اگر نگاهی به جدیدترین ترفندهای آرایشی و ترندهای دنیای زیبایی و آرایش داشته باشید خواهید دید که این ترندها دیگر ارتباطی با آرایش ندارند و دنیای آرایش و زیبایی در حال حرکت به سمت آنتی تز آرایش است یعنی دستیابی به زیبایی طبیعی بدون نیاز به آرایش. در هر صورت همه ما به زیبایی علاقمندیم و به آن نیاز داریم از این رو هرچند آرایش در حال ساده‌تر شدن و کمرنگ‌تر شدن است  اما جدیدترین ترفندهای آرایشی هم سعی دارند آرایش شما را سریع‌تر و زیباتر کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با جدیدترین ترفندهای آرایشی که در سال جدید می‌توانید امتحان کنید آشنا می‌شوید و با کمک این ترفندها خواهید توانست آرایشی سریع‌تر و زیباتر داشته باشید. در انتها نیز با یک روش آرایشی جالب مناسب برای خانم‌های تنبل آشنا خواهید شد.

جدیدترین ترفندهای آرایشی برای سال جدید

روش درست محو کردن فونداسیون: برای محو کردن فونداسیون همیشه از حرکات دورانی و به سمت پایین برس استفاده کنید. با این کار موهای برس در جهت خواب کرک‌های صورت حرکت خواهند کرد و آن‌ها را بلند نخواهند کرد در نتیجه آرایش شما پودری به نظر نخواهد رسید.

جدیدترین ترفندهای آرایشی

ترفند جدید برای زدن رژگونه: برای این که گونه‌های شما برجسته‌تر و بالاتر از محل اصلی خود به نظر برسد و چهره شما جوان‌تر و جذاب‌تر دیده شود رژگونه را کمی بالاتر از برجستگی روی گونه بزنید.

روش جدید برای استفاده از هایلایت کننده: استفاده از هایلایت کننده تنها محدود به صورت شما نیست. اگر قرا است آرایش مجلسی انجام دهید کمی از این هایلایت کننده را روی استخوان ترقوه و شانه‌ها (درصورتی که لباستان دکلته یا شانه باز است) بزنید تا جذابیت شما افزایش یابد.

یک روش برای دوام بیشتر آرایش: اگر پوست شما چرب است و می‌خواهید آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد بهتر است از پودر تثبیت کننده آرایش بدون رنگ استفاده کنید. این پودر را تنها روی میانه پیشانی، اطراف بینی و روی چانه که چرب‌تر است بزنید (روی گونه‌ها پودر نزنید) تا دوام آرایش شما افزایش یابد.

روش صحیح استفاده از کانسیلر: استفاده از کانسیلر را تنها به زیر چشم یا روی جوش‌ها محدود نکنید. کانسیلر را روی اطراف بینی و کناره‌های دهان هم بزنید تا چهره شما شاداب‌تر به نظر برسد و خستگی شما کمتر به چشم بیاید.

یک رنگ خاص برای آرایش: اگر در انتخاب رنگ مناسب برای رژگونه، سایه یا قسمت‌های دیگر دچار تردید هستید سراغ رنگ هلویی بروید. این رنگ که ترکیبی از صورتی و نارنجی است روی همه انواع پوست جلوه زیبایی دارد و گونه‌ها و چشمان شما را گرم و زیبا نشان می‌دهد.

روش صحیح آرایش چشم‌های بادامی: اگر چشمان بادامی دارید (مثل افراد نژاد زرد) فرمژه را روی ریشه مژه‌ها قرار دهید و آن‌ها را فر کنید به همین ترتیب فر کردن را در سه مرحله انجام دهید تا مژه‌های شما از زیر پلک‌ها بیرون بیایند و چشمانتان درخشش بیشتری پیدا کند.

جدیدترین ترفندهای آرایشی

روش صحیح آرایش کردن چشم‌های دوپلکه: اگر چشمان دوپلکه دارید (مثل جنیفر لارنس) سایه چشم خود را کمی بالاتر از خط تای پلک محو کنید تا وقتی که چشمان خود را باز می‌کنید این سایه ناپدید نشود.

یک ترفند جدید برای استفاده از ریملی که در حال خشک شدن است: اگر ریملی دارید که در حال خشک شدن است آن را دور نیندازید و قبل از این که این ریمل خشک شود از آن برای لایه اول ریمل خود استفاده کنید. سپس لایه دوم را با یک ریمل نو و روان بزنید و آرایش مژه‌های خود را کامل کنید.

