رنگ قهوه‌ای از رنگ‌های محبوب پاییز است و یک لباس قهوه‌ای در فصل پاییز انتخابی مناسب و تطبیق پذیر و هماهنگ با فضای خاص پاییز است. اما این رنگ به عنوان یک رنگ خنثی و گرم شاید کمی خسته کننده و تکراری باشد به همین خاطر خیلی‌ها علاقه‌ای به پوشیدن لباس قهوه‌ای ندارند. رمز موفقیت در استفاده از رنگ قهوه‌ای در استایل، ترکیب کردن آن با رنگ‌های دیگری است که به آن تنوع و زیبایی بدهند و از حالت کدر و مرده خارج کنند. اما کدام رنگ‌ها با رنگ قهوه‌ای هماهنگی دارند؟ شاید تصور کنید رنگ قهوه‌ای را به عنوان یک رنگ خنثی می‌توان با هر لباسی پوشید اما نتیجه چیز جذابی نخواهد شد. در این مقاله ما هفت رنگ زیبا و جذاب را که ترکیبی عالی با رنگ قهوه‌ای به وجود می‌آورند و می‌توانند کامل کننده استایل پاییزی شما باشند به شما معرفی می‌کنیم.

ترکیب اول: لباس قهوه‌ای با رنگ زرشکی

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای با زرشکی یا بنفش تیره ممکن است دشوار به نظر برسد چون هر دور رنگ‌های تیره و نسبتا مرده‌ای هستند و جزو رنگ‌های فام محسوب نمی‌شوند. علاوه بر این قهوه‌ای و زرشکی هردو تقریبا گرم به شمار می‌روند و شاید ترکیب تنهای این دو جالب از کار درنیاید اما حضور یک رنگ سوم می‌تواند این کار را ساده و ممکن کند مانند ترکیب قهوه‌ای با زرشکی و قرمز تند که هماهنگی بیشتری بین این دو بخش به وجود آورده است و تیره بودن دو بخش اصلی را جبران کرده است. اولیویا پالرمو استاد ترکیب‌های غیرمنتظره و خاص اما موفق است که او نیز این ترفند را در ترکیب با لباس قهوه‌ای به کار برده و نتیجه‌ای زیبا و عالی گرفته است.

ترکیب دوم: رنگ قهوه‌ای و رنگ آبی روشن

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

اگر به چرخ رنگ توجه کنید رنگی که در مقابل رنگ قهوه‌ای قرار می‌گیرد طیف آبی است یعنی طیف‌های مختلف آبی رنگ مکمل قهوه‌ای هستند و بیشتر این طیف‌ها را می‌توان با رنگ آبی روشن همراه کرد. تضادی که بین این دو فام به وجود می‌آید زیبایی خاصی دارد و گرمی رنگ قهوه‌ای را متعادل می کند و ترکیبی آرامش بخش اما گرم و متناسب پدید می‌آورد. البته در این ترکیب بهتر است مقدار رنگ آبی کمتر باشد و قهوه‌ای رنگ غالب مجموعه باشد تا تعادل  بهتری بین آن‌ها برقرار شود. پس اگر به دنبال یک شال رنگی و شاد برای استفاده با مانتو و پالتوی قهوه‌ای خود هستید رنگ آبی روشن یا فیروزه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ترکیب سوم: رنگ قهوه‌ای با مشکی

در گذشته پوشیدن رنگ مشکی با رنگ قهوه‌ای از اشتباهات مد شمرده می‌شد اما حقیقت این است که این ممنوعیت شامل طیف‌های تیره قهوه‌ای است و طیف‌های روشن‌تر را به راحتی می‌توان همراه با رنگ مشکی پوشید و ترکیبی زیبا و متعادل به وجود آورد که رنگ‌های موقر و تیره و خنثی در خود دارد. حال اگر یک پالتوی قهوه‌ای کمرنگ (شتری، کرم تیره و طیف‌های دیگر قهوه‌ای روشن) دارید و نمی‌دانید چه شلواری برای پوشیدن با آن مناسب است رنگ مشکی را که بالاترین و ساده‌ترین رنگ‌ها است به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته برای تنوع بیشتر می‌توانید یک رنگ شاد سوم هم به این مجموعه اضافه کنید مثل طلایی یا زرد تا تیپ شما شادتر و گرم‌تر شود.

