با گرم شدن هوا فصل سفر در حال آغاز شدن است و به زودی بسیاری از شما برای آرامش روحی، تفریح و خستگی در کردن از کار و روزمرگی عازم سفر خواهید شد. راحتی در سفر یکی از دغدغه‌های مهمی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند و همه فکر می‌کنند که باید بین راحتی و شیک بودن یکی را انتخاب کنند اما یک لباس زیبا و راحت که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند سفر شما را به یک تجربه شیرین تبدیل کند. اما لباس زیبا و راحت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با چند لباس زیبا و راحت که برای سفرهای پیش روی شما بسیار مناسب هستند آشنا خواهیم کرد تا با استفاده از آن‌ها سفری راحت و شیک داشته باشید.

اگرچه گرفتن عکس‌های زیبا در سفر و جذاب دیده شدن اهمیت زیادی دارد اما به طور کلی شما باید راحتی را در اولویت نخست خود قرار دهید و سعی کنید لباس‌های راحت را بر لباس‌هایی که شیک هستند اما چندان راحت نیستند ترجیح دهید. با در نظر گرفتن این نکته، این مساله را هم به خاطر داشته باشید که برخی از لباس‌ها می‌توانند در عین زیبا بودن راحت باشند و لباس زیبا و راحت یک افسانه نیست. این روزها استایل مردانه و به خصوص زنانه به سمتی می‌رود که لباس‌های راحتی با استایل ورزشی شیک ترند شده‌اند و چیزهایی مثل شلوار ورزشی رسمی و کاپشن بادگیر گلدوزی شده در نمایش‌های مد ارائه می‌شود. بنابراین تیپ توریستی شل و ول و نامرتب فراموش کنید و سعی کنید با انتخاب لباس‌های مناسب سفری شیک و راحت داشته باشید.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

یک لباس زیبا و راحت از جنس کتان

یکی از مشکلات جدی در سفر به خصوص در فصل‌های گرم عرق کردن است. عرق کردن باعث کثیف شدن و بو گرفتن لباس‌های شما می‌شود و حتی اگر از دئوردورانت و اسپری‌های ضدعرق هم استفاده کرده باشید باز احساس گرما و نیاز به حمام کردن باعث ناراحتی شما خواهد شد. این مساله زمانی تشدید می‌شود که لباس‌های شما قابلیت تنفس نداشته باشند، متایفانه بیشتر لباس‌های روزمره مثل مانتو و شلوار و … از جنس الیاف مصنوعی مثل پلی استر و ترکیبی از آن‌ها با الیاف طبیعی هستند که قابلیت تعریق کافی ندارند در نتیجه حرارت بدن شما نمی‌تواند از آن عبور کند و شما بیشتر احساس گرما می‌کنید. اما اگر از پارچه‌های قابل تعریق و تنفس مثل نخ و کتان استفاده کنید حرارت بدن شما از پارچه عبور می‌کند و دیگر احساس گرما نخواهید کرد. بنابراین یک مانتو یا پیراهن یا شلوار کتان از رنگ روشن می‌تواند یک لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر شما باشد چون در آن تعریق کمتر است و احساس خنکی بیشتری خواهید داشت.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

ترکیب لباس بلند با کت چرم

بیشتر خانم‌ها فکر می‌کنند برای راحتی در سفر باید سراغ لباس‌های استایل مردانه بروند به همین دلیل لباس‌هایی مثل مانتوی کوتاه و شلوار گشاد و … را انتخاب می‌کنند. اگرچه این لباس‌ها به اندازه کافی راحت هستند اما زیبایی چندانی ندارند در حالی که شما با لباس‌های زیباتری هم می‌توانید سفر راحتی را تجربه کنید. پیشنهاد ما برای یک ترکیب لباس زیبا و راحت مناسب سفر استفاده از مانتوی بلند چین دار همراه با ژاکت چرم است. این ترکیب جالب و جذاب برای هوای خنک و معتدل مناسب است و در صورت احساس گرما می‌توانید کت را از تن خود خارج کنید. ترکیب این لباس تعادل خوبی از نظر استایل زنانه و مردانه دارد و می‌توانید از مانتوهای رنگی و جذاب و حتی طرح‌دار و گل گلی هم برای زیباتر شدن تیپ خود استفاده کنید.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

