‌آورند و لباس‌هایی در رنگ‌های خاکی و تیره و رنگ‌های زمین تولید و معرفی می‌کنند. اما یک مدل جدید لباس مردانه جالب برای این فصل که روندهای قبلی را تغییر داده است رنگ نارنجی است. نارنجی روشن، نارنجی سوخته و انواع دیگر آن رنگی بود که در بسیاری از نمایش‌های مد مشاهده شد و نویدبخش آن است که دیگر مجبور نیستید در ماه‌های سرد سال فقط از رنگ‌های مرده استفاده کنید و می‌توانید یک جزء رنگی و شاد هم به مجموعه پوشاک خود اضافه کرده و به آن روح بدهید. توجه کنید که بهتر است همراه نارنجی از تن خاکستری و مشکی استفاده کنید تا دچار اشتباه مد نشوید.

کت‌های یقه دوبل

چند مدل جدید لباس مردانه

ترندهای مد از دهه ۱۹۸۰ میلادی در حال بازگشت هستنند و کت‌های یقه دوبل با فرم‌های بزرگ و اپل دار هم یکی از این ترندها است که در آن دوره به لباس رسمی و اداری تبدیل شده بود و اکنون شاهد تکرار و بازگشت آن هستیم. این مدل کت‌ها بهتر است به شکل اورسایز پوشیده شوند و با شلوار فیت و تنگ همراه شوند تا استایل زیباتری داشته باشند. طوری این ترکیب را به کار ببرید که تاکید بیشتر روی کت باشد تا بقیه لباس‌های شما و فراموش نکنید که لباس اداری تنها محدود به پشت میز نیست و این کت‌ها را حتی می‌توان با کفش کتانی هم استفاده کرد.

پیلی در مدل جدید لباس مردانه

چند مدل جدید لباس مردانه

یک ترند دیگر که از دهه هشتاد میلادی وام گرفته شده‌است پیلی در لباس مردانه است. همه ما شلوارهای پیلی دار آن دوران را به خاطر داریم حال خودتان را آماده کنید تا مجددا با این ترندها روبرو شوید اما این بار این مدل لباس نشانه شیک‌پوشی شما است و نه دمده بودن. این لباس‌ها را می‌توانید با پیراهن ساده سفید یا تیشرت گشاد هم بپوشید و اگر می‌خواهید سطح بالا به نظر برسید به اتو و مرتب بودن لباستان حتما رسیدگی کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)