همه ما کسانی را می‌شناسیم که همیشه شیک‌پوش هستند و بهترین‌ها را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند. اما رازهای خوش‌لباسی این خانم‌ها چیست؟ قطعا پاسخ هزینه زیاد و خرید لباس‌های گران نیست. این افراد هم کم و بیش از همان فروشگاه‌هایی خرید می‌کنند که ما خرید می‌کنیم. رازهای خوش‌لباسی این خانم‌ها در کارهایی است که هنگام انتخاب لباس و حاضر شدن انجام می‌دهند.

انتخاب لباس‌های زیبا شرط لازم برای شیک‌پوشی است اما کافی نیست.حتی لزومی ندارد همه لباس‌هایی که می‌پوشید خاص و زیبا باشند. اولین نکته برای شیک‌پوشی و خوش‌لباسی انتخاب یک لباس خاص و جذاب و ساختن بقیه استایل بر اساس آن است. در هر حال اگر می‌خواهید فرد شیک‌پوشی باشید بهتر است با رازهای خوش‌لباسی خانم‌های شیک‌پوش آشنا شوید.

لباس‌های اساسی به تعداد زیاد

به کمد لباس خود نگاه کنید، چند مانتوی مشکی دارید؟ یکی یا دوتا؟ اشتباه اکثر خانم‌ها از همین جا آغاز می‌شود و این دلیل اصلی آن است که با وجود یک کمد پر از لباس چیزی برای پوشیدن ندارید. پس فراموش نکنید که بیشتر کمد شما را باید لباس‌های اساسی و پرمصرف مثل مانتوی کلاسیک، شلوار مشکی، شلوار جین تیره و … تشکیل دهد و بقیه لباس‌ها در اقلیت باشند تا بتوان لباس‌ها را به تعداد نامحدودی با هم ترکیب کرد.

رازهای خوش‌لباسی خانم‌ها، نکاتی برای انتخاب لباس مناسب

یک ترکیب آماده برای موقعیت‌های اضطراری

یکی از رازهای خوش‌لباسی این است که همیشه باید چند ساعت قبل از خروج از منزل دقیقا بدانید که چه خواهید پوشید و لباس‌های خود را آماده کنید. اما همه موقعیت‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و برای چنین شرایطی باید یک دست لباس آماده داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. البته در روزهای عادی هم می‌توانید این لباس‌ها را بپوشید.

استفاده مناسب از اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها کامل کننده استایل شما هستند و قابلیت آن را دارند که یک تیپ ساده را به یک تیپ استثنایی تبدیل کنند. اگر در انتخاب لباس‌های اصلی محدودیت دارید آن‌ها را ساده انتخاب کنید و در عوض در انتخاب اکسسوری‌ها مثل کیف و کفش و زیورآلات جسورانه عمل کنید تا استایل خود را شخصی کنید. یکی از اکسسوری‌هایی که نقش مهمی در ارتقای سطح استایل شما بازی خواهد کرد شالگردن و دستمالگردن است که می‌تواند یکی از مهم‌ترین رازهای خوش‌لباسی شما باشد.

رازهای خوش‌لباسی خانم‌ها، نکاتی برای انتخاب لباس مناسب

کفش‌ها، رازهای خوش‌لباسی

گفتیم که برای شیک‌پوشی لازم است ابتدا یک لباس را به عنوان بخش محوری استایل خود در نظر بگیرید و سپس بقیه لباس‌ها را بر اساس آن انتخاب کنید. اما این که این بخش محوری کدام لباس باشد همیشه جای سوال دارد. کارشناسان مد توصیه می‌کنند کفش‌های خود را اساس استایل خود انتخاب کنید. چون هماهنگ کردن بقیه لباس‌ها با کفش‌ها به مراتب ساده‌تر از آن است که بخواهید یک کفش مناسب برای کل لباس‌های خود انتخاب کنید. مراقبت درست از کفش‌ها را نیز در برنامه هفتگی خود قرار دهید، آن‌ها را تمیز نگه دارید و مرتب به آن‌ها رسیدگی کنید.

رازهای خوش‌لباسی خانم‌ها، نکاتی برای انتخاب لباس مناسب

با لباس‌ها بازی کنید!

زمانی که بیکار هستید لباس‌های مختلف خود را با هم ترکیب کنید و بپوشید و نتیجه را در آینه ببینید. ممکن است به ترکیب‌های جذابی دست پیدا کنید که تا کنون به ذهنتان نرسیده بود و این ترکیب‌ها را در استایل روزمره خود به کار ببرید. ترکیب‌های موفق را به خاطر بسپارید و یا حتی یادداشت کنید و یا عکس بگیرید چون حافظه چیز قابل اعتمادی نیست.

برای خودتان لباس بپوشید نه دیگران

یک باور غلط در مورد لباس پوشیدن وجود دارد و آن این است که گفته می‌شود برای جنس مخالف لباس بپوشید. بعدها خانم‌های روشنفکرتر این باور را تغییر دادند و لباس پوشیدن برای دوستان مونث را توصیه کردند چون زنان به جزئیات بیشتر توجه می‌کنند و زیبایی‌ها را بهتر درک می‌کنند. اما ما توصیه می‌کنیم که برای خودتان لباس بپوشید. اگر قراردادهای اجتماعی را بپذیرید و سپس بر اساس میل و سلیقه خود و شخصیت خود لباس بپوشید قطعا اعتماد به نفس و رضایت شخصی بیشتری از لباس‌های خود نسبت به زمانی که برای دیگران لباس می‌پوشید خواهید داشت.

رازهای خوش‌لباسی خانم‌ها، نکاتی برای انتخاب لباس مناسب

راحتی، مهم‌ترین راز خوش‌لباسی

این نکته را باید در همه مراحل انتخاب لباس، خرید لباس و پوشیدن آن در نظر داشته باشید. تا زمانی که در لباسی احساس راحتی نداشته باشید شیک‌پوش و خوش‌لباس نخواهید شد. هنگام پوشیدن لباس و امتحان آن حالت‌های مختلف را در نظر بگیرید، نشستن، راه رفتن و … تصور کنید که آیا حضور در اجتماع با این لباس‌ها به مدت طولانی امکان پذیر است؟ اگر پاسخ منفی است آن لباس را نپوشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز، شاخه پوشاک بانوان دنبال کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)