چه چیزی شما را واقعا جذاب می‌‌کند؟ چه چیزهایی باعث می‌شود که شما در نظر خانم‌ها جذاب به نظر برسید و توجه آن‌ها را به خود جلب کنید؟ واضح است که جذابیت مردانه تنها به یک عامل بستگی ندارد و عوامل متعددی در آن دخیل هستند که همین تعدد عوامل مکن است باعث گیج شدن و سردرگم شدن آقایان شود و آن‌ها را به راه‌های اشتباه بکشاند. آیا طرز لباس پوشیدن شما باعث جذابیت می‌شود؟ اگر این طور است چطور باید لباس بپوشید تا جذابیت مردانه بیشتری داشته باشید؟ آیا رفتار و منش و عوامل ناشناخته دیگری هم در این مورد نقش دارند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید جذابیت مردانه خود را افزایش دهید و در نظر خانم‌ها شیک به عنوان یک آقای جذاب و شیک پوش شناخته شوید.

شاید شنیده‌ باشید که پوشیدن لباس قرمز باعث افزایش جذابیت مردانه می‌شود اما اگر شما یک کت و شلوار قرمز بپوشید و در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس نداشته باشید کار شما بی‌نتیجه بوده است. همچنین اگر یک گیتار را همیشه با خود حمل کنید اما نواختن گیتار را بلند نباشید همه خیلی زود به جعلی بودن شخصیت شما پی خواهند برد. جذابیتی که با پول و خرج کردن‌های فراوان به دست آید نیز دوام زیادی ندارد و چیزی که در نهایت باقی خواهد ماند شخصیت شما است. پس چه عواملی باعث جذابیت شما می‌شوند و شما چطور می‌توانید جذابیت مردانه خود را افزایش دهید؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

تک بعدی نباشید

داشتن شخصیت چندبعدی برای جذاب شدن به معنای این است که شما راه‌های مختلفی را برای جذابیت مردانه بدانید و در شرایط مختلف آن‌ها را به کار ببرید و به خاطر داشته باشید که همه این راه‌ها و روش‌ها بصری نیستند و برخی از آن‌ها از طریق حواس دیگر مثل شنوایی و بویایی و حتی لامسه درک می‌شوند. پس خودتان را به یک ویژگی و یک بعد از جذابیت محدود نکنید و از همه جنبه‌ها به افزایش جذابیت خود بپردازید. ابتدا با انتخاب یک عطر مناسب شروع کنید تا بوی مخصوص به خودتان را داشته باشید چون علم ثابت کرده است که بو و حس بویایی ارتباط بسیار نزدیکی با حافظه دارد و داشتن بوی مخصوص باعث می‌شود که همیشه در ذهن‌ها باقی بمانید. به جای محدود شدن به یک عطر سعی کنید یک مجموعه متنوع از عطرها داشته باشید و در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید مثلا یک عطر روزانه، یک عطر برای مهمانی و یک عطر برای قرار. فراموش نکنید این که فقط بوی بد ندهید به معنای جذابیت نیست بلکه خوشبو بودن همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

جذابیت مردانه

پس از حس بویایی نوبت به حس شنوایی می‌رسد. داشتن یک صدای مردانه و قوی جذابیت شما را چندین برابر می‌کند و باعث می‌شود که یک مرد قابل اتکا و قدرتمند به نظر برسید. با صدای رسا طوری که نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند باشد صحبت کنید و کلمات بی‌ادبانه را از دایره لغات خود حذف کنید و فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه ادب و نزاکت و شخصیت بالا، جذابیت شما را افزایش نمی‌دهد. داشتن لهجه یک شمشیر دو لبه است که گاهی ممکن است شما را جذاب‌تر کند و گاهی از جذابیت شما می‌کاهد اما سعی کنید کنترل مناسبی روی لهجه خود داشته باشید. در کشورهای غربی ویژگی‌های خاصی به هر نوع لهجه نسبت داده می‌شود مثلا افرادی که لهجه بریتانیایی دارند باهوش و عاقل به نظر می‌رسند در حالی که صحبت کردن با لهجه استرالیایی به معنای شادی و شوخ طبعی زیاد است. طبق آموزه‌های عجیب هالیوود افرادی که لهجه روسی و اروپای شرقی دارند افرادی غیرقابل اعتماد و خطرناک به نظر می‌رسند در حالی که همه این تصورات به فرهنگ کشورها و مناطقه مختلف بستگی دارد.

