از زمانی که مد و لباس تعریف مشخصی داشته است ژاکت بافتنی نیز به عنوان یک لباس ضروری و کاربردی مطرح بوده است. از آن جایی که ژاکت بافتنی همیشه مد روز و کاربردی بوده است به عنوان یک لباس کلاسیک مطرح است بنابراین لازم نیست نگران دمده بوده و قدیمی بودن ژاکت بافتنی خود باشید. شما هر زمان که بخواهید متناسب با فصل و موقعیت می‌توانید از ژاکت‌های بافتنی استفاده کنید، چیزی که اهمیت دارد استایل این لباس است و اگر درست انجام نشود نتیجه جالبی به دنبال نخواهد داشت. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به ویژگی‌های ژاکت بافتنی خواهیم پرداخت و سه روش جالب و متفاوت برای استایل این لباس پرکاربرد بیان خواهیم کرد.

ژاکت بافتنی قدمتی دیرینه دارد و از زمانی که بشر بافت لباس را با نخ فراگرفته به بافتن چنین لباس‌هایی روی آورده است. این لباس به عنوان یک لباس گرم کاربرد دارد و در بهار و پاییز می‌توان از آن به عنوان لباس اصلی و در زمستان به عنوان لایه‌ای از لباس‌های زمستانی استفاده کرد. ژاکت بافتنی همیشه مد روز است و تنها چیزی که در مورد آن تغییر می‌کند جزئیات و رنگ و طرح آن است بنابراین اگر یک ژاکت بافتنی کلاسیک و ساده داشته باشید می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این لباس شما همیشه و همه جا قابل استفاده است. اما استایل این لباس بسیار مهم است، ساختن ترکیبی با ژاکت بافتنی که جذاب و مدرن باشد و نیازهای روزمره شما را نیز برطرف کند کار ساده‌ای نیست و به استفاده صحیح از اکسسوری‌ها و لباس‌های دیگر وابسته است.

ژاکت بافتنی + بلوز یقه اسکی + شلوار جین

اگر به دنبال یک ترکیب ساده، مینیمال و کلاسیک هستید که روزمره و تطبیق پذیر باشد و در هر موقعیتی قابل استفاده باشد ترکیب ژاکت بافتنی با بلوز یقه اسکی و شلوار جین بهترین گزینه است. یک جفت کفش کتانی، یک روسری اسپورت و یا شال ساده به همراه یک کیف دوشی ساده و کلاسیک این ترکیب را کامل‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. شما می‌توانید با این تیپ زیبا بهه پیاده روی بروید، در مهمانی‌های خصوصی و صمیمانه شرکت کنید و یا خرید آخر هفته خود را انجام دهید بدون آن که نگران ناهماهنگی استایل خود باشید. این ترکیب برای روزهای آخرین بهار و پاییز بهترین گزینه است اما حتما به جنس بافتنی و بلوز یقه اسکی خود توجه کنید چون جنس‌های پلاستیکی روی هم الکتریسیته ساکن به وجود می‌آورند و راحتی و شیک پوشی شما را مختل می‌کنند.

پوشیدن ژاکت بافتنی

ژاکت بافتنی + بارانی + شلوار رسمی

لباس‌های بافتنی را در هر موقعیتی می‌توان استفاده کرد اما یک کاربرد مهم این لباس‌ها می‌تواند موقعیت‌های رسمی باشد. اگر نمی‌توانید در روزهای خنک از لباس های ضخیم و حجیم استفاده کنید کافی است یک ژاکت ظریف بافتنی را زیر لباس‌های رسمی خود بپوشید. روی این ژاکت یک مانتو یا بارانی کلاسیک به تن کنید و با شلوار رسمی و کفش رسمی استایل خود را کامل کنید. اکسسوری‌های مناسب برای کامل‌تر کردن این ترکیب می‌تواند یک جفت کفش پاشنه بلند رسمی و یا کفشی باشد که استایلی نسبتا مردانه دارد. کیف رسمی را هم فراموش نکنید و با یک شال یا روسری ساده به استایل خود وقار و جذابیت ببخشید. این ترکیب لباس شیک و زیبا را می‌توانید در روزهای خنک و حتی روزهای سرد زمستانی نیز بپوشید، چیزی که اهمیت دارد میزان رسمی بودن موقعیت است که این استایل برای آن کاملا مناسب است.

پوشیدن ژاکت بافتنی

ژاکت بافتنی + ژیله + دامن

همان طور که گفتیم لباس‌های بافتنی تطبیق پذیری بالایی دارند یعنی هم با لباس‌های راحت و روزمره و هم با لباس‌های نسبتا رسمی قابل پوشیدن هستند. شما هم می‌توانید هم در یک استایل خانمانه و هم در یک استایل ساده و جمع و جور نیز از بافتنی استفاده کنید به شرطی که لباس‌های مناسبی را همراه با آن به کار ببرید به طور مثال شما می‌توانید ژاکت بافتنی را روی یک پیراهن گلدار و یا همراه با یک دامن زنانه طرح‌دار بپوشید و روی آن یک ژیله به تن کنید. نکته مهم و کلیدی در مورد این ترکیب، کمربند آن است. کمربند با جمع و جور کردن استایل و تاکید روی باریکی کمر آن را زیبا و خوش فرم نشان می‌دهد. اکسسوری‌های مناسب را نیز فراموش نکنید، یک جفت بوت ساق کوتاه، جواهرات ساده و سنگین و البته یک شال رنگی زیبا می‌تواند به زیباتر شدن این استایل کمک کند. این ترکیب برای فصل بهار و روزهای بارانی بهترین انتخاب است.

پوشیدن ژاکت بافتنی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)