حتما سریال جذاب “گیم آو ترونز” را دیده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید و با شخصیت اصلی آن جان اسنو آشنایی دارید. با این که جان اسنو چیزی نمی‌داند اما قابل انکار نیست که این شخصیت تخیلی برگرفته از رمان‌های جرج آر.آر. مارتین به یک الگو و قهرمان جهانی تبدیل شده است. دنیایی که جان اسنو در آن زندگی می‌کند وجود خارجی ندارد و ما نمی‌توانیم دقیقا مانند او باشیم اما می‌توانیم از سبک زندگی و استایل وی درس‌ها و ایده‌هایی بگیریم. هرچند کیت هرینگتون بازیگر نقش جان هم یکی از آیکن‌های شیک‌پوشی مردانه است اما کاراکتر وی هم ویژگی‌هایی دارد که مختص سریال و داستان است و در این مقاله می‌خواهیم این ویژگی‌های آموزنده از استایل جان اسنو را بررسی کنیم و از آن ایده بگیریم.

طوری لباس بپوشید که بلندتر به نظر برسید

جان اسنو قدکوتاه است اما شخصیت قدرتمندی دارد که با صداقت، شجاعت و شرافت خود از مرتبه خدمتکاری در نگهبانان شب به پادشاهی شمال رسیده است. او طوری لباس می‌پوشد که بلندتر و قوی‌تر به نظر برسد، ترکیب رنگی که در لباس‌های وی می‌بینید تضاد خیلی کمی با هم دارند و تقریبا در رنگ‌های مشابه هستند چه زمانی که در نگهبانی شب سرتاپا مشکی می‌پوشید و چه اکنون که در کسوت پادشاهی لباس‌های قهوه‌ای تیره و خاکستری می‌پوشد، کفش‌های او هم با لباس‌هایش همرنگ انتخاب شده‌اند تا پاهایش کشیده‌تر به نظر برسد. شما نیز اگر قد کوتاهی دارید می‌توانید از این روش وی ایده بگیرید و لباس‌هایی بپوشید که با هم هارمونی رنگی دارند و از پوشیدن لباس‌های با رنگ‌های متضاد، رنگ‌های تند و لباس‌های طرح‌دار و اکسسوری‌های شلوغ اجتناب کنید. چون ایجاد مرز و خط در بدن باعث شکسته شدن فرم اندام و کوتاه‌تر شدن اندام می‌شود.

جان اسنو

جان همیشه شنل بلندی برتن دارد که تا پایین زانوی وی می‌رسد، این شنل کمک می‌کند تا قد وی کشیده‌تر دیده شود، شما هم برای بلندتر شدن می‌توانید از پالتوهای بلندی که تا میانه ران می‌رسد استفاده کنید. قسمت خز شنل جان هم در بالاترین ارتفاع ممکن قرار دارد، این ترفند کمک می‌کند که توجه به سمت چهره و چشم‌های وی متمایل شود و کوتاهی او به چشم نیاید. شما نیز اگر از اکسسوری چشمگیری (مثل شال) استفاده می‌کنید بهتر است آن را در محلی قرار دهید که به صورت شما نزدیک باشد تا چشم‌ها را به سمت بالا هدایت کند.

لباس‌هایی که جان اسنو می‌پوشد حتی پس از مرگ و زنده شدن مجدد وی هم کاملا اندازه اوست، آستین‌های لباس طول مناسبی دارند و لباس در هیچ قسمتی گشاد یا تنگ نمی‌شود. آقایان قدکوتاه هرگز نباید از لباس‌های گشاد استفاده کنند چون مانند کودکانی می‌شوند که لباس بزرگ‌ترها را پوشیده است. پس لباس کاملا اندازه و حتی کمی متمایل به تنگ بپوشید تا اندام واقعی خود را به نمایش بگذارید.

استایل جان اسنو

روی شانه‌ها حجم ایجاد کنید

جان اسنو همیشه لباس‌هایی با خز در یقه و شانه می‌پوشد و حال که زمستان سر رسیده است بیشتر به این لباس‌ها احتیاج پیدا خواهد کرد. این ترفند، یعنی پوشیدن لباس‌هایی که در بالاتنه به خصوص شانه‌ها ایجاد حجم کند به قدبلند شدن شما کمک می‌کند پس اگر حوصله ورزش‌های سنگین برای ساختن عضله را ندارید بهتر است لباس‌های خود را درست انتخاب کنید. یک کت خز شاید باب میل همه نباشد و فقط مردان وستروس به پوشیدن آن علاقه نشان دهند اما کت‌هایی که فرم V شکل دارند یعنی در قسمت کمر، تنگ و در شانه‌ها پهن هستند به عریض شدن شانه‌ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند اندام شما باریک و کشیده و مردانه به نظر برسد.

