اگر با لباس پوشیدن به سبک ایتالیایی آشنایی داشته باشید حتما دیده‌اید که زنان ایتالیایی همیشه لباس‌هایی زیبا و چشمگیر می‌پوشند گویی که به یک جشن و مهمانی دعوت هستند و قرار است در این مهمانی بدرخشند. سبک ایتالیایی در مد و لباس یک سبک جسورانه، بیانگر و جذاب است و در میان سبک‌های مختلف اروپایی و سبک‌های جهانی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. سبک ایتالیایی نشانه‌های خاصی دارد مثل استفاده از رنگ‌های روشن و شاد، پر و تزئین روی لباس‌ها و لباس‌های طرح‌دار و متالیک برای استفاده روزمره که می‌توان این نشانه‌ها و ویژگی‌ها را در محصولات شاخص برندهای ایتالیایی هم مشاهده کرد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شیک پوشی به سبک سبک ایتالیایی را به شما معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که خانم‌های ایتالیایی به چه لباس‌هایی بیشتر علاقه دارند و چطور از این لباس‌ها برای شیک پوش شدن استفاده می‌کنند.

ایتالیا از دهه‌های گذشته محل تولد برندهای معتبر و ماندگار پوشاک مثل گوچی، فندی، پرادا و … بوده است و طراحان معروف و بنامی از شهرهای مختلف آن پا به عرصه مد گذاشته‌اند. میلان و فلورانس دو مرکز مهم مد و فشن در ایتالیا به شمار می‌رون  وهمه ساله دو بار مراسم هفته در میلان برگزار می‌شود و خبرنگاران، منتقدان و علاقمندان از سراسر جهان برای مشاهده این رویداد به میلان سفر می‌کنند. اهمیت ایتالیا در مد و فشن و پیشینه و فرهنگ خاص این کشور در نحوه لباس پوشیدن باعث شده است که سبک ایتالیایی ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد و زنان ایتالیایی به لباس‌ها و ترکیب‌های لباس متفاوتی علاقه داشته باشند. اما این لباس‌ها کدامند، شیک پوشی به سبک ایتالیایی چه ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌توان به آن دست یافت؟ در ادامه با معرفی چند ترکیب لباس خاص زنان ایتالیایی در دوران مدرن به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با یک لباس باشکوه در رنگ شاد

همان طور که گفتیم استفاده از رنگ‌های تند و شاد از نشانه‌های شاخص سبک ایتالیایی است و بسیار پیش می‌آید که یک خانم ایتالیایی را در حال پیاده روی در خیابان ببینید که یک لباس قرمز تند به تن دارد در حالی که شاید شما چنین لباسی را فقط بتوانید برای یک عروسی و مهمانی خاص بپوشید. اگر این لباس با وجود رنگ روشن و تند خود، تزئینات خاصی هم داشته باشد مثلا طرح آن متالیک باشد یا روی پارچه پولک دوزی انجام شده باشد بیشتر از قبل با سبک ایتالیایی همخوانی دارد. خانم‌های ایتالیایی علاقه خاصی به پوشیدن این لباس‌ها دارند و حتی همراه با آن‌ها از جواهرات طلایی هم استفاده می‌کنند.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با یک لباس طرح‌دار و بوت گاوچرانی

کیارا فرانگی یکی از آیکن‌های مد حال حاضر در کشور ایتالیا است که به او لقب ملکه مد ایتالیا را داده‌اند. او از وبلاگ نویسی فشن توانسته است به مدلینگ برسد و نام خود را در سطوح جهانی مطرح کند. کیارا همیشه استایلی زیبا و  جذاب دارد و نشانه‌های سبک ایتالیایی را هم در آن به کار می‌برد. یکی از این نشانه‌ها، لباس‌های طرح‌دار است که مورد علاقه خانم‌های ایتالیایی از جمله کیارا فرانگی است، در این تصویر او توانسته است لباس طرح‌دار فندی خود را در رنگ‌های آبی و نارنجی با یک بوت متالیک طلایی همراه کند و در کنار زیبایی و چشمگیری این ترکیب، تعادل کاملی را نیز در آن به وجود آورد.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با کت و شلوار رسمی و پیراهن سفید

