با شروع فصل زمستان بوت زمستانی جایگاه ویژه‌ای در استایل خانم‌های شیکپوش پیدا می‌کند و بسیاری از خانم‌ها با ذوق و شوق پوشیدن بوت‌های پاییزی و زمستانی خود هر سال منتظر شروع بارش‌ها و سرد شدن هوا هستند. خوشبختانه انتخاب‌های متنوعی برای بوت زمستانی وجود دارد و می‌توان بوت‌هایی در رنگبندی گسترده و از جنس‌های مختلف در بازار مشاهده کرد اما همیشه این سوال وجود دارد که با هر نوع بوت زمستانی کدام لباس‌ها را باید بپوشیم؟ بوت‌های زمستانی به ۵ دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر دسته استایل خاص خود را دارد و اگر می‌خواهید تیپ کامل و شیکی داشته باشید باید لباس‌های مناسب هر نوع بوت را بپوشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که هر نوع بوت زمستانی به کدام لباس‌های شما بیشتر می‌آید.

دسته بندی بوت‌های زمستانی بر اساس بلندی آن‌ها و محلی که لبه بوت روی پا می‌رسد انجام می‌شود اما یک نوع کاربردی بوت هم وجود دارد که ارتباطی با این بلندی و کوتاهی ندارد و در ادامه این مقاله با این نوع بوت‌ها آشنا خواهید شد. این کدام بوت مناسب شما است بستگی به سلیقه شما دارد و لزومی ندارد که حتما از همه این ۵ دسته در کمد لباس‌های خود داشته باشید. خوشبختانه همه این ۵ نوع بوت در همه فصل‌ها ترند هستند و نمی‌توان گفت نوع خاصی از مد افتاده است، اگر لباس‌های مناسب هر نوع بوت را بشناسید با مقایسه کردن آن‌ها با استایل شخصی و سبک و سلیقه خود به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین نوع بوت زمستانی را برای خودتان تشخیص دهید. در مورد جزئیات دیگر مثل رنگ و طرح و جنس بوت هم می‌توانید بر اساس ترندهای فصل و سلیقه و علاقه شخصی عمل کنید. پس از انتخاب بوت نوبت به ترکیب کردن آن با لباس‌های متناسب با بوت می‌رسد، کدام بوت را با کدام نوع شلوار یا کدام پالتو باید بپوشیم؟ آیا این بوت اکسسوری‌های خاصی نیاز دارد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مقاله بخوانید و با رعایت این نکات بدون تلاش شیک و زیبا به نظر برسید.

بوت زمستانی ساق کوتاه

بوت زمستانی

این نوع بوت را می‌توان تطبیق پذیرترین و محبوب‌ترین نوع بوت به شمار آورد که تنها مخصوص فصل پاییز و زمستان هم نیست و در فصل بهار و حتی تحت شرایطی در فصل تابستان هم می‌توان پوشید. این بوت‌ها می‌توانند تخت یا پاشنه بلند، لژدار یا پاشنه نوک‌تیز یا پاشنه بلوکی، پنجه باریک یا پنجه گرد هم باشند. نوع پوشیدن این بوت‌ها هم در مدل‌های مختلف متفاوت است مثلا برخی از بوت‌های ساق کوتاه دارای زیپ هستند و برخی هم در کناره‌های خود کش دارند (مدت بوت چلسی) و یا با بند بسته می‌شوند. همه این مدلها شیک و جذاب هستند به شرطی که استایل درستی داشته باشند. بوت‌های ساق کوتاه را بهتر است با شلوار جین تنگ یا لگینگی که لبه آن پایین‌تر از لبه بوت است بپوشید تا شلوار داخل آن قرار بگیرد. شلوار دمپا گشاد یا گشاد را با بوتی بپوشید که پنجه باریک باشد، لبه این شلوار باید تا دو سانتی‌متری سطح زمین برسد و نوک کفش هم مشخص باشد. این بوت را با دامن یا مانتو یا پالتوی راسته یا فون یا کلوشی که زیر زانو باشد بپوشید. هرچه بلندی پالتو یا دامن بیشتر باشد پاشنه بوت هم می‌تواند بلندتر باشد.

نیم بوت زمستانی

بوت زمستانی

نیم بوت به بوتی گفته می‌شود که از بوت کوتاه بلندتر است و بلندی آن تا نیمه ساق پا می‌رسد. پوشیدن این بوت نسبت به انواع دیگر بوت مشکل‌تر است چون هماهنگ کردن آن با لباس‌های دیگر ساده نیست و از طرف دیگر چون این نوع بوت باریک‌ترین قسمت ساق پا را می‌پوشاند همیشه این احتمال وجود دارد که پاها را چاق نشان دهد و شاید انتخاب مناسبی برای خانم‌هایی نباشد که پاهای چاقی دارند و می‌خواهند پاهای خو را لاغر نشان دهند. اما باز هم راه‌های مختلفی برای پوشیدن نیم بوت وجود دارد مثلا می‌توانید آن را با دامن یا مانتو یا پالتویی بپوشید که بلندی آن چند سانتی‌متر پایین‌تر از لبه بوت باشد، این استایل یادآور دهه هفتاد میلادی است. البته می‌توانید نیم بوت را با دامن یا پالتوی کوتاه هم بپوشید به شرطی که بوت شما پاشنه بلند باشد و از لگینگ همرنگ بوت استفاده کنید، به این ترتیب می‌توانید پاهای خود را بلندتر نشان دهید.

بوت بلند زیر زانو

بوت زمستانی

بوت‌های بلند دو نوع هستند، بوت‌هایی که بلندی آن‌ها تا زیر زانو است و بوت‌هایی که به بالای زانو هم می‌رسند. نوع اول محبوب‌تر است و رواج بیشتری هم دارد طوری که می‌توان آن را جزو مدل‌های کلاسیک به شمار آورد. بوت بلند زیر زانو تقریبا به همه می‌آید و با هر نوع لباسی می‌توان آن را پوشید. البته مدل‌های پاشنه بلند این بوت‌ها ممکن است کمی از مد افتاده به نظر برسند اما نوع تخت یا لژدار گزینه مناسبی به شمار می‌روند. این بوت‌ها را به چندین روش می‌توانید بپوشید مثلا اگر بوت بلند زیر زانوی شما مشکی، ساده، تخت و از جنس چرم است می‌توانید آن را روی لگینگ بپوشید و با یک پالتوی کوتاه استایلی کلاسیک و مرتب داشته باشید. این بوت را می‌توان روی شلوار جین تنگ هم پوشید و همراه آن از یک مانتوی پاییزی و کت یا کاپشن کوتاه زمستانی هم استفاده کرد. اگر ساق‌های پای شما چاق هستند و در بوت‌های بلند احساس راحتی نمی‌کنید یا پیدا کردن چنین بوتی که اندازه شما باشد ممکن نیست بهتر است مدل‌هایی را امتحان کنید که ساق‌های گشاد دارند، با این مدل‌ها حتی می‌توان از شلوار جین راسته هم استفاده کرد.

بوت زمستانی بالای زانو

بوت زمستانی

نوع دوم بوت‌های بلند بوت‌هایی هستند که تا بالای زانو می‌رسند و از شیک‌ترین مدل‌های بوت زمستانی به شمار می‌روند. این مدل بوت جزو مدل‌های مدرن و محبوب میان خانم‌ها هستند چون پاها را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند و می‌توانند تخت یا پاشنه بلند هم باشند. انواع تخت این بوت را بهتر است روی شلوار جین تنگ یا لگینگ بپوشید و همراه با آن یک مانتوی بافتنی بلند یا پالتو همراه کنید. انواع پاشنه بلند این بوت را با دامن یا پالتوی کوتاه بپوشید تا هم بوت شما به طور کامل دیده شود و استایل شما متعادل‌تر شود. نقطه مثبت این بوت این است که هم می‌تواند رسمی باشد و هم غیررسمی که این مورد به لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

بوت بارانی یا برفی

بوت زمستانی

اگر هوا در روزهای زمستانی بد باشد دلیل نمی‌شود که شما هم لباس‌های بد بپوشید. بوت‌های زمستانی مخصوص هوای برفی یا بارانی هم می‌توانند شیک و زیبا باشند حتی اگر تماما گلی و برفی شوند. پس اگر بوت‌های برفی و بارانی زیبایی داشته باشید و استایل درستی هم با آن انتخاب کنید لازم نیست وقتی به محل کار خود رسیدید بوت را با کفش‌های معمولی عوض کنید. بوت برفی ساق کوتاه را با شلوار جین تنگ بپوشید تا شبیه به کفش‌های روزمره به نظر برسدو بوت برفی بلند را که رنگ و بافت غیرمنتظره‌ای دارند روی شلوار جین تنگ یا لگینگ بپوشید و لباس‌های زمستانی روزمره خود را با آن همراه کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)