یک خانم رئیس چطور باید لباس بپوشد؟ پاسخ دادن به این سوال در سطح جهانی کار دشواری است چون اگرچه استایل خانم‌های شاغل در چند دهه گذشته مورد تحلیل و توجه قرار گرفته است اما سبک لباس پوشیدن خانم‌های رئیس و دارای پست و مقام بالا چیزی است که سابقه طولانی ندارد و بالطبع کمتر به آن پرداخته شده است. همیشه این تصور وجود دارد که هر چه موقعیت شغلی یک خانم بالاتر باشد او باید سبک لباس پوشیدن خود را مردانه‌تر کند تا حرفه‌ای و جدی به نظر برسد در حالی که تعداد زیادی از زنان موفق در عرصه‌های مختلف وجود دارند که استایلی شیک، خانمانه و شخصی دارند و چیزی از حرفه‌ای بودن آن‌ها کاسته نشده است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز درباره استایل خانم‌های شاغل معروف که در سطح جهانی زبانزد هستند مطالب و نکاتی را بیان خواهیم نمود.

هر کسی که موقعیتی در اجتماع دارد باید به خوبی به این نکته واقف باشد که سبک لباس پوشیدن او نشان دهنده موقعیت و جایگاه او در اجتماع است که این مساله با تفاخر و خودنمایی تفاوت زیادی دارد. اما ضرب المثل قدیمی “مردم عقلشان به چشمشان است” را نیز فراموش نکنید چون مردم در نگاه اول شما را از ظاهرتان قضاوت می‌کنند و اگر نشانه‌های استایل خانم‌های شاغل و سطح بالا در ترکیب لباس‌های شما وجود نداشته باشد چندان جدی گرفته نخواهید شد و چه بسا این مساله در موفقیت شغلی شما نیز تاثیرگذار باشد. اگرچه خانم‌های شاغلی که در این مقاله معرفی می‌شوند همگی در عرصه مد و فشن فعالیت دارند اما نکاتی که آن‌ها در ترکیب لباس‌ها و سبک لباس پوشیدن خود به کار می‌برند می‌تواند ایده‌های خوبی برای استایل خانم‌های شاغل باشد.

 

ایوا چن Eva Chen یکی از مدیران اینستاگرام

ایوا چن یک فعال عرصه مد با اصالت تایوانی است که مدیریت بخش همکاری مد و فشن با اپلیکیشن محبوب اینستاگرام را به عهده دارد، او که ۳۸ سال دارد و با یک تهیه کننده تلویزیونی آمریکایی ازدواج کرده است قبل از این پست در اینستاگرام سردبیر مجله Lucky نیز بوده است جزو ستارگان شناخته شده استایل خیابانی به شمار می‌رود و سبک خاص لباس پوشیدن او همیشه مورد توجه خبرنگاران و شکارکنندگان استایل خیابانی بوده است. البته خود او نیز به دلیل علاقه و تخصصی که در شبکه‌های اجتماعی دارد همیشه تصاویر تیپ‌های خاص خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد. شما برای دیدن جدیدترین تیپ‌های ایوا چن می‌توانید هشتگ #evachenpose و یا پروفایل او را با عنوان Evachen212 دنبال کنید. ایوا چن سبک خاصی در لباس پوشیدن دارد و همیشه در لباس‌های خود از ترندهای جدید بهره می‌برد، از کفش‌های کتانی بزرگ سبک مردانه گرفته تا کیف‌های جعبه‌ای.

استایل خانم‌های شاغل معروف استایل خانم‌های شاغل معروف استایل خانم‌های شاغل معروف

سارا هریس Sarah Harris و استایل خانم‌های شاغل

سارا هریس یکی از چهره‌های شناخته شده مد و فشن اروپا است که چندین سال است سردبیری مجله ووگ بریتانیا را به عهده دارد. طبق گفته خود سارا هریس او از ۱۶ سالگی متوجه سفید شدن موهای خود شده است و تصمیم گرفته است که این موهای سفید را بپذیرد و آن را به عنوان نشانه خاص استایل و ظاهر خود انتخاب کند و به همین دلیل است که از ۱۹ سالگی رنگ کردن موهای خود را کنار گذاشته است و اکنون که در اواخر دهه ۳۰ زندگی خود به سر می‌برد موهایش به رنگ خاکستری کاملی درآمده‌اند. او می‌گوید ” من از شامپوهای معمولی استفاده می‌کنم و فقط نرم کننده بنفش به موهایم می‌زنم تا زردی موجود در موهای سفید را خنثی کند.” اما استایل سارا هریس وابستگی خاصی به عنصر سوم دارد، عنصر سوم لباسی است که روی لباس‌های اصلی پوشیده می‌شود و بر این اساس او را همیشه با لباس‌هایی مثل شلوار جین، پیراهن ساده و یک کت یا پالتوی شیک که روی آن‌ها پوشیده شده و به اکسسوری‌های جذاب زینت داده شده است مشاهده می‌کنید، ترکیبی که باعث می‌شود او بدون تلاش شیک به نظر برسد.

