کفش کتانی یکی از راحت‌ترین کفش‌های روزمره است که جایگاه خاصی در استایل زنانه و مردانه دارد. کفش‌های کتانی بر خلاف تصور عموم مخصوص ورزش و پیاده روی نیستند بلکه می‌توانند بخشی از استایل شیک و جذابی باشند که شما هر روز به کار می‌برید. اما کفش کتانی انواع مختلفی دارد و انتخاب یک کفش از میان آن‌ها کار ساده‌ای نیست، در این شرایط ممکن است خانم‌ها با این سوال مواجه شوند که دقیقا به چند جفت کفش کتانی و از کدام نوع آن نیاز دارند و همراه با آن‌ها باید چه لباس‌هایی بپوشند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که به چند جفت کفش کتانی برای کامل کردن استایل روزمره خود نیاز دارید. در ادامه نیز با نکات و ترفندهایی برای پوشیدن کفش کتانی با دیگر لباس‌ها آشنا خواهید شد.

کفش کتانی سفید

کفش کتانی سفید یکی از انواع کلاسیک کفش کتانی است که هر کسی در هر موقعیتی که باشد قطعا به یک جفت از آن نیاز دارد. این نوع کفش‌ها همیشه شیک و مد روز هستند و قابلیت تطبیق پذیری بالایی دارند و به همین دلیل است که بر پای هر ستاره اینستاگرامی و چهره مد می‌توانید یک جفت از این کفش‌ها را ببینید. البته بسیاری از مردم از خریدن این کفش‌ها اجتناب می‌کنند چون معتقد هستند تمیز نگه داشتن کفش کتانی سفید کار ساده‌ای نیست اما اگر مقالات قبلی مجله قرمز را در مورد مراقبت از کتانی‌های سفید مطالعه کرده باشید می‌دانید که این کار به سادگی امکان پذیر است پس حتما این کفش زیبا را در لیست خرید خود قرار دهید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

کتانی‌های کانورس

کتانی‌های کانورس که به آل استار هم معروف هستند از مدل‌های کلاسیک کفش کتانی روزمره به شمار می‌روند که ابتدا برای بازیکنان بسکتبال طراحی شده بودند. اما به تدریج این کفش‌ها به کفش‌های راحتی روزمره زنانه و مردانه تبدیل شدند. فرم زیبا، راحتی فوق العاده و تطبیق پذیری عالی این کفش‌ها آن‌ها را به جزء جدایی ناپذیر مجموعه کفش‌های کتانی تبدیل می‌کند و هر خانمی حتما به یک جفت از این کفش‌ها نیاز دارد. مزیت دیگر این کفش‌ها رنگبندی متنوع آن‌ها است و شما بنا به سلیقه خود می‌توانید یک کتانی کانورس در رنگ دلخواه خود تهیه و استفاده کنید. البته مدل‌های اصل این کتانی‌ها هرچند نسبتا گران هستند اما دوام بیشتری دارند و بهتر است به جای مدل‌های کپی، پول خود را جمع کرده و یک کتانی کانورس اصل بخرید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

کفش کتانی مشکی

کفش‌های کتانی مشکی مدتی بود که به فراموشی سپرده شده بودند اما با تلاش طراحان و برندهای مختلف کفش‌های کتانی مشکی مجددا جانی تازه گرفته و به دنیای مد بازگشته‌اند. این رنگ کلاسیک و خنثی باعث می‌شود که کفش کتانی شما با هر لباس و اکسسوری هماهنگی داشته باشد و شما می‌توانید آن‌ها را با هر لباسی حتی ساپورت هم بپوشید و از تیپ راحت و جذاب خود لذت ببرید. این رنگ به خصوص برای خانم‌هایی که نمی‌خواهند کفش‌هایشان در معرض دید باشد بهترین انتخاب است و علاوه بر آن باعث کوچک‌تر دیده شدن پا نیز می‌شود.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

کفش پیاده روی

برای داشتن کفش ورزشی و پیاده روی لازم نیست حتما ورزشکا و دونده باشید. هر کسی در هر شرایطی به کفش‌های راحت و زیبا نیاز دارد و شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. گاهی لازم است که مسافت طولانی را پیاده روی کنید و مدت طولانی سر پا باشید، در این شرایط یک جفت کفش پیاده روی زیبا همان چیزی است که نیاز دارید. بر خلاف تصور عموم لازم نیست این کفش را با لباس‌های ورزشی بپوشید، ستاره‌ها و چهره‌های مد ثابت کرده‌اند که ترکیب کفش کتانی پیاده روی حتی با دامن و لباس‌های استایل خانمانه نیز جذاب و چشمگیر است.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

