حتی خود آقایان هم اذعان می‌کنند که لباس‌های مردانه به خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌آید. پس استایل زنانه به سبک مردانه می‌تواند یک روش خاص و جذاب برای شیک پوشی باشد. خانم‌هایی که استایل زنانه به سبک مردانه را دنبال می‌کنند معمولا جدی، شیک و سطح بالا به نظر می‌رسند اما این به معنای کنار گذاشتن لطافت زنانگی و پوشیدن لباس‌های زمخت و نازیبا نیست. اگر روش صحیح استایل زنانه به سبک مردانه را بدانید می‌توانید با انتخاب لباس‌هایی مناسب این کار را انجام دهید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که چطور استایل زنانه به سبک مردانه بسازید و تیپی جذاب و متشخص داشته باشید.

استایل زنانه به سبک مردانه جزو ترندهای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود و محبوبیت آن رو به افزایش است. مهم‌ترین مساله در ساخت استایل زنانه به سبک مردانه رعایت تعادل است. از آنجایی که لباس‌های مردانه دارای ساختار و فرم هستند و استفاده از آن‌ها شما را درشت‌تر نشان خواهد داد اما با رعایت چند ترفند و در نظر گرفتن ظرافت و زیبایی کلی استایل می‌توان در این امر موفق شد. چند لباس مهم و کلیدی وجود دارند که شما با اضافه کردن آن‌ها به کمد لباس‌های خود می‌توانید استایل زنانه به سبک مردانه را بهتر و ساده‌تر بسازید بدون آن که ظرافت و زنانگی استایل خود را قربانی کنید.

مانتو و پالتوی چهارخانه

طرح چهارخانه زیبایی خاصی دارد و جزو پرکاربردترین طرح‌ها در لباس‌های مردانه و زنانه است. بیشتر خانم‌ها از لباس‌هایی که طرح چهارخانه دارند فراری هستند چون تصور می‌کنند این طرح آن‌ها را چاق و درشت نشان می‌دهد اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که رنگ‌های به کار رفته در طرح لباس با هم تضاد زیادی داشته باشند. پس وقت آن رسیده است که پالتوها و مانتوهای تک رنگ خود را کنار بگذارید و به دنبال یک پالتو یا مانتوی چهارخانه جدید باشید. مانتوها و پالتوهای مدل کتی این روزها محبوبیت بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را در طرح چهارخانه تهیه کنید. از طرف دیگر طرح چهارخانه از محبوب‌ترین طرح‌ها در دنیای مد و فشن است که نه تنها کلاسیک به شمار می‌رود بلکه جزو ترندهای سال ۲۰۱۹ هم هست. پس شما می‌توانید با پوشیدن مانتو و پالتوی چهارخانه با یک تیر حداقل سه نشان بزنید، هم استایل زنانه به سبک مردانه خود را بسازید، هم لباسی کلاسیک و ماندگار بپوشید و هم از ترندهای روز پیروی کنید.

استایل زنانه به سبک مردانه استایل زنانه به سبک مردانه

کفش‌های مدل مردانه

کفش‌های رسمی مردانه مدل‌های متنوعی دارند، از کفش آکسفورد و بالمورال گرفته تا دربیس و بروگ. کفش بروگ یکی از انواع کفش‌های رسمی مردانه است که فرمی ظریف و جذاب دارد و به دنیای کفش‌های زنانه هم راه پیدا کرده است، این کفش‌ها از چرم چندتکه تهیه می‌شوند و با بند بسته می‌شوند و مقداری هم پاشنه دارند. در واقع اگر گذرتان به فروشگاه‌های کفش زنانه بیفتد احتمالا چندین مدل متنوع از کفش‌های بروگ را خواهید دید که می‌توانند استایل شما را کامل کنند. اگر می‌خواهید کمی مردانگی به استایل زنانه خود اضافه کنید کفش بروگ بهترین گزینه پیش روی شما است. برای این که این کفش‌ها برای شما چندان مردانه و زمخت نباشند به جای مدل‌های مشکی از مدل‌های متفاوت و جذابی مثل متالیک و اکلیلی استفاده کنید که زیبایی بیشتری دارند و نظرها را به خود جلب می‌کنند. نوع لژدار این کفش‌ها هم زیبا و راحت است و برای خانم‌هایی که می‌خواهند بلندتر به نظر برسند بهترین گزینه است. پس وقت آن رسیده که کفش‌های عروسکی و پاشنه بلند خود را کنار بگذارید و از بروگ‌های زنانه زیبا استفاده کنید، این کفش‌ها با هر شلواری هم هماهنگ و زیبا می‌شوند.