استایل خانم‌های شاغل معروف استایل خانم‌های شاغل معروف استایل خانم‌های شاغل معروف

دوقلوهای کوریانا و بریانا داتسون Coco & Breezy

این دوقلوهای آمریکایی از جمله چهره‌های پیشرو در صنعت مد و به خصوص اکسسوری هستند که توانسته‌اند یکی از مهم‌ترین برندهای عینک آفتابی را زمانی که تنها ۱۹ سال داشتند تاسیس کنند. در سال ۲۰۰۵ زمانی که کوریانا و بریانا با آزار و اذیت در مدرسه، بیماری والدین و مشکلات دیگری دست به گریبان بودند توانستند به کمک شبکه اجتماعی MySpace به چهره‌هایی شناخته شده در فضای مجازی تبدیل شوند. لقب این دو خواهر دوقلو کوکو و بریزی است که برند خود را نیز با همین نام تاسیس کرده‌اند. آن‌ها علاقه خاصی به ترکیب کردن سبک‌های مختلف با هم دارند و در این کار هیچ هراس و شکی به خود راه نمی‌دهند. آن‌ها معمولا لباس‌های ظریف زنانه را با لباس‌های سبک پانک در هم می‌امیزند و سبک شخصی خود را که بیانگر ویژگی‌های شخصی و فرهنگی آن‌ها است به نمایش می‌گذارند و از این نظر می‌توانند یک نمونه و الگوی جسورانه برای خانم‌هایی باشند که دوست دارند راه‌های موفقیت را در مسیر کوتاه‌تری طی کنند.

استایل خانم‌های شاغل معروف

جسی رندال Jessie Randall و استایل خانم‌های شاغل

جسی رندال موسس مجموعه لوفلر رندال است که سبک شخصی خود او را به عنوان الگویی برای طراحی و تولید لباس می‌شناسد. این مجموعه در توضیحات برند خود می‌نویسد “هدف ما قدرتمندسازی و الهام بخشی گروه جدیدی از زنان خلاق است که در عین کیفیت به اصیل بودن محصول نیز توجه دارند. این برند یک برند شخصی است که به مشتریان خود کمک می‌کند تا بتوانند با اعتماد به نفس خودشان را بیان کنند.” خود جسی می‌گوید: ” خلاقیت فقط مربوط به هنر و ساخت چیزهای جدید نیست بلکه به معنای ایجاد ارتباطهای جذاب است و هر کسی قابلیت داشتن یک زندگی خلاقانه را دارد.” استایل جسی رندال را می‌توان با عبارت “زنانگی مدرن” خلاصه کرد، لباس‌های این برند محصولاتی راحت و شیک هستند مثل شلوار جین و لباس‌های گشاد و چین دار که با طرح‌ها و رنگ‌های خاص خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. البته تنها طراح مجموعه لوفلر رندال، جسی رندال نیست و طراحان دیگری مثل اینیکا چو و دوئن نیز با وی همکاری دارند.

استایل خانم‌های شاغل معروف

شیلپا شاه Shilpa Shah موسس برند کویانا

برند کویانا Cuyana که موسس آن خانم شیلپا شاه هندی تبار است یک شعار خاص برای خود دارد “چیزهای کمتر و بهتر”، شعاری که به زنان کمک می‌کند تا انتخاب‌هایی موفق‌تر در مورد لباس‌ها و اکسسوری‌های خود داشته باشند و دچار خطاهای غیرارادی نشوند. این برند نیز مثل برند رندال به شدت تحت تاثیر استایل شخصی موسس خود یعنی شیلپا شاه قرار دارد. شیلپا شاه علاقه خاصی به لباس‌هایی ساده، با رنگ‌های خنثی و کاملا تطبیق پذیر دارد، لباس‌هایی که شما با پوشیدن آن‌ها می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به طور مثال یک تاپ ابریشمی ساده که هم می‌تواند لباسی راحتی و روزمره باشد و هم به عنوان یک لباس رسمی مجلسی و شیک به کار رود. همه لباس‌های برند کویانا طوری طراحی شده‌اند که همیشه مد روز باشند و و برای همیشه باقی بمانند.

استایل خانم‌های شاغل معروف

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)