اکسسوری‌ها از مهم‌ترین لوازم در کمد لباس هر شخصی هستند و کاربرد اکسسوری در فشن بیش از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اکسسوری‌ها نه تنها کامل کننده استایل شما هستند بلکه می‌توانند سطح آن را ارتقاء ببخشند. به طور کلی اکسسوری در فشن همان چیزی است که تفاوت میان تیپ معمولی و تیپ سطح بالا را به وجود می‌آورد. در این مقاله می‌خواهیم حقایقی را درباره اکسسوری در فشن برای شما بیان کنیم. در ادامه در چند نمونه تصویری، چند ترکیب لباس و اکسسوری‌های پیشنهادی برای هرکدام را برای داشتن تیپ و استایلی شیک و متفاوت پیشنهاد خواهیم نمود.

برای درک بهتر جایگاه اکسسوری در فشن یک مانتو و شلوار معمولی بپوشید و جلوی آینه بایستید و عکس بگیرید، سپس یک عینک آفتابی، یک شال رنگی زیبا، یک جفت کفش پاشنه بلند و یک کیف شیک به تیپ خود اضافه کنید و مجددا عکس خودتان را بگیرید، مقایسه این دو عکس می‌تواند نقش اکسسوری در فشن را به شما نشان دهد. پس هیچ وقت اکسسوری‌ها را دست کم نگیرید و سعی کنید برای تهیه آن‌ها برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری داشته باشید تا خوش‌تیپ‌تر شوید.

حقایقی درباره نقش اکسسوری در فشن

  • اکسسوری‌ها به تیپ شما جذابیت می‌بخشند و بدون آن‌ها تیپ شما ممکن است خسته کننده به نظر برسد. حتی آن لباس‌هایی که واقعا دوستشان دارید هم مکن است پس از مدتی برایتان تکراری شود و راز از بین بردن این تکرار اضافه کردن اکسسوری‌ها است. نقش اکسسوری در فشن مانند ادویه و طعم در غذا است و معمولا بیش از یک اکسسوری برای کامل کردن این مجموعه لازم است.
  • رمز موفقیت در استفاده از اکسسوری‌ها انتخاب اکسسوری‌هایی است که با استایل شما همخوانی داشته باشند. هرکسی با یک استایل به خصوصی شیک و جذاب می‌شود و اکسسوری‌هایی می‌تواند این استایل را کامل کند که با همان استایل هماهنگ باشد مثلا اکسسوری‌های تیپ ورزشی با اکسسوری‌های تیپ خانمانه همخوانی ندارد.
  • استفاده از اکسسوری چیزی نیست که یک بار برای همیشه انجام دهید، هر تیپی نیاز به اکسسوری‌های خاصی دارد و با دو یا چند اکسسوری متفاوت کامل می‌شود. حتی اگر دورکار هستید و کسی شما را نمی‌بیند باز هم اکسسوری‌هایی هست که بتواند نیاز شما را برطرف کرده و استایل شما را کامل کند.
  • هیچ تیپی بدون اکسسوری کامل نیست و زمانی می‌توان گفت که یک تیپ کامل و بی‌نقص است که اکسسوری‌ها به آن اضافه شوند. در واقع استایل شما مثل یک بوم خالی است که با اکسسوری‌ها پر و کامل می‌شوند.
  • اکسسوری‌های شما مثل بقیه لباس‌ها پس از مدتی باید تغییر کنند و استفاده از اکسسوری‌های تکراری توصیه نمی‌شود. اکسسوری‌ها وسیله‌ای برای ایجاد تنوع در تیپ شما هستند چون تغییر دادن آن‌ها ساده‌تر است.
  • خرید یک مجموعه کامل از اکسسوری‌های برای کمد لباس شما فرآیندی زمان‌بر است اما ارزش وقت گذاشتن را دارد، پس لازم نیست همه چیز را همزمان تهیه کنید و به مرور زمان چیزهایی را که نیاز دارید و با لباس‌های شما هماهنگ است بخرید.
  • اکسسوری‌ها کمک می‌کند تا عمر استفاده از لباس‌های شما افزایش یابد یعنی با تغییر دادن آن‌ها می‌توانید لباس‌های قدیمی را بیشتر بپوشید و در نتیجه در هزینه لباس‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و با صرف پول کمتر تیپ‌های جدیدی خواهید ساخت.
  • اکسسوری‌ها می‌توانند استایل شما را جمع و جور نشان دهند مثلا اگر لباس‌هایی پوشیده‌اید که از نظر رنگ و طرح با هم هماهنگی کاملی ندارند می‌توانید با انتخاب اکسسوری مناسب تیپ خود را هماهنگ و شسته رفته نشان دهید. مثلا اگر مانتوی قرمز با شال سبز پوشیده‌اید یک کیف دورنگ قرمز و سبز این مجموعه را کامل و هماهنگ می‌کند.
  • اکسسوری‌ها به تیپ شما شخصیت می‌دهند و بهترین وسیله برای نشان دادن استایل شخصی شما هستند. چیزی که شما دوست دارید بپوشید در واقع بخشی از شما و شخصیت شماست و اکسسوری‌ها این فرصت را بیش از بقیه لباس‌ها برایتان فراهم می‌کنند.
  • اکسسوری‌ها می‌توانند نقطه شروع استایل شما باشند و ضرورتی ندارد که همیشه انتخاب آخر باشند. کارشناسان همیشه توصیه می‌کنند ساختن تیپ خود را با انتخاب کفش شروع کنید و چه بهتر که با مجموعه اکسسوری‌ها این کار را آغاز کنید.

