آرایش هم مثل همه بخش‌های مد و زیبایی ترندهای خاص خود را دارد و در هر دوره‌ای سبک‌های آرایش از مد افتاده و سبک‌های آرایش جدیدی وجود دارند که برخی از آن‌ها با گذر زمان به فراموشی سپرده می‌شوند و برخی دیگر برای همیشه ماندگار می‌شوند. اما وقتی می گوییم یک سبک آرایش از مد افتاده است به معنای ممنوعیت استفاده از آن نیست بلکه همین آرایش از مد افتاده هم گاهی می‌تواند به آرایش شما ویژگی‌هایی شخصی و خاص بدهد.  در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز هشت نمونه از روش‌های آرایش از مد افتاده را که در دهه‌های قبل مد روز بودند و اکنون به فراموشی سپرده شده‌اند به شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور از این سبک‌های آرایش از مد افتاده در آرایش امروزی خود استفاده کنید.

برخی از مدل‌های آرایش از پس امتحان گذر زمان برمی‌آیند و به ترندهایی ماندگار تبدیل می‌شوند مثل رژ لب قرمز و خط چشم دنباله دار. اما برخی دیگر از مدل‌ها و ترندها این قابلیت را ندارند و پس از مدتی به سبک‌های آرایش از مد افتاده و قدیمی تبدیل شده و به فراموشی سپرده می‌شوند. اما این به معنای آن نیست که دیگر نمی‌توان از این سبک‌ها استفاده کرد. اگر شما سلیقه و خلاقیت کافی داشته باشید می‌توانید این سبک‌های آرایش از مد افتاده را به روز کنید و در آرایش خود به کار ببرید که در ادامه این مقاله ما روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

موهای ویو شده

اگر به خاطر داشته باشید چندین سال پیش ویو کردن موها محبوبیت زیادی داشت و خانم‌ها با استفاده از اتوموی زیگ زاگ این بافت را روی تمام بافت موهای خود به وجود می‌آوردند که باعث حجیم شدن موها می‌شد و با سبک دهه هشتاد همخوانی زیادی داشت.. اگر سن شما به آن دوران قد نمی‌دهد احتمالا در فیلم‌های معروف دهه ۸۰ و ۹۰ نمونه‌هایی از آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. در سال ۲۰۱۸ مشاهده موهای ویو شده به طور کامل اتفاقی کاملا نادر است اما از مد افتادن این سبک آرایش مو نمی‌تواند دلیلی برای دور انداختن دستگاه ویو موی شما باشد بلکه شما می‌توانید از این روش برای آرایش بخش‌هایی از موهای خود استفاده کنید و حالت و بافتی فانتزی به آن‌ها بدهید. همچنین می‌توانید ویو کردن را به جای پوش دادن موها امتحان کنید و به موهایتان حجم بدهید بدون آن که این بافت روی موها مشخص باشد.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

مش و هایلایت قوی

سال‌ها پیش مش کردن موها یکی از پرطرفدارترین روش‌های رنگ کردن و آرایش مو بود که امروز تقریبا به فراموشی سپرده شده و مدل‌های جدید مثل اومبره و بالیاژ جای آن را گرفته است. در مش و هایلایت مدل قدیمی، موها از ریشه با رنگی که چندین درجه روشن‌تر از رنگ پایه موها بود رنگ می‌شد و نه تنها آسیب زیادی به موهای روشن وارد می‌شد بلکه حالتی غیرطبیعی روی موها پدید می‌آید. در حال حاضر هم می‌توان از مش و هایلایت استفاده کرد اما برای مدرن‌تر شدن و امروزی شدن این سبک آرایش مو بهتر است رنگ هایلایت را نزدیک‌تر به رنگ طبیعی موهای خود انتخاب کنید و تنها دو یا سه درجه آن را روشن کنید تا حجم و بافت زیبایی در موها به وجود آید.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

آرایش از مد افتاده موها با رنگ موی یکدست

این سبک آرایش جزو سبک‌هایی است که هنوز خیلی از خانم‌ها از قدیمی شدن آن مطلع نیستند و موهای خود را به صورت یکدست و یکنواخت رنگ می‌کنند. البته برای خانم‌هایی که موهای سفید دارند و می‌خواهند این سفیدی را بپوشانند بدون آن که مشخص باشد موهای خود را رنگ کرده‌اند. در این شرایط می‌توان موها را یکدست رنگ کرد به شرطی که رنگ انتخاب یک رنگ خیلی تیره مثل مشکی یا قهوه‌ای تیره باشد. اما به طور کلی اگر برای زیبایی و تنوع قصد رنگ کردن موهای خود را دارید سراغ رنگ‌های یکدست نروید چون این کار باعث می‌شود که موها تخت و بدون حجم به نظر برسند. در عوض مدل‌های سایه روشن مثل هایلایت و بالیاژ باعث می‌شوند که موها حالتی آفتاب سوخته و طبیعی پیدا کنند و بر حجم آن‌ها افزوده شود.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