استایل زنانه به سبک مردانه استایل زنانه به سبک مردانه

ژاکت‌های ورزشکاری در استایل زنانه به سبک مردانه

یکی از لباس‌های شاخص آقایان به خصوص آقایان جوان کاپشن‌ها و ژاکت‌های ورزشکاری است اما این لباس‌ها مختص آقایان نیستند و خانم‌ها هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در واقع لباس‌هایی که استایل ورزشکاری دارند نه تنها بسیار راحت هستند بلکه تطبیق پذیری بالایی هم دارند و می‌توان به عنوان یک لباس روزمره و حتی لباس نیمه رسمی برای محیط کار و … از آن‌ها استفاده کرد. این کت‌ها و ژاکت‌های ورزشکاری تنوع مدل بسیار بالایی دارند، از کاپشن‌ بادگیر تا مدل‌های خلبانی و سوئیشرت‌های ورزشی که ابتدا برای آقایان طراحی شدند اما به تدریج راه خود را به استایل زنانه نیز باز کردند. داشتن یک یا دو لباس از این مدل تنوع بالایی به استایل روزمره شما خواهد داد و بهترین و کم دردسرترین راه برای مردانه کردن استایل زنانه شما است. این لباس‌ها را می‌توانید روی مانتو و به همراه شلوار جین بپوشید و برای جلوگیری از زمخت شدن استایل نیز می‌توانید یکی دو عنصر ظریف و زیبا به ترکیب لباس‌های خود اضافه کنید مثل کفش پاشنه بلند و اکسسوری‌های جذاب.

استایل زنانه به سبک مردانه استایل زنانه به سبک مردانه

کت و شلوار

وقتی صحبت از استایل مردانه می‌شود همه به کت و شلوار فکر می‌کنند. کت و شلوار از ابتدا برای مردان طراحی شد اما کوکو شانل در اوایل قرن بیستم کت را به به عنوان یک لباس ظریف زنانه معرفی کرد. در دهه ۷۰ نیز این ایو سن لوران بود که با ابداع تاکسیدوی زنانه تحولی در دنیای مد به وجود آورد. کت و شلوارهای زنانه انواع مختلفی دارند و هر یک کاربرد متفاوتی دارند مثلا یک دست کت و شلوار مشکی ظریف که کت کوتاهی دارد بیشتر در مهمانی‌ها و مجالس و به همراه کفش پاشنه بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد اما کت و شلواری که کت آن کمی بلند و شلوار آن نیز گشاد و آزاد باشد می‌تواند به عنوان یک لباس رسمی برای محیط کار و به همراه کفش‌های رسمی استفاده شود. کت و شلواری که انتخاب می‌کنید لزوما نباید همرنگ و به اصطلاح دست باشند بلکه شما می‌توانید از رنگ‌های متفاوت هم بهره ببرید و با این ترفند اندام خود را شکل دهید مثلا اگر پاهای چاق و بالاتنه ظریفی دارد از شلوار تیره به همراه کت روشن استفاده کنید و یا برعکس.

استایل زنانه به سبک مردانه استایل زنانه به سبک مردانه

شالگردن نازک

اگر به استایل برخی از آقایان شیک پوش توجه کنید حضور یک اکسسوری خاص را مشاهده خواهید کرد که چندان جلب توجه نمی‌کند و ساده است اما تاثیری چشمگیر در منحصر به فرد شدن استایل آن‌ها ایفا می‌کند. این اکسسوری خاص، شالگردن باریک است که حالتی شیک به استایل آقایان می‌دهد اما مختص آقایان نیست و شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید. شالگردن باریک به خصوص برای خانم‌هایی که جثه ظریف و لاغر دارند انتخابی ایده آل است پس وقت آن رسیده است که شالگردن‌های عریض و بزرگ را کنار بگذارید و از یک شالگردن باریک و کم عرض برای جذاب‌تر کردن استایل خود بهره ببرید. این اکسسوری یکی از نمادهای استایل فرانسوی هم هست که تنها جنبه تزئینی دارد و نباید از آن انتظار عملکرد خاصی داشته باشید پس به خاطر داشته باشید که شالگردن باریک برای روزهای سرد و خنک انتخاب مناسبی نیست.

استایل زنانه به سبک مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)