چند ایده جالب برای ترکیب لباس با اکسسوری‌ها

اگر می‌خواهید این تیپ رنگی و جذاب برای لباس مشکی و تکراری خود درست کنید استفاده از اکسسوری‌های رنگارنگ مثل کیف و کفش با رنگ متضاد و جواهرات با رنگ‌های شاد را پیشنهاد می‌کنیم.

اکسسوری در فشن

اگر می‌خواهید یک استایل راحتی مناسب برای مهمانی و دورهمی خودمانی برای خودتان بسازید استفاده از اکسسوری‌های راحتی مثل این کفش پاشنه مبلی، کیف دوشی و یک شال رنگی را پیشنهاد می‌کنیم.

اکسسوری در فشن

اگر یک استایل مجلسی و رسمی برای لباس مشکی کوتاه خود می‌خواهید بهتر است از اکسسوری‌های همرنگ با یک رنگ درخشان و شیک مثل قرمز استفاده کنید.

اکسسوری در فشن

بلوز سفید و دامن مشکی تکراری شما می‌تواند با اکسسوری‌های مناسب به یک تیپ جذاب و تاثیرگذار اما راحت و دم دستی تبدیل شود مثل این کیف کوچک و صندل تابستانی و جواهرات ساده.

اکسسوری در فشن

اگر می‌خواهید راحت و فعال باشید و دغدغه لباس‌های خود را نداشته باشید این ترکیب جذاب و خوشرنگ با بلوز و دامن شما عالی خواهد بود.

اکسسوری در فشن

اگر جزو خانم‌هایی هستید که دوست دارند باهوش و جدی به نظر برسند چنین ترکیبی برای استفاده با بلوز و دامن ساده پیشنهاد می‌شود.

اکسسوری در فشن

یک بلوز خاکستری با شلوار جین ترکیبی است که در کمد لباس هر خانمی پیدا می‌شود، ترکیبی که ضرورتی ندارد حتما راحتی و اسپورت باشد اگر با اکسسوری‌های براق و درخشان ترکیب شود.

اکسسوری در فشن

ترکیبی که به آن ترکیب کلاسیک جدید می‌گویند، ترکیب کفش راحتی تخت با کیف خرید و جواهرات و عینک آفتابی ساده.

اکسسوری در فشن

یک بلوز و شلوار ساده با اکسسوری‌های سطح بالا به تیپی سطح بالا تبدیل می‌شود مثلا کفش پاشنه بلند و یک کیف شیک.

اکسسوری در فشن

بلوز سفید و شلوار مشکی را می‌توانید با ترکیب اکسسوری‌های براق و جذاب به چیزی متفاوت تبدیل کنید.

اکسسوری در فشن

ترکیبی که یادآور تیپ اودری هیپورن است می‌تواند کامل کننده بلوز و شلوار تکراری شما باشد.

اکسسوری در فشن

اگر سادگی بلوز و شلوار شما خسته کننده است با انتخاب اکسسوری‌های طرح‌دار مثل این کیف و کفش و روسری می‌توانید به آن تازگی و جذابیت بدهید.

اکسسوری در فشن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Glamour (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)