فرانسوی‌ها جزو خوش لباس‌ترین مردم در جهان بوده‌اند و استایل فرانسوی قرن‌ها است که الگوی شیکپوشی به شمار می‌رود. اما سبک فرانسوی در لباس پوشیدن چه ویژگی‌هایی دارد؟ مردم فرانسه به کلاسیک بودن علاقه خاصی دارند و همیشه لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که به زمان وابسته نیستند. این لباس‌ها در سبک فرانسوی جایگاه خاصی دارد و یک خانم فرانسوی هرگز چنین لباس‌هایی را از کمد لباس خود حذف نمی‌کند. اما لباس‌های سبک فرانسوی که این ویژگی‌ها را دارند کدامند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما شما را با لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی که هرگز از مد نمی‌افتند آشنا خواهیم کرد، لباس‌هایی که همیشه شیک و مد روز هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای ساختن استایلی زیبا و ماندگار بهره ببرید.

لباس‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد همه بخش‌های یک استایل زنانه را شامل می‌شوند از لباس‌های اساسی گرفته تا لباس‌هایی که به عنوان رویه و کامل کننده به کار می‌روند و البته اکسسوری‌هایی مثل کیف و کفش و جواهرات. پس با داشتن این لباس‌ها شما به چیز دیگری نیاز نخواهید داشت و می‌توانید چندین استایل کامل و متنوع را با کمترین تعداد لباس بسازید بدون آن که نگران از مد افتادن لباس‌های خود باشید. البته ناگفته نماند که لباس‌های سبک فرانسوی به اندازه کافی مدرن هستند و شما با پوشیدن آن‌ها از قافله مد عقب نخواهید ماند.

خانم‌های فرانسوی اصول و قواعد خاصی در انتخاب لباس و پوشیدن آن دارند، از جمله این که آن‌ها از پوشیدن لباس‌هایی که به آن علاقه دارند آن هم بارها و بارها، ابایی ندارند. شما ممکن است به دلایل شخصی، سلیقه و یا هماهنگی با فرم اندام خود، به لباس خاصی علاقه داشته باشید اما به دلیل تکراری شدن استایل و یا ترس از این که لباس مورد نظر دیگر مد روز نیست از پوشیدن آن اجتناب می‌کنید. اما در سبک فرانسوی چنین چیزی قابل قبول نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد سلیقه شما در انتخاب رنگ و مدل است. اما اگر می‌خواهید از صفر شروع کنید با این سیزده لباس و اکسسوری سبک فرانسوی که هرگز از مد نمی‌افتند کار خود را آغاز کنید.

ژاکت چرم زنانه

ژاکت چرم همیشه یکی از لباس‌های کلاسیک زنانه بوده است و هرگز این عنوان را از دست نخواهد داد. این کت‌ها را می‌توان روی مانتوها بهاری و پاییزی پوشید و استایلی جذاب و شیک به وجود آورد. ترکیب پوتین‌های چرم نیز با این ژاکت‌ها بسیار زیبا و هماهنگ خواهد شد. پس اگر ژاکت چرمی دارید که کهنه شده است یا به هر دلیل دیگری قابل پوشیدن نیست بهتر است به فکر یک جایگزین جدید برای آن باشید و فراموش نکنید که رنگ مشکی همیشه بهترین انتخاب برای این کت‌ها است.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

پیراهن و شومیز زنانه

اگر به دنبال یک لباس کلاسیک رسمی و تطبیق پذیر هستید که بتوانید در موقعیت‌های مختلف و همراه با انواع لباس‌ها بپوشید شومیز همان چیزی است که به آن نیاز دارید. شومیزهای زنانه در مدل‌ها، طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و به هر فرم اندامی می‌آیند. شومیز را می‌توان همراه با شلوار رسمی، شلوار جین، انواع دامن و سارافون زنانه پوشید و انواع استایل را به وجود آورد از استایل راحت و رسمی گرفته تا استایل مجلسی و مهمانی.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

بوت ساق کوتاه جیر یا چرم

بوت ساق کوتاه یکی از تطبیق پذیرترین انواع بوت است چون می‌توان آن را با هر مدل شلوار و حتی دامن و لباس مجلسی هم پوشید. اما بوت‌های کلاسیک سبک فرانسوی که پرطرفدار به شما می‌روند مدل جیر و چرم آن هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. البته بوت ساق کوتاه چرم مشکی همیشه کلاسیک است و اگر به دنبال یک بوت مناسب برای پوشیدن با شلوار جین رنگ روشن خود هستید بوت‌های جیر قهوه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چنین ترکیبی همیشه زیبا است و هرگز از مد نمی‌افتند.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

شلوار جین راسته

شلوارهای جین زنانه مدل‌های متنوعی دارند مثل مدل تنگ و چسبان، دمپاگشاد و راسته. اما طبق اصول استایل کلاسیک فرانسوی مدل‌های راسته همیشه مد روز هستند و خانم‌های فرانسوی حتما یک مدل از این شلوارها را در کمد لباس‌های خود دارند. شلوارهای جین راسته تطبیق پذیری بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را همراه با بلوزهای مجلسی ابریشمی پوشید و یک استایل شیک نیمه مجلسی به وجود آورد. پوشیدن این شلوارها همراه مانتو و پالتو هم ترکیبی جذاب ایجاد می‌کند که مناسب همه سلیقه‌ها و فرم‌های اندام است.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