ترکیب چهارم: لباس قهوه‌ای با رنگ سبز لجنی

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

رنگ خاکی یا سبز ارتشی از رنگ‌های زیبای خنثی است که تقریبا به همه می‌آید و ترکیب آن با طیف‌های گرم و تیره قهوه‌ای زیبا و چشم‌نواز خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که رنگ سبز ارتشی بسیار نزدیک به طیف قهوه‌ای است و جزو رنگ‌های همخانواده آن است و همان طور که گفتیم شما قرار نیست سرتاپا قهوه‌ای بپوشید بنابراین برای این ترکیب رنگ سومی هم لازم است که در مجموعه ایجاد تعادل و زیبایی کند. مثلا اگر مانتوی قهوه‌ای تیره خود را با شال و کیف قهوه‌ای پوشیده‌اید بهتر است یک شلوار جین آبی روشن یا کفش و اکسسوری رنگی دیگری هم به استایل خود اضافه کنید تا تعادل بهتری در تیپ شما برقرار شود و کسل کننده به نظر نرسید.

ترکیب پنجم: رنگ قهوه‌ای و رنگ کرم

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

یک ترکیب هم‌خانواده دیگر برای لباس‌های قهوه‌ای شما، رنگ کرم هرچند فاصله زیاد با رنگ قهوه‌ای دارد و بیشتر به طیف سفید نزدیک‌تر است تا قهوه‌ای اما در همین مجموعه قرار می‌گیرد بنابراین ترکیب قهوه‌ای و کرم جزو ترکیبات هم‌خانواده است که علت تعادل و زیبایی آن تضادی است که میان شدت رنگ‌ها به وجود می‌آید یعنی ترکیب رنگ تیره و رنگ روشن. پس اگر نمی‌دانید مانتوی کرم جدید خود را در فصل پاییز با چه کت و ژاکتی بپوشید رنگ قهوه‌ای پیشنهاد ما به شما است که اگر با اکسسوری‌های همخانواده نیز همراه شود زیبایی خاصی خواهد داشت. این ترکیب برای خانم‌هایی که پوست گرم و روشن دارند انتخاب مناسبی است.

ترکیب ششم: رنگ قهوه‌ای و رنگ صورتی

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای و صورتی تا حدی غیرمنتظره و حتی جنجالی است و به اصطلاح روی کاغذ به نظر ناخوشایند است. اما اگر یک بار این ترکیب را امتحان کنید خواهید دید که نتیجه چشم‌نواز و جذابی به وجود آمده است. این ترکیب می‌تواند یادآور یک بستنی خوشمزه توت فرنگی در فصل تابستان باشد اما در پس آن دلایل علمی هم وجود دارد. رنگ صورتی یک رنگ سرد و روشن است و نقطه مقابل قهوه‌ای است که یک رنگ گرم و تیره است و این نوعی تضاد حرارتی بین دو رنگ به وجود می‌آورد. پس اگر جسارت و شجاعت کافی دارید این بار مانتوی قهوه‌ای خود را با شال صورتی بپوشید و از زیبایی تیپ خود لذت ببرید.

ترکیب هفتم: ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ شتری یا قهوه‌ای روشن

هفت رنگ زیبا که برای ترکیب کردن با لباس قهوه‌ای

ترکیب شتری و قهوه‌ای باز هم یک ترکیب همخانواده و تقریبا همرنگ است که هارمونی بین این دو زیبایی و تناسب خاصی به وجود می‌آورد و با تضاد تیرگی و روشنی تعادل را برقرار می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که سرتاپا قهوه‌ای یک اشتباه در حیطه مد است و باید از این مورد اجتناب کنید. پس در کنار ترکیب این دو رنگ از یک رنگ متضاد دیگر هم استفاده کنید مثلا ترکیب پالتوی شتری و بوت قهوه‌ای شما با یک شال آبی یا اکسسوری‌های رنگی دیگر کامل و متعادل خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)