کفش کتانی مد روز

کفش‌های کتانی هم مانند هر زیرمجموعه فشن، ترندهای مخصوص خود را دارند و در چند دهه‌ای که این کفش‌ها وارد دنیای پوشاک و اکسسوری شده‌اند با ترندها و مدل‌های مختلفی روبرو بوده‌ایم که مدام در حال تغییر بوده‌اند اما برخی از این مدل‌ها مثل کانورس و کفش‌های سفید به مدل‌های کلاسیک و ماندگاری تبدیل شدند. اما هنوز هم هر سال با مدل‌های جدیدی مواجه می‌شویم که برای به روز کردن استایل روزمره انتخابی جذاب به نظر می‌رسند پس بهتر است در کنار مدل‌های راحت و تطبیق پذیر یک جفت کفش پنجمی هم بر اساس مد سال برای خودتان انتخاب کنید و تیپ خود را به روز نگه دارید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

بهترین لباس‌هایی که می‌توانید با کفش کتانی بپوشید

حال که دانستید به چند جفت کفش کتانی و از کدام نوع و شکل آن نیاز دارید باید بدانید که روش‌ها و ترفندهایی را برای ترکیب کردن کفش کتانی به کار ببرید و در واقع این کفش‌ها را بهتر است با کدام لباس‌ها بپوشید. در ادامه با چند نکته مهم در این مورد آشنا خواهید شد.

سراغ رنگ‌های خنثی بروید: اگر کفش کتانی سفید برای خودتان انتخاب کرده‌اید و نمی‌خواهید این رنگ سفید زیاد توی چشم بزند بهتر است برای بقیه لباس‌های خود سراغ رنگ‌های خنثی بروید مثلا کفش کتانی سفید را با مانتوی کرم و شلوار سفید بپوشید و یک ترکیب ملایم اما جذاب که چندان توی چشم نمی‌زند برای خودتان بسازید. این ترکیب برای هر فصلی مناسب است و هم حس فصل تابستان و هم حس فصل زمستان را به نحوی می‌توان در آن مشاهده کرد.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

از رنگ‌های تند استفاده کنید: کفش‌های سفید و کمرنگ در کنار لباس‌های رنگ خنثی و ملایم زیبا هستند اما اگر قصد شما تاکید روی لباس‌هایتان باشد چطور؟ در چنین شرایطی کارشناسان توصیه می‌کنند سراغ رنگ‌های تند و شاد بروید و لباس‌های خود را از رنگ‌هایی انتخاب کنید که توی چشم باشند، به این ترتیب لباس اصلی شما به نقطه کانونی استایل تبدیل خواهد شد و این ترکیب با کفش‌های کتانی ملایم به تعادل خوب و مطلوبی خواهد رسید و کفش‌ها به پس زمینه استایل تبدیل خواهد شد.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

از ترکیب رنگ متضاد کمک بگیرید: ست کردن همیشه یکی از راه‌های شیک پوشی بوده و هست اما این ترفند باید هنرمندانه انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. یک راه جالب برای این کار استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل است مثلا فرض کنید یک جفت کفش آبی پوشیده‌اید، برای کامل کردن این کفش می‌توانید از یک دامن همرنگ کفش و بلوزی که رنگ متضاد با کفش و دامن داشته باشد استفاده کنید. این ترکیب زیبا برای فصل تابستان بهترین انتخاب است.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

لباس جین، بهترین همراه برای کفش کتانی: کفش کتانی یک کفش روزمره است و یک کفش روزمره را می‌توان با لباس‌های روزمره ترکیب کرد بدون آن که مشکل یا ناهماهنگی خاصی پیش آید. لباس‌های جین اعم از شلوار و کت و مانتو به عنوان بهترین و تطبیق پذیرترین لباس‌های روزمره در هر کمد لباسی پیدا می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را همراه با کفش‌های کتانی خود بپوشید و از تیپ زیبا و راحت خود لذت ببرید بدون آن که نیاز به هماهنگی رنگی و کارهایی از این دست داشته باشید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

ترکیب کفش کتانی و لباس‌های راحتی بهترین انتخاب است: همان طور که گفتیم کفش‌های کتانی برای راحتی طراحی شده‌اند و زمانی بهترین ترکیب را خواهند داشت که همراه با لباس‌های راحت مورد استفاده قرار بگیرند مثلا شلوار راحتی و مانتوی تابستانی بهترین ترکیب را با کفش‌های کتانی می‌سازد اما برای جلوگیری از زیاده روی در استایل راحت بهتر است یک جزء سطح بالا هم به استایل خود اضافه کنید مثلا همراه با این مانتو و شلوار یک کت چرم زیبا هم بپوشید و استایل خود را ارتقاء دهید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

سراغ طرح راه راه ریز و چهارخانه بروید: طرح‌های ساده و مختصر مثل چهارخانه و راه راه ریز بهترین انتخاب برای لباس‌های راحت و روزمره هستند و از این جهت بهترین ترکیب را با کفش‌های کتانی شما می‌سازند. بنابراین هر گاه نیاز به استفاده از طرح در استایل خود با کفش کتانی داشتید سراغ راه راه‌های ریز و چهارخانه ساده که کمتر توی چشم هستند بروید.

شما به چند جفت کفش کتانی نیاز دارید؟

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)