استایل جان اسنو

مانند برادران نگهبان شب مشکی بپوشید

جان اسنو وقتی برای نگهبانی شب سوگند وفاداری ادا کرد لباس مشکی به تن کرد و این لباس را تا زمان مرگش به تن داشت. همه می‌دانند رنگ مشکی لاغر کننده است اما مساله به همین جا ختم نمی‌شود. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در یکی از دانشگاه‌های جمهوری چک انجام شد مشخص شد مردانی که مشکی می‌پوشند خشن‌تر و جسورتر از مردانی به نظر می‌رسند که لباس خاکستری به تن دارند و این افراد بیش از بقیه در معرض سوء ظن جرایم مختلف قرار دارند (چیزی که در میان نگهبانان شب بسیار رایج بود). لازم است بدانید که همه مردان با هر اندام و رنگ پوستی می‌توانند مشکی بپوشند و در آن جذاب به نظر می‌رسند اما جان اسنو با پوست روشن و چشمان و موهای تیره‌اش در لباس مشکی بیش از هر کس دیگری خاص و جذاب به نظر می‌رسید. اما اگر پوست روشن و موهای روشن دارید بهتر است مشکی نپوشید چون در این صورت مانند وایت واکرهایی خواهید شد که لباس نگهبانان شب را پوشیده‌اند.

استایل جان اسنو

از لباس‌های چرم استفاده کنید

یکی دیگر از علل جذابیت جان اسنو لباس‌های چرمی است که همیشه به تن دارد، پس شما هم بهتر است برای خرید یک کت چرم باکیفیت و دستکش چرم اصل سرمایه‌گذاری کنید. اما به جای رنگ مشکی نگهبانان شب بهتر است از رنگ قهوه‌ای برای لباس‌های چرم خود استفاده کنید چون جان اسنوی فرمانده نگهبانان که مشکی می‌پوشید مرده است و اکنون استایل وی به روز شده است و رنگ قهوه‌ای بیشتر لباس‌های او را تشکیل می‌دهد پس شما هم بهتر است از پادشاه پیروی کنید. مساله دیگر در مورد لباس چرم، ترکیب رنگ آن‌ها با همدیگر است. جان هرگز در استایل خود از دورنگ چرم استفاده نمی‌کند پس شما هم بهتر است چرم مشکی و قهوه‌ای را با هم نپوشید.

مثل جان اسنو ریش داشته باشید

ریش‌های جان اسنو یکی از ویژگی‌های شاخص ظاهری وی است که حالتی بین یک ریش کلاسیک کامل و یک ته ریش بلند شده را دارد و بیشترین هماهنگی را با شخصیت جوان اما مردانه و تکامل یافته او دارد. پس شما نیز اگر می‌خواهید چهره مردانه‌تر، جسورانه‌تر و بالغ‌تری داشته باشید ریش بگذارید. ریش می‌تواند به شما احساس مردانه‌تر با اعتماد به نفس بیشتر هم بدهد.

استایل جان اسنو

موهایتان را بلند کنید

جان اسنو ثابت کرد که داشتن موهای بلند باعث زنانه شدن چهره نمی‌شود. اما برای بلند کردن موها باید به نکاتی توجه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید:

  • موهای سر را با موهای ریش ترکیب کنید. این کار چهره شما را از یک الف جنگل در ارباب حلقه‌ها به یک جنگجوی شجاع وستروسی تبدیل می‌کند.
  • اگر می‌خواهید شلخته و نامرتب به نظر نرسید همراه با موهای بلند خود لباس مناسب و شیک بپوشید.
  • شما با بلند کردن موهایتان قرار نیست شبیه مدل‌های تبلیغاتی شامپو شوید اما نباید نامرتب و ژولیده هم باشید. از موها درست مراقبت کنید و به آن‌ها حالت بدهید تا مانند جان اسنو جذاب شوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)