پالتوی چهارخانه

اگر از دنبال کنندگان ترندهای جدید برای پاییز و زمستان سال ۲۰۱۹ بوده باشید احتمالا در جریان هستید که طرح چهارخانه در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و مد روزترین طرح‌ها برای لباس‌های زنانه است اما این به معنای آن نیست که چند فصل دیگر لباس‌های چهارخانه از مد خواهند افتاد. در واقع پالتوی چهارخانه یکی از مدل‌های کلاسیک فرانسوی هم به شمار می‌رود و شما می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. بهتر است به جای مدل‌های راسته از مدل‌های اندامی استفاده کنید که اندام شما را ظریف و خوش فرم نشان دهد.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

کیف دوشی سبک فرانسوی

همه خانم‌ها به یک کیف نیاز دارند تا وسایل ضروری خود را در آن جای دهند و استایل خود را با آن کامل کنند. کیف از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه است که مدل‌های مختلفی هم دارد و هر سال مدل‌های جدیدتر و متفاوت تری از آن معرفی می‌شود. اما اگر به دنبال کیفی هستید که همیشه مد روز باشد و با همه لباس‌های شما هماهنگ باشد یک کیف شل دوشی همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. چنین کیفی را ترجیحا در رنگ‌های خنثی و ملایم تهیه کنید تا در هماهنگ کردن آن‌ها با لباس‌ها دچار مشکل نشوید.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

 ژاکت بافتنی جلوبسته یا باز

روی هم پوشیدن لباس‌ها یکی از اصول شیک پوشی فرانسوی است که هم زیبایی استایل شما را تضمین می‌کند و هم راحتی شما را. اما وقتی نوبت به روی هم پوشیدن لباس‌ها می‌رسد چیزی که از همه مهم‌تر است انتخاب لباس‌های مناسب برای این کار است. بافتنی‌ها را همیشه می‌توان در این روش به کار برد مثلا شما می‌توانید یک ژاکت بافتنی جلوبسته و یقه گرد را روی یک پیراهن استایل مردانه یا شومیز بپوشید و استایل زیبایی داشته باشید. ژاکت‌های جلوباز و دکمه‌دار را هم می‌توان روی مانتو پوشید و استایل گرم و راحتی داشت.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

لباس راسته بنددار مجلسی

وقتی در دهه ۹۰ میلادی لباس‌های راسته بنددار زنانه معرفی شدند کمتر کسی فکر می‌کرد این لباس‌های ساده که بیشتر شبیه لباس خواب هستند به مدل‌هایی کلاسیک و ماندگار تبدیل شوند. اما این اتفاق افتاد و لباس‌های راسته بنددار به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های لباس مجلسی در دو سه دهه اخیر تبدیل شدند. خانم‌ها با هر فرم اندامی می‌توانند این لباس‌ها را بپوشند و از اکسسوری‌های متنوعی مثل صندل و کیف مجلسی و … در کنار آن‌ها استفاده کنند.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

صندل‌های پاشنه بلند سبک فرانسوی

این کفش‌ها هم جزو مدل‌هایی هستند که در دهه ۹۰ میلادی محبوب شدند اما این محبوبیت موقتی نبود و صندل‌های پاشنه بلند به یک مدل کلاسیک و ماندگار در استایل زنانه تبدیل شد. این کفش‌ها را می‌توان به عنوان کفش مجلسی و مهمانی به کار برد پس اگر جای این صندل‌ها در کمد لباس‌های شما خالی است وقت آن رسیده که یک مدل از آن‌ها را در رنگ دلخواه (ترجیحا مشکی یا رنگ پا) تهیه کنید و استایل خود را کامل کنید.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

شلوار مخمل گشاد

همه خانم‌ها در کنار چند عدد شلوار جین به یک شلوار مشکی رسمی هم نیاز دارند که باید بنا به شرایط و موقعیت خود آن را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید استایلی کلاسیک و همیشه شیک داشته باشید توصیه می‌کنیم از یک شلوار مخمل که از کمر به پایین گشاد می‌شود استفاده کنید. چنین شلواری را می‌توان همراه با پیراهن رسمی، کت، مانتوی رسمی، بلوز مجلسی و از همه مهم‌تر کفش پاشنه بلند و لژدار پوشید و استایلی رسمی و جذاب به وجود آورد.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

گوشواره حلقه‌ای کوچک

وقتی صحبت از اکسسوری‌ها می‌شود همیشه نام جواهرات در میان آن‌ها می‌درخشد. جواهرات یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اکسسوری‌ها در استایل زنانه هستند و شما حداقل به یکی دو عدد از این اکسسوری‌ها برای کامل کردن تیپ خود نیاز دارید. اگر می‌خواهید جواهراتی ساده و کلاسیک داشته باشید که چندان به چشم نیایند اما اثر خود را داشته باشند گوشواره‌های حلقه کوچک با خطوط تمیز و هندسی را به شما توصیه می‌کنیم. این گوشواره‌ها را بهتر است از فلزات گران قیمت مثل طلا و نقره انتخاب کنید.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

دامن میدی طرح دار

هیچ کمد لباس زنانه‌ای بدون وجود تعدادی دامن کامل نمی‌شود. اگر همه دامن‌های شما مشکی و ساده هستند وقت آن رسیده است که با انتخاب یک دامن طرح دار رونقی به استایل خود بدهید. در حال حاضر طرح‌های پلنگی مد روز هستند اما این طرح‌ها همیشه کلاسیک و ماندگار خواهند بود پس شما می‌توانید با یک دامن میدی پلنگی استایلی کامل و کلاسیک داشته باشید.

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

کیف دستی خانمانه فرانسوی

در کنار یک کیف دوشی روزمره که پیش از این معرفی شد شما به یک کیف دستی رسمی هم نیاز دارید که استایل خانمانه و ظریف داشته باشد. چنین کیفی را می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد از مهمانی گرفته تا مناسبت‌های رسمی و …

لباس‌های کلاسیک سبک فرانسوی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)