خانم‌های ایتالیایی حتی هنگام پوشیدن لباس‌های رسمی و اداری هم خلاقیت خاص خود را دارند. کت و شلوار زنانه از لباس‌هایی است که در سبک سنتی ایتالیایی جایی نداشت اما از دهه هشتاد به مجموعه لباس‌های ضروری زنانه اضافه شد و خانم‌های ایتالیایی از این لباس‌ برای کامل کردن تیپ رسمی خود استفاده کردند. البته از آن جایی که سادگی و معمولی بودن این تیپ رسمی با شیک پوشی ایتالیایی هماهنگی زیادی ندارد به همین دلیل آن‌ها همراه با این کت و شلوار ساده از اکسسوری‌های چشمگیر و جذاب مثل یک کیف پلنگی و عینک آفتابی گربه‌ای استفاده می‌کنند تا ترکیبی زیباتر و متعادل‌تر برای استایل رسمی خود داشته باشند.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با یک لباس جذاب و چشمگیر

گیلدا آمبروزیو هم یکی از آیکن‌های مد ایتالیا است که بیشتر به خاطر فعالیت خود در برند اتیکو شناخته می‌شود. گیلدا مثل بسیاری دیگر از زنان ایتالیایی علاقه خاصی به پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق و چشمگیر دارد و بارها از این نوع لباس‌ها استفاده کرده است. در این تصویر او با یک کت پردار زرد رنگ حجیم و جذاب مشاهده می‌شود که همراه شدن این کت با لباس ساتن همرنگ آن، زیبایی و تعادل خاصی به استایل او داده است و باعث شده که رنگ چشمگیر این لباس ناهماهنگ با بقیه لباس‌های او به نظر نرسد و با بوت‌های سفید و کیف دستی مکعبی او ترکیبی جذاب و فراموش نشدنی بسازد.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با استفاده از طرح‌های پوست حیوانات

همان طور که گفتیم لباس‌های طرح‌دار از نشانه‌های استایل ایتالیایی است اما وقتی صحبت از شیک پوشی به سبک ایتالیایی می‌شود کسانی که با این سبک و فرهنگ آشنایی داشته باشند و به تماشا کردن فیلم‌های قدیمی ایتالیایی عادت داشته باشند به یاد لباس‌های طرح‌دار با طرح‌های حیوانات می‌افتند مثل لباس‌های پلنگی، پوست ماری و گورخری. به طور مثال یک خانم ایتالیایی علاقه خاصی به پوشیدن بلوز و دامن طرح پلنگی دارد و این لباس‌های طرح‌دار زیبا را با اکسسوری‌های کلاسیک و ساده مثل یک دست کیف و کفش مشکی همراه می‌کند تا هم راحت باشد و هم شیک و جذاب به نظر برسد.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با اکسسوری‌های جذاب و چشمگیر

خانم‌های ایتالیایی از دیده شدن هراسی ندارند و حتی با اکسسوری‌ها هم که شده سعی می‌کنند رنگ و جذابیت را به استایل خود اضافه کنند. به همین دلیل اگر یک خانم شیک پوش ایتالیایی را با یک جفت بوت بلند به رنگ بنفش جیغ در خیابان‌های میلان و رم مشاهده کردید نباید تعجب کنید. آن‌ها علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌های براق و متالیک هم دارند و یکی از ترندهای محبوب زنان ایتالیایی لباس‌های براق از جنس چرم مصنوعی است که درخشش خاصی دارد و رنگ تیره آن در کنار اکسسوری‌های رنگی، جلوه زیبایی به وجود می‌آورد. بنابراین ترکیب یک بارانی از جنس چرم براق مصنوعی که یک سایز بزرگ‌تر هم انتخاب شده و با کیف رنگی و بوت بلند رنگی هم همراه شده است یک استایل کاملا ایتالیایی است.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی شیک پوشی به سبک ایتالیایی

شیک پوشی به سبک ایتالیایی با لباس‌های کوتاه به همراه بوت بلند

تعادل در استایل ایتالیای هم مثل هر استایل دیگری، جایگاه مهم و خاصی دارد و همیشه سعی می‌شود که لباس‌ها در عن چشمگیر بودن و جذابیت، کاملا متعادل و در هماهنگی با یکدیگر انتخاب شوند. مثلا زمانی که شما یم دامن جین کوتاه می‌پوشید می‌توانید با یک جفت بوت بلند تعادل و پوشش لازم را به استایل خود وارد کرده و آن را زیبا و هماهنگ کنید. این ترکیب لباس هم یکی از نمونه‌های جذابی است که گیلدا آمبروزیو برای خود انتخاب کرده است و همراه یک جفت بوت بلند و یک دامن کوتاه با ژاکت بافتنی جلوبسته، ترکیبی هماهنگ و زیبا به وجود آورده است.

شیک پوشی به سبک ایتالیایی شیک پوشی به سبک ایتالیایی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)