آرایش از مد افتاده با کانتور غلیظ

چند سال پیش کیم کارداشیان با انتشار ویدئویی از آرایش روزمره خود باعث محبوبیت کانتور شد. در این روش او با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر و روشن‌تر از پوست خود، حجم و برجستگی‌های مورد نظر را روی صورت ایجاد کرده و فرم آن را با خطای دید تغییر می‌داد. اما در حال حاضر آرایش طبیعی و ملایم است که سبکی محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود و کانتور غلیظ با این سبک تضاد دارد. اگر طرفدار کانتور هستید به جای استفاده از رنگ‌های تیره و روشن برای پوشش دادن تمام صورتتان، توصیه می‌کنیم با یک برنزه کننده ملایم حجم مورد نظر را روی گونه‌ها، اطراف بینی و چانه ایجاد کنید و با کمی هایلایت کننده روی نقاط خاص صورت خود مثل نوک بینی، گونه‌ها و بالای لب تاکید کنید.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

آرایش از مد افتاده لب با دور لب تیره

اگر هه ۹۰ میلادی را به خاطر بیاورید احتمالا با این سبک عجیب و غیرمعمول آرایش لب هم آشنایی دارید و اصولا دیدن هر تصویری که در آن از مداد لب تیره استفاده شده است بدون تردید نشانه‌ای از دهه ۹۰ را در خود دارد. در این روش دور لب با استفاده از مدادی که چندین درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی لب بود دورگیری می‌شد تا لب‌ها برجسته به نظر برسند. در حال حاضر هم شما می‌توانید از این سبک استفاده کنید و مداد لب تیره را به کار ببرید اما بهتر است سراغ رنگ‌های خیلی تیره نروید و رنگی را که فقط دو سه درجه از لب شما تیره‌تر است انتخاب کنید و لب‌ها را با آن دورگیری کنید، سپس این خط لب را کمی به سمت داخل محو کنید تا لبه‌های آن مشخص نباشد. در انتها با یک رژ لب معمولی آرایش لب خود را کامل کنید.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

فر دائمی موها

پرم یا فرم دائمی موها چیزی نیست که به این سادگی‌ها از مد بیفتد و شما در هر دوره و زمانی می‌توانید موهای خود را فر دائمی کنید و تا چندین ماه از دردسر فر کردن موها با ابزارهای حرارتی خلاص شوید. اما در گذشته فر‌های ریز و تنگ مد روز بودند و این سبک به فراموشی سپرده شده است. در حال حاضر اگر می‌خواهید موهای خود را فر دائمی کنید بهتر است سراغ فرهای بازتر بروید که بیشتر مد روز هستند و حجم بیش از حدی روی موها ایجاد نمی‌کنند. این مدل فر هم شیک‌تر و به روزتر است و هم دردسر نگهداری از آن بسیار کمتر از فرهای ریز و بسته است.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

 

آرایش از مد افتاده چشم‌ها با سایه آبی

اگر به فیلم‌ها و موزیک ویدئوهای دهه ۸۰ نگاهی بیندازید بعید است که حضور سایه آبی را در آرایش چشم بازیگران آن مشاهده نکنید. در آن دوران سایه آبی محبوبیت فوق العاده‌ای داشت و شاید تنها انتخاب برای آرایش چشم به شمار می‌رفت. اما در حال حاضر آرایش طبیعی‌تر جای چنین سبک‌های فانتزی و غیرواقعی را گرفته است و کمتر می‌توان کسی را دید که از سایه آبی روی تمام پلک خود استفاده کند. اما این به معنای حذف  رنگ آبی از آرایش چشم نیست، شما می‌توان از مداد آبی تیره برای جلوه دادن به چشم‌های خود استفاده کنید، این رنگ به خصوص روی چشم‌های قهوه‌ای زیبایی فوق العاده‌ای خواهد داشت.

اومبره دورنگ

در سال‌های قبل سبک رنگ موی اومبره با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ‌های روشن که چندان هم در هم ادغام نمی‌شدند محبوبیت زیادی داشت و جزو مهم‌ترین ترندهای آرایش و رنگ مو به شمار می‌رفت. اما در حال حاضر سبک‌های طبیعی‌تر مدو روز هستند مثل هایلایت محو شده که از رنگ‌های تیره شروع می‌شود و تا نوک مو به تدریج روشن‌تر می‌شود و باعث می‌شود که رنگ مو حالتی طبیعی و چشمنواز داشته باشد و موها را حجیم و زیبا نشان دهد.

سبک‌های آرایش از مد افتاده

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)