شلوار یکی از اجزای اصلی استایل مردانه است و انتخاب آن نقش مهمی در شیک بودن یا نبودن تیپ شما دارد. در کنار این مساله شلوار از نظر راحتی هم اهمیت زیادی دارد و اگر از جنس و رنگ مناسبی انتخاب شود به راحتی و آزادی شما کمک خواهد کرد. خنکی شلوار در فصل‌های گرم سال به خنک مانند تمام بدن کمک می‌کند پس لازم است شلوارهای تابستانی خود را درست و از جنس مناسب و رنگ مناسب انتخاب کنید تا در روزهای گرم سال هم راحت باشید. در این مقاله شما را با جدیدترین مدل‌های شلوارهای تابستانی که خنک، راحت و مد روز هم هستند آشنا می‌کنیم.

هرچند فصل تابستان رو به پایان است اما روزهای گرم سال پایان نیافته‌اند و آب و هوا همیشه به صورت غیرمنتظره‌ای شما را غافلگیر خواهد کرد. علاوه بر این مناطقی در کشور ما وجود دارند که تقریبا تمام سال آب و هوای گرم و تابستانی دارند و انتخاب شلوارهای تابستانی مناسب می‌تواند به راحتی و تحمل بهتر شرایط کمک کند. اکثر آقایان به پوشیدن شلوارهای جین عادت دارند و پوشیدن شلوارهای پارچه‌ای را خارج از مد تصور می‌کنند در حالی که شلوارهای جین معمولا انتخاب خوبی برای هوای گرم نیستند و شلوارهای پارچه‌ای اگر از جنس، رنگ و مدل مناسبی انتخاب شوند نه تنها خنک و راحت، بلکه مد روز و شیک هم خواهند بود.

شلوارهای تابستانی سفید رسمی

سفید بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای پوشیدن در فصل تابستان است اما شاید تصور کنید پوشیدن شلوار سفید کاری عجیب و غیرمنتظره است اما این سرتاپا سفید پوشیدن است که غیرمنتظره و نامناسب است. کارشناسان توصیه می‌کنند برای شلوارهای تابستانی خود رنگ سفید را انتخاب کنید به شرطی که لباس‌های دیگر شما هماهنگی لازم را با رنگ سفید داشته باشند و از تعداد زیادی لباس سفید یا با رنگ روشن همزمان استفاده نکنید. به طور مثال تصویر زیر یک نمونه جالب و ایده‌آل برای پوشیدن شلوار سفید است که آن را با یک پیراهن سفید، پلیور خاکستری و کت سرمه‌ای و کفش‌های سبز هماهنگ کرده‌است، ترکیبی که شاید از نظر تئوری غیرقابل قبول به نظر برسد اما در عمل بسیار عالی و کاربردی است.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

شلوارهای تابستانی کوتاه

یک راه دیگر برای خنک ماندن در روزهای گرم پوشیدن شلوارهایی است که چند سانتی از مچ پا بالاتر هستند. این شلوارها یکی دو سالی است که ترند شده‌اند و هرچند با اقبال عمومی مواجه شده‌اند اما مخالفان زیادی هم دارند. در هر صورت چه جزو طرفداران این مدل باشید و چه جزو مخالفان آن بهتر است بدانید این شلوارها انتخاب مناسبی برای فصل تابستان و روزهای گرم هستند و به شما اجازه می‌دهند که با داشتن پوشش کافی و لذت بردن همزمان از گرما، بیش از حد گرمتان نشود. البته این نوع شلوارها را بهتر است کاملا اندازه کمر خود انتخاب کنید تا نیازی به بستن کمربند نباشد چون پوشیدن آن‌ها همراه با کمربند در فصل گرما ممکن است آزاردهنده باشد. این شلوارها را می‌توان با انواع کفش از جمله کفش کتانی، کفش کالج و تیشرت و پیراهنی تابستانی استفاده کرد.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

