ناخن‌های اکرلیک زیبایی خاصی دارند و با داشتن آن‌ها می‌توان فرم‌های متنوع و جذابی به ناخن‌ها داد که با ناخن مصنوعی و یا طبیعی امکان پذیر نیست. به همین دلیل کاشت ناخن اکرلیک و اکستنشن ناخن با این ماده میان خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. البته این کار هزینه و دردسر زیادی دارد و اگر بخواهید آن را در آرایشگاه‌های تخصصی انجام دهید باید پول زیادی بپردازید در حالی که با یاد گرفتن روش صحیح کاشت ناخن اکرلیک و آشنایی با ابزارها و ترفندهای آن می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های آرایشی خود صرفه‌جویی کنید. یادگیری روش این کار در چند مرحله صورت می‌گیرد که در سری مقالات مجله قرمز درباره ناخن اکرلیک همه این مراحل را به شما آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که هیچ چیز هرکز جای ناخن‌های طبیعی را نمی‌گیرد و اگر به کاشت ناخن عادت ندارید کاشت ناخن اکرلیک چیزی نیست که بتوانید با آن احساس راحتی کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید که هرچند ناخن‌های اکرلیک جنس مقاوم و محکمی دارند اما همیشه امکان شکستن آن‌ها وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است صدمات شدیدی به بافت طبیعی ناخن وارد شود. پس اگر انجام کارهای دستی و کار با ابزارها جزو برنامه روزانه شما است بهتر است کاشت ناخن اکرلیک را فراموش کنید و به ناخن مصنوعی معمولی و یا ناخن‌های کوتاه طبیعی خود بسنده کنید. به هر حال اگر ناخن‌های طبیعی خود را دوست ندارید و به دلیل مشکلاتی مثل جویدن ناخن یا شکننده بودن آن‌ها نمی‌توانید ناخن‌هایی زیبا و سالم داشته باشید روش کاشت ناخن اکرلیک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد به شرطی که آن را درست انجام دهید. قبل از ادامه مطالعه این مقاله، مقاله قبلی مجله قرمز را درباره ناخن‌های اکرلیک و ابزارهای مورد نیاز و آماده سازی ناخن‌ها مطالعه کنید و همه مراحل گفته شده را طی کنید و در ادامه بر اساس این مقاله عمل کنید. فراموش نکنید که آموزش در این مرحله به پایان نمی‌رسد و کار ما ادامه دارد.

آماده سازی ماده اکرلیک برای کاشت ناخن

راز داشتن ناخن‌های اکرلیک زیبا و محکم، ترکیب صحیح ماده اکرلیک است. این ماده باید غلظت مناسب و کافی داشته باشد تا بتوانید کاشت ناخن را به بهترین شکل انجام دهید. برای شروع کار شما به یک مجموعه ابزار نیاز دارید که در تصویر زیر می‌بینید:

کاشت ناخن اکرلیک

۱- چوب‌های فرم دهنده

۲- برس ناخن اکرلیک

۳- ظرف دردار کوچک حاوی مایع اکرلیک

۴- حوله کاغذی

۵- پودر اکرلیک

پس از آماده سازی مواد مورد نیاز به این روش عمل کنید:

۱- ظرف پودر اکرلیک را به آرامی تکان دهید تا پودر داخل آن به صورت شیبدار در ظرف قرار بگیرد. با این کار برداشتن پودر از داخل ظرف آسان‌تر خواهد شد.

کاشت ناخن اکرلیک

۲- مایع اکرلیک را از داخل بطری آن داخل یک ظرف دردار بریزید. برای جلوگیری از ریختن مایع روی زمین مانند تصویر ۲ یک چوب کوچک بردارید و داخل ظرف بگذارید تا مایع مستقیم و به اندازه داخل ظرف ریخته شود.

۳- برس ناخن اکرلیک را بردارید و داخل ظرف فرو کنید و اجازه دهید تا جایی که ممکن است مایع اکرلیک در برس جذب شود. اضافات مایع را با فشار دادن برس به کناره ظرف جدا کنید.

۴- برس خیس شده را به آرامی روی پودر اکرلیک فشار دهید و یک ثانیه صبر کنید تا به مقدار کافی پودر جذب کند. برس را برگردانید و همین کار را با طرف دیگر آن انجام دهید. نیازی به گرداندن برس داخل پودر نیست.

کاشت ناخن اکرلیک

۵- به نوک برس نگاه کنید، این مخلوط ابتدا نقطه نقطه و جامد به نظر خواهد رسید اما به تدریج پس از سه تا پنج ثانیه حالتی نرم و ژله‌ای پیدا خواهد کرد.