جذابیت مردانه

اعتماد به نفس اولین اصل در جذابیت مردانه

واضح است که در نظر گرفتن همه حواس پنجگانه برای افزایش جذابیت مردانه شما را با متغیرهای زیادی درگیر خواهد کرد اما تمرین کردن و تکرار کردن به مقدار کافی توانایی‌های شما را در هر کاری افزایش خواهد داد. در کنار این متغیرها و فاکتورها، عوامل روانشناسانه نقش مهمی بازی می‌کنند و تا زمانی که خود شما به جذابیت خودتان باور نداشته باشید این اتفاق در طرف مقابل شما نیز رخ نخواهد داد. پس سعی کنید با رعایت نکاتی که در بخش قبل گفته شد و باور داشتن به جذابیت خودتان، این حس را در بقیه هم ایجاد کنید. به همین دلیل است که آقایان جوان معمولا مشکل بیشتری در جلب کردن نظر خانم‌ها به خود دارند چون اعتماد به نفس کافی ندارند. در مقابل آقایانی که کمی مسن‌تر و باتجربه‌تر هستند در شخصیتی که دارند جا افتاده‌اند و همین باعث شده است که اعتماد به نفس آن‌ها به مرور زمان افزایش یابد. بنابراین رسیدن به اعتماد به نفس واقعی و نه کاذب و ساختگی زمان‌بر است و با تمرین به دست می‌آید.

جذابیت مردانه

 شما باید بدانید که می‌خواهید که تصویری از خود در ذهن طرف مقابل بسازید و مطابق با آن اقدام کنید. پس با پوشیدن هر چیزی که دم دست شما است و سر هم کردن لباس‌های شیک و گران اما نامربوط شبیه به کسی خواهید شد که در حال تلاش برای جلب توجه است. مثلا اگر می‌خواهید به عنوان یک مرد فعال و ورزشکار شناخته شوید لباس‌هایی با استایل ورزشکاری مثل کلاه کاسکت و کفش کتانی گزینه مورد نظر شما است اما اگر می‌خواهید جنبه شغلی و بیزینسی شخصیت شما بیشتر نمایان باشد یک دست کت و شلوار و کفش رسمی همان چیزی است که به آن نیاز دارید تا پیام درستی به طرف مقابل خود منتقل کنید.

جذابیت مردانه

داشتن استایل شخصی

رسیدن به استایل شخصی به خصوص برای آقایان امری مبهم و پیچیده به نظر می‌رسد اما وحشت نکنید. رعایت چند نکته و ترفند در انتخاب لباس می‌تواند استایل شما را شخصی کرده و جذابیت مردانه شما را افزایش دهد. یک نمونه شاخص از این ترفندها پوشیدن لباس‌هایی است که دارای بافت هستند باعث جذاب‌تر شدن شما می‌شود مثلا یک ژاکت ظریف از جنس پشم کشمیر باعث می‌شود که دیگران علاقه داشته باشند آن را لمس کنند و در نتیجه جذابیت شما بیشتر خواهد شد. البته این به معنای آن نیست که شما در هوای گرم هم باید لباس کشمیر بپوشید بلکه لباس‌های نخی و کتان هم همین قابلیت را دارند و باعث بافت‌دار شدن استایل شما می‌شوند. علاوه بر این، استایل شما باید مخصوص خود شما باشد و اگر لباس‌هایی پوشیده باشید که متعلق به شخصیت و تیپ شما نیست نتیجه‌ای از آن نخواهید دید. مثلا حمل کردن یک گیتار یا ساز دیگر برای کسی که سررشته‌ای از موسیقی ندارد شاید در ظاهر جذاب باشد اما در نهایت باعث شکست خواهد شد. پس هر کاری که برای جذاب شدن انجام می‌دهید باید متعلق به خودتان باشد تا بتواند به بخشی از استایل شخصی شما تبدیل شود.

جذابیت مردانه

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد نشان داد که ترکیب طرح در استایل مردانه باعث افزایش جذابیت می‌شود و مردانی که لباس‌های طرح‌دار را به درستی با هم می‌پوشند در نظر خانم‌ها جذاب‌تر هستند اما زیاده روی در این کار نتیجه عکس دارد. در واقع شما باید لباس‌های خود را طوری انتخاب کنید که شانه‌هایتان عریض‌تر از قسمت میانی بدنتان به نظر برسد چون در این صورت است که هیکل شما مردانه به نظر خواهد رسید و این نکته برای خانم‌ها یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. کاربرد کمی رنگ قرمز و طلایی در ترکیب رنگ لباس‌ها نیز اثر مثبتی در جذابیت شما دارد چون باعث می‌شود خانم‌ها بیشتر به شما توجه کنند و در نظر آن‌ها جذاب‌تر به نظر خواهید رسید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)