یک ترفند برای صرفه جویی در زمان آرایش: اگر زمان محدودی برای آرایش دارید و نمی‌توانید سایه بزنید از هایلایت کننده نخودی یا مرواریدی خود استفاده کنید و آن را روی مرکز پلک بزنید و محو کنید تا نور را به خوبی انعکاس دهد و چشمان شما زیباتر شوند.

روش جدید برای آرایش طبیعی ابرو: اگر می‌خواهید آرایش ابروی شما طبیعی به نظر برسد از برس‌های گرد ابرو که شبیه برس ریمل هستند استفاده کنید. این برس‌ها موهای ابرو را به خوبی حالت داده و در شکل طبیعی خود فرم می‌دهند.

ترفند جدید برای کشیدن دقیق و صاف خط چشم: راز کشیدن خط چشم صاف و دقیق داشتن دستان ثابت و قوی است. برای رسیدن به این هدف بهتر است آرنج خود را به یک نقطه ثابت تکیه دهید تا خط چشم خود را صاف و تمیز بکشید.

جدیدترین ترفندهای آرایشی

یک روش برای آرایش جذاب‌تر چشم: اگر می‌خواهید سفیدی چشمان شما درخشش بیشتری داشته باشد و سیاهی زیر چشم شما کمتر مشخص شود از یک سایه یا هایلایت کننده با ته رنگ صورتی و بنفش روی گوشه داخل چشم خود استفاده کنید.

استفاده از بالم لب برای آرایش چشم: اگر می‌خواهید چروک‌های اطراف چشم نرم شود و کانسیلر روی آن به خوبی شکل بگیرد از مقدار کمی بالم لب روی آن استفاده کنید تا زمینه مناسبی برای استفاده از کانسیلر روی آن به وجود آید.

یک ترفند ساده برای استفاده از مداد لب: یکی از جدیدترین ترفندهای آرایشی برای داشتن لب‌های برجسته استفاده از مداد لب است، از یک مداد لب همرنگ لب استفاده کنید و آن را کمی بیرون از خط اصلی لب بزنید و پس از آن داخل لب را با رژ لب همرنگ آن پر کنید.

جدیدترین ترفندهای آرایشی

یک روش جدید برای داشتن آرایش لب تمیز و کامل: پس از زدن رژ لب برای تمیز کردن خطاهای احتمالی، از یک برس زاویه‌دار کوچک کمک بگیرید و کانسیلر را اطراف لب بکشید تا خطوط آن تصحیح شود و آرایش لب تمیز و کامل به نظر برسد.

یک روش سریع برای داشتن لب‌های برجسته و زیبا: سریع‌ترین روش برای برجسته کردن و براق کردن لب‌ها که حتما همه شما نیز با آن آشنایی دارید استفاده از برق لب است. پس از این که آرایش لب خود را کامل کردید کمی برق لب روی وسط لب‌ها بزنید تا لب‌ها برجسته‌تر شوند.

یک ترفند جالب آرایشی برای خانم‌های تنبل

درخشش پوست و داشتن پوست براق یکی از جدیدترین ترفندهای آرایشی است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است چون باعث می‌شود چهره فرد جوان‌تر، طبیعی‌تر و سالم‌تر به نظر برسد. این روش در واقع آرایش محسوب نمی‌شود بلکه یک ترفند برای درخشان کردن چهره به کمک محصولات مراقبتی پوست است که روی زیبایی‌های چهره تاکید می‌کند. برای انجام این کار شما ابتدا باید صورت خود را پاکسازی کنید (با کمک شوینده‌های معمول صورت) و بلافاصله وقتی پوست هنوز مرطوب است از یک اسپری مرطوب کننده صورت استفاده کنید. اسپری‌های حاوی گلاب که خاصیت براق کنندگی دارند گزینه مناسب‌تری برای این کار هستند. سپس دو یا سه قطره از  یک روغن تغذیه کننده پوست را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید تا کاملا جذب پوست شود.

جدیدترین ترفندهای آرایشی

اگر پوست خشکی دارید یا دوست  دارید صورتتان براق‌تر به نظر برسد یک بار دیگر از اسپری مرطوب کننده روی این کرم استفاده کنید. بلافاصله خواهید دید که پوست شما درخشان و براق شده است و رطوبت آن به طور کامل برای مدت طولانی تامین شده است. با این کار جریان خون در پوست به خوبی انجام می‌شود و چهره شما گلگون و جوان به نظر می‌رسد در نتیجه نیازی به استفاده از کرم پودر و رژگونه و چیزهای دیگر نخواهید داشت، یعنی همان چیزی که خانم‌های تنبل و بی علاقه به آرایش به آن نیاز دارند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)