کاشت ناخن اکرلیک

۶- بسته به این که چقدر مایع اکرلیک روی برس وجود داشته ممکن است مخلوط مایع و پودر زیادی خشک یا زیادی خیس شود. اگر حس کردید ترکیب به دست آمده شبیه یکی از دو حالت در تصویر ۶ شده است آن را با دستمال کاغذی پاک کنید و کار ترکیب کردن را از ابتدا دوباره انجام دهید و سعی کنید این بار مقدار مناسب‌تری مایع را با پودر مخلوط کنید.

کاشت ناخن اکرلیک

۷- اگر ترکیبی که به دست آورده‌اید زیادی مایع است برس را روی دستمال کاغذی فشار دهید تا مایع اضافی جذب شود.

۸- چند بار این کار را با مقادیر مختلف پودر و مایع تکرار و تمرین کنید تا مهارت کافی به دست آورید و بتوانید ترکیبی مناسب با غلظت کافی درست کنید.

کاشت ناخن اکرلیک

۹- پس از هربار درست کردن این ترکیب ضروری است که برس را با دستمال کاغذی پاک کنید تا مایع اکرلیک آلوده شود و برس شما تمیز بماند.

۱۰- مایع باقی مانده در ظرف دردار را داخل سینک ظرفشویی خالی نکنید، بلکه یک دستمال داخل آن قرار دهید تا جذب شود و دستمال را داخل سطل زباله بیندازید.

روش کاشت ناخن اکرلیک

پس از این که ابزارهای مورد نیاز برای کاشت ناخن اکرلیک را آماده کردید و مطابق مراحل گفته شده در بخش قبلی ترکیبی با  غلظت مناسب از اکرلیک تهیه کردید نوبت به کاشت ناخن می‌رسد. در این مرحله شما می‌توانید ناخن‌های خود را به هر شکل و فرمی که می‌خواهید با بلندی دلخواه درآورید، به این کار فرم دهی اکرلیک می‌گویند که برای انجام آن به ابزارهایی که در ابتدای مقاله گفته شد نیاز دارید به اضافه فرم‌های برچسبی مقوایی مخصوص کاشت ناخن اکرلیک.

۱- ابتدا مانند مراحل گفته شده در مقاله قبلی ناخن‌ها را تمیز و آماده کنید. در این مرحله نباید هیچ لاک یا ناخن مصنوعی یا چیزی دیگری به ناخن‌ها چسبیده باشد.

کاشت ناخن اکرلیک

۲- برچسب‌ها را به شکل صحیح روی ناخن بچسبانید و به آن فرم درست و دلخواه خود را بدهید.

۳- ترکیب مناسب با غلظت کافی را تهیه کنید و یک گلوله بزرگ از آن را با برس بردارید مانند تصویر روی قسمت لبه آزاد ناخن‌ها بگذارید و اجازه دهید تا نرم نرم شده از حالت پودری خارج شود.

کاشت ناخن اکرلیک

۴- با برس ترکیب اکرلیک را به صورت یکنواخت روی بافت ناخن پخش کنید. به این کار Blend کردن یا محو کردن می‌گویند.

۵- ترکیب را از کناره ناخن‌ها بردارید و به وسط هدایت کنید تا در همه جای ناخن سطحی یکدست با ضخامت یکسان ایجاد شود.

کاشت ناخن اکرلیک

۶- برس را عمود بر ناخن بگیرید و به لبه آزاد ناخن فشار دهید تا فرمی مستطیلی پیدا کند.

کاشت ناخن اکرلیک

۷- مقدار دیگری ترکیب بسازید و روی مرکز سطح ناخن قرار دهید و با برس آن را روی سطح طبیعی ناخن پخش کنید و به سمت لبه‌ها بکشید و با سطحی که روی لبه‌ها ایجاد کرده بودید ترکیب کنید.

۸- مقدار کمی از ترکیب اکرلیک را روی لبه نزدیک کوتیکول ناخن قرار دهید و بدون تماس یافتن با پوست و کوتیکول ناخن آن را روی کناره‌ها پخش کنید. چند بار ضربه بزنید تا سطح ناخن صاف و یکدست شود.

کاشت ناخن اکرلیک

۹- فرم ایده‌آل ناخن خطوطی صاف با مقدار کمی انحنا دارد که مرکز این انحنا درست در وسط طولی و عرضی ناخن شماست. سعی کنید چنین فرمی با اکرلیک روی ناخن بسازید.

۱۰- وقتی از سفت شدن اکرلیک مطمئن شدید برچسب را به آرامی جدا کنید و فرم ناخن را بررسی کنید تا از عرض و طول و قوس مناسب آن مطمئن شوید.

کاشت ناخن اکرلیک

۱۱- اگر اشکالی در نقطه‌ای از ناخن وجود داشت مجددا مقداری اکرلیک روی آن قرار داده و با برس شکل دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: NailBees (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)