حتما شما در میان دوستان و همکاران خود کسانی را می‌شناسید که چهره جذاب‌تری نسبت به شما ندارند، لباس‌های ضروری و به ظاهر ساده و معمولی می‌پوشند اما جزو خوش‌تیپ‌ترین و جذاب‌ترین افراد در جامعه هستند. راز این آقایان چیست؟ چطور می‌توان با پوشیدن لباس‌های ساده و معمولی به این درجه از جذابیت رسید؟ کلید کار در لباس‌های ضروری مردانه‌ای است که احتمالا از تاثیر و اهمیت آن‌ها بی اطلاع هستید. این لباس‌های مهم را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما معرفی خواهیم کرد.

کت و شلوار سرمه‌ای یا ذغالی

احتمالا فرد آستر خواننده و بازیگر معروف هالیوودی را می‌شناسید، او در ۷۶ سال فعالیت خود همیشه ستاره و محبوب بود هر چند چهره جذابی نداشت اما استایل خاصی داشت که به او هویت داد. او کت و شلوار خود را به خیاط‌های معروف لندنی سفارش می‌داد تا آن را در بهترین کیفیت و کاملا فیت و اندازه بدن وی بدوزند به این ترتیب او همان‌قدر که با استعداد بود خوش‌تیپ و خوش استایل نیز بود. رنگ‌های عمده‌ای که او در کت و شلوار خود به کار می‌برد سرمه و ذغالی بود چون این دو رنگ تقریبا به همه می‌آیند و شما نیز می‌توانید مانند فرد آستر در این دو رنگ همیشه بدرخشید.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

پیراهن سفید مردانه

تمیز نگه داشتن پیراهن سفید کار ساده‌ای نیست و همین بهانه خوبی شده است تا بسیاری از آقایان از خیر این لباس بگذرند اما تاثیری که این لباس ساده در استایل شما خواهد داشت انکار نشدنی است. تاریخچه پیراهن سفید مردانه به قرن نوزدهم و عصر ویکتوریایی می‌رسد و از آن دوره رنگ سفید به نماد ثروت در غرب تبدیل شد، یعنی شما آنقدر ثروتمند بودید که بتوانید لباس‌های خود را تمیز نگه دارید. اما اکنون پیراهن مردانه سفید یک لباس شیک و ساده و در دسترس است و از لباس‌های ضروری مردانه محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید به جذابیت و شیک‌پوشی خود اضافه کنید. دقت کنید که این پیراهن را از جنس باکیفیت و ضخیم که زیر آن معلوم نباشد انتخاب کنید.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

پوشت سفید مربعی

پوشت یا دستمال جیبی مربعی مدت زیادی نیست که به دنیای مد مردانه وارد شده است اما نوع کلاسیک آن چندین قرن سابقه دارد و به صورت مثلثی یا به فرم‌های دیگر استفاده می‌شود و مخصوص لباس‌های رسمی و مجلسی مردانه است. اما شما می‌توانید پوشت سفید ساده را مانند تصویر زیر به صورت مربعی تا کرده و در لبه جیب کت بگذارید و با این عمل ساده تا حد زیادی استایل خود را ارتقاء دهید. این نوع پوشت در همه تیپ‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و تنها مخصوص تیپ رسمی و مجلسی نیست.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

عینک آفتابی ساده

اهمیت عینک آفتابی در استایل مردانه از چند دهه قبل ثابت شده است اما در میان مدل‌های متنوع و جذاب عینک آفتابی مردانه مدل مشکی کائوچویی که از محصولات برند ری بن (Ray Ban) است از اکسسوری‌های ضروری در لباس‌های مردانه محسوب می‌شود. این مدل ساده و شیک است و با هر فرم صورتی هماهنگی دارد و رنگ مشکی آن به هماهنگی رنگی با لباس‌ها کمک می‌کند. این مدل هرگز از مد نمی‌افتد و برای همه آقایان چه آن‌هایی که تیپ رسمی دارند و چه افرادی که تیپ راحتی و اسپورت دارند مناسب است.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