شلوار آبی روشن مردانه

اگر رنگ سفید رنگ شما نیست اما دوست دارید شلوار تابستانی خنک بپوشید توصیه می‌کنیم سراغ رنگ آبی روشن بروید. این رنگ کمترین میزان اشعه خورشید را جذب می‌کند اما خیلی هم روشن و توی چشم نیست و می‌تواند بخشی از کت و شلوار رسمی شما باشد. این رنگ بیشترین هماهنگی را با رنگ‌های خنثی مثل کرم و قهوه‌ای و خاکستری دارد و برای پوشیدن آن با لباس‌های معمول خود مثل پیراهن‌ها و تیشرت‌ها دچار مشکل نخواهید شد. در واقع می‌توان گفت شلوارهای تابستانی آبی بهترین جایگزین برای شلوار جین محبوب شما هستند.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

شلوارهای تابستانی از جنس لینن

اگر در انتخاب رنگ شلوار محدودیت دارید و ترجیح می‌دهید رنگ‌های کلاسیک را انتخاب کنید پس برای خنک ماندن باید به شلوارهایی پناه ببرید که جنس مناسب و خنکی دارند. لینن یکی از این پارچه‌ها است که فوق العاده خنک و راحت است و ریشه کاملا گیاهی دارد و با کمترین آسیب به محیط زیست ساخته می‌شود پس اگر جزو طرفداران محیط زیست هم هستید این جنس شلوار برای شما ایده‌آل است. الیاف لینن جزو سبک‌ترین الیاف است و بیشترین راحتی را برای شما فراهم می‌کند. شاید فکر کنید شلوار لینن شما را شبیه به پیرمردهای تنبل خواهد کرد اما این شلوارها رنگبندی متنوعی دارند و تنها در رنگ‌های کرم و سفید خلاصه نمی‌شوند. برخلاف الیاف پنبه، این شلوارها را هرچه بیشتر بپوشید نرم‌تر و راحت‌تر خواهند شد اما ترکیب این الیاف با الیاف پنبه هم پارچه‌های خاصی را به وجود آورده که مزیت‌های هر دو نوع الیاف را در خود دارد و می‌تواند برای شلوارهای تابستانی شما مناسب باشد.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

بهترین جنس برای شلوارهای تابستانی مردانه

پارچه‌هایی که بافت جناغی دارند موسوم به Twill یکی از خنک‌ترین انواع پارچه هستند که در شلوارهای مردانه هم کاربرد دارند. این نوع بافت پارچه باعث می‌شود که گرد و خاک (که در تابستان شایع‌تر است) کمتر روی شلوار شما بنشیند و به طور کلی کمتر لکه به خود می‌گیرد که مزیتی فوق العاده برای شلوار مردانه است چون کمترین نیاز را به شستشو خواهد داشت. علاوه بر این این پارچه به ندرت چروک می‌شود و نیازی به اتو ندارد بنابراین اگر به دنبال شلواری با دوام برای تابستان هستید از پارچه با بافت جناغی استفاده کنید.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

شلوارهای تابستانی را چطور بپوشیم؟

روش پوشیدن شلوار در تابستان هم علاوه بر انتخاب رنگ و جنس آن می‌توان متفاوت باشد، مسلما هیچ کس دوست ندارد تمام یک روز گرم را با شلوار جین تیره سر کند و مهم نیست بقیه لباس‌هایش چه ویژگی‌هایی دارند. ترکیب لباس‌های تابستانی شما ترکیب متفاوتی است و معمولا شامل تیشرت یا پیراهن به همراه شلوار و کفش تابستانی و اکسسوری‌های ضروری مثل عینک آفتابی است، بستن کمربند توصیه نمی‌شود اما باید از محکم بودن کمر شلوار خود مطمئن باشید. شما می‌توانید همراه شلوار تابستانی خود جوراب نپوشید اما قبل از چنین تصمیمی شرایط را در نظر بگیرید و اگر قسمت زیادی از پای شما بیرون از کفش است بهتر است جوراب خنک و مناسبی انتخاب کنید. فراموش نکنید هر قسمت از بدن شما که در معرض تابش آفتاب قرار دارد باید با ضدآفتاب پوشیده شود تا بعدا به مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی و خدای نکرده سرطان پوست دچار نشوید.

مدل‌های شلوارهای تابستانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)