هرچند گفته می‌شود نباید انسان‌ها را از ظاهرشان قضاوت کرد ولی کفش‌های یک مرد معیار بسیار مناسبی برای قضاوت درباره او به شمار می‌رود. کفش نیمه رسمی مردانه بیش از هر موقعیت دیگری برای پوشیدن در محیط‌های کاری غیررسمی و نیمه رسمی کاربرد دارد. اگر شما جزو آقایانی هستید که به تیپ‌های اسپرت علاقه‌ای ندارند و آن را برای هر موقعیتی مناسب نمی‌دانند بهتر است به دنبال یک جفت کفش نیمه رسمی مردانه باشید. اما کدام کفش‌های مردانه در این دسته قرار می‌گیرند و چگونه باید آن‌ها را بپوشید؟

کفش کالج

کفش کالج یکی از شاخص‌ترین و معمول‌ترین کفش نیمه رسمی مردانه است که گاهی در دسته کفش‌های غیررسمی و راحتی هم قرار می‌گیرد. این کفش‌ها که معمولا آویز کوچکی هم در جلو دارد در حقیقت از دمپایی و کفش راحتی خانگی اقتباس شده‌اند و راحتی در پوشیدن و سادگی طراحی آن‌ها را به یک انتخاب خوب تبدیل برای استایل نیمه رسمی و محیط‌های کاری تبدیل کرده است. کفش کالج را در جنس چرم طبیعی یا مصنوعی یا جیر و در انواع تخت یا پاشنه دار می‌توان مشاهده کرد. رنگ این کفش هرچه تیره‌تر باشد و از جنس چرم باشد حالتی رسمی‌تر دارد و هرچه روشن‌تر باشد و یا از جنس جیر باشد نیمه رسمی و غیررسمی است.

کفش آکسفورد یک کفش نیمه رسمی مردانه

انواع کفش نیمه رسمی مردانه

کفش آکسفورد یک کفش مردانه بنددار و معمولا از جنس چرم است. در میان کفش‌های نیمه رسمی مردانه کفش آکسفورد رسمی‌ترین آن‌ها است و زمانی که بین استایل نیمه رسمی و رسمی مردد هستید این کفش بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. خاستگاه کفش‌های آکسفورد در حقیقت به لباس‌های محیط کار مردان انگلیسی در قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و یک انتخاب شیک، کلاسیک و تضمین شده است که می‌تواند بهترین ترکیب را با کت و شلوار رسمی به وجود آورد. در مورد رنگ این کفش‌ها نیز همان قانون ساده را رعایت کنید، هرچه رنگ کفش تیره‌تر باشد به خصوص رنگ مشکی آن رسمی‌تر است و هرچه روشن‌تر باشد بیشتر به حالت نیمه رسمی تمایل پیدا می‌کند.

بوت مردانه نیمه رسمی

برخلاف آن چه تصور می‌شود بوت‌های مردانه تنها مخصوص فصل زمستان نیستند و می‌توان آن‌ها را در همه فصل‌ها پوشید مخصوصا اگر در محل زندگی می‌کنید که همیشه احتمال بارندگی وجود دارد. بوت‌های نیمه رسمی مردانه شباهت زیادی به کفش آکسفورد دارند اما کمی بلندتر هستند. این بوت‌ها از جنس چرم هستند در برخی مدل‌ها با بند پوشیده می‌شوند و در برخی مدل‌ها بند نقش تزیینی دارد و با زیپ کناری آن پوشیده می‌شود. بلندی این بوت‌ها متغیر است ولی معمولا از نیمه ساق پا بالاتر نمی‌رود. این کفش‌ها یا بوت‌ها نیز در دسته کفش‌های نیمه رسمی مردانه قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را برای محیط کاری رسمی یا غیررسمی خود بپوشید و به خصوص برای فصل سرما و بارش می‌توانند انتخابی عالی باشند.

بوت چلسی مردانه

انواع کفش نیمه رسمی مردانه

بوت چلسی مردانه نیز یکی از انواع بوت ساق کوتاه است که درز یا بند ندارد و به وسیله قسمتی که در کناره کفش کش دوزی شده است می‌توان آن را به راحتی و به سرعت پوشید و یا از پا خارج کرد. این بوت‌ها یکی از مدل‌های کلاسیک در کفش مردانه به شمار می‌روند. این کفش‌ها معمولا نوک گردی دارند و در جنس‌های مختلف مثل چرم و جیر تهیه می‌شوند، هرچند نوع کلاسیک آن معمولا از جنس چرم مشکی است و هرچه تیره‌تر باشد رسمی‌تر است. این کفش‌ها را می‌توان با لباس‌های نیمه رسمی مثل شلوار کتان و جین تیره به راحتی استفاده کرد.

بوت صحرایی و چوکا

بوت چوکا نوعی بوت ساق کوتاه مردانه با نوک گرد و کفی چرم است که کمترین میزان دوخت و بند در آن به کار رفته است و انواع کلاسیک آن از جنس جیر تهیه می‌شوند اما انواعی که از چرم تهیه می‌شوند رسمی‌ترند. به طور کلی بوت‌های چوکا یکی از غیررسمی‌ترین کفش‌های مردانه به شمار می‌روند. بوت صحرایی هم شباهت زیادی با بوت چوکا دارد و به همان اندازه نیمه رسمی است اما معمولا کفی ان از جنس لاستیک بوده و جیر به کار رفته در آن نرم‌تر است. اگر به دنبال کفشی هستید که برای محیط نیمه رسمی کاری شما مناسب باشد و درعین حال ساده و کلاسیک باشد بوت‌ها صحرایی و چوکا بهترین انتخاب هستند.

انواع کفش نیمه رسمی مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)