تیغ یک لبه

این مورد جزو لباس‌های ضروری شما نیست بلکه یک وسیله است که به اصلاح و بهداشت شخصی شما مربوط می‌شود. تجربه ثابت کرده است که اصلاح با تیغ‌های چندلبه احتمال زخم شدن پوست و رویش موهای زیرپوستی را افزایش می‌دهند در حالی که این ریسک در اصلاح با تیغ یک لبه کمتر است. پس اگر از تیغ به صورت روزانه برای اصلاح صورت استفاده می‌کنید تیغ‌های یک لبه را توصیه می‌کنیم.

ژاکت یقه هفت سبک

ژاکت‌ها از لباس‌های ضروری مردانه برای پاییز و زمستان هستند که روی پیراهن و زیر پالتو و کت و کاپشن پوشیده می‌ شوند و هم شما را گرم نگه می‌دارند و هم جذاب‌تر می‌کنند به شرطی که از مدل مناسب و درست استفاده کنید. پلیور یقه هفت از مدل‌هایی است که محبوبیت بیشتری میان آقایان دارد چون فرم آن به کشیده‌تر نشان دادن اندام کمک می‌کند و با پیراهن مردانه یا یقه گرد هم می‌تواند استفاده شود. توصیه می‌شود این ژاکت‌ها را در طرح‌های ساده و جنس سبک تهیه کنید تا لایه‌های لباس روی هم خوش فرم تر دیده شوند و مشکلی در انتخاب طرح و رنگ پیراهن هم نداشته باشید.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

شلوار جین

شلوارهای جین مردانه از لباس‌های ضروری آقایان و خانم‌ها است که تاریخی طولانی دارد و تقریبا یک قرن طول کشید تا از لباس کارگران معدن به لباس ستارگان هالیوودی تبدیل شود. هر مرد شیک‌پوشی به حداقل یک عدد شلوار جین اندازه نیاز دارد تا فرم بدن وی را به بهترین شکل نشان دهد، در انتخاب شلوار جین چندان پیرو مد نباشید و مدلی را که بیش از بقیه مناسب اندام شماست انتخاب کنید.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

کفش کالج

در کنار کفش‌های رسمی و کفش‌های ورزشی که حتما در کمد لباس‌های شما پیدا می‌شود شما به یک جفت کفش کالج ساده مردانه هم نیاز دارید تا در مواقع مختلف از آن استفاده کنید. این کفش را می‌توان با شلوار جین، شلوار پارچه‌ای، پیراهن رسمی، تی‌شرت، پلیور و هر لباس دیگری پوشید چون کفش کالج یک کفش نیمه رسمی است و هم با لباس‌های رسمی و هم راحتی هماهنگ است و در مواقعی که نمی‌خواهید کفش رسمی یا کتانی بپوشید انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

کیف همراه سفری

هر مرد شیک‌پوشی به این کیف نیاز دارد تا ظاهری حرفه‌ای به استایل خود بدهد و در مسافرت و یا مواقع دیگر از آن استفاده کند. ابتدا یک کیف سفری کوچک و جادار دستی یا بنددار تهیه کنید، داخل این کیف باید لوازم ضروری برای بهداشت شخصی مثل مسواک و خمیردندان، تیغ اصلاح، افترشیو، ژل دست و هرچیزی که روزانه به آن نیاز دارید قرار دهید. دکمه اضافی، سنجاق قفلی، چسب زخم و … نیز لوازمی هستند که باید داخل کیف سفری شما قرار بگیرند، این کیف را می‌توانید داخل چمدان مسافرت یا داخل داشبورد ماشین قرار دهید و یا به صورت دستی و یا روی شانه حمل کنید.

لباس‌های ضروری مردانه برای آقایان شیک‌پوش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز، شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)