لباس‌های پایه شیک

همه ما لباس‌های محبوبی داریم که در آن‌ها احساس راحتی می‌کنیم مثل شلوار جین یا مانتویی که بخش مهم استایل روزمره ما را تشکیل می‌دهد. پس چه ایرادی دارد اگر این لباس‌های راحت و زیبا را در سفر نیز همراه خود ببریم؟ یکی از توصیه‌های جدی کارشناسان مد و لباس در مورد آماده شدن برای سفر این است که هرگز لباس‌های نوی خود را در سفر برای اولین بار نپوشید چون ممکن است این لباس‌ها آن طور که تصور می‌شد راحت نباشند و سفر را به کام شما تلخ کنند. بنابراین لباس‌های اصل و پایه روزمره شما مثل مانتو و شلوار و حتی کفش و … که راحتی آن‌ها ثابت شده است می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر شما باشد چون در آن‌ها کاملا راحت خواهید بود و شیک پوشی شما نیز با اکسسوری‌های مناسب تضمین شده است.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

ترکیب لباس جین با شلوار جین

یکی از ترکیب‌های راحت و شیک که اتفاقا برای سفر هم مناسب است ترکیب لباس جین با شلوار جین است. این ترکیب برای آقایان می‌تواند پیراهن یا کت جین با شلوار جین و برای خانم‌ها مانتوی جین یا کت جین با شلوار جین باشد. البته یک نکته مهم را در مورد این ترکیب به خاطر داشته باشید و آن این است که لباس‌های جین مجزا نباید همرنگ باشند و همیشه سعی کنید این لباس‌ها را از رنگ متفاوت که از نظر میزان تیرگی و روشنی هم با هم فرق دارند انتخاب کنید. اما اگر بخش سومی در استایل شما وجود داشته باشد رعایت این قانون ضرورتی ندارد مثلا شما می‌توانید پیراهن و شلوار جین همرنگ بپوشید و روی این پیراهن از یک مانتوی کرم رنگ استفاده کنید طوری که سرآستین‌ها و یقه پیراهن از زیر آن مشخص باشد، در این صورت همرنگی لباس‌های شما نوعی جذابیت بصری ایجاد می‌کند و با قوانین شیک پوشی منافات ندارد.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

ترکیب لگینگ و ژاکت بافتنی گشاد

اگر به دنبال یک ترکیب لباس زیبا و راحت و گرم به خصوص برای سفرهای هوایی هستید توصیه می‌کنیم از ترکیب لگینگ در کنار ژاکت بافتنی گشاد و بلند استفاده کنید. تضاد فرمی بین یک لگینگ تنگ و ژاکت بافتنی گشاد و بلند مانع از آن می‌شود که استایل شما شلخته و شل و ول به نظر برسد و هم زمان شما احساس راحتی کافی خواهید داشت. این ژاکت بافتنی می‌تواند دکمه‌دار و یا جلوبسته باشد اما بهتر است بلندی آن به اندازه‌ای باشد که پوشش کاملی به شما بدهد مگر این که بخواهد زیر آن یک مانتوی دیگر بپوشید. این ژاکت بافتنی آن را از یک رنگ روشن و ملایم جذاب انتخاب کنید تا در عکس‌های سفر خسته و خواب آلوده به نظر نرسید و زیبا و جذاب باشید.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

لباس‌های اسپورت سطح بالا

این روزها تعاریف دنیای مد از لباس‌های ورزشی تغییر کرده‌اند و دیگر مثل گذشته لباس‌های اسپورت و ورزشی با لباس‌های شیک و سطح بالا منافات ندارند چون این دو گرایش از مد در حال نزدیک شدن به هم هستند و امروزه می‌توان کفش‌های کتانی سطح بالا، کاپشن‌های ورزشی مدرن و حتی شلوارهای ورزشی مد روز را مشاهده کرد که در عین راحت بودن کاملا شیک و سطح بالا هستند. این ویژگی‌ها باعث شده است که لباس‌های اسپورت شیک به یک انتخاب عالی برای لباس سفر تبدیل شوند وو شما می‌توانید تیپ خود را سرتاپا از این لباس‌ها انتخاب کنید بدون آن که تیپتان مردانه به نظر برسد و یا شلخته و نامرتب شوید.

چند لباس زیبا و راحت مناسب برای سفر

رژ لب قرمز با یک شال رنگارنگ

بارها گفته‌ایم که رژ لب قرمز یک اکسسوری به شمار می‌رود و اهمیت این اکسسوری در سفر بیشتر می‌شود چون خانم‌ها نمی‌توانند همه لوازم آرایشی خود را با خود همراه ببرند اما یک رژ لب قرمز در کمترین زمان می‌تواند چهره شما را زیبا و شاداب کرده و کار چندین وسیله آرایشی را همزمان برای شما انجام دهد. اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه یک شال مشکی و کدر با خود به سفر می برند تا چرک نشود بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید چون یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌هایی که باید در سفر همراه داشته باشید یک شال رنگارنگ و زیبا است که به رنگ چهره شما می‌آید و مانع از این می‌شود که خستگی سفر در چهره شما مشخص باشد. این اکسسوری هم نفش پوششی دارد و هم جذابیت چهره و استایل شما را چندین برابر می‌کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)