چطور می‌توان استایل کت جین و کت چرم را به بهترین شکل انجام داد؟ کت جین و کت چرم به عنوان دو لباس محبوب و شیک در پوشاک زنانه کاربرد دارند و خانم‌ها از آن‌ها برای بالاتر بردن سطح استایل خود استفاده می‌کنند. اما این لباس‌ها را چطور و با کدام لباس‌ها باید پوشید و ترکیب کرد؟ نیافتن پاسخی مناسب برای این سوال شاید باعث شود که بیشتر خانم‌ها از خرید این لباس‌ها منصرف شوند و سعی کنید سراغ لباس‌هایی معمولی‌تر بروند. اما نگران نباشید، ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز در مورد استایل کت جین و کت چرم به عنوان دو نمونه از پرکاربردترین لباس‌های زنانه مطالب و نکات مهمی را بیان خواهیم کرد که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید استایل زیباتری با این لباس‌ها برای خود بسازید.

استایل کت جین به همراه یک مانتوی کوتاه و انداختن آن روی شانه

کت جین هم می‌تواند نقش پوششی در لباس‌های شما داشته باشد و هم سطح استایل شما را بالاتر ببرد. به این منظور اگر مانتویی دارید که کوتاه است و پوشش کاملی ندارد می‌توانید از کت جین برای پوشش بیشتر آن استفاده کنید. همیشه هم لازم نیست که کت جین را به طور کامل بپوشید بلکه می‌توانید آن را روی شانه‌های خود بیندازید، کاری که خانم‌های فرانسوی با کت‌های جین خود انجام می‌دهند و با ان کار علاوه بر پوشش بیشتر از عرق کردن خود نیز جلوگیری می‌کنند.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت جین با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع

یکی از نقاط قوت پارچه جین این است که با هر لباسی هماهنگ است و شاید دلیل اصلی محبوبیت شلوارها و کت‌های جین همین تطبیق پذیری باشد. شاید فکر کنید تنها رنگ‌های تیره جین این خاصیت را دارند اما رنگ‌های روشن و سنگشور جین که مایل به خنثی هستند نیز قدرت تطبیق پذیری بالایی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را با هر رنگ و طرح لباسی به کار ببرید. یکی از طرح‌های محبوب لباس همراه با کت جین طرح راه راه افقی است که باز هم حال و هوایی فرانسوی و شیک به استایل شما می‌دهد و جذابیت چشمگیری ایجاد می‌کند.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت جین به سبک کانادایی

تاکسیدوی کانادایی یکی از سبک‌های جالب لباس است که مخصوص کشور کانادا است و مردان و زنان کانادایی علاقه خاصی به پوشیدن کت جین با شلوار جین همرنگ آن دارند. شما هم می‌توانید از این ترکیب در لباس‌های خود بهره ببرید و استایل کت جین را با شلوار جین طوری انجام دهید که میزان روشنی و سنگشوری هر دو شبیه به هم باشد اما رنگ آن‌ها دقیقا مانند هم نباشد. این ترکیب را با لباس‌های ساده مثل تیشرت راه راه و کفش راحتی همراه کنید تا استایلی شیک و جذاب داشته باشید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

پوشیدن کت جین روی یک مانتوی تنگ

همه ما مانتوهایی در کمد لباس‌های خود داریم که با گذشت زمان تنگ شده‌اند و اگرچه هنوز می‌توانیم آن‌ها را بپوشیم اما این تنگی و برجستگی‌های ناشی از آن چندان جالب نیست. در این شرایط پوشیدن یک کت جین مناسب روی این مانتو هم این برجستگی‌ها را پوشش می‌دهد و هم سطح استایل شما را به خوبی ارتقاء می‌دهد و هم مانتوهای قدیمی و تنگ شده شما دیگر بدون استفاده باقی نمی‌مانند و تا زمان کهنه شدن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت جین به سبک راحتی و روزمره

کت جین معمولا به عنوان بخشی از استایل راحتی و روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترکیب آن با لباس‌های راحتی و روزمره همیشه مناسب است. شما هم می‌توانید از این استاندارد برای استایل کت جین خود استفاده کنید و آن را با لباس‌های راحتی مثل شلوار کشی، تیشرت کشباف و هر چیز دیگری که با آن راحت هستید بپوشید. اما توصیه می‌شوید برای جذابیت و تعادل بیشتر یک بخش غیرراحتی به استایل خود اضافه کنید مثل یک جفت کفش پاشنه بلند.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت جین با وصله‌ها و گلدوزی‌های زیبا

یکی از ترندهای جدید برای لباس‌های جین، گلدوزی و منجوق دوزی است. خوشبختانه بر خلاف ادعای خیلی‌ها این ترند همچنان پابرجا است و شما می‌توانید از لباس‌های جین گلدوزی شده امسال هم استفاده کنید. اما اگر به این لباس‌ها دسترسی ندارید و یا قدرت خرید لباس مدل جدید را ندارید می‌توانید وصله‌ها و پچ‌های آماده را از بازار تهیه کرده و روی کت جین و شلوار جین خود بدوزید و یا بچسبانید و استایل آن‌ها را به روز کرده و ارتقاء دهید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت چرم به سبک ورزشکاری سطح بالا

استایل ورزشکاری سطح بالا Athleisure یکی از سبک‌های جدید در طراحی لباس است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزو ترندهای محبوب خانم‌های شیک پوش در سراسر جهان به شمار می‌رود. در این سبک شما لباس‌هایی را که در آن‌ها احساس راحتی کامل دارید می‌پوشید اما استایل شما در عین راحتی، سطح بالا به شمار می‌رود. کت چرم هم جزو لباس‌هایی است که می‌تواند در این سبک به کار رود و با ترکیب لباس‌هایی مثل ژاکت بافتنی و کفش کتانی استایل شما را شیک و راحت و سطح بالا کند.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت چرم با یک مانتوی کوتاه

همان طور که در مورد استایل کت جین بیان شد کت چرم هم می‌تواند خاصیت پوششی داشته باشد و شما می‌توانید همراه با آن از مانتویی که کوتاه یا تنگ است استفاده کنید تا کت چرم برجستگی‌ها و عیوب مانتو را بپوشاند و استایلی سطح بالا و جذاب همراه با پوشیدگی کافی به شما بدهد. در این شرایط کت چرم مورد نظر شما باید به اندازه کافی گشاد و بلند باشد تا هم از نظر کاربردی مناسب باشد و هم در آن احساس راحتی کافی داشته باشید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل سرتاپا مشکی با کت چرم

استایل سرتاپا مشکی همیشه جزو تیپ‌های محبوب برای خانم‌ها بوده است چون این ترکیب هم شما را قدبلند و لاغر نشان می‌دهد و هم به همه می‌آید. کت چرم مشکی هم به دلیل بافت و رنگ خاص خود می‌تواند بخشی از استایل سرتاپا مشکی شما باشد. همان طور که می‌دانید همیشه این امکان وجود دارد که تیپ سرتاپا مشکی خسته کننده و یکنواخت به نظر برسد اما بافت خاص و براق کت چرم این یکنواختی را از بین برده و استایل تکرنگ شما را جذاب‌تر می‌کند.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

پوشیدن کت چرم زیر پالتو در زمستان

کت چرم یک لباس نسبتا گرم به شمار می‌رود که بیشتر در فصل‌های بهار و پاییز کاربرد دارد اما شما با ترکیب و استایل مناسب می‌توانید آن را در زمستان هم به کار ببرید. برای استایل کت چرم در زمستان کافی است آن را زیر پالتوی معمولی خود بپوشید و دکمه‌های پالتو را باز بگذارید و یا این که مانند تصویر پالتو را روی شانه‌های خود بیندازید تا هم گرم بمانید و هم کت زیبای خود را به همه نشان دهید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت چرم با شلوار جین گشاد

ترکیب کت چرم و شلوار جین گشاد از ترکیب‌های جذاب و خاصی است که در عین راحتی می‌تواند بسیار سطح بالا و شیک هم باشد. این ترکیب کاملا تطبیق پذیر هم هست و شما می‌توانید آن را با انواع اکسسوری‌ها و کفش‌ها ترکیب کرده و استایل راحتی یا نیمه رسمی مورد نظر خود را بسازید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل کت چرم به عنوان لباس شیک محیط کار

شاید فکر کنید کت چرم همیشه به عنوان یک لباس نیمه رسمی و راحتی در نظر گرفته می‌شود در استایل کاری شما جایی نخواهد داشت اما شما می‌توانید از این کت به عنوان بخشی از لباس محیط کار خود هم بهره ببرید. فقط کافی است کت چرم را روی مانتوی رسمی محیط کار خود بپوشید و استایل آن را ارتقاء دهید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استفاده از کت چرم با رنگ‌های متنوع و متفاوت

اگرچه همه ما کت چرم را با رنگ معمول آن یعنی مشکی می‌شناسیم، رنگی که با همه رنگ‌های دیگر هماهنگ است اما این کت می‌تواند رنگ‌های متنوع دیگری هم داشته باشد و شما بر اساس سلیقه خود می‌توانید سراغ آن‌ها بروید. رنگ‌های سبز، زرشکی، آبی و … رنگ‌هایی هستند که در کت چرم زیبایی خاصی دارند و می‌توان آن‌ها را با لباس‌های مختلفی پوشید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

استایل موتورسواری با کت چرم

خیلی‌ها ژاکت چرم را با نام ژاکت موتورسواری می‌شناسند چون این لباس اولین بار توسط موتورسواران مورد استفاده قرار گرفته و پس از آن به یک لباس مردانه و سپس زنانه کلاسیک تبدیل شد. اما استایل موتورسواری هم ویژگی‌های خاص خود را دارد که در آن از چرم و فلز به مقدار زیاد استفاده می‌شود. شما در استایل موتورسواری کت چرم خود را با شلوار چرم، کیف چرم و اکسسوری‌های فلزی به مقدار کافی ترکیب می‌کنید تا ترکیبی شیک و خاص به وجود آورید.

استایل کت جین و